De hengst Scandic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: De hengst Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:00

Mensen, denken jullie nou echt dat iedereen daar met zichzelf bezig is, en niet denken aan het paard terwijl dat zadel niet goed ligt?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:02

MyFee schreef:
Mensen, denken jullie nou echt dat iedereen daar met zichzelf bezig is, en niet denken aan het paard terwijl dat zadel niet goed ligt?

Verward Verward Verward

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:11

Naar zo'n topbeest wordt echt wel gekeken of dat zadel zijn rug belast hoor. ( zo beter? Verward )

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:16

Ja daar wordt allicht naar gekeken, maar die dikke pad ligt er niet voor niks tussen en een zadel hoort gewoon recht te liggen om gelijke belasting op de rug te geven en niet helemaal voorover hellend! IMO is dit niet de oplossing maar ga je zelf je zit gewoon verbeteren!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:18

ik gebruik ook een pad..echt niet omdat het zadel niet goed licht of te zwaar is of drukt of wat dan ook..

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:03

Jongens... Zijn jullie scheel? Iedereen ziet toch dat dat zadel veeltste hellend ligt... Maargoed zal dan wel een nieuwe trend worden. Gelukkig hebben z'n prestaties er niet onder geleden hij was 1e

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:32

MyFee schreef:
ik gebruik ook een pad..echt niet omdat het zadel niet goed licht of te zwaar is of drukt of wat dan ook..

Nee daar zal jij hem waarschijnlijk niet voor gebruiken, hier wel en als je gewoon kijkt dan zie je dat ook zo, een zadel hoort gewoon recht te liggen, dan ligt ie op zijn best, als je een zadel aan laat meten en ze leggen er iets op wat zo ligt dan zu het er weer acuut afgaan. En dus nogmaals, dit is niet onbewust maar bewust zo gedaan odat ze beter zit.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:04

Ach wel nee.. ik ga ook niet meer in discussie over dit onderwerp.. (heb zelf Remy Bastings heeeeeel vaak zien rijden op Scandic..) Ik woon dr dichtbij (waar scandic eerst stond..)
Maarjah..

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:51

MyFee schreef:
Ach wel nee.. ik ga ook niet meer in discussie over dit onderwerp.. (heb zelf Remy Bastings heeeeeel vaak zien rijden op Scandic..) Ik woon dr dichtbij (waar scandic eerst stond..)
Maarjah..

Ooh en dat heeft er iets mee te maken? Remy had er gewoon een fatsoenelijk zadel op liggen, maar goed dit topic gaat ergens anders over.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:00

Een aantal foto's van de hengstenshow bij de HBC stal:

Afbeelding
Pas de Deux met mams...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yvettjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:02

snoepie12 schreef:
Bedankt voor de snelle reactie !
Misschien dat ik dan toch wel eens Scandic probeer.
Echt veredelen moet niet, maar zou mooi meegenomen zijn.
Zou hij ook maat vererven, mijn merrie is 1.65 m en zou net iets groter mogen zijn.

Mijn merrie kan ook best bewegen, de draf zou misschien iets ruimer mogen, maar is wel krachtig met een zeer actief achterbeen.

Nog iemand ervaringen met Scandic ?

een vriendin van mij heeft een jaarling hengst van scandic dat is egt een
reus!!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:15

Ik heb een scandic veulen uit een jazz merrie, het is een donkerbruin veulen, en tot nu toe lijkt ze het heel goed te doen. Maar we kijken over drie jaar wel verder.......

@Naz die van jou ziet er super uit al voor dr twee jaar, ken het lijntje waar die van jou uit komt heel goed, SUPER hoor. Vriendinnetje van mij springt met Tippitoo uit het zelfde lijntje nu in het Z.

Dat zadel viel mij ook al op bij de hengsten show van hans horn, ziet er niet uit hoop dat ze er wat aan gaan doen.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:21

memiro schreef:
Ik heb een scandic veulen uit een jazz merrie, het is een donkerbruin veulen, en tot nu toe lijkt ze het heel goed te doen. Maar we kijken over drie jaar wel verder.......

@Naz die van jou ziet er super uit al voor dr twee jaar, ken het lijntje waar die van jou uit komt heel goed, SUPER hoor. Vriendinnetje van mij springt met Tippitoo uit het zelfde lijntje nu in het Z.

Dat zadel viel mij ook al op bij de hengsten show van hans horn, ziet er niet uit hoop dat ze er wat aan gaan doen.

Ze is nu weer heel flink gegroeid en aardig de hoogte in gegaan Lachen

Wat is de afstamming van die Tippitoo? Want die naam zegt me in eerste instantie niks namelijk..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:01

als zij met dit zadel, op die manier zit, dan wed ik dat als ze op een normaal/lager zadel zit ze werkelijk óp zijn rug LIGT.. Knipoog

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:17

Citaat:
Ze is nu weer heel flink gegroeid en aardig de hoogte in gegaan Lachen

Wat is de afstamming van die Tippitoo? Want die naam zegt me in eerste instantie niks namelijk..

die van tip is niagara x ramiro x doruto x tako

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:46

we hebben een veulen gehad van scandic, maar die is verkocht omdat het een vosje was en dat wilde we niet. maar verder wel een heel leuk beestje

miesnathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:53

ik heb sins afgelopen maandag een Scandic ruin 2 en half word in maart 3

zitten super gangen in,hij zweeft

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:28

Slotje wegens wel heel oud topic.