nakomelingen van orame

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:43

Tyke schreef:
hangt ook veel van de moeder af denk ik.

maar 1.57 is op zich mooie maat maar ik had hem niet hoeven te hebben. Ben nu wel blij met 1.73. Broer van haar (Verona0 is wel 1.80. tja is wel weer iets te)
Karakter is gewoon belangrijk en die is echt goed. behalve met rijden is ze erg sterk.

Heet niet echt. Wel wakker maar is alleen bij stilstaan. Ze is echt cool in haar hoofd

ja dat hang ook idd van de moeder af! ik ben zelf 1.60 en hij 1.57 dat is voor mij wel een mooie maat:D
mijn orame is niet echt vaak heet maar heel fris maar ja dat mag ook hij is ook nog maar 4. :+
dat stil staan komt bekent voor, de mijne is af en toe echt ongeduldig maar we zijn er mee bezig en kan nu al mooi vierkant staan *D .

Rotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:31

Tyke excuus voor het late antwoorden(kwam bezoek binnen)

Volgens de fokker heeft ze een klap van de stroomdraad gekregen toen hij haar brokjes wilde geven.Lijkt mij ook erg pijnlijk,een stroomstoot aan je lippen :P
En hij was zelf wat bang voor haar en dat merkt zo'n beessie direkt.
Ze is trouwens so wie so geen "mannen" paard.Mijn man krijgt ook niet alles van haar gedaan.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:43

ghgih geeft niet hoor ik reageer ook niet altijd gelijk.

Mm dat is zeker niet echt fijn en angst bij eigenaar is ook niet echt meewerkend.
Mijn paard zou wel weer mannepaard kunnen zijn denk ik. Is ook vrij stevig. Ze laat echter alles toe.
Al is ze hiervoor door een man gereden en die reed naar mijn idee met kracht. En tja dat heb ik als vrouw niet echt dus moet het hebben op ontspanning dus dat is moeilijk eruit te krijgen

Anoniem

Re: nakomelingen van orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:30

Ik heb ook een Orame gehad. Heb hem moeten verkopen door een blessure. Zou heel graag willen weten waar hij nu is.
Dus hierbij zijn gegevens:

Naam: Urame (Orame x Schalkhaar)
Geboortedatum: 12-07-2001
Geslacht: Ruin
Kleur: Bruin.
Aftekeningen: paar witte haren tussen de ogen, verder geen aftekeningen.
Transponder: 528210000775107

Heel lief paard! Maar wel wat lomp in de omgang.
Kon ontzettend goed losspringen, onder het zadel was het nog niet helemaal bevestigd.
Hij had een pees blessure in zijn schouder.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:32

zijn er wel meer die urame heten denk ik.

Bokker Urame is ook urame van een orame. en nog wel meer. Dus zou het niet weten eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:07

Naja hoe hij heet dat doet er ook niet toe, dat was de naam die op zijn papier stond. Bij mij op stal luisterde hij naar de naam Frits :P

Hoop dat iemand hem herkent :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:34

Wat grappig! ik kwam toevallig dit topic tegen!

ik heb ook een Oramé merrie, officieel Voberlina T, maar we noemen haar gewoon Vi.
Ze is bruin, met een smal blesje, en 1.55 m hoog. (heb ik nu echt de kleinste? :P)
verder echt superlief met buitenrijden en springen, alleen dressuur vindt ze niet zo leuk. (maar ze doet het wel!!)
ik heb haar nog niet zo lang, maar eigenlijk ging meteen in het begin al alles goed. echt een superlief braaf paardje!

niikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:42

_Linnie_ schreef:
Ik rijd sinds kort een 3 jarige hengst van Orame. Hij is echt heel makkelijk in de omgang, je kunt er zo opstappen en mee wegrijden. Wel is ie ontzettend lomp en zet ie graag overal z'n tanden in, maar dat komt natuurlijk ook doordat ie hengst is.
Verder is t een heel braaf paard en zal ie geen vlieg kwaad doen. Zal van de week even een fotootje maken.

Ik heb zelf ook een Orame ruin van 4 jaar (dit jaar 5)
Vader van zijn moeder is Marlon.
Heel koel karakter in principe, alleen vorige week 1e keer op ander terein was geen pretje.
Alleen maar bokken met losrijden, tijdens de proef redelijk braaf.
Als ik het zo hoor lijk die van mij best op die jij rij, die van mij bijt ook overal in (niet gemeen, maar gewoon ondeugend) Ook kan hij heel lomp uit de hoek komen.

Veder een lief paard onder het zadel, soms zoekt hij de grens een beetje op en wilt die wel is een bok geven.
Leert snel en tot hoever we gezien hebben toch wel meer springpaard als dressuur paard.
Goeie stap, draf en galop. Draf is alleen niet ruim, kennen jullie dit??

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:56

heb het al eerder in topic gezet.
Ik heb dan een merrie. Ook cool. En lief karakter. Over het algmeeen op vreemd terrein (wedstrijdterrein)wel goed. MAar in het begin ook wel wat problemen gehad. Eerste keer wilde ze achter ander paard aan en derde keer heeft ze een half uur gedreigd overeind te komen. Maar daarna eigenlijk geen problemen meer gehad.
HEt is verder een eigenwijze dame met als ze niet meer wil wel eens wil staken. Dat ging laatste tijd ook goed en kon ik haar doorrijden.
Bokken doet ze eigenlijk niet.

Tja momenteel kan ik zelf niet rijden. Heb mijn kuit en scheenbeen gebroken. Maar Verona wordt gereden door 2 vriendinnen. EN bij een is ze ook overeind gekomen stukje en wilde niet verder met buitenrit.

Verder is ze vrij drammerig en is de galop erg moeilijk. Al ging dat ook steeds beter. Nu is ze goed te rijden zeggen ze. Tja ik kan het nu niet zeggen.
MAar het is wel een heel lief paard. Goed karakter.

niikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:16

Ik denk ook wel dat het goed ga komen met de wedstrijden !
we zijn echte maatjes dus ook dat zal wel goed komen, we moeten het alleen een beetje de tijd geven.
@tyke: hoe is de draf van jou paard, is tie makkelijk te veruimen ?

Veder las ik ook van een paar mensen dat hun orame wat lui is, dit komt mij ook wel bekend voor, gaat gelukkig al een stuk beter!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:18

tja lui lui, nee eigenlijk niet. Miojn paard blijft altijd werken. Ze heeft ook veel van moeders kant die van mij. Het is een orame x zeoliet. en moeders is mijn paard alleen 3 keer erger.

In de draf kan ze op zich wel verruimen maar doordat ze nogal drammerig is komt het er niet altijd goed uit. Maar extreem goed??? Tja kan ik niet zeggen. Al vind ik zelf dat ze mooie gangen heeft.

niikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:35

Ik denk dat het ook te maken heeft dat die nog jong is en nog bezig is met het ontwikkelen van spieren en kracht.
Het is wel een paard wat graag werk en snel leert idd, dat hoor ik vaker over Orame's

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:41

ik vind het een gouden paard. Mijne heeft ook nog een volle broer rondlopen en die is bijna Z dressuur geweest. Tja was hij geweest als er mee doorgestart was toen maar dat is helaas niet gebeurt.
Rare is dat springen niet makkelijk was met die. Paard is ook erg groot 1.80.

Nee super karakter. hoor.