Nakomelingen Rhodium?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

Re: Nakomelingen Rhodium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:01

hee hallo
ik heb een rhodiumxjet setD van een jaar is nu ong 1.50 hoog op de benen erg sociaal met andere wel vlug met haar voor been
groetjes linda

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:59

Kimmie_girl schreef:
piet heeft gister toch ook op wonnie gedraafd
vandaag al los ook!! Ze is superbraaf! Ze kwam tegen de bakrand aan en ze sprong weg en dat was het!! alleen het stilstaan als piet op wil stappen of naar het zadel gaat vind ze vervelend.. Dan is ze nog erg koppig en duwt ze me omver, gaat ze lopen, wordt ze boos ofzo

Door wie laat je nu dekken Amarie? Wij gaan volgende maand voor florencio (was vorig jaar niet gelukt) ow ow was je vriendin zo nieuwschierig??

mhtimmerwerk schreef:
hee hallo
ik heb een rhodiumxjet setD van een jaar is nu ong 1.50 hoog op de benen erg sociaal met andere wel vlug met haar voor been
groetjes linda
hoihoi, wat leuk heb je ook foto's van hem/haar??

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:12

Ben vandaag gaan kijken, ze was heel braaf en morgen gaan ze er voor het eerst op. Ik ga niet kijken hoor, ik hoor het wel.
Ze was superblij me te zien, terwijl ze het daar toch heel goed heeft hoor.

Moeder laten we dit jaar dekken door Quattro. Vos en fransgefokt iets waarvan we altijd gezegd hebben dat willen we niet. Maar och fokken is gokken dus we doen gewoon iets raars dit jaar.
Het wordt voor moeders bij ons de laatste keer, we doen te weinig met haar, dat komt ook omdat ze zo braaf is en eigenlijk alles best vindt. Aandacht oke, geen aandacht ook goed en dat tussen al dat jonge spul. Tja dan schiet je er bij in. We zijn dus van plan haar volgend jaar na het veulenen te gaan verkopen (ik tik het heel makkelijk maar wil er eigenlijk niet aan denken).
Vandaag naar de hengstenhouder geweest. Moeders is geen merrie - merrie en je merkt het dus niet als ze hengstig is. We moeten over 10 dagen nog een keertje terug en dan zal ze waarschijnlijk daar blijven tot het eitje weg is.
Ook dit wordt vervolgd.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:54

Ja die voorbenen die kennen we mhtimmerwerk!!

Zita had sinds dat ze vier maanden was niet meer op de trailer gestaan. Eigenlijk gewoon nooit meer gedaan.
Vandaag was ik met mijn andere paard en met mijn vriendin buiten wezen rijden en toen heb ik ze even op de trailer gezet.
Ze liep zo de klep op en bleef toen even staan. Even kijken en liep toen zo mee verder. Zo makkelijk, echt heerlijk. Ik ben weer zo trots op m'n meisje!!!!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:13

nou leuk dat je geweest bent! Hebben ze bij jou nu alleen gelongeerd of ook al gehangen? Piet heeft al los gedraaft!!
Ze is superbraaf daarmee! Alleen ging ze toen ze los was wel 2 keer achteruit (kan ze dat ook al:P )
De eigenaresse had geholpen en die had even niet in de gaten dat Wonderfull het niet zo leuk vind als er iemand naar achter loopt/zadel dus die lag ineens op de grond omdat ze een stoot kreeg van wonnie Gelukkig vond ze de bak net zo zacht als mij (ik ga even vragen of ik foto's mag plaatsen :p)

Ik heb ook gisteren gevraagd wanneer we naar de opfok gingen (staat nog een 2 jarige Rhodium x Beethoven) En ik mocht er gewoon heen gaan, dus volgende week ga ik die even bewonderen!!

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:06

Ik heb geen idee of ze al gehangen hebben. Ze heeft aan de stapmolen gelopen en aan de longeerlijn.
Ik hoop woensdag of donderdag te gaan kijken dan weet ik ook meer. Ze vonden haar daar nogal wakker in het begin dus ik hoop maar dat het goed gaat, wordt vervolgd.....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:34

Nou het heeft even geduurd maar hier een up-date van het zadelmak maken van Womara.
Ben inmiddels 2x gaan kijken.
De eerste keer liep ze bij aankomst aan de stapmolen, ze had zo iets van leuk daar is ze weer en probeerde naar me toe te lopen maar dat stomme ding dwingt me om in rondjes te blijven lopen

Daarna gezadeld en eventjes aan de lijn. Het opstappen was geen enkel probleem, maar dat ze moest lopen en er soms druk op haar mond kwam (sturen) nou daar was ze het helemaal niet mee eens }>
De ruiter bleef heel rustig en probeerde het steeds weer maar ze gaf nog niet zomaar op.
Wij hadden haar alleen maar aan het halster gelongeerd dus druk op de mond was ze absoluut nog niet gewend. Ze zijn haar daarom heel voorzichtig met een elastiek gaan longeren en dat werkte super want toen we de 2e keer zijn gaan kijken (afgelopen vrijdag) liep ze er prima bij.
Ze heeft een hele fijne galop en doet dit ook heel makkelijk, sommige paarden willen zich in het begin nog wel eens spannen in de galop maar zij doet dit prima. Ze heeft zo te zien een goede draf en stap en zit heerlijk (van horen zeggen).
De aanleuning is een heel stuk verbeterd, met een beetje mazzel gaan we er in de loop van deze week weer naartoe en er zelf op. Als dit goed gaat komt ze binnenkort weer naar huis.

