Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Re: Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:45

nou, ik ben hier effe niet meer geweest! Leuke verhalen!! haha...

Allure is zadelmak.. eergister voor de eerste keer mee gedraafd.. ze maakt hele flappers en ze was heeel braaf.. oortjes gingen alleen maar verder naar voren in draf.. zonder te bokken dus Haha!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:34

xCarlyx schreef:
ze maakt hele flappers

Wat bedoel je daarmee? Blond

Maar leuk joh! Maakte je haar nou zelf zadelmak?

Wat betreft enge dingen zoals springen en buitenritten... Ik heb voor mezelf wel het gevoel, dat ik door voornamelijk dressuur te rijden, minder lef krijg om andere dingen te doen. Vroeger heb ik een periode gehad dat ik best veel sprong en ook hoog, dat vond ik ook wel eens spannend, maar door het veel te doen wordt het steeds 'gewoner'.

Buitenrijden heb ik het eerste 3/4 jaar met Ultra niet gedaan, omdat ik er eerst goed mee weg wilde kunnen rijden. Toen dat zo was kreeg ik vanzelf wel de kriebels om een buitenrit te willen maken. Toen heb ik nog gewacht tot ik echt het gevoel had dat ik haar kon vertrouwen. En toen ben ik gewoon gegaan, met een vriendin die een heel braaf paard heeft. Ook met buitenrit merk ik dat ik het wel gewoon moet doen, ik heb vaak de neiging om excuses te zoeken om niet te hoeven galopperen, want dat vind ik het spannendst. Maar als ik het gewoon doe en het gaat goed, wordt het steeds minder eng. Ik ben er wel een paar keer afgevallen in het bos trouwens, in de winter als ze wat frisser was. Dan sprong ze nog wel eens heel rap opzij en lag ik ernaast. Ze bleef wel altijd netjes staan zodat ik er zo weer op kon.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:54

dat ze ruime passen maakt... Knipoog
Ze draaft echt heeeerlijk.. haha heel soepel met veel schwung..! Ik was in het begin niet zo kapot van haar bewegingen.. maar die worden wel steeds beter.. Haar achterhand was altijd al sterk.. maar nu wordt ze voor ook beter!

Heb haar zelf zadelmak gemaakt ja.. Doe ik bij alle paarden die we hebben.. Knipoog

Haha, inderdaad.. als je iets lang niet meer hebt gedaan is het het geen routineklusje meer he! Merk je meteen!! Knipoog
Ik neem alle paarden zodra ze ongeveel 3 weken onder het zadel zijn (dat wil zeggen, dat ik er alleen los mee door de bak kan) meteen mee het bos in, wel met een hele groep natuurlijk! Zo leren ze meteen heel veel! Tot nu toe altijd goed gegaan! Knipoog

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:41

Hee xCarlyx, volgens mij geniet je echt van je paardje. Lekker zeg. Heb je al rijfoto's? Ik ben erg benieuwd.

Wij staan weer even stil! De spieren in de schouder zitten weer op slot. De veearts moest naar de bak komen om pijnstillers te spuiten. Anders stond ze daar nu nog. Woensdag weer fysio. Je zou ze bijna stalarrest geven, de onbenul!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:55

haai. mijn onze fons is vandaag verkocht. Werd op concours al een aantal x na gevraagd en nu toch een heel goed bod... tja goed nadenken en dan toch maar de beslissing genomen.

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:23

Juudje84: soms krijg je een bod dat je niet kan weigeren. Ga je nog wat leuks doen van de winst, lekker op vakantie, zwembadje aanleggen?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:18

zwembadje ligt eral :p.. rondkijken voor een andere, 4 jarige of zo. en wat overblijft....das voor pap haha

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:19

carly
Ja volgens mij geniet je echt.
Je leest het gewoon in wat je tikt.
Fijn he als je zo kunt genieten van je paard.
Nou datzelfde heb ik met walzer goor.

