Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:08

Hai Orionneke, 8 van de 10 veulens van Sydney zijn / worden schimmel. Die van mij is nu STRAK vos-kleurig maar ik moet niet verrast zijn dat ie over een half jaar een beetje begint te schimmelen.... Sydney heeft in zijn genen duidelijk de overmacht qua kleur. Net zoals Broere Obelisk 92% nakomelingen geeft met ALTIJD een kolletje op het hoofd van zijn kinderen. Ook al heeft de moeder een Foei-lelijke bles! Grappig is dat he? Ach het blijft een verrassing. Een gezond paard waar je ECHT schik mee hebt is toch veel belangrijker??

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:24

Downhill schreef:
Hey RZD-Lover; Orame is echt een goede! Heeft ook TOP-cijfers voor zijn basisgangen en dus ook perfect voor dressuurbloed! Helaas ken ik wel 2 "drama" Orame's... Da's wat minder!

ik heb zelf een 5 jarige Oramé (waarschijnlijk had je dit al in mijn profiel gezien) en dat is een paard met een behoorlijk karakter en waar ik me in het begin dan ook niet zo goed raad mee wist. We zijn nu meer naar elkaar toe gegroeid en het gaat steeds beter. Ze kan behoorlijk manipuleren en aanstellen, maar ze is wel heel lief als je er maar mee om kan gaan. Ze kan ook gewoon echt Super lopen en dressuurmatig kan ze ook gewoon heel ver komen. Het is een heel goed sportpaard met een attitude waar je mee om moet leren gaan.

wat is er dan 'drama' aan die Orame's die jij kent?

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:21

Ik vind het wel leuk om een MOOIE schimmel te krijgen liefst zwart/schimmel hahaha.

Hier in het dorp staat en vos veulentje van sydney met vosmoeder, heeft nergens wit te bekennen waardoor het lijkt dat het ooit een schimmel wordt!!! Veulentje met hele mooie aftekening op het hoofd en mooi front/koppie echt geweldig!! Met zo'n veulentje zou ik erg blij zijn.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:40

Hai RZD-lover. Ik ken 2 drama-Orame's. Beide echt bloedmooie paarden. Maar ze zijn beide op stal gewoon echt KRENGEN! Zodra je de staldeur open doet staat ze klaar met de kont naar je toe gekeert. En ook echt de oren in de nek met een blik in de ogen van: "zo en nu nog 4 cm dichterbij komen en ik haal uit" (En dat DOET ze !!!) Die andere Orame-vos is met rijden een drama. Deze wordt waarschijnlijk ook weggedaan voor een drol en drie knikkers want deze steigert (dat is niet zo erg...) Maar deze gaat steigeren en laat zich achterover kletteren! En dat doet ze niet 5 keer op een dag: nee 11 keer. De ruiter is al een keer met die vos door de bakomheining heen geklettert en ze rolden toen allebei de tuin in van de buren. Nu wil ik je wel even gerust stellen: Ik ken ook een Orame en dat paard -noemen- ze "manwijf" Deze merrie (?Ik besef nu pas dat ik alleen Orame-MERRIES ken) is nog nooit hengstig gezien en heeft absoluut geen merrie-kuren, is braaf langs de weg, gedraagt zich als een 10-jarige en is een kroelert op stal (knuffelig en kan IN OPDRACHT kusjes aan de eigenaar geven) Op concours is het een dame wat zich als HENGST gedraagt want ze heeft er ECHT zin in!!! En is een paard wat ECHT doorheeft dat ze haar concurrenten VOOR moet zijn! Zeer werkwillig, ENG-hard door het parcours heen denderen en redt zich prima in de korte wendingen! Terwijl ze pas 5 wordt! Ze heeft ook een beetje een "mannelijke bouw" Beetje grof hoofd en ze meet 1.73 waardoor de meeste "leken" gelijk denken dat het een ruin of hengst is. Ik weet niet hoe oud jouw Orame is maar doe hem/haar niet weg. Dit "Manwijf" was vorig jaar in de buitenbak ERG SPOOKY (kijkerig) Hoogstwaarschijnlijk is ook jouw paard er 1 die donders goed lopen (dressuur-matig) Want dat kunnen die andere 2 drama-Orame's WEL!! Probeer door te zetten ook al heb je veel tegenslagen! 95% van dit soort "drama's" zijn de beste TOP-paarden. Ik heb begrepen dat met de nakomelingen van Orame, niet EENTONIG gereden moet worden maar CREA-TIEF, afleiden, doorwerken en veel wisselingen in het dressuur en springwerk. Vaak moeten deze paarden ook (niet alleen Orame's) LETTERLIJK en FIGUURLIJK een keer hun kop stoten voordat ze een keer normaal gaan doen! Het zijn TAAIE paarden en hebben een CONSEQUENTE ruiter nodig.
Jeetje wat een preek. maar nogmaals GEEF NIET OP en ga creatief te WERK!

