Afstamming van Urika: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=155055
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Timbers schreef:Interessante vraag AntoontjeIk zou zelf nl. ook graag een veulentje bij mijn merrie fokken dus alle antwoord is welkom
![]()
Ik vind Unaniem wel een leuke hengst en Obelisk, maar bij die laatste ben ik bang dat er een enorm slagschip uitkomt omdat Timber een beetje naar het ouderwetse neigt.....
omdat de moeder een hele drukke is
Antoontje schreef:Ik wil dr over een aantal jaar een veulen uit gaan fokken, eerst wil ik dr in de wedstrijden en dan een veulen.
Voor de moeder van Zif zitten we nu richting een gelderse hengst te denken, we hebben nu 2 veulens eruit van een Ferro lijn, een Negro en een Paddox. En we willen eigenlijk nog een die heel rustig in het hoofd isomdat de moeder een tank is
maar errug cool in d'r koppie dus dat ADHD gedrag dat Timber af en toe heeft moet de schuld van Negro zijn
. Meer een bescheiden paardje eigenlijk. en nergens bang voor, ook heel cool in het koppie. Helaas is die op 1 jarige leeftijd verongelukt
Timber denkt echt dat ze een geschenkt uit de hemel is (en eigenlijk heeft ze daar stiekum wel een beetje gelijk in
)

cp112 schreef:deze foto vond ik ergens op bokt van toen ze nog te koop stond
cp112 schreef:dat drukke komt inderdaad van Ferro denk ik.
ik bedoelde toen ik mijn vorige post zei van dat op de achterbenen staan ook dat dat van Ferro afkwam.
onze DA had ook een van Ferro aan de vaderskant en dat was ook zo'n druktemaker met een giga ego![]()
dat heeft de Negro van mijn vriendin ook, dus denk dat het die kant wegkomt
Antoontje schreef:cp112 schreef:deze foto vond ik ergens op bokt van toen ze nog te koop stond
waar hebben jullie dit paard gekocht? als ik vragen mag
maar van een vriendin. ik weet niet waar ze hem vandaan heeft. TisUnique schreef:cp112 schreef:dat drukke komt inderdaad van Ferro denk ik.
ik bedoelde toen ik mijn vorige post zei van dat op de achterbenen staan ook dat dat van Ferro afkwam.
onze DA had ook een van Ferro aan de vaderskant en dat was ook zo'n druktemaker met een giga ego![]()
dat heeft de Negro van mijn vriendin ook, dus denk dat het die kant wegkomt
Moeder van de hengst en moeder van het paard zelf brengen natuurlijk ook wat in![]()
Onze Negro merrie is inderdaad ook heet, wel heel eerlijk overigens, steigeren en bokken doet ze niet, springt bijvoorbeeld wel het eerste kwartier op concours alle kanten op, een giga ego heeft ze wel. Maar wij hebben ook een anderhalfjarige hengst van Rhodium staan (en dat is ook Ferro), dat is echt een ontzettende goedzak, maakt zich nergens druk om en is makkelijk in de omgang. Beide paarden hebben dus evenveel Ferro-bloed, maar verschillen qua karakter echt als dag en nacht.
PERENBOOMPIE schreef:Heb ook een Ferro vaders kant nou je kunt geen bravere hebben,ze doet weleens iets wat niet mag maar ja daar is ze jong voor maar verder hartstikke braaf dier voor zo'n jonge spruit(4.5),je moet wel consequent zijn in omgang want ze gaat even testen tot hoever ze zou kunnen/mogen gaan maar ja dat doet ieder paard dat opgevoed moet worden,wanneer ze merkt dat ze je de baas niet kan geeft ze zich ook zo weer over hartstikke eerlijk paard!
een bruinachtige met in het koper Zivilynn erop geborduurd
ga hem woensdag ophalen, ben benieuwd hoe het staat 
Antoontje schreef:Ik heb gister een heel stoer dekje voor mijn Negrotje besteldeen bruinachtige met in het koper Zivilynn erop geborduurd
ga hem woensdag ophalen, ben benieuwd hoe het staat
Ze is nog niet onder het zadel, maar de verzameling dekjes die ik voor haar heb wil je niet zien

dat ik haar maar een jaartje extra heb gegeven. Ziv ziet er op de foto's in ieder geval een stuk volwassener uit dan Timber op die leeftijd was
Timbers schreef:Ik heb er met 2.5 idd ook wel eens overheen gehangen en een keertje het zadel op gehad....maar Timber was echt een mega kleuter toen ze jong was![]()
Zag trouwens dat je ook op New Forresters rijdt Antoontje. Ik ben ook op een New Forrest begonnen Oosterbroek Arthur was de opa van die pony, geweldige pownies
Antoontje schreef:Ik heb een new forester gereden, was echt een geweldig beest. Maar helaas is ze overleden
.
en ze heeft geen verhoging of iets dergelijks, ze wil gewoon niet eten heel apart. En vanmiddag stond ze weer lekker te smikkelen.....raar paard. Wat dat nou weer is ik weet het niet, moet het maar een beetje in de gaten houden. Ander voer helpt ook niet
en aan haar tanden kan het ook niet liggen want grote winterpenen eet ze wel en de tandarts is nog niet eens zo lang geleden geweest. Maak me er wel een beetje druk om eigenlijk
. Dus morgen maar weer vroeg eruit om de temperatuur op te nemen voordat ze weer naar buiten gaat.....Kan de DA wel bellen, maar ja die zal er ook niet zoveel van zeggen zolang ze nog glimpt als een spiegeltje en geen koorts of verhoging heeft.
eet ze nog wel hooi? 
Antoontje schreef:Gelukkig loopt ze een stuk beter na de behandeling.
Wel heel rot dat ze niet meer wil eten zegeet ze nog wel hooi?
Ze eet wel gewoon gras......soms ook niet in de ochtend. Maar alles van de avond en de late voerbeurt is keurig netjes op elke dag. Ik heb maar weer andere brokken geprobeerd voor morgenochtend.....wie weet.
......ik hou het wel goed in de gaten in ieder geval.
. Tot die tijd maar veel grondwerk en longeren. 

Volgens mij is hij van Dandy geweest niet??