juudje
Pfff vind je dat niet moeilijk dan?
Men ik zou walzer voor geen goud kwijt willen haha
Maar heb vaak gehad als ik paarden van m,n pa reed dat hij er ook een goed bod op kreeg en dan het paard verkocht.
Ik kon daar helemaal niet tegen haha
MM en een zwembadje heb je al lekker hoor.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:17

ja tuurlijk is t wel moeilijk, maar ja over paar daagjes is t al weer anders, als de stal maar niet leeg is dat scheelt voor het idee, dus hebben ene van de wei erin gezet.
En ik heb ooit met me pony meegemaakt dat we na dat ie verkocht was un x gingen kijken en toen keek ie ons nog echt na maar 2e keer reageerde hij niet meer op ons. Paard is een gewoonte dier, als deze hun voer en dagelijkse ritme weer hebben dan missen ze je niet.
Maar voor jezelf is het natuurlijk ff slikken

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:39

Maar Juudje, wel een beetje onderhandelen met paps hoor! Beetje compensatie voor het verdriet en het 'harde werk' mag toch wel? Van in de stal staan wordt een paard niet meer waard. Veel plezier met het zoeken naar een nieuw paard.

Ik heb niet zo'n moeite met het verkopen van een paard maar het moment waarop hij gaat blijft toch altijd een beetje slikken. Het paard is op zijn nieuwe plek meestal snel gewend. Vorig jaar heb ik mijn vorige paard verkocht. Hij heeft nu een superfijn baasje die veel beter bij hem past dan ik. Ze laat me regelmatig weten hoe het gaat en van die verhalen kan ik echt blij worden. En ik heb dikke schik van mijn nieuwe paard. Als ze blessurevrij is tenminste, mal dier:).

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:06

Nou ik heb er altijd vreselijke moeite mee.
Heb voor bijna 13 jaar terug m,n andere paardje verkocht ik net maar m,n pa.
Ben er nog regelmatig geweest vorig jaar nog.
Hij is inmiddels 24 jaar en heeft een super baasje sinds een aantal jaar.
Daarvoor dachten we dat hij het goed had maar dat bleek anders.
Utrecht belde ons over hem dat het slecht ging.
De eigenaars hadden toen hem nog niet overgeschreven.
Nou dat was geen leuk iets.
Maar nu heeft hij het perfect maar toch als ik hem zie jank ik wer erg he.
Als het paard verkocht word waar ik mee rijd dan staat er genoeg om te rijden.
Maar walzer gaat voorlopig nog lekker niet weg.
Ga er eerst maar eens flink van genieten.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:17

psvonv schreef:
Maar Juudje, wel een beetje onderhandelen met paps hoor! Beetje compensatie voor het verdriet en het 'harde werk' mag toch wel? Van in de stal staan wordt een paard niet meer waard. Veel plezier met het zoeken naar een nieuw paard.

Ik heb niet zo'n moeite met het verkopen van een paard maar het moment waarop hij gaat blijft toch altijd een beetje slikken. Het paard is op zijn nieuwe plek meestal snel gewend. Vorig jaar heb ik mijn vorige paard verkocht. Hij heeft nu een superfijn baasje die veel beter bij hem past dan ik. Ze laat me regelmatig weten hoe het gaat en van die verhalen kan ik echt blij worden. En ik heb dikke schik van mijn nieuwe paard. Als ze blessurevrij is tenminste, mal dier:).

onderhandelen haha zekers. nee maar goed komt weer een ander paardje voor waarmee ik zeker weer wat ga bijleren.
tis altijd even slikken maar goed ik kan vooruit met de andere en als er een nieuwe is ga je je daar ook mee bezighouden toch...
maar ja alles komt goed zeggen ze!!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:06

Jee, Juudje afscheid genomen van haar onze fonsje! (heb je de nieuwe eigenaar ook naar dit topic gestuurd Clown ) Wel stoer dat je veel interesse voor het paard kreeg op concours enzo, ben benieuwd of dat mij ook een keer zou gaan overkomen. Maar die van mij gaat alleen weg voor een idioot bedrag, misschien. Denk niet dat ik het snel zal doen!

psvonv balen van die blessure!