RZDLover

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:43

zo, even gelezen hahaha, ik herken echt wat dingen van mijn Oramé. Maar in de omgang is het echt een knuffel. En ja ook die van mij kan op comando kusjes geven! Dit heb ik haar al de eerste dag geleerd. Ze is ook cool in der koppie want ze is bijna nergens bang voor.

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:16

Mijn Sydney heeft dorst omdat ie elke dag wel een keer zijn waterbak volpoept.....

Zucht!!!!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:24

Hey Zooist, ik had een Obelisk die dat ook steeds deed op stal! En als ik de waterbak ging schoonmaken dan stond hij er echt bij te kijken met een blik van" Jaaa, goedzo en de randjes OOK schoonmaken!" Hoe kan je dat een paard afleren? Grote LUIER omdoen ofzo? Hahahaha!

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:27

Nou inderdaad....

Hij vind het de normaalste zaak van de wereld om in die bak te poepen.....
Eniedereen maar denken...waarom gaat dat paard altijd gelijk drinken als ie op de wei komt...????

Ik zou echt niet weten wat ik er aan kan doen???
Gewoon maar blijven zuchten denk ik, hihi

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:12

nou mijn kleine forestertje doet deed het eerst ALTIJD toen ze nog in een ander stalletje stond, maar toen is ze verhuist naar een stal met een luik en toen heeft ze het niet meer gedaan. Mijn Oramé heeft het van de week een keer gedaan ik snap het niet hoor, heeft ze zo'n grote stal (één van de grootste en mooiste bij ons op de stal **iedereen jaloers hahaha**) en dan uitgerekend in de waterbak poepen

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:14

IK WEET WAAROM ZE HET DOEN !!!!!!!!!! Nee echt.......!
Als ze gaan poepen vinden ze het gewoon lekker en fijn om op de waterbak (of voerbak) te "zitten". Net zoals wij doen! Wij willen toch ook een beetje "steun" als we moeten kleien??? Waarschijnlijk hebben zij dat ook!!!! Gewoon; lekker makkelijk......

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:05

Hahahaha!!!!
Die is wel leuk.....vandaag weer een vette hoop in zijn bak.....
Het is echt niet te geloven....
De mafkees!
Zal anders een toiletbril plaatsen in zijn stal

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:42

Pfoe......
Wat is het stil hier............
Zijn er ook niet in de tussentijd Sydney-veulentjes geboren???

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:50

Oké: kleine "interne" vraag IN deze topic:
WIE HEEFT EEN VEULEN, 2006, WAARVAN HIJ / ZIJ TWIJFELT OF HET EEN SCHIMMEL WORDT, OF NIET??????? EN WAAROM?????
HEB JE FOTO'S VAN HET VEULENTJE?? Ik heb een Sydney-veulen staan op www.dekasteeltoren.nl waarvan ik nog steeds niet weet of het een vos blijft....... Advies is dus van harte welkom!!

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:58

Héé Downhill, verveel je je? Hahaha!
Ik heb helaas geen veulen dit jaar....

