Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:01

haha Krabbelaar, dat kreeg ik ook altijd te horen van mijn instructrice :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:06

Hihi.. Wat leuk zeg om allemaal te lezen.. :D
Nou dat met in de trailer gaan herken ik ook ;) Daar heeft ze nu even de kuren mee.. Maar hopelijk baart oefening kunst en loopt ze er binnenkort wel goed in ;) haha..
6 en 7 maart dus mijn eerste wedstrijdjes ben benieuwd hoe dat gaat en hoe ze zich gedraagt ;)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:18

Wat grappig, ik heb deze week een Corland uit mijn oud verzorgpaard terug gevonden in Frankrijk.
Die heb ik als veulen gekend, is daarna naar VDL verkocht en via een veiling in Frankrijk terecht gekomen. Sinds maandag heb ik een beetje contact met de nieuwe eigenaresse. Zij spreekt geen Engels en ik geen Frans... maar we komen iets vooruit.
Ik weet dat ze hem erg lief vind :D

Nog een filmpje van hem. http://www.fences.fr/index.php/Resultats/ACODETTO

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:22

Mooi dier :j

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:58

Mooi paardje idd.. Qua kleur lijkt ze wel op die van mij ;)

Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:58

Hoe gaat het met alle Corlandjes???
Nog wedstrijden gehad?
Ik heb me voor mei me 1e dressuurwedstrijd opgegeven en in juni wil ik proberen ermee het parcour in te gaan :D
Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:04

Spannend!

Ik rij verder geen wedstrijden.

Als alles goed is dan word de mijne in mei gedekt door Wonderboy :D

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:38

"Mijn" Corland heeft in april zijn eerste springwedstrijd! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 01:22

Hier is net een Corland merrieveulen geboren uit een Concorde x Wisconsin x Farn merrie, kom echt recht uit de stal! Stond nog niet, maar leek zo een grote! M'n oom is er nog bij, morgen vroeg op en dan maar eens kijken. Moeten ook nog een Corland uit een Concorde x Farn krijgen, hoop dat ik over een paar jaar net zo veel plezier heb van deze veulens als ik nu van m'n 8jarige Corland heb!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:59

Wij laten onze Goodwill x Nimmerdor merrie dit jaar insemineren door Corland.
Ik hoop dat het komende week zover is!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:17

Wat leuk dat er ook een corland topic is! Ik heb nu ook een jaar een corland en het is echt een schat van een beest!!! Hij is erg aanhankelijk, speels, nergens bang voor echt bom-proof (!!!) en heel fijn te rijden! Kan goed springen en ook is ook goed in dressuur al vinden wij dit beide niet leuk en zijn we er absoluut niet super in omdat we er niet voor willen inzetten (samen dan) maar we kunnen het wel en met de vorige eigenaar liep hij dressuurmatig meer en deed dat super! Hij heeft wel korte gangen maar is echt een toppaardje. Ook in de trailer, in het bos, in de bak of op wedstrijdterrein, hij is nergens bang! Hij is niet zo groot, 1,67m ofzo (nooit goed gemeten) en is nu 6 jaar (net een weekje). Ik ga dit jaar met hem voor het eerst op concour, maar dat is de eerste keer voor ons samen.. als 3/4 jarige heeft hij ook concour gelopen.
Mijn paardje is trouwens ook HEEEEEEEL brutaal!!!! En ook een extra nadruk op heel. Hij houdt van aandacht en gaat dan ook maaien alles pakken om maar aandacht te krijgen. Tilt zo je poetskist op! Hij is heel happerig, al wordt het steeds minder gelukkig, maar waarschijnlijk zal hij het heel zijn leven blijven doen, maar dat is gewoon typisch hij! Hij bedoelt het ook absoluut niet gemeen... dat heeft hij gewoon niet in zijn karakter zitten.. nee.. hij is echt een schat.
Nog een goed ding is dat mijn paard super is in buitenrijden en crossen.. dus allerlei hoge boomstammen & slootjes springen en door water crossen, al is het een grote vijver/meer, niets is hem te gek... Hij vind sneeuw heel leuk en ook rijden met stortbuien, sneeuw en hagel maakt hem niet uit, want ik heb paarden meegemaakt die met zulk weer helemaal druk werden en terug wilden naar stal enz. Wel is het zo dat als hij een tijd niet buiten heeft gereden, hij helemaal gek wordt. Hij bokt dan hele zandpaden lang en dan ook echt alle kanten op.. dit had de vorige eigenaar heel erg, maar bij mij doet hij dit gelukkig nooit, maar hij komt nu heel vaak buiten! Nou.. dit is zo wel duidelijk denk ik...

