Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:52

Esmee is inderdaad ook een erg sociaal paard, ook zowel naar mensen als paarden, al is het er wel eentje die een alfamerrie gaat worden en nu al een te grote mond heeft voor haar leeftijd..... :( , maar dat heeft ze van haar moeder.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:55

Twinklebel schreef:
Esmee is inderdaad ook een erg sociaal paard, ook zowel naar mensen als paarden, al is het er wel eentje die een alfamerrie gaat worden en nu al een te grote mond heeft voor haar leeftijd..... :( , maar dat heeft ze van haar moeder.

Haha, maar dat is misschien het verschil tussen merrie en ruin...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:58

Irma77 schreef:
Twinklebel schreef:

Haha, maar dat is misschien het verschil tussen merrie en ruin...

Ook, maar ook zeker genetische aanleg. Mevrouw is op het moment ook hengstentanden aan het ontwikkelen (die heeft mams ook) en een flinke kap op haar hals, dat zijn meestal alpha merrie's...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:09

Haha, ja dat is waar, maar zolang ze tegen jou en de paarden maar eerlijk is...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:10

Irma77 schreef:

ja, eerlijk is ze zeker, naar mensen toe een wereldpaard, naar andere paarden toe ook eerlijk, af en toe wel erg opdringerig tegen de oude ruin die in de merriekudde loopt :D .

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:15

Twinklebel schreef:
Irma77 schreef:

ja, eerlijk is ze zeker, naar mensen toe een wereldpaard, naar andere paarden toe ook eerlijk, af en toe wel erg opdringerig tegen de oude ruin die in de merriekudde loopt :D .

:P

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 21:59

Irma77 schreef:
Twinklebel schreef:
Ook een mooie merrie, de moeder van jouw Daddy! Ik houd daar wel van, barokke paarden.

Nou inderdaad mooie merrie!

Dankjullie wel, ze loopt ook grand prix niveau, ik vind het wel bijzonder ik kocht hem niet op papier, absoluut niet op kleur (geen schimmel fan en heb nog een schimmel) maar ik kon hem niet aan me voorbij laten gaan, pas toen we thuis waren vroegen we ons af.. wat een aparte namen op een kwpn papier van moeders kant.. toen kwam ik er pas achter dat hij een halve Lusitano is.. Apart maar toch vind ik het leuk..

Wat leuk om te lezen, die van mij is ook op 2 pinken te rijden, absoluut niet kijkerig, en heel dapper maar als een paard voorbij komt moet hij altijd hinniken, hij is onwijs knuffelig en sociaal naar elk mens en dier.. Maar als hem iets niet zint is hij brutaal genoeg om voor zijn eigen mening te kiezen en laat dat ook wel echt weten, het stierenvechten zit er ook nog goed in, razendsnel wenden kan hij als de beste, nu nog in mijn nadeel, alleen dit heeft hij natuurlijk van mama's kant

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 22:02

Twinklebel schreef:
Irma77 schreef:

Hahaha dat word er 1 zeg.. Ik ben benieuwd als ze beleerd moet worden.. Ga je het zelf doen of laat je het doen?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 17:51

Chapeau was vandaag onder het erg hard woeien vandaag ontzettend braaf hij gaf nergens om en deed onwijs zn best! makke stakker is het.. alhoewel zijn brutalieteit nog steeds zat in zijn hoofd speelt.. ik wilde zn
peeskappen aftrekken met zn boxdeur op een kier op het moment dat k buk duwt hij zn staldeur open en neemt de benen.. ik er achteraan.. hij kwam gelukkig niet ver.. nog een beetje opvoeding nodig?!?! haha

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:45

Tassie89 schreef:
Chapeau was vandaag onder het erg hard woeien vandaag ontzettend braaf hij gaf nergens om en deed onwijs zn best! makke stakker is het.. alhoewel zijn brutalieteit nog steeds zat in zijn hoofd speelt.. ik wilde zn
peeskappen aftrekken met zn boxdeur op een kier op het moment dat k buk duwt hij zn staldeur open en neemt de benen.. ik er achteraan.. hij kwam gelukkig niet ver.. nog een beetje opvoeding nodig?!?! haha

Haha, die is lekker ondeugend... Als ik mijn kast open laat (die zit in de stal) staat ie er gelijk met zijn neus in... Daar liggen de snoepjes baas!!! Moet overal aan zitten, ook snel zijn met hoofdstel vastmaken, anders zit het sperriempje al in zijn mond...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 21:57

Irma77 schreef:
Tassie89 schreef:

Haha, die is lekker ondeugend... Als ik mijn kast open laat (die zit in de stal) staat ie er gelijk met zijn neus in... Daar liggen de snoepjes baas!!! Moet overal aan zitten, ook snel zijn met hoofdstel vastmaken, anders zit het sperriempje al in zijn mond...

Jaa hahaha zoo herkenbaar!!! Kan zn hoofd niet stil houden en alles moeten voelen.. hij denkt ook dat hij overal mee kan spelen.. hij zet gerust zn voet in mn poetskist en staat dan gerust stil.. of hij denkt dat hij daarmee dingen kan pakken :') .. dondersteen.. maar zodra het serieuze werk begint weet hij ook wel serieus en werkwillig te zijn.. heel fijn!!!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:10

Precies, zo gaat het hier ook. Zodra er gewerkt gaat worden gaat er een 'knopje' om, heerlijk is dat!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 22:14

Geweldige methaliteit!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:27

Tassie89 schreef:
Geweldige methaliteit!

_/-\o_ Daar ben ik hem ook altijd zeer dankbaar voor...