Ik heb een vossydney....ik heb een vossydney!!!!
Ben één van de weinigen......

Verveel me duidelijk ook een beetje, hihi

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:19

Hahahahaha!!!! Zooist: ik proeste mijn cola uit toen ik jou éérste regel las!!!! "JA" lachte ik..... Lekkere lolbroek ben jij! Ja.. ik verveel mij inderdaad een beetje....... Ik wil zo graag véél dingen weten van bepaalde paarden..... Ik zit gewoon als een klein kind (van 34 jaar oud) te wachten tot er een Bokker is die mij bijvoorbeeld info kan verstrekken over de hengst Senner. Of die MOOIE foto's heeft gemaakt van de hengst Sydney. Maar ik ga zometeen maar afsluiten........ Ik heb ook een vossydney, vossydney van bijna 1 maand oud (alweer)......
Nog 2 maanden en dan ga ik hem zadelmak maken........

Grapje....... Je wordt vervelend als je je verveelt... (nieuw onderschrift voor mij bestemd....... )

marlijnt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:46

Wij krijgen volgende week onze nieuwe Sydney... woehoe

hij is bruin soort van licht donkerbruin niet roodbruin naja zie je volgende week we op de foto's:D

verder kan hij lekker lopen.. de foto's komen volgende week...
het is echt een lekker ding

Ik kan niet wachten en mijn zus al helemaal niet

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:54

Spannend marlijnt....
ben benieuwd naar de foto's....

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 06:49

Hai Marlijnt, is hij / zij al WEL geboren dan? Omdat je zegt dat ie lekker kan lopen en de kleur omschrijft...... Vertel vertel vertel. Alle sydney-fans zijn bere nieuwsgierig.....!!!

marlijnt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:50

Ja hij is wel al geboren, hij 3 en mijn Pappie heeft hem pas gekocht.. en wordt op dit momenteel voor een gedeelte ingereden en komt hij naar hier toe, het is een drie-jarige met een superlekker koppie

heb er echt zin in ook al zal ik er niet op gaan rijden

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:08

Nou Marlijnt, dan zijn we HELEMAAL nieuwsgierig! Een bijna volwassen Sydney is spannend! Wat leuk! Wil je ons verslag doen van je eerste week hoe je die hebt ervaren? Karakter, doen en laten in de stal, bouw, oogjes, gedrag in de omgang, etc???? Heb je DIT forum al uitgelezen? Misschien herken je wel dingetjes. "Zooist" heeft ook een "volwassen" Sydney en gaat lekker in de dressuur! Dit paard van "Zooist" poept dagelijks (vast ritueel) in het waterbakje van zijn stal. We zijn benieuwd naar je FOTO'S.......

leannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:32

ben zus van marlijn.. en ik ben de gelukkige die erop mag gaan rijden .. heb er echt super veel zin in, we gaan hem maandag ophalen als het goed is dus dan ga ik natuurlijk meteen foto's maken

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:11

nou ik ben ook wel nieuwschierig hoor naar jullie sydney!

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:47

Jaaaah, wat leuk.....echt heel benieuwd naar de foto's!!!!!!
Nog een volwassen Sydney.....Joepie!!!!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:30

Carrembally, 20 mei is jouw merrie uitgeteld, toch?? Heb je een foto van de merrie?? (met haar dikke Sydney-buik) Gaat alles nog naar wens met de merrie? Is ze al aan het kegelen? Ik kan niet wachten totdat JOUW veulen geboren is!! Ben heel benieuwd! Vandaag moet ie niet geboren worden want het is takke-weer en dan kunnen ze niet gelijk het land in....... Het zonnetje moet schijnen, toch???

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:10

Ik heb vanavond de merrie op stal gezet. Ze kegelt nog niet maar is echt tonnetje rond. heb helaas nog geen foto! Vandaag worden mijn Damiro en Ladalco merrie gedekt door Sydney!! DUs dat biedt weer perspectief !!!