Mijn paard is trouwens een Corland x Wisconsin x Wahtamin XX
hij is een ruin en dus 6 jaartjes jong
hij heeft tot nu toe gelopen bij de vorige eigenaar L1 dressuur en B springen
Ik wil graag crossen met hem rijden en SGW + endurance en natuurlijk ook gewoon springen (en dressuur omdat het de basis is en erg belangrijk is).

foto's:
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L3ABTKXU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFJMNIE8.jpg
Groetjes.. (voor meer informatie, niet dat dat nodig is, kun je pb'en)..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:09

Zooo leuk om allemaal te lezen :D:D
Vanavond heb ik weer les :D haha.. En zaterdag voor het eerst thuis in het weiland gereden.. Nou iedereen heeft geweten dat ze er liep!! Wat hinniken joh!! Zelfs de koeien aan de overkant begonnen te reageren door terug te loeien!! Hahaha..

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 03:28

Vorig jaar hebben mijn lesgevers ook een corland veulen gehad uit een indoctro merrie, groot veulen. Hij is nu verkocht en staat bij een 2j en hij is al dubbel zo groot en is net 1j. 2maanden terug werd hij gemeten op 1m52 of zo iets ongeveer. Echt een geblokt veulen met veel spiermassa. (http://www.christelstuer.be/fok_wolga.asp )
Deze week hebben ze ook een Douglas veulen uit een Darco merrie, ook weer een super groot veulen :D

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:04

Iemand ook toevallig in het bezit van een Corland x Wellington x Kompas
Hij heeft als stamboeknaam Sem en is een waarschijnlijk een schimmel van 1999...

EllaWhoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:23

Haaii, Ik heb een Corland merrie van 5 jaar, Ik rij alleen dressuur met haar en m'n vader springt ermee en gaat ermee naar buiten. Het drammerige en niet stil kunnen blijven staan herken ik wel, maar die van mij is helemaal niet rillerig of kijkerig, als andere paarden gaan rennen is zij wel de eerste die gezellig meedoet maar ze rent nooit uit zichzelf.
Ik had een vraagje: Whoopy is helemaal niet lief met andere paarden, nu gaat het wel beter maar in het begin trapte ze nog wel is, herkent iemand dat? Verder is ze met mensen en kinderen enzo wel superlief alleen houd ze niet zo van dekens opdoen. Het is wel een echte merrie dus als ze ergens geen zin in heeft gebeurd het ook gewoon niet :P

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:30

Afgelopen morgen is onze Goodwill merrie drachtig bevonden van Corland!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:08

Gefeliciteerd!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:35

Gefeliciteerd!!

@ Ellawhoopy, dit herken ik niet.. die merrie van mij is ontzettend sociaal zowel naar mensen als naar andere paarden! het liefste is ze altijd bij anderen in de buurt! haha..

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:56

Adriana ,wat kan dat dier springen ,zeg!!! :wow: :wow:
Ik ben heel tevreden als Lavendel er volgend jaar zo een krijgt!!!!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:09

Ohh.. gefeliciteerd! Spannend zeg...

