Garanco-nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kluk

Re: Garanco-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:42

Anke_Vivaldi schreef:
Inderdaad toevallig
Ik heb ook een garanco-nakomeling en kan goed springen.
Ze is alleen niet te houden op het moment dat ik de ring in kom.
Als ze iets engs ziet wat ze niet herkent, krijg ik haar gewoon niet meer terug..

Ik heb gewoon het idee dat er veel Garanco nakomelingen een beetje gestoord zijn:D

Lucas gaat tijden goed maar nu sinds maart is ie weer of in protest en gaat op de rem of hij gaat opeens aan de kletter..zomaar zonder enige aanleiding Duivel
Krijg het vage vermoeden dat ie last van z'n hormonen heeft(misschien wel een klophengst is)
Er valt gewoon nu niks mee te beginnen..om gek van te worden Duivel Tong uitsteken

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:30

haha echt weer garanco Rolleyes
die van mij is ook altijd geflipt hihi gaat nu gelukkig weer beter, heb de laatste tijd echt wat problemen met hem gehad maar hij begint nu echt weer fijn te lopen Lachen

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:31

quote="DunDijk"]
kluk schreef:
o wat een flauw paard Nagelbijten / Gniffelen , ze houd wel van een beetje spanning zeker Tong uitsteken
nog maar even afwachten dan, ik hou het hier in de gaten Haha!

Ik denk het wel, bij het eerste veulen heeft ze ons 3 weken laten wachten, en bij het 2e veulen 1 week.[/quote]

en....? is er al iets?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:02

Nee nog steeds niet...
Duurt maar lang hoor!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:14

Hoi,

Wat leuke een topic over Garanconakomelingen..(heb even zoekfunctie Garanco gebruikt) OOk leuk om jullie reacties te lezen, ik herken mijn boefje er zo in. Jammer te lezen, dat Garanco is overleden, had hem graag nog eens willen zien..

Ik heb een 12-jarige (was gisteren jarig *LOL* Garanco ruin. Garanco*Emilion*Farn. Hij is ook een echt springer, gaat er vol enthousiasme tegenaan en helpt me altijd mee. Springt overal over, hoe kijkerig het ook is.. Gisteren nog 2 sloten achter elkaar gelegd, maar meneer vind het allemaal leuk. Dressuurmatig is het soms een verschrikking, maar nu hij wat ouder wordt, kan ik er steeds beter mee werken. Niet meer zo protesteren. Op buitenrit is het altijd hetzelfde liedje, als er op de heenweg iets engs staat, een rol isolatiemateriaal is het helemaal niet eng, maar waait er daarentegen een grassprietje de verkeerde kant op, dan is het supereng. Heb vaak op het punt gestaan hem te verkopen, maar kan helemaal niet meer zonder hem.. Hij heeft ook zulke leuke kanten..

Die van mij is van achteren sterk, en heeft van voren een beetje een stijle schouder. Daardoor wat korte gangen, wat nadelig is bij de dressuur. Zal dat bij Garanco wegkomen, of hebben jullie paarden dit niet? Ach ja, hij is ook een springer.

Nog even 2 foto's om een idee te krijgen..

Afbeelding

Afbeelding
Kerstpaard..

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:39

wat leuk om nog een garanco-nakomeling erbij te zien..welkom Haha!

Ook weer zo'n mooi gebouwd paard Ja

Lucas loopt ook kort van voren en struikelt daardoor vaak...je moet hem echt voorwaarts houden Tong uitsteken of dit een Garanco eigenschap is weet ik niet..maar zijn boevestreken zeker wel Haha! Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:55

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:48

Heey hallo allemaal,

Wat leuk om deze verhalen van mensen met een Garanco nakomeling te lezen..

Ik ben ook in het gelukkige bezit van een 5-jarige ruin van Garanco (Garanco x Festival = Saros).
De beschrijvingen die hiervoor genoemd worden herken ik inderdaad ook. Op stal en in de omgang (tijdens transport, hoefsmid, scheren enz.) echt super braaf en met rijden ook wel braaf en aan de ene kant heel nuchter maar wel wakker en alert en kan dus inderdaad van sommige onbenullige dingen flink schrikken.

Afbeelding
Afbeelding

Als ik naar de diverse foto's in de voorgaande berichten en reacties kijk, lijkt die van mij heel erg of Ushindi van bokker Twinklebel.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:45

Leuk filmpje DunDijk.. Die van jou draaft meet vanuit z'n schouder dan die van mij.. Zal binnenkort eens proberen ook een flmpje te plaatsen.. Mooi paard ook..

