FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:16

Hier even een bewijs.
Heb van losrijden geen foto...

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:55

En nog een foto van mij en mijn paardje...
Niet grandioos, maar kan ermee door.

Afbeelding

Anoniem

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:26

Schitterend paard :)

Ik hou van vossen, maar wel elegante vossen........

En wat lief <3

Vind ik sowieso bij dit soort paarden, ze zijn rillerig en heet en maf soms, maar wel echt lief.

Moet ook altijd wel lachen om dat 'moeilijk bloed'. Wordt van Jazz ook gezegd, en tuurlijk zijn er kinderen van Jazz die echt niet leuk zijn, maar heb er ook een paar gekend, die waren niet persé moeilijk, maar wel heel gevoelig. Als je daar geduld mee hebt, en je kunt er op een zachte manier mee omgaan, waren ze heel vriendelijk.
Een merrie vergeet ik nooit meer, die kon heet worden, daar werd je helemaal niet goed van, bijna niet meer te kalmeren, maar zo'n lief meisje was dat, als je haar de tijd gaf, en zelf ook echt de tijd nam...... ik was dol op haar.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 15:52

Mooie kleur vos zeg!! <3

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:04

Ik kom me ook half melden ik heb een 5 jarige Negro.

zara001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 02:28

Thank you for the good comments about Zara, the photo's of her are at 4 weeks under saddle/since backed as a young horse, she is the nicest mare, so intelligent and is working higher level dressage. Everything very easy in the collected work. Her canter is her best gait. We had a floriscount filly from her last year (unfortunately the Frozen Vivaldi did not work) but we lost her at 3 weeks, shame as i think she would have been a top filly. I would have another Ferro anyday, everyday..is Frozen still available? I really like everyone else's Ferro's too on this link, special horses!

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:46

Wat stil hier zeg...

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:40

Jaa, echt wel!! ;(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:22

Haha ja maar ja met dit weer wordt het overal een beetje stil.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 10:26

Hmmm, het blijft rustig hier... 8-)

Ik ben gisteren weer op concours geweest, ons M2 debuut! Helaas nog wat kleine foutjes, maar wel ruimte voor verbetering dus. Twee keer gewonnen met 189 en 197, dus dikke prima!! :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:15

Nette punten gefeliciteerd.

Heb gisteren eindelijk weer eens gelest met de Negro en ik kreeg aardig wat complimenten. Hij is erg ondeugend en het kost me af en toe moeite om dan nog serieus te blijven.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:13

jaja ook ik in het bezit van een Ferro.
Mijn paard is Paddox x wellington en paddox is een nakomeling van.. Juist :o
Afbeelding
Afbeelding

dit is 'm dan, Captain Jack Sparrow. Jack voor vrienden.
het is werkelijk waar een schat van een dier, hij is net 4 en na 4 maanden revalidatie zijn we weer back on track.
de foto's is de 1e keer dat ik er weer opzat na alle ellende dus perfect is het verreweg van..
hij is super werkwillig en wanneer hij z'n tuig omheeft is het een totaal ander paard (van sulletje naar energiebonk, die niks liever doet dan showen)
jack heeft echt een heerlijke gallop, en is aardig aan de gevoelige kant met rijden en in de omgang.
heeft onwijs ondeugende trekjes, al gok ik dat dat de pubertijd is!
nou jack in 1 zin is: slim,ondeugend maar o zo lief en betrouwbaar
ben benieuwd wat jullie van 'm vinden!

Afbeelding foto van hoe hij geadverteerd werd. Nog een klein jong guppie van net 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:33

Wat lijken ze op elkaar :oo

Veggy heeft een wat fijner hoofdje, denk dat ze dat van paps heeft geërfd, maar 't kleurtje heeft ze van opa Ferro, denk ik :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:39

RolandHitze schreef:
Hmmm, het blijft rustig hier... 8-)

Ik ben gisteren weer op concours geweest, ons M2 debuut! Helaas nog wat kleine foutjes, maar wel ruimte voor verbetering dus. Twee keer gewonnen met 189 en 197, dus dikke prima!! :D

Gefeliciteerd!
Had het ook al op je facebook gelezen!
Mooie foto ook trouwens!

