wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:58

leuk om te lezen. een vriendin van me heeft ook een wellington,en ik lees hele herkenbare dingen Haha!
even tussen 2 haakjes: als je YR wilt rijden,moet je PSG rijden Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:00

maar met zo n goede vader moet ze dat heel snel makkelijk gaan halen ROFL

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:03

even die wissels om de 4 en 3 er netjes in, en een halve pirouette. Das het enige wat nieuw is Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:22

ha leuk, een nieuwe wellington fan

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:23

voor mij is het helaas voor de yr. Ik ben 30 geworden vorige week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:23

getup schreef:
even tussen 2 haakjes: als je YR wilt rijden,moet je PSG rijden Knipoog

Nee hoor, ZZL+1 is voldoende Knipoog

Even lekker vrij is voor alle paarden wel goed, even rust in de kop!

Hoelang rijden jullie je wellingtron meestal? Ik eigenlijk nooit langer dan een half uur per keer, meestal heb dan gewoon alles al gedaan nl.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:37

haha ik ben blij als ze na een uur een beetje wil lopen Clown

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:20

bij mij kan het erg wisselen. meestal ongeveer een half uurtje, soms na een kwartier al fantastisch en soms na anderhalf uur worstelen net voldoende om te stoppen. Hangt ook erg samen met de hengstigheid heb ik ondervonden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:52

gister weer ff gereden ging niet zo heel lekker sommige stukjes wel Bloos maar er stonden te veel mensen mee te kijken etc en dan gaat het niet meer Bloos ....

Morgen gaat er even iemand anders op en dan wil ik dat diegene haar heel de week een half uur gaat rijden ze moet echt weer even recht gemaakt worden ze is zo scheef als wat Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:22

Spannend Vera! Hoplijk werkt het, en kan je daarna zelf weer lekker verder!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:24

ja wil het het liefst gewoon zelf doen maar het gaat gewoon even niet en dan is het maar beter denk ik als er even iemand anders op gaat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:26

En vera, hoe was het vandaag gegaan met die ander?

Nevada vandaag beetje lastig, wilde haar extra doorsluiten en vond ze niet zo grappig. Uiteindelijk liep ze wel super. Morgen even minuutje of 10 erop en donderdag en vrijdag wedstrijd, spannend!

Vandaag ook mn kur opgehaald, echt supergaaf geworden!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:59

Goedemorgen Lachen

Nou die knul heeft gister gereden... eerst ik er even op want hij wilde even goed zien wat ukaat nou precies doet... dus moest langzaam gaan stappen (ze stapt eigenlijk te hard door) en weer vooruit en weer terug.. en als je langzamer gaat stappen gaat ze lopen k utten aan de voorkant terwijl je eigenlijk niks doet...

Dus hij wilde erop gaan maar ging er eerst naast lopen... dus ik vroeg waarom hij dat deed... hij wilde zien dat wanneer hij ernaast loop en ook langzaam en harder gaat stappen of ze dan onrustig werd aan de voorkant maar dat deed ze niet.

Toen erop nou dat was even drama gelijk kop in de lucht ( bij andere doet ze dat heel erg Bloos )

dus hij beetje opzij zetten heel de tijd... en toen vroeg hij aan mij of ik mn ene teugel aan mn neusriem vast wilde maken....

Dus hij zeg moet je opletten... als ik aan mn linker teugel zit (aan het bit) dan wil ze lopen en wel nagevelijk worden... Als ik aan mn rechter teugel zit (neusriem) dan wil ze niet meer lopen ...

Blijkt dus nou ja hij denkt dat ze de druk op der neus niet accepteerd... Bloos dus ging de neusriem ervanaf...

Gerlijk ging ze wel wat meer zakken... maar daarna kwam ze er toch wel weer tegenin... en het rotte was ze had nu geen neusriem meer om Bloos dus ging heel der mond open was geen fijn gezicht Bloos

Maar goed ik ging er ook weer even op en moet nu weer op een wat andere manier gaan rijden dus is wel weer even wennen Bloos maar morgen gaat hij er aarschijnlijk weer op Knipoog

fijn dat die van jou toch nog goed gong lopen Haha! leuk hoor ben eigenlijk wel benieuwd naar die kuur Haha!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:54

en wie is dat dan?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:55

wie is wat )

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:54

sorry, diegene die je nu op je paard laat rijden om ukaat te maken zeg maar. Ik hoop dat het waar is voor je van die neusriem, maar ik heb zelf altijd een beetje mijn twijfels bij mensen die opeens vanalles gaan sleutelen zeg maar. Het is wel fijn als iemand je paardje er doorheen kan rijdne waar het jou even niet lukt. Heb ik ook zo iemand. Vandaag weer eindelijk eens gereden. Was een weekje op vakantie geweest en Vaanda had ook een weekje vrij. Ze was niet makkelijk vandaag, Beetje stug en wilde het iefste even keihard rennen in galop en dan lekker met de neus in de lucht weggestoken, maar dat feestje gind niet door. Moest even "boos"worden. tja. SOms is het nodig zeg maar. Ben wel lij dat ik weer heb gereden. Ik zal morgen eens foto;'s maken van de dame. En ze is weer hengstig..... word er soms niet goed van . Elke drie weken is madam zo geil als boter tegenwoordig. Krijg ze dan bijna ook niet mee uit de wei bij haar maatje. MAar goed. Gaat wel weer overGelukkig is ze onder het zadel dan niet heel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:21

Pff, vanavond wedstrijd, erg sterkegroep dus ben benieuwd! Gister liep ze goed, maar 10 minuten gereden (doe altjd maar voor wedstrijd)

Nu even werken tot half 11, om 11 moet beginnen met mn lesgeven

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:32

Hey allemaal!
Daar was ik weer. Knipoog

Gister mijn meisje weer gereden ze was dwars... dat wil je niet weten.
Ik raakte helemaal even mijn geduld kwijt.
Dan gaat het iedere keer zo verdomd goed ben druk bezig met alle knopjes (die zij al kent) leren te gebruiken.
Zo ben je travers aan het doen wissels enz. en dan in één keer lukt niks... Boos!
Ik kreeg haar niet normaal nageefelijk.
Op het moment dat ik haar vasthoud en voel dat ze nageefelijk word geef ik haar die ruimte en komt ze toch weer omhoog.Of dat ze even 'daar' blijft en dan toch langzaam weer met het hoofd(uiteindelijk hele lichaam) naar boven komt.