Ook mooi paard Vermeulen04.. Rij je alleen dressuur met hem, of spring je ook..?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:55

Scheelt misschien ook dat de moeder van onze garanco een gelderse merrie is, en geen springer of dressuurster.
Het veulen is er overigens nog steeds niet...

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:56

@Uppojono

Jij hebt ook een leuk paard.

Ik doe nu hoofdzakelijk dressuurmatig trainen.

Ik heb wel twee keer op een vorige stal in een "springles voor recreanten" meegereden en dat was harstikke leuk Haha! , maar misschien dat ik in de toekomst mezelf nog wel eens wat fanatieker op het springen ga richten. Eerst maar eens kijken hoever het in de dressuur gaat lukken.
We mogen nu L1 dressuur starten.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:53

Hoera mijn Garanco is geen pony meer ! Gisteren hebben we haar gemeten en ze was 1,615 meter (vooral die 5 erbij !) en ik maar denken dat ze een pony zou blijven Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:30

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Wat een scheetje met mooie deuk in het koppie !!

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:28

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! Eindelijk is ze er dan...wat een lieverd en ook heel mooi..

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:54

geveuliciteerd Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:03

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:50

lief ding hoor Lachen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:25

Nou Chess word met de dag brutaler!
Ze vind het al helemaal niet meer nodig om braaf met moeders mee te lopen, ze kent tenslotte de weg op stal wel, dus ach waarom zelf niet op ondekkings toch gaan?
Moeders is er minder blij mee die heeft toch liever dat Chess wat meer bij haar blijft *LOL*

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:27

hahaha ja das altijd een heel gedoe, veulens willen eigenlijk zelf wel weg maar zijn de moeders niet zo blij mee Clown

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:51

Nou gister was het weer zover *LOL*
We brengen moeders en veul lekker naar buiten, moeders loopt netjes de wei in, en de kleine? Die scheurt door de hele bak heen zonder zich ook maar iets van moeders aan te trekken die zich gigantisch druk staat te maken in de wei Nagelbijten / Gniffelen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:00

vermeulen04 schreef:
Als ik naar de diverse foto's in de voorgaande berichten en reacties kijk, lijkt die van mij heel erg of Ushindi van bokker Twinklebel.

Is niks van mij bij hoor. Is het paard van een vriendin. Maar ze lijken inderdaad wel op elkaar.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:08

Zo even een updateje over de kleine Tong uitsteken
Ze doet het erg goed! Over 2,5 week gaan we naar de voorselectie voor de veulenveiling in Marenkessel!
Ik hoop dat ze word toegelaten! Want dat verkoopt toch een stuk makkelijker vind ik!
Onder tussen zijn we al weer aan het rondkijken voor een nieuwe hengst voor de Garanco merrie, dit keer waarschijnlijk een springer ipv een dressuur hengst Lachen

illy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:19

hallo allemaal,

toevallig kwam ik dit topic tegen toen ik aan het zoeken was in google op Garanco.
Ik hoop niet dat het heel erg is als ik nog op dit topic reageer, tis al een tijdje oud, maar ik vond het wel leuk om toch ook wat over mijn Garanco afstammeling te vertellen.
Toevallig is mijn paard ook een Garanco afstammeling. En ik moet zeggen dat ik alle eigenschappen en streken wel ken, heel grappig om te lezen.
Mijn Garanco is ook een goede springer, komt altijd uit voor de hindernis en zal niet snel weigeren.
Dressuur matig is ie wat minder, moeilijk aan de teugel te rijden en erg sterk.
Wat dat schrikkerige betreft dat herken ik wel, die van mij is net zo. als we aan het rijden zijn in de buitenbak en hij schrikt ergens van aan het begin van het rijden dan blijft ie schrikkerig de rest van de tijd. het gekke is dat je met hem op stal binnen alles kan doen, je kan hem echt als klimrek gebruiken haha. Verder is het af en toe ook een echte macho.
ik vind het wel echt een karakter paard, zou dat door Garanco komen?!

groetjes Illy

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:07

Ik denk zeker dat er wel wat karakter van Garanco afkomt Ja
Schijnt ook niet altijd de eenvoudigste te zijn geweest Tong uitsteken
Volgens mij begint ons veulen ook een echte Garanco te worden Nagelbijten / Gniffelen
Ze kan heel lief zijn, maar volgens mij alleen als ze het wil Clown