Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lante schreef:Papieren fokkers doen het soms ook voor het geld, maar zijn er wel serieus mee bezig goeie en vooral gezonde paarden te fokken. Mensen met die fokken met eigen, ongekeurde hengstjes e.d. hebben er in mijn ogen al geen geld voor over om de paarden te laten keuren... Tsjah... Ik fok ook en alleen paarden met papier. Ik verdien nooit wat, het kost alleen maar veel geld kan me niks schelen. Het is hobby en ik geniet ervan als mijn fokproducten het goed doen. De meeste fok ik ook voor mezelf in principe en niet voor de verkoop. Mensen die met papieren fokken en investeren in hun paarden door goeie hengsten te kiezen die echt bij de merries passen, die de paarden laten prokken, uit laten brengen in de sport etc etc zijn imo van een totaal ander slag dan broodfokkers als ponyland en mensen die veulentjes fokken met de hengst van de buren. Ieder zijn ding, maar er is een wezenlijk verschil tussen serieuze fokkers en vermeerderaars hoor.
.