Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:55

Ooit wil ik ook wel een veulen van Urika dus ik kijk ook regelmatig rond en probeer op FA en fokt regelmatig mee te lezen om al wat bij te leren, maar zal toch nog wel een aantal jaar duren ivm geld, dus dan zijn er waarschijnlijk alweer nieuwe geweldige hengsten. Maar ik ben zeker ook benieuwd van producten van jullie Negro merrie's. Knipoog

Afstamming van Urika: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=155055

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:00

Timbers schreef:
Interessante vraag Antoontje Haha! Ik zou zelf nl. ook graag een veulentje bij mijn merrie fokken dus alle antwoord is welkom Knipoog

Ik vind Unaniem wel een leuke hengst en Obelisk, maar bij die laatste ben ik bang dat er een enorm slagschip uitkomt omdat Timber een beetje naar het ouderwetse neigt.....

Ik wil dr over een aantal jaar een veulen uit gaan fokken, eerst wil ik dr in de wedstrijden en dan een veulen.
Voor de moeder van Zif zitten we nu richting een gelderse hengst te denken, we hebben nu 2 veulens eruit van een Ferro lijn, een Negro en een Paddox. En we willen eigenlijk nog een die heel rustig in het hoofd is Knipoog omdat de moeder een hele drukke is Nagelbijten / Gniffelen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:05

Antoontje schreef:
Ik wil dr over een aantal jaar een veulen uit gaan fokken, eerst wil ik dr in de wedstrijden en dan een veulen.
Voor de moeder van Zif zitten we nu richting een gelderse hengst te denken, we hebben nu 2 veulens eruit van een Ferro lijn, een Negro en een Paddox. En we willen eigenlijk nog een die heel rustig in het hoofd is Knipoog omdat de moeder een tank is Nagelbijten / Gniffelen

Moeder van Timber is ook een tank Haha! maar errug cool in d'r koppie dus dat ADHD gedrag dat Timber af en toe heeft moet de schuld van Negro zijn Clown

Ik heb uit dezelfde merrie ook een Jacardo veulen gehad, echt dag en nacht verschil. Die was veel rustiger en niet zo'n aandacht vretende druktemaker met een groot ego Bloos . Meer een bescheiden paardje eigenlijk. en nergens bang voor, ook heel cool in het koppie. Helaas is die op 1 jarige leeftijd verongelukt Huilen Timber denkt echt dat ze een geschenkt uit de hemel is (en eigenlijk heeft ze daar stiekum wel een beetje gelijk in Schijnheilig )

Misschien komt het onrustige in de kop toch van Ferro.....want die ouwe van mij daar kun je echt een kanon naast afschieten en dan draait ze waarschijnlijk alleen haar oor om. Scheet van een paard kun je een 6 jarig meisje mee opweg sturen Cool

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:09

dat drukke komt inderdaad van Ferro denk ik.
ik bedoelde toen ik mijn vorige post zei van dat op de achterbenen staan ook dat dat van Ferro afkwam.
onze DA had ook een van Ferro aan de vaderskant en dat was ook zo'n druktemaker met een giga ego Haha! Bloos
dat heeft de Negro van mijn vriendin ook, dus denk dat het die kant wegkomt Bloos

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:24

Tja, ik weet het niet, mams was ook niet altijd even braaf. en kan soms nog de boel zowat afbreken.
Een halfzus( v. Kennedy) is nog erger, lees onbetrouwbaar. En een halfbroer (v. OOseven) is de grootste goedzak die er bestaat.
Toen Vaj nog hengst was stond hij geregeld met 2 benen voor je te zwaaien. Hij is daarom ook al met 1,5 gecastereerd. Daarna was het goed. Eigenlijk springt hij altijd met 4 benen tegelijk de lucht in. En dan is hij nog aardig want hij kreunt eerst even.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:16

cp112 schreef:
deze foto vond ik ergens op bokt van toen ze nog te koop stond

Afbeelding

waar hebben jullie dit paard gekocht? als ik vragen mag Knipoog

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:27

cp112 schreef:
ik bedoelde toen ik mijn vorige post zei van dat op de achterbenen staan ook dat dat van Ferro afkwam.
onze DA had ook een van Ferro aan de vaderskant en dat was ook zo'n druktemaker met een giga ego Haha! Bloos
dat heeft de Negro van mijn vriendin ook, dus denk dat het die kant wegkomt Bloos

Moeder van de hengst en moeder van het paard zelf brengen natuurlijk ook wat in Pling
Onze Negro merrie is inderdaad ook heet, wel heel eerlijk overigens, steigeren en bokken doet ze niet, springt bijvoorbeeld wel het eerste kwartier op concours alle kanten op, een giga ego heeft ze wel. Maar wij hebben ook een anderhalfjarige hengst van Rhodium staan (en dat is ook Ferro), dat is echt een ontzettende goedzak, maakt zich nergens druk om en is makkelijk in de omgang. Beide paarden hebben dus evenveel Ferro-bloed, maar verschillen qua karakter echt als dag en nacht.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:40