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:51

Haha wat grappig, Daddy kan ook nergens vanaf blijven, echt niks is veilig rondom zijn stal. Kruiwagens, zadelkarretjes, alles gooit hij om. Laatst lag de emmer met beschermers ook door de hele stal. En ik moet ook geen beschermers omlaten voordat hij ergens heen mag, want dan trekt meneer ze af. (en niet geheel voorzichtig). Hij heeft een speelbal die hij ook graag uit zijn stal gooit, en als iemand die teruggooit, doet Daddy het weer, is zijn spelletje.. Tis echt een allemansvriend, houdt erg van gezelligheid.
Maar aan de andere kant is het af en toe ook een snotneus die denkt overal heen te kunnen en te doen en laten wat ie wil, dus opvoeding en duidelijkheid is bij hem erg belangrijk. Met z'n grootte kijkt hij weleens over me heen als hij wat interessants ziet en dan zal die me zo platwalsen als ik hem niet duidelijk maak dat ik er ook nog ben. Maar ach, het is absoluut geen kwaadheid, dat zit er bij hem echt niet in.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:37

Dat zijn volgens mij wel weer typisch ruinenspelletjes. alles pakken en slopen, dat doet Esmee niet zo. Al moest ze pas een week haar voet ingepakt hebben ivm een hoefzweer en dat heeft me twee hoefzakken gekost en nadat ik op een verband eromheen over was gegaan heleboel rollen verband en ducktape, stal leek af en toe wel een vogelnestje....

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:32

LesleyLady schreef:
Haha wat grappig, Daddy kan ook nergens vanaf blijven, echt niks is veilig rondom zijn stal. Kruiwagens, zadelkarretjes, alles gooit hij om. Laatst lag de emmer met beschermers ook door de hele stal. En ik moet ook geen beschermers omlaten voordat hij ergens heen mag, want dan trekt meneer ze af. (en niet geheel voorzichtig). Hij heeft een speelbal die hij ook graag uit zijn stal gooit, en als iemand die teruggooit, doet Daddy het weer, is zijn spelletje.. Tis echt een allemansvriend, houdt erg van gezelligheid.
Maar aan de andere kant is het af en toe ook een snotneus die denkt overal heen te kunnen en te doen en laten wat ie wil, dus opvoeding en duidelijkheid is bij hem erg belangrijk. Met z'n grootte kijkt hij weleens over me heen als hij wat interessants ziet en dan zal die me zo platwalsen als ik hem niet duidelijk maak dat ik er ook nog ben. Maar ach, het is absoluut geen kwaadheid, dat zit er bij hem echt niet in.

Whahaha hoe herkenbaar, ik ben al menig nagels verloren omdat meneer dacht zn eigen weg te kunnen gaan hahs hij is ookal een x over t draad gesprongen terwijl ik t nog in mn hand had.. omdat ik rio eerder uit de wei haalde.. ik kon rio moeilijk loslaten en achter hem aan gaan dus ik hoopte dat hij ons zou volgen naar stal.. maat wij volgde intussen hem hij moest en zou eerder binnen zijn de draak.. Pony in de dop! al denk ik ook dat ereen hoop inteligentie inschuild

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:54

Tassie89 schreef:
LesleyLady schreef:

Whahaha hoe herkenbaar, ik ben al menig nagels verloren omdat meneer dacht zn eigen weg te kunnen gaan hahs hij is ookal een x over t draad gesprongen terwijl ik t nog in mn hand had.. omdat ik rio eerder uit de wei haalde.. ik kon rio moeilijk loslaten en achter hem aan gaan dus ik hoopte dat hij ons zou volgen naar stal.. maat wij volgde intussen hem hij moest en zou eerder binnen zijn de draak.. Pony in de dop! al denk ik ook dat ereen hoop inteligentie inschuild

Daar ben ik het mee eens, ik moet wel zeggen dat Don een keurige opvoeding heeft gehad. Dat heb ik niet zelf in de hand gehad en daar ben ik ook blij mee.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:44

Vanmiddag in het park:
Afbeelding

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:31

Mooie foto zeg! Wat een mooi koppie zit daar op!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:23

Wat een knapdier word ze zeg! dat gaat echt wel goedkomen!

Ja Chapeau kan ik wat opvoeding betreft voorlopig nog even chappie noemen.. Maar we zijn er hard mee bezig.. Al merk ik wel hoe beter hij me leert kennen hoe meer respect voor me heeft.. Hopelijk gaan we zo door

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:17

Das Cool komt ofwel dit weekend ofwel in de loop van volgende week naar huis.
Kan ik op m'n gemak beginnen met 'm zadelmak te maken!

Kijk er naar uit, ik doe dat echt graag!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 15:01

s0173957 schreef:
Das Cool komt ofwel dit weekend ofwel in de loop van volgende week naar huis.
Kan ik op m'n gemak beginnen met 'm zadelmak te maken!

Kijk er naar uit, ik doe dat echt graag!

Oh wat leuk!! ik ben erg benieuwd naar hoe t gaat verlopen!!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 19:51

Die van mij was eergister weer lekker bezig trouwens.. ik had er natuurlijk al even een dikke week niet op gereden eergister een poging gewaagd.. Hij was fijn te rijden en braaf totdat hij het zat was besloot hij uit het niet de bak uit te rennen 8)7 .. Natuurlijk meteen terug de bak in gestuurd en weer even aan het werk gezet maar meneer was het er niet mee eens

Afbeelding

toch goed afgesloten, gisteren goed aan het werk gezet en gehouden en kei braaf dat hij was. Geen stap verkeerd gezet.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:09

Mag ik hier even het fijne nieuws delen dat het beugeltje van Don er uit is en zijn kaak al mooi aan elkaar zit weer! Wat een opluchting, het was eigenlijk nog wat vroeg, maar de 'beugel' zat zo los dat ik toch maar naar de kliniek ben gegaan en gelukkig niet voor niets!