Nog even afwachten dus en duimen maar.

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:03

wij hebben ook een 3 jarige rhodium net ingereden en heel bang voor de mensen nou zit bij die van mij ook wel een verhaal aan dat hij zo bang is.

we hebben hem net gekocht en kennen ze achtergrond een paar maanden geleden is hij uit de wei geplukt en gecastareerd toen 2 dagen later verkocht naar rottedam en daar is hij ingereden (2 dagen gelongeerd) na een week kwamen wij kijken en hebben we hem gekocht nu is hij heel erg bang als er iemand op gaat zittenn het is een knuffel dier het is een beauty die goed kan lopen

hij is zwart heeft een bles en een dikke hals

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:49

Sannenn kan je foto's plaatsen?

Wel veel in de buurt hier: Rotterdam, Ridderkerk en ik zelf Puttershoek (staat op Oud-Beijerland).

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:46

Heej Amarie, het klinkt allemaal erg goed!
De merrie gaat zaterdag al weer weg. Ze doet het echt super nu! Ze gaat ook alleen door de bak. In de galop heeft ze nog erg de neiging om der hals op te kroppen en laag te houden maar zolang je gewoon door blijft galopperen is er niets aan de hand.

Hai Sannen ik wil uiteraard ook wel foto's zien hoor! Wel erg jammer dat hij zo bang is! Maar met goed vertrouwen gaat dat vast wel goedkomen! Westenwind is ook een echt vertrouwenspaardje!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:49

hehe hier dan een foto van Wonderfull (rhodium x rubbinstein)
Afbeelding

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:28

hier dan een foto van hem:

Afbeelding

ik heb nog niet zo veel foto's gemaakt

sannenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:08

Afbeelding

Afbeelding

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:05

wat een leukerd zeg!! Hij ziet er lekker bruut uit
Wat is zijn mv ??

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:47

Zoals het er nu uitziet gaan we er zelf vrijdag op gaat dit goed dan halen we haar zaterdag of zondag naar huis.. Duimen dus

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:35

heej wat leuk! Ik hoop dat alles voospoedig verloopt! Ik zal van de week nog een foto van Westenwind plaatsen!

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:30

Nou vandaag de eigenaar voor het eerst erop en het ging super. Zo goed dat we haar morgen naar huis halen.
Heerlijk het idee dat tante pollewop weer snel thuis is, nu maar hopen dat ze het dan ook zo braaf blijft doen.....

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:34

hoi, wat leuk dat alles goed is gegaan en dat ze weer naar huis mag! Helaas (en ook wel weer fijn) gaat Wonderfull zondag weg...
En dan komt Westenwind aan de beurt

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:24

het is al een beetje een oude topic maar ik was benieuwd hoe het rijden gaat?

En of er misschien nieuwe bokkers zijn met Rhodiumpjes!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:30

Samsam schreef:
Fijn om te horen dat hij zijn karakter niet doorgeeft, Rhodium zelf was/is een rotzak. Ik was erg gecharmeerd van de Rodiums op de HK het zou fijn zijn als ze ook goede karakters hebben.

Heb Rhodium nog nooit raar zien doen en wat ik van Happie begrepen heb was ie altijd wel braaf... Ook onder zijn huidige ruiter heb ik hem nog geen stap verkeerd zien doen.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:34

Hmmm, mijn instructrice rijdt vaak samen met Happie, en die heeft mindere acties gezien van rodium

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:37

Ik heb dus zelf ook een Rhodium van nu iets meer dan twee jaar.

Ze staat nu 24 per uur 7 dagen per week op het land. Soms haal ik ze er even uit om even na te kijken. Vorige week heb ik een over haar heen gehangen en dat boeide mevrouw helemaal niks. Echt heerlijk!

Ook had ik een nieuw hoofdstelletje (ja ze heeft maar maatje cob) gekocht en ff gepast, maar het bit ging hup in en daarna nog even ruiken aan het hoofdstel!

Het is een koele kikker!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:39

@SAMSAM,

maar het is wel een hengst! Iedereen wil maar dat die hengsten als brave manegeponys door de bak sjokken en als er een wedstrijd is dan moeten ze ineens spetteren. Dat kan je niet verwachten!

Welke (jonge) hengst/paard is nu altijd braaf??? En er wordt nogal wat gevraagd van die dingen!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:41

Zitah, ik vertrouw genoeg op haar rijkunst en ervaring, dat als zij zegt niet met hem te dekken omdat hij een rotkarakter heeft, dat ze geen vreugdebokje bedoelt hoor!!

Maar zoals ik al zei, hoop ik van harte dat hij het niet vererft!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:39

Hier gaat het wel goed! woensdag in Alblasserdam bij de keuring van Wonderfull geweest, en ze is een dame geworden zeg!
Met Westenwind zijn we nog niet begonnen, we wachten er nog even mee.