Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomelingen van Orame(v. Indoctro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:43

Nou hij is hier hemelsbreed een dikke km vandaan, als ze niet op wedstrijd zijn. Holwierde staat hij.

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:58

Ik meld me ook weer eens! Heb 2 maanden echt hele grote problemen met me merrie gehad! Staken niet normaal.. maar ze is ook echt nog onwijs gegroeid t afgelopen half jaar! Maar allemaal knappe orametjes hoor Haha!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:18

Afbeelding

Ik moest even deze geweldige foto van Oramé plaatsen.. Vriendin van mij werkt dus bij Jur op stal, en hier ging die over een hindernis van 2.07 m..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:58

wow wat een geweldige foto Bloos!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:21

En heeft ie dat ook gewonnen ?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:08

Nou Jur en een ander waren over, volgens mij is dit in de 'sixbar'. Maar ze hebben besloten niet verder te gaan, om hun paarden te sparen.. Dus samen gewonnen zeg maar.../

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:13

JEZUS wat een sprong. Wat een lef. En wat een vader heeft mijn paard Kwijl

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:37

Oh ja Suzzane Tepper was volgens mij ook over.. met sensecion

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:11

Ik meld me ook maar eens, ik heb een paard waarvan de fokker weet dat de vader van de moeder Oramé was/is, de vader is onbekend. Mijn paard is een ongelukje!!! Wel fokt deze fokker altijd met goedgekeurde hengsten maar het was waarschijnlijk een jonge hengst die de merrie dekte.

Het paard is na vele omzwervingen op zijn 4e, hier terecht gekomen, hij is een luchtzuiger, is jaren brood en broodmager geweest, en was kreupel toen ik hem kocht.

Hij is nu 4 maanden in vrij intensieve training, en het gaat super met hem!!! Hij pakt de dressuur zo goed op, alleen als hij iets moeilijk vindt of er wordt teveel van hem gevraagd, gaat hij op zijn achterbenen. Verder is hij vaak wat sloom, en zeker geen heethoofd. Herkent iemand dit???

Hij lijkt sprekend op het paard Ulrike van zoepahhpaula; foto's zijn te zien in HAW Victor@work voor het eerst in een vreemde omgeving. Of Victor intypen onder de zoekfunctie van Bokt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:41

Welkom !!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:00

Ik rij momenteel een orame* Flemmingh ruin. Echt een fijn paard te rijden, hij is superbraaf met vooral een superfijne galop...Hij is echt donkerbruin met het typische orame-kolletje, lijkt veel op zijn vader dus. Ik vind hem niet grof, hij is eigenlijk vrij luxe en 1.67. Wel heb ik moeite een goed passend zadel te vinden, hij is namelijk vrij smal gebouwd.

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:04

wow supergave foto van oramé & jur! Kwijl
vind oramé zowiezo echt een supermooi paard om te zien.
ik rijd het andere paard waar Uppojono het over had , de volle zus van Vorstin dus.
een Oramé x Belmondo.
ik spring voornamelijk met haar en zit er de laatste tijd ook niet zo heel vaak meer op omdat ze door veel anderen ook gereden wordt.

ik vind het opzich een fijn paard , zolang je er niks van vraagt , ze gewoon haar rondje kan lopen en vooral niet te hard moet werken! Vork want stel je voor ..
maar als je dit dus wel wilt, dus iets hoger in , iets meer op het achterbeen en vooral de tempowisselingen , jahaa dan krijg je oorlog.

dan is het dus 3 kwartier een gevecht dan gaat madame behoorlijk in protest en dan vooral bokken en achterslaan en na die 3 kwartier geeft ze zich dan ein de lijk over en wordt ze fijn.
maarja dit is gewoon lastig gedrag bedoel zo kom je niks verder , ze is gewoon hartstikke verwend maar we zijn er nu mee bezig. helaas is het niet gedrag wat je er zo 1,2,3 uitrijd ..

met springen is het een goudeerlijk paard , niet kijkerig en opzich een mooie techniek en dan wil ze wel voor je werken.

wel leuk om te horen dat dat protesteren dus vaker voorkomt Clown

hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:10

Echt een heeeelee gave foto van Oramé Lovers
Welkom Fidele ..Haha!

Prachtig paard Thamar, herken veel van t gedrag in mijn paardje terug. Vork

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:12

ynekes schreef:
Ik rij momenteel een orame* Flemmingh ruin. Echt een fijn paard te rijden, hij is superbraaf met vooral een superfijne galop...Hij is echt donkerbruin met het typische orame-kolletje, lijkt veel op zijn vader dus. Ik vind hem niet grof, hij is eigenlijk vrij luxe en 1.67. Wel heb ik moeite een goed passend zadel te vinden, hij is namelijk vrij smal gebouwd.