Dus ik lekker los proberen te rijden doormiddel van; veel keer wisselen van hand, gebroken lijntjes, een galopje, veel overgangen enz maar op een een of andere manier wilde het niet echt, ze was ook erg koppig te zwiepen met haar staart en ik het eerst nog bij mijn nieuwe zadel te zoeken maar die is helemaal op maat gemaakt en ligt prima, ze was gewoon niet te genieten.

Mijn instructrice reed ook in de bak en vroeg of ik nog even wilde wisselen om op haar jonge paard te rijden en toen het met toon uiteindelijk beter ging ben ik gewisseld en ik moet zeggen dat reed best fijn zo'n jong beestje weer, mijn humeur was ook gelijk prima! Haha!
Ik merkte aan mijzelf dat ik van dit beestje (3 jarige v.indoctro) niet zoveel verwachte en elke stap die het zette al super was.

Ik denk dat ik mijzelf ook best de schuld mag geven, dat het rijden met Toon even niet lukte gister en dat ik (omdat het rijden de laaste tijd zo goed ging/gaat) gewoon teveel soms van mijn paard verwacht en dat het allemaal wel lukt.
Maar ook het paard kan zijn dag niet hebben.
Dat was weer een wijze les voor mij.. D'ont f*ck een Wellington haha
Want als die koppigheid naar boven komt... vreselijk dat paard heeft echt een eigen wil.
en het stomme is ze heeft vaak nog gelijk ook... haha Knipoog

@ Haike: Veel succes vanavond!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:38

haha ohh wat lekker herkenbaar weer zeg Haha! balen heh als ze zo n bui hebben Bloos

Haike idd succes vanavond komt helemaal goed ! Haha!

Nou gister heeft iemand me geholpen met longeren ohh uk had allemaal nieuwe dingen .. en neusriem.. en een appel bitje.. en een bijzet kreeg ze om Bloos ze reageerde er wel goed op gelukkig Knipoog

Maar nu moch ze even tegen zichzelf vechten ipv tegen mij in gaan.. ze had elastiek om dus kon wel omhoog als ze écht zou willen Knipoog maar ze liep lekker te drammen tegen zichzelf Clown

daarna ging ik er nog even op.... toen na tijdje de bijzet eraf gehaald en toen ging het sommige stukken écht goed Haha! alleen ntoen werd ik moe en beetje bij beetje ging het weer minder dus mn eige schuld Bloos maar er is hoop Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:28

vorig jaar op een clinic heb ik geleerd: enough is enough. Als het op een gegeven moment goed gaat (wat wij van het paard willen) dan moet je stoppen en niet steeds een stapje verder gaan. Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat als het een paar keer achter elkaar heel goed is gegaan, dat het dan een volgende keer weer zo moet en beter. Tja, dat valt soms een beetje vies tegen met die dame van me. Ik moet gewoon rijden "per dag"en dan kijken hoe ver we komen. Maar vervelend is het als je zelf altijd alleen maar meer meer meer wil. Stoppen op het juiste moment vind ik een hele kunst, die ik nog niet helemaal meester ben . En geduld is een schone zaak. Wat een wijsheden zeg op deze ochtend. Inieder geval succes met de proefjes allemaal.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:35

haha nou idd wat een wijze woorden Knipoog maar is wel zo Lachen

ik wil alleen maar dat ik mn paard normaal nageveljk de bak rond kan sturen meer niet en zelfs dat wil ze niet m eer Bloos

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:20

ik zou een tijdje longeren met een pessoa tuig, dat werkt bij die van mij altijd of met een lammert touwtje. Over de rug, door de zijringen, door het bit en dan vastzetten waar nodig, tussende voorbenen of aan de zijkant. Let wel op dat je het niet te strak zet. Die van mij gaat dan van ergernis op de grond liggen. Ook wellington?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:26

nee die van mij doet der ogen rollen en grommen Clown

nou pessoa werkt niet zo .. of ze gaat heel erg met er neus over de grond heen lopen..... en als ik hem wat hoger zet gooit ze der kop weer omhoog Clown

heb gister elastiekies gedaan... dus als ze écht omhoog wil komen met er hoofd dan kan dat alsnog Knipoog heb hem dan wel aan de zeikant vind ik zelf fijner ze heeft anders wel eens de neiging om te gaan hangen aan die voorkant ..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:28

neus over de grond, als je hem wat korter zet dan lukt dat niet, die neus over de grond is overigens wel een teken van ontspanning, maar idd niet wat je helemaal zoekt.

Die van mij kreunt en zucht ook altijd heel hard als ze vind dat ze iets moeilijks moet doen,.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:30

ja maar ze deed niet neus over de grond van goh wat ben ik ontspannen maar meer van ik wil er onderuit Clown ja ik nooit graag dingen zo strak hebben Bloos vind dat altijd op een 1 of andere manier beetje link... ze wil nog wel eens een uitspatting hebben met raar doen en dan ben ik zo bang voor der ruggetje Bloos