Nakomelingen van Equador

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Re: Nakomelingen van Equador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:49

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:04

Mijn stalgenoot heeft ook een nakomeling van Equador.
De kenmerk witte haren in de staart komt mij heel bekent voor.
Qua karakter is het niet een makkelijke. Is een beetje mensenschuw en zal proberen te bijten. Als ze je langer kent trekt ze helemaal bij. Ze is behoorlijk kopschuw, zelfs bij eigenaar. Het is een paard met handleiding. Meet rond de 1.68. Loopt nu m1 dressuur. Vindt springen helemaal het einde. Is hier tot de l1 mee gekomen en is gestopt door peesblessure.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:13

Kadanzlover schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik zoek nog steeds de broer van mijn vorige paard. Equador x Usselo x Gag x Gondelier...
Volgens mij heet hij Jaguar.

is dit hem?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=62549

Ja klopt.
Ik had de half broer van Darwin, en heb de halfzus (ook van Darwin) gehad en mee gefokt.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:34

het zou wel heel gaaf zijn als we dit topic gewoon door kunnen laten lopen en gewoon met z'n allen over onze equadortjes kunnen praten enzo. Haha!
wat jullie?

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:42

Ik heb een 9-jarige merrie van Equador. Equador x Vergilius x Samber.
Het is een fijne merrie, die de ruiter wel eerts volledig moet vertrouwen. Wanneer je haar vertrouwen hebt, gaat ze voor je door het vuur. Ik heb haar nu in de Z1 dressuur lopen. Op haar zesde was ze ook al M geklasseerd in het springen. Het werd echter te druk voor haar op de wedstrijden, dus hebben we besloten haar uit de springsport terug te trekken. Eens per jaar hebben we van onze club een onderlinge SGW. Zelf ben ik geen springer, maar die SGW vindt ze prachtig. Ik hoef niets te doen. Ze gaat helemaal vanzelf rond!!
Op het moment is ze drachtig (2 1/2 maand) van Special D. Ben benieuwd. Het is een lief paard, maar in de stal hoeven geen vreemden te komen. Dan draait ze zich om en kun je haar nauwelijks te pakken krijgen. Met mij doet ze alles, alleen op concours, naar les etc. Ze loopt met mij zo de trailer in. Maar zoals ik al zei, moet je hiervoor wel eerst haar vertrouwen hebben gewonnen.

Hier volgen wat foto's:

Onderlinge SGW
Afbeelding

Losrijden op Drentse Kampioenschappen 2007 viertal klasse M
Afbeelding

Afbeelding

Drentse Kampioenen viertallen klasse M 2007
Afbeelding

Springen onderlinge wedstrijd
Afbeelding

Onderlinge SGW
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dressuur foto's
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie nu een beetje een beeld van mijn paardje!!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:57

Echt een typische Equador!
Erg leuk om te zien!
Ben ook wel benieuwd wat voor veulen dat zal brengen Ja

Vind het wel grappig, hoor van meer Equador's dat ze moeilijk zijn bij vreemden, maar dat heeft die van mij eigenlijk niet. Met rijden moet ze wel aan je wennen, maar verder doet ze alles voor vreemden. This zo'n goedzak Clown

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:02

Hier nog wat foto's van de laatste dressuurwedstrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat artistieke foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:02

Kadanzlover schreef:
het zou wel heel gaaf zijn als we dit topic gewoon door kunnen laten lopen en gewoon met z'n allen over onze equadortjes kunnen praten enzo. Haha!
wat jullie?

Moet er wel meer gepost worden! Clown Clown Haha!

Ik ben ook weer begonnen met mijn Equador-merrie. Van het weekend er weer voor het eerst weer op gezeten sinds een jaar.
Eigenlijk ging dat best goed, alleen wilde ze niet lopen maar dat is niet zo gek met het warme weer. Verder geen pas verkeerd gezet. Hopelijk kan ik binnenkort foto's onder het zadel posten!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:47

weer mooie foto's!
Vind haar echt op mijn Equador lijken:
Afbeelding

kitbits, ben erg benieuwd naar foto's!
en er moet inderdaad meer gepost worden *LOL*

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:04

Ja idd, Ik ken meer Equadors. Ze hebben bijna allemaal een kolletje of iets dergelijks en de meesten zijn bruin van kleur. Kun je ook nog wat meer vertellen over de eigenschappen van je paardje?? Ben benieuwd naar de karaktertrekjes!!! Lachen

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:18

jolandaatje schreef:
Ja idd, Ik ken meer Equadors. Ze hebben bijna allemaal een kolletje of iets dergelijks en de meesten zijn bruin van kleur. Kun je ook nog wat meer vertellen over de eigenschappen van je paardje?? Ben benieuwd naar de karaktertrekjes!!! Lachen