Ellawhoopy: Dit herken ik ook niet nee... mijn paard is super sociaal en vind alle andere paarden lief.. Hij wil altijd vrienden maken en is ook erg op zijn vrienden gesteld.. hij plakt er het liefste de hele dag tegenaan.. Ook is hij buiten super.. in een les als we naar buiten gaan en de groep schiet weg en ik zit te kletsen met diegene achter mij (dus zie niet was er voor mij gebeurt, al galopperen ze aan) dan stapt mijn corland gewoon rustig door tot iemand voor mij even zegt: he, kom je? En dan zie ik het pas.. hij is dus niet zo'n paard die overal achter zit geplakt... je kunt hem ook zo wegsturen, maar verder wil hij bij echte vrienden graag zijn! Maar het is echt een schatje.. maar herkend iemand dit dan: mijn ruin (en kijk vooral nu naar het mannelijk geslacht) is een beetje happerig (meer speels, maar hapt in ALLES!!!) en maait erg veel als hij geen aandacht krijgt.. dit leert hij nu al aardig af, maar toch.. vroeg me af of dit er nou eenmaal in zit.. of aan hem ligt.. hij bedoelt het niet slacht.. maar is een echte aandacht trekker! En in stal steekt hij zijn neus door zo'n voergaatje en dan iedereen hem aaien.. zeggen anderen zo; "kijk uit.. hij bijt" maar mijn paard kijkt weer met zulke grote dromerige ogen en met zijn snuitje heel lief dat niemand het gelooft en dan plots uit het niets: HAP!! hihi doet hij niet meer bij mij maar wel bij mensen die hij niet kent.. neit echt gemeen, maar meer speels..maar toch stout van hem.. nou ja, moet er altijd na die tijd wel om lachen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:22

eilander schreef:
Adriana ,wat kan dat dier springen ,zeg!!! :wow: :wow:
Ik ben heel tevreden als Lavendel er volgend jaar zo een krijgt!!!!

Ik heb gisteren net gevraagd via Facebook hoe de wedstrijd is gegaan, zijn eerste :D
Dus ik ben benieuwd. Ik moet wel zeggen dat ik hem op het filmpje niet echt natuurlijk vond springen...
Zijn halfbroer van Landlord is als veulen over een hek van 1.60 gesprongen zonder moeite dus misschien zit het er wel in :=

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:02

Ik vind haar wel erg handig.
Je ziet haar op een gegeven moment heel mooi de sprong dicht lopen!!!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:28

Hem :P Was het maar een haar!!!!

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:34

Miss87 schreef:
Hier is net een Corland merrieveulen geboren uit een Concorde x Wisconsin x Farn merrie, kom echt recht uit de stal! Stond nog niet, maar leek zo een grote! M'n oom is er nog bij, morgen vroeg op en dan maar eens kijken. Moeten ook nog een Corland uit een Concorde x Farn krijgen, hoop dat ik over een paar jaar net zo veel plezier heb van deze veulens als ik nu van m'n 8jarige Corland heb!

ja echt een topkarakter die Corlands ..we hebben er zelf ééntje gefokt die werd kampioen van de vierjarigen hier in Belgie
en indertijd een heel fijn veulen van Corland x Nimmerdor gekocht ..in Geesteren als zesjarige verkocht ..
we hebben nu ook ééntje drachtig van Corland ..eind juni is ze uitgerekend *D ik kijk er inderdaad erg naar uit om terug een Corland op stal te hebben

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:47

Ik heb een 7-jarige Corland x Ramiro van 1.83. 't Is een echte laatbloeier, groot en slungelig. Ik rij er M1 dressuur mee met wisselende resultaten. Hij leert heel gemakkelijk, maar in de ring wil hij nog wel eens wat dwars en/of lui zijn. 't Zit er echter wel in, zoals hij soms in de les of thuis loopt is hij echt super. Maar hij geeft je niks kado dus. In de omgang is het een enorme schat. Hij vindt alles gezellig en iedereen lief. Hij is op zich redelijk koel in 't hoofd, maar raakt wel snel overstuur van andere dieren. Met name koeien zijn doooooooooodeng! :P