Antoontje schreef:
cp112 schreef:
deze foto vond ik ergens op bokt van toen ze nog te koop stond

Afbeelding

waar hebben jullie dit paard gekocht? als ik vragen mag Knipoog

het is mijn paard niet Knipoog maar van een vriendin. ik weet niet waar ze hem vandaan heeft.
weet wel dat ze hem zo rond afgelopen maart ongeveer gekocht heeft.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 06:22

TisUnique schreef:
cp112 schreef:

Moeder van de hengst en moeder van het paard zelf brengen natuurlijk ook wat in Pling
Onze Negro merrie is inderdaad ook heet, wel heel eerlijk overigens, steigeren en bokken doet ze niet, springt bijvoorbeeld wel het eerste kwartier op concours alle kanten op, een giga ego heeft ze wel. Maar wij hebben ook een anderhalfjarige hengst van Rhodium staan (en dat is ook Ferro), dat is echt een ontzettende goedzak, maakt zich nergens druk om en is makkelijk in de omgang. Beide paarden hebben dus evenveel Ferro-bloed, maar verschillen qua karakter echt als dag en nacht.

Heb ook een Ferro vaders kant nou je kunt geen bravere hebben,ze doet weleens iets wat niet mag maar ja daar is ze jong voor maar verder hartstikke braaf dier voor zo'n jonge spruit(4.5),je moet wel consequent zijn in omgang want ze gaat even testen tot hoever ze zou kunnen/mogen gaan maar ja dat doet ieder paard dat opgevoed moet worden,wanneer ze merkt dat ze je de baas niet kan geeft ze zich ook zo weer over hartstikke eerlijk paard!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:10

PERENBOOMPIE schreef:
Heb ook een Ferro vaders kant nou je kunt geen bravere hebben,ze doet weleens iets wat niet mag maar ja daar is ze jong voor maar verder hartstikke braaf dier voor zo'n jonge spruit(4.5),je moet wel consequent zijn in omgang want ze gaat even testen tot hoever ze zou kunnen/mogen gaan maar ja dat doet ieder paard dat opgevoed moet worden,wanneer ze merkt dat ze je de baas niet kan geeft ze zich ook zo weer over hartstikke eerlijk paard!

Ieder paard heeft ook een moeder he Knipoog

Ik heb gister een heel stoer dekje voor mijn Negrotje besteld Haha! een bruinachtige met in het koper Zivilynn erop geborduurd Haha! ga hem woensdag ophalen, ben benieuwd hoe het staat Lachen
Ze is nog niet onder het zadel, maar de verzameling dekjes die ik voor haar heb wil je niet zien Nagelbijten / Gniffelen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:33

Antoontje schreef:
Ik heb gister een heel stoer dekje voor mijn Negrotje besteld Haha! een bruinachtige met in het koper Zivilynn erop geborduurd Haha! ga hem woensdag ophalen, ben benieuwd hoe het staat Lachen
Ze is nog niet onder het zadel, maar de verzameling dekjes die ik voor haar heb wil je niet zien Nagelbijten / Gniffelen

Foto's plaatsen he als je ze hebt Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:48

jazeker Haha!

Vandaag heeft Zif een zadel opgehad, ze keek niet op of om Tong uitsteken
Heb er ook weer even op gehangen, ze was wel braaf maar vond het wel een beetje vreemd Tong uitsteken

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:06

Super dat ze het zo lekker oppakt Antoontje. Hoe oud is ze nu?

Ik heb vandaag Urika voor 2 weken afgestaan aan mn staleigenares, ik begin woensdag met de examens en zij gaat Urika die tijd dus rijden en longeren zodat ik me volledig op de examens kan concentreren. Ben benieuwd of ze vooruit gegaan is als ik binnen 2 weken terugga. Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:10

Fijn dat ze zo fijn ging Antoontje Haha!
Enne Ziv is als ik het goed uitreken uit 2004 dus ik denk zo'n 2,5 jaar.....Heb ik het goed Antoontje Verward

Zelf heb ik tot 4 jaar gewacht bij Timber, maar dat was nog zo'n enorme kleuter toen ze 3 was Bloos dat ik haar maar een jaartje extra heb gegeven. Ziv ziet er op de foto's in ieder geval een stuk volwassener uit dan Timber op die leeftijd was Knipoog

@Anjatjeuh succes met je examens en je paardje niet teveel missen he Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:55

ja klopt ze is 2.5, ik ben dr nu rustig aan wat mee bezig, ze is nog niet aan de longe ofzo, maar gewoon hoofdstel en zadel ben ik mee bezig met haar laten wennen.

Succes met je examens Anjatjeuh

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:30

Ik heb er met 2.5 idd ook wel eens overheen gehangen en een keertje het zadel op gehad....maar Timber was echt een mega kleuter toen ze jong was Haha!