Jah inderdaad. en veel equador's hebben ook witte haren in de staart *LOL*
karaktertrekjes, Veer is echt een knuffelkont. Echt enorm braaf en nuchter. Met rijden kijkt ze de kat uit de boom, maar zodra ze je kent doet ze alles voor je. Met vreemde op de rug gaat ze enorm hard rennen en krijg je haar eigenlijk niet meer stil. Het is vooral een 1-mansvriend. Ze is helemaal weg van mij. mijn moeder enzo mag ze wel, maar als ze moet kiezen, kiest ze voor mij.
Ze is super leergierig, ik hoef iets vaak maar 1 keer uit te leggen en ze snapt het. Ze blijft werken. Je voelt constant dat ze aan het denken is hoe ik iets bedoel en telkens probeert ze het zo goed mogelijk uit te voeren.
Tegen andere paarden is ze best dominant, ze heerst over haar weidemaatje. Daar in tegen is ze helemaal weg van haar buurman, en die betekend dat ook alles voor haar. Maar kleven doet ze niet. Ik kan haar makkelijk bij de andere paarden weghalen zonder dat ze moeilijk doet.
dat zijn denk ik wel de belangrijkste dingen.

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:38

Ik herken hier heel veel in. Wij hebben ook een enter van Equador. Die heeft ook nog steeds wit in de staart en ik denk dat dat er ook in blijft! Verdere eigenschappen herken ik ook heel erg in mijn paard!!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:43

Afbeelding

Yep witte haren in de staart, dat heeft de mijne ook. Maar geen kol of andereaftekening aan het hoofd, wel halve kroonrandjes net als Equador zelf.

Valt me wel op dat jullie Equadors flink aan de maat zijn! Mijn merrie is niet zo groot denk nu ongeveer 1.63m maar ik moet nog eens meten.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:43

Helaas is onze Equador op 15 mei overleden.
Hij liep te grazen in het hoge gras voor de stal. Schrok van iets, draaide zich in volle vaart om, en liep met zijn hoofd tegen een stalen balk aan. Zijn hele schedel was ingedrukt, hij was op slag dood.
Hij was bij ons vanaf zijn 4e jaar, is gestorven op zijn 15e.
Hij is gestorven zoals hij geleefd heeft, in volle vaart met veel pech...
We missen hem...
Afbeelding

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:32

@ heleenxx: Oh wat erg! Dat was schrikken.

@ kitbits: mijn merrie is ongeveer 1.70. We hadden eerder ook nog een ruin van Equador. Die was ongeveer 1.66. Die is helaas ook overleden. Had flink last van zijn rechter voorbeen.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:26

Heleen, Bloos! dat is echt schrikken! Ach gut
sterkte! Kusje

kitbits, die van mij is denk ik 1.80 Ja ze is dus inderdaad aardig aan de maat Ja

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:37

Och arme, dat is zeker schrikken Heleenxx. Huilen Zonde hoor 15 is toch nog veel te vroeg.

1.80 is behoorlijk aan de maat, heb je geen trapje nodig om erop te komen? Knipoog

Hier nog wat foto's van Equador zelf:
Afbeelding
Als drie-jarige tijdens de terreinproef

Afbeelding
20 jaar en niet meer gereden.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:20

kitbits, heb het opzich niet nodig (ben zelf ook lang) maar voor me laarzen en me zadel stap ik wel op met opstapje *LOL*

Knappe vader hebben ze ook hè Lovers

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:01

mijn mams is laatst weer meegeweest naar Veer een heeft een paar fotootjes geschoten. We zijn er nog lang niet, maar vind het nu vooral belangrijk dat ik controle heb.
Afbeelding
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... a/2-16.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... ra/5-9.jpg

en in het bos:
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... a/16-2.jpg
Afbeelding
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... a/3-15.jpg

en aan de longe, wat ze steeds fijner oppakt:
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... a/2-17.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... a/3-16.jpg
Afbeelding

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:18

Kadanzlover schreef:
weer mooie foto's!
Vind haar echt op mijn Equador lijken:
Afbeelding

kitbits, ben erg benieuwd naar foto's!
en er moet inderdaad meer gepost worden *LOL*

Jeetje, ik dacht dat ik mijn paard op de foto zag staan. Het zou een kopie kunnen zijn van mijn Equador (op de foto in ieder geval).