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:27

Yamcha schreef:

Veggy heeft een wat fijner hoofdje, denk dat ze dat van paps heeft geërfd, maar 't kleurtje heeft ze van opa Ferro, denk ik :j

WOW, even wat foto's in je profiel gezien..
ze hebben zeker veel van elkaar weg!

vandaag is opa Ferro er even uitgekomen hoor, Jack was zo heet als een vuurtje en heeft me alle hoeken van de bak laten zien met zijn rodeo-gebok.. Gelukkig met rust kunnen eindigen maar haleluja dat heeft me een hoop zweetdruppeltjes gekost ;)
Hij heeft vandaag ook zijn eerste ''oefenproefje'' gelopen, voor mij de eerste keer, jeutje is nog best pittig zeg. zo'n B-proefje :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 22:55

Thanks voor de leuke reacties! :D

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:23

Hallo allemaal,

Ik meld me ook. Als het goed is ben ik na goedkeuring ook eigenaar van een ferro! :D

Het is een ruin van 1.80m. 6 jaar en zijn afstamming is Ferro x Bentley. Hij is zwart met 3 witte benen en een bles overlopend in een sneb. Hij is super lief en vriendelijk. M1 niveau op wedstrijd. Zal hem ook M1 starten.

Foto's volgen asap. Leuk om andere ferro nakomelingen te zien! :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:28

Mijn oom heeft een nakomeling van Ferro.
Ferro x Caritas, een ruin van 10 jaar en Z dressuur :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:33

wat een gave paarden komen er voorbij :D

Vienna is een 9 jarige merrie van Osmium (zoon van Ferro)
Afbeelding

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:53

Wow, wat een gave foto zeg. Echt heel mooi. :j

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:56

Wat leuk! Komen we een aantal leuke paarden voorbij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:04

sannnnee schreef:
Yamcha schreef:

WOW, even wat foto's in je profiel gezien..
ze hebben zeker veel van elkaar weg!

vandaag is opa Ferro er even uitgekomen hoor, Jack was zo heet als een vuurtje en heeft me alle hoeken van de bak laten zien met zijn rodeo-gebok.. Gelukkig met rust kunnen eindigen maar haleluja dat heeft me een hoop zweetdruppeltjes gekost ;)
Hij heeft vandaag ook zijn eerste ''oefenproefje'' gelopen, voor mij de eerste keer, jeutje is nog best pittig zeg. zo'n B-proefje :+

Hier ook opa Ferro aanwezig :(

Er was werkelijk geen land met madame te bezeilen....... te veel vrijheid denk ik, ze wou niet meer gepakt worden. Gisteren ook al vreselijk dwars en tegen de draad, en de andere paarden druk maken (en die kwamen wel braaf). Dacht dat ik haar een lol deed met 24/7 buiten, maar blijkbaar niet zo een geweldig idee, ze wordt er veel te stout van. Als een idioot door het land racen, en het land is echt te groot om haar dan te kunnen pakken. 't Is ook niet dat ze bang is ofzo, 't is gewoon klieren, en gebrek aan regelmaat denk ik, want ze doet het bij iedereen. En omdat ze de andere paarden gek maakt, lopen ze het land kapot en dat vindt de boer niet grappig :(
Dus uiteindelijk madame met longeerlijnen gevangen, en vanaf vandaag staat ze weer 's nachts op stal, en overdag mag ze in de paddock. 't Spijt me wel voor haar, maar ik ben niet van plan alle dagen een uur achter mijn paard aan te vangen. Geen weide meer voor haar, jammer dan. Kan ze klieren met een shet, dan is het rap over denk ik. Trut. Soms kan ze me het bloed onder mijn nagels vandaan halen.........

De gelijkenis is treffend, hè?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:19

Vandaag met de zoon van mijn Osmium merrie op stap geweest.
We starten lekker in de B, maar moeten binnenkort een keer over.
Had 192 en 198 (4e en 1e, dus erg tevreden!!!)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:02

Wauwie, dat zijn nette scores Tendance!! Proficiat!! :D
Ik was zondag nog op wedstrijd geweest, wellicht de beste proef tot nu toe gereden! In de eerste proef wonnen we met 205 punten (23 punten los van de nummer twee). De andere proef begonnen we heel sterk met veel achten, alleen in de tweede helft te veel kleine foutjes... Wel winst (184) en een tweede plaats! Terrein was echt bagger, ontzettend veel regen... :')

Maar goed, best lang opgezien tegen het M2, maar met 6 winstpunten binnen een paar dagen mag ik zeker niet klagen, haha! 8-)

Afbeelding

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:47

Goh.. Ik wou die van mij laatst inladen, vrachtwagen stond naast het stroomdraad en raad eens? Zo door het draad waardoor die kant omheining helemaal verwoest was, alles kapot...
We gingen oefenen op vreemd terrein, daar was ze super braaf. Ze heeft er niks aan overgehouden gelukkig :)