Ik had ook veel moeite met het zoeken naar een goed passend zadel. 9 vd 10 zadels paste niet.
Uiteindelijk is het een KN(weet niet meer welk type) geworden, ligt er super goed op en zit ook heerlijk.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:51

Leuk om te lezen dat jullie paarden ook zo smal zijn! Ik heb echt moeite om Victor op gewicht te houden. Nu zij springgefokte paarden altijd wel wat smaller (vind ik Bloos ) maar ik krijg vaak kommentaar van dressuurruiters dat Vic té mager is, alles is al geprobeerd. Verdrietig

En de problemen tijdens het rijden waar over geschreven wordt zijn echt heel herkenbaar, zolang hij zijn rondje mag lopen in zijn eigen tempo en zijn hoofd in de positie die hij wil, is hij zooooooo vreselijk braaf, maar zodra je wat meer eist kan hij echt kwaad worden (en dan is hij mooi!!!) Haha!

Hij is ook een watje met buiten rijden, vindt alles eng, komt steeds omhoog en wil allleen maar terug naar huis! Alleen als de 4 jarige Dpony van dochterlief voorop loopt durft hij wel Rolleyes Herkenbaar????

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:07

idd gedrag met rijden klinkt heel erg bekend.
Mijn paard is nu lekker vet maar afgelopen winter was ze ook moeilijk dikker te krijgen. Hoop dat ze nu zo blijft en niet veel afvalt.

Gedrag met buitenrijden: mijn paard is echt nuchter en is in principe nergens bang voor. Maar ik rijd samen met iemand en dat paardje schrikt dan zogenaamd wel eens en dan vind Verona het ook ooh zo eng en draait mee of stopt ook terwijl ze normaal er zo voorbij zou lopen. Het eerste gedeelte is ze ook een kwal dan en wil niet voorbij de ander. In draf gaat dat beter en kan ik voorop en aan het einde van de rit kan ik ook zo weer wegrijden bij dat andere paard. Het is een aparte.

Maar ondanks alles doe ik haar niet weg. Duurt voor mij wat langer voor ze hoger niveau is maar ik kom er wel.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:44

Fidele schreef:
Leuk om te lezen dat jullie paarden ook zo smal zijn! Ik heb echt moeite om Victor op gewicht te houden. Nu zij springgefokte paarden altijd wel wat smaller (vind ik Bloos ) maar ik krijg vaak kommentaar van dressuurruiters dat Vic té mager is, alles is al geprobeerd. Verdrietig

En de problemen tijdens het rijden waar over geschreven wordt zijn echt heel herkenbaar, zolang hij zijn rondje mag lopen in zijn eigen tempo en zijn hoofd in de positie die hij wil, is hij zooooooo vreselijk braaf, maar zodra je wat meer eist kan hij echt kwaad worden (en dan is hij mooi!!!) Haha!

Hij is ook een watje met buiten rijden, vindt alles eng, komt steeds omhoog en wil allleen maar terug naar huis! Alleen als de 4 jarige Dpony van dochterlief voorop loopt durft hij wel Rolleyes Herkenbaar????

Super herkenbaar het buitenrijden verhaal! Ik kon het eerste jaar niet eens veilig naar buiten kunnen gaan, was altijd drama. Zoals jij al zegt, steigeren, alleen maar terug naar huis willen etc. Toch steeds geprobeerd, en er zaten tijden tussen dat het goed ging. Maar er hoefte maar een blaadje van kleur te veranderen en het was weer feest.. Nu kan ik eigenlijk heerlijk rustig in me eentje een rondje buiten stappen, zijn altijd nog spannende dingen maar hij is een stuk braver geworden. Lachen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:08

Die van mij was juist buiten altijd super braaf. Zette geen pas verkeerd en schrok nergens van.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:51

Hier ook nog een Orame Lachen
Wolverhampton (of gewoon Wolfje) is een 5 jarige hengst.
Over het algemeen is het echt een sulletje, alleen op ander terrein wil ie nog wel eens stoer doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat van ons eerste Bparcours
Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:52

WELKOM !!!
wat zit er verder in zijn afstamming ?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 21:26

Welkom ! Haha!
Ben ook wel benieuwd naar de verdere afstamming.
Hij lijkt totaal niet op die van mij. Bloos

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:11

Het is een Orame x Orthos

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:18

ik ben bezig een 3jarige orame zadelmak te maken. Hij heeft vandaag voor de derde keer een zadeltje opgehad, en we hebben samen een paar rondjes gestapt.

Zijn alle Orame's zo cool? Hij is zo relaxed, sloom zou ik haast zeggen. Ik ben dat helemaal niet gewend...
De stoel viel om, omdat hij er aan zat te pulken, tegen zijn benen, maar meneer blijft gewoon staan, knippert nog niet met zijn ogen. Koe

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:24

De mijne is ook een echte knabbelaar...zit aan alles..pakt alles vast..gooit alles om..en hoe harder het ergens terecht komt..hoe nieuwsgieriger die word haha Knipoog
Dus Ja..mijn Oramé is ook erg koel in het hoofdje..

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:41

Ik ben dat echt niet gewend, heb 3jaar een kennedy x fruhling gereden...ritseltante, hittepetit, fijne merrie maar gewoon HEEEEL anders.

Dus ik zit te wachten tot ie gaat bokken of zo....maar hij blikt of bloost nergens van. Heeft 1x een trapje gegeven tegen de beugel.... Ach gut dus na 2x aan de longe zonder iets te doen, ben ik er vandaag maar opgaan zitten.