Mijn Knick-Knock valt te bewonderen in mijn profiel (ik weet niet of ik binnenkort duidelijkere foto's kan plaatsen). Het is een grote goedzak, erg sterk en moeilijk met rijden (vroeger) en helaas door een ongeluk in het weiland ongeschikt geraakt voor onder het zadel. Hij is enorm sociaal naar andere paarden toe. En vroeger ook naar mensen..... Knipoog Maar tegenwoordig is hij meer paard-gericht dan mens-gericht (met zijn eigen kudde in Groningen..... Tong uitsteken ).
Hij is absoluut geen watje (geeft niet snel op en heeft een erg hoge pijngrens) en is helemaal gek van eten.... (lijkt een beetje op zijn baasje Bloos ).

Oh, het is trouwens een Equador x Pantheon. Springbloed dus Cool . Maar wij mochten M2 starten.....bij de dressuur....

Als jullie nog meer willen weten, hoor ik het wel

Groetjes, Linda

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:27

Leuk dat je je ook meld Linda! Haha!
veel Equadors lijken inderdaad op elkaar Ja
en Veer en Knick van jou ook erug Clown vooral qua hoofdje inderdaad.
Vera is een Equador x Utrecht, dus ook echt springbloed. maar toch bezit ze over 3 leuke basisgangen Ja

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:40

Ja, ze lijken qua hoofdje op elkaar, maar ik zie toch ook wel veel witte benen..... Tong uitsteken
En die van mij is absoluut een zilverappelbruine. Als zijn staart schoon is (ahum) dan is hij gewoon zilverwit met zwart. Erg mooi. Maar ja, op het weiland zie je daar niet zoveel van Duivel

Knick is trouwens echt springformaat en uiterlijk hoor. Erg robuust (bodybuilder) maar toch behoorlijk lichtvoetig..... Dat was altijd wel bijzonder. Het is absoluut geen stamper, wat je meestal wel ziet bij dit formaat paarden. (of hoort)
Knick is absoluut wel gevoelig (sensibel) maar hij was geen los en soepel paard. Het kostte altijd veel moeite om hem los te krijgen. En daarnaast had hij ook een erg "slechte" rug. Maar zijn karakter heeft hem heel wat eerste plaatsen gegeven tijdens de wedstrijden (en correcte proeven rijden.... Tong uitsteken ).

Buitenrijden was geen pretje met hem. Ik kon absoluut niet alleen met hem weg. Wat een angsthaas. Hij draaide tijdens een buitenrit wel tigduizend keer om. Maar achter andere paarden liep hij overal langs..... En hij werd uiteindelijk wel steeds een beetje stoerder... training hielp hier wel bij .

Ach, het is gewoon een geweldig lief paard. Met een superkarakter. Dat was het beeld wat ik trouwens van heel veel Equadors kreeg. Lieve, vriendelijke paarden. Toch las ik wel een paar reacties waarbij de (vooral merries?) toch wat moeilijker waren. Bijzonder...

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:35

@Ikaw, ken inderdaad een Equador-merrie die niet al te makkelijk is. Die van mij heb ik nog niet echt vervelend meegemaakt maar dat kan allicht nog wel eens komen want ze slikt toch echt niet alles voor zoete koek. Ze is in de wei erg opdringerig, moet haar nog wel eens corrigeren, niet dat ze gemeen is maar ze loopt graag waar jij ook loopt.
Verder is het ook een enorme "vreetzak" als je niet uitkijkt vervet ze zo. Hebben meer Equadors hier een handje van?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:45

Die Equador die bij ons op stal staat is naar mensen toe echt zo ontzettend lief en cool, maar andere paarden kan hij echt lopen pesten, hij is dominant en weet ook niet van ophouden. Paard heeft trouwens een hele goede galop. Hij is groot, nml. 1.80.

Mijn paard heeft Equador als opa. Is in de omgang naar mensen ook echt heel lief, maar naar andere paarden dominant.
Als hij een trap van een ander paard krijgt, gaat hij juist erop af, want dat pikt ie niet. Verder dekt ie rustig de merrie als hij er bij staat. Om die redenen staat hij samen met een klein shetlandponietje. Is iets veiliger voor hem zelf en de rest.
Hij lijkt qua koppie wel een beetje op 't paard van de foto van Heleenxx
De mijne is ca. 1.69m, maar is nog in de groei.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:41

Dat dominantie gebeuren onder paarden herken ik wel. Knick is heel sociaal (kan met alle paarden samen....) zolang hij maar het alpha mannetje is Duivel
Hij is over het algemeen de baas van de kudde, heeft een paar merries tot zijn beschikking en verdedigt zijn territorium met hoef en tand. Maar hij wordt ouder en schijnt ook iets gezapiger te worden. Dat kan ook wel, want hij hoeft zich in zijn huidige kudde niet meer te bewijzen Knipoog