Zag trouwens dat je ook op New Forresters rijdt Antoontje. Ik ben ook op een New Forrest begonnen Oosterbroek Arthur was de opa van die pony, geweldige pownies Vingers aflikken

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:04

Timbers schreef:
Ik heb er met 2.5 idd ook wel eens overheen gehangen en een keertje het zadel op gehad....maar Timber was echt een mega kleuter toen ze jong was Haha!

Zag trouwens dat je ook op New Forresters rijdt Antoontje. Ik ben ook op een New Forrest begonnen Oosterbroek Arthur was de opa van die pony, geweldige pownies Vingers aflikken

Ik heb een new forester gereden, was echt een geweldig beest. Maar helaas is ze overleden Verdrietig

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:45

Antoontje schreef:
Ik heb een new forester gereden, was echt een geweldig beest. Maar helaas is ze overleden Verdrietig

He bah Verdrietig .

Ik heb die van mij moeten verkopen toen ik 18 jaar werd....hij was uit 1976 dus ik denk ook niet meer dat hij leeft. Ben hem helaas uit het oog verloren.

Timber vandaag aan de longe gehad, ze loopt echt super sinds de tweede rugbehandeling.....handrem gaat er steeds meer af.

Ze heeft alleen iets nieuws, ze wil 's ochtends niet meer eten en ze heeft geen verhoging of iets dergelijks, ze wil gewoon niet eten heel apart. En vanmiddag stond ze weer lekker te smikkelen.....raar paard. Wat dat nou weer is ik weet het niet, moet het maar een beetje in de gaten houden. Ander voer helpt ook niet Verward en aan haar tanden kan het ook niet liggen want grote winterpenen eet ze wel en de tandarts is nog niet eens zo lang geleden geweest. Maak me er wel een beetje druk om eigenlijk Bloos . Dus morgen maar weer vroeg eruit om de temperatuur op te nemen voordat ze weer naar buiten gaat.....Kan de DA wel bellen, maar ja die zal er ook niet zoveel van zeggen zolang ze nog glimpt als een spiegeltje en geen koorts of verhoging heeft.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:12

Gelukkig loopt ze een stuk beter na de behandeling.
Wel heel rot dat ze niet meer wil eten zeg Scheve mond eet ze nog wel hooi?

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:23

De osteopaat is vandaag geweest voor Vin. En ze vond hem erg veranderd. Nog 1 behandeling en dan is het klaar. Zaterdag mag ik erop. Hopen dat het dan nog beter gaat.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:11

Antoontje schreef:
Gelukkig loopt ze een stuk beter na de behandeling.
Wel heel rot dat ze niet meer wil eten zeg Scheve mond eet ze nog wel hooi?

Ik heb een maf paard geloof ik.....vanmorgen weer de helft laten liggen en vamiddag weer lekker alles opgegeten Verward Ze eet wel gewoon gras......soms ook niet in de ochtend. Maar alles van de avond en de late voerbeurt is keurig netjes op elke dag. Ik heb maar weer andere brokken geprobeerd voor morgenochtend.....wie weet.

Maar goed stalgenootjes zeggen dat ik me niet druk moet maken, misschien heeft ze geen honger ofzo.....Ze had vandaag bij het binnen halen 37,7 dus dat is gewoon een mooie temperatuur. Misschien heeft ze ook wel geen honger of doet ze aan Sonja Bakker ofzo Clown ......ik hou het wel goed in de gaten in ieder geval.

@Harvin fijn dat Vin zo verbeterd is. Ben benieuwd hoe hij zaterdag loopt.
Timber had 2 behandelingen nodig en die is duidelijk wel meer voorwaarts geworden.

Zadelmaker heb ik nog maar niet geregeld want onze bak is zo slecht dat ik niet kan rijden en dan kan hij nog niks zien aan het zadel dat ik uitprobeer......hopen dus op beter weer Haha!. Tot die tijd maar veel grondwerk en longeren.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:31

Ik kom me melden Lachen

Hier wat fotootjes van mijn kanjer van Negro (7 jaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(in mijn profiel staan er nog meer)

Sundancer is een heerlijk paard. 100% eerlijk en betrouwbaar. Overal voor in; dressuur, springen, crossen of buitenrijden. Gouden karakter!!! Fijne stap en draf en een ge-wel-dige galop Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 17:37

Ja een echte negro wat lijkt ie toch weer op onze paardje.
hoe groot is sundancer?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:39

Sun is 1.69.
Grappig he? Je ziet echt overeenkomsten tussen "De Negro's" Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:40

Die kende ik stiekum al Haha! Volgens mij is hij van Dandy geweest niet??
Ik heb een tijdje terug (paar jaar alweer) met haar gemaild over onze Negro's. Volgens mij heb jij echt een super kanjer Knipoog