Ik was ook weer aan het genieten van mijn onze fons vandaag, ik had de eerste les van een nieuwe instructrice en kreeg erg leuke complimentjes over haar. Snel achterbeen, mooi oog, goed karakter, mooie bewegingen, ik zou er ver mee kunnen komen Pling

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:19

juudje
Ja dat is ook zo.
Maar het scheelt dat je toch nog wat heb om mee bezig te zijn he.

linda
Nou dat neemt niemand je meer af he.
Toch doet zoiets je goed he als ze zoiets over je paard vertellen.
Geniet er maar van.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:55

linda:
Ik zou ze wel willen doorsturen maar ik weet niet of ze in zweden nederlands kunnen lezen :p

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:40

Mja, da's lastig.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:54

Haha dat word lastig ja.
Wel erg ver weg hoor.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:39

helga1969 schreef:
Haha dat word lastig ja.
Wel erg ver weg hoor.

ja he, maar zo gaat dat. wizzy is niet zo groot 1.57m maar goed springen. daar zijn ze wat aantrekkelijker vanwege de maat, hier vinden ze dat een beetje klein. wensen wensen wensen haha

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 19:59

juudje
Mjn vorige paard was maar 1.63 en daar kwamen toen engelse voor ook om te springen.
Kon die echt super als er maar iemand opzat die het ook koon haha
Maar voor die engelse was hij toch een 4cm te klein.
Ik vind die maat wel fijn hoor haha

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:00

helga:
mijn andere merrie is ook ongeveer 1.64 - 1.65 ik vind dat voor mij een goede maat, voor haar hebben zo ook al vaak gevraagd maar daar wacht ik nog lekker mee, ze is net wat makkelijker en ook natuurlijk de maat tegenover de onze fons.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:07

juudje
Ik vind dat ook een hele mooie maat voor mij hoor.
Walzer is daarentegen 1.70 dus wel wat groter.
Maar rijd heerlijk heeft super gangen.
Maar rijd daarbij ook nog een fries van 1.60 en daar sta ik gelukkig ook nog goed op.
Maar de maat van ongeveer 1.64 vind ik ook vak dat het paard in de zwaardere dressuur beter kan presteren.
Grote paarden met goeie gangen en fexibel lijf ook dat is zeker.
Dat merk ik nu heel erg aan walzer.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:53

haha ja, ik geniet echt van dr!! In het begin vond ik er niks aan.. niet mooi, beweging vond ik niet apart.. maar nu ik met dr bezig ben wordt ze dunner (dus mooier) en wordt ze al veel ruimer.. en vooral ERG grappig! Laatst gaf ik dr op dr flikker.. hadden we een nieuw paard naast haar gezet.. gaat ze recht omhoog in de stal.. dus ik riep banketstaaf doe normaal! kijkt ze me aan.. van heej das leuk! komt ze op me af.. recht omhoog en spelen! Clown nou das dus Allure Clown

Heb helaas nog geen rijfoto's.. Heb er ook niet meer opgezeten sinds afgelopen maandag.. pff.. beetje druk! haha.. en t rijden doe ik nu liever overdag (met licht).. zeker in het begin.. later gaat t wel.. Misschien dat er as zaterdag wel iemand foto's kan maken..

Juudje: Een goed bod kan je nooit afslaan he Knipoog

Wij hebben afgelopen sept er ook een verkocht (Westpoint in mn profiel.. halfbroer van Allure.. Karandasj x royal bravour x voltaire x farn) Met de andere paarden die we verkocht hebben had ik het niet zo heel moeilijk.. maar met die wel! Maar goed.. als je dan weer n ander hebt dan verzacht dat t wel!
Dus nu rustig uitkijken naar een andere??

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:03

hey carly een royal bravourtje!! heb ik ook (zie profiel) maar die onze fons heb ik op marktplaats zien staan klopt dat. wel goeie lijn!!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:27

nee die onze fons is niet te koop geweest. Die Karandasj heeft wel op marktplaats gestaan.. Het is inderdaad wel n hele mooie lijn.. we willen die royal bravour dit jaar misschien dekken met een dressuurhengst. Ze kan ook heel goed lopen dus vandaar.. We weten nog niet welke.

Jij hebt ook een stel mooie paarden!! Woow, wat kan die onze fons springen zeg!! Ja Wow!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:46

carly
ja die onze fons springt echt royaal pff een les om te leren blijven zitte haha