Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:46

Dat is beter nieuws!!

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:30

fargo hoe is het met je paardje?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:33

@ cornalijn: thanks for asking!

Mijn kanjer doet het goed!!! Hij mag elke dag steeds een beetje meer eten. Hij is gisteren van de pijnstiller afgegaan en deed het okay vlgs DA. Vandaag stoppen ze met de antibiotica. Hij is fit, eet goed, mest goed en zijn waarden zijn in orde een klein wonder . Hij mag vandaag een rondje stappen in de binnenbak!
Hij krijgt nu 2,5 kg kuil en 3 x halve schep slobber. Morgen wordt dat verhoogd naar 2 x hele schep en halve kg biks en 3,5kg kuil.
Hij moet nog wel blijven (14 dagen in totaal waarschijnlijk) omdat ze hem helemaal naar zijn vereiste dosis kuil toe willen opbouwen.
Hij heeft nu een kleinere "bodyprotector" aan zodat ie er niet meer tegenaan plast - de viespeuk :+ ;) . De wond ziet er goed uit en is kleiner dan eerder genoemd en gedacht namelijk ongeveer een 23 cm.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:09

Wow Fargo, wat fijn voor je. Hij gaat de goede kant op dus. Kan me zo voorstellen dat je goed in angst gezeten moet hebben zeg.

essie134

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:22

Ik heb ook een Obelisk( mv Ferro) Het is een super fijn en eerlijk paard.
Echt een 10 voor zijn karakter! Wat leuk deze topic. Zal eens kijken of ik binnenkort ook wat foto's kan plaatsen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:01

Een update voor Whizz: hij mag naar huis!!! Vanaf morgen mag hij weg, we halen hem waarschijnlijk vrijdag op, dus voor de kerst is hij weer thuis {:) {:) {:) Mijn kerst zit goed dit jaar!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:02

Lekker joh! Das alvast een mooi cadeautje voor Kerst!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:21

Dat is beter nieuws!!

Bij ons gaat het allemaal zn gangetje.. Veel lessen en trainen! We gaan nog steeds goed vooruit. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:33

Whizz moet voorlopig 3 maanden op boxrust, dus dat wordt met hem niet trainen. Maar even met onze andere paardjes aan de slag en hem lekker borstelen en vertroetelen :j /3

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:01

Fargo gefeliciteerd! Heerlijk je paardje weer thuis! Staat hij echt aan huis? {:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:02

Wat fijn Fargo!

Hoe staat het met de plannen voor de clinic?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:51

cornalijn schreef:
Fargo gefeliciteerd! Heerlijk je paardje weer thuis! Staat hij echt aan huis? {:)

Nee, dat niet we staan op een stal ongeveer 5 minuten fietsen van ons huis af (en 10 min met de auto ;-)) maar dat zien we toch wel als zijn thuis. Bedankt voor de felicitaties! Vind het wel een beetje spannend hoor!

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:53

he dames met de clinic ben ik nog niet verder gegaan gekomen.
Ben erg druk,maar suggeties zijn altijd welkom,kunnen mischien in het voorjaar iets regelen?
Hulp is altijd welkom nl,neem soms wel eens wat te veel hooi op m'n vork.....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:10

Wat meer richting voorjaar/zomer is sowieso wel fijner toch? :)

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:46

Heb een Obelisk x Ferro sterruin, kan lekker lopen met veel schwung en souplesse. Moet nog sterker worden maar heb wel goede hoop dat ie straks mee kan draaien in het grote werk.
Leuk topic, wist niet dat er ook hele grote Obelisk nakomelingen rondliepen, die van mij is nét 1.70m. dus pas er net op.
Afbeelding
Afbeelding

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:47

Overigens, zo'n clinic is altijd leuk en leerzaam. Mogelijk dat Kirsten Beckers of Bert Rutten hiervoor te porren zijn?! Zij hebben die Obelisk immers ook getraind...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:18

Uquido: er is nog hoop, de mijne is nog zo'n 2 tot 4 cm gegroeid tot zijn 8e jaar. De jouwe is toch 6 jaar? En het lijkt soms of mijn 8 jarige nog niet helemaal klaar is ;-) Trakehners he, die blijven lang doorgroeien to omstreeks hun 8e jaar werd mij vroeger verteld en ehhh inmiddels weet ik dat het waar is bij de mijne ;-)
Leuke paarden heb je hoor! En je Obelisk is heel herkenbaar hoor!
Laatst bijgewerkt door fargo op 27-12-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:31

Die van mij kíjk ik de lucht in, maar groeien doet 'ie helaas niet... Is nu 1.62m en zal ook wel zo blijven (A-tje). Ach, hij loopt verder fijn en heeft een gouden werkwil, dus ik denk dat we er toch wel komen.
Clinic lijkt me wel heel leuk!

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:48

Vrees dat die van mij nooit helemaal de lucht in zal gaan, och ja. Even doorrijden en dan verkopen. Nu maar zorgen dat ie heel blijft en het straks gaat doen, wissels zijn namelijk wel erg spannend en meneer is niet zo gecharmeerd van die halve pirouettes. Hij wil graag te groot en zweverig blijven. Het arme kind heeft het dus zwaar te verduren nu ie kort en vlug moet worden...
Hij oogt dan ook meteen 10 cm korter en dus net te klein voor het mooie plaatje, maargoed. Nadine en Hans Peter hebben ook leuk meegedraaid. :+
Bedankt voor het compliment Fargo.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:50

Nou ik dacht dat de mijne met 1,79m op een gegeven moment ook wel klaar was rond zijn 6e jaar maar hij is nu 1,82m ofzo en zoals gezegd helemaal overtuigd dat hij gestopt is met groeien ben ik niet!
Hij doet het verder goed, eet goed en houdt zich verder gelukkig rustig op stal, deze week woe of do mogen de hechtingen uit zijn wond. Brrrrr.

Ik weet wel dat de mijne dat rond zijn 6e het echt op het achterbeenkomen etc (maar eh nog geen pirouettes en wissels hier vrees ik) best wel spannend vond. Dit jaar had hij dat ineens door en vond ie het alleen maar leuk om daar mee te spelen.. Misschien heeft ie nog iets meer tijd nodig? Jammer dat je hem voor de verkoop hebt, het zijn hele fijne paarden als ze echt "jouw" paard zijn.

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:06

fargo schreef:
Nou ik dacht dat de mijne met 1,79m op een gegeven moment ook wel klaar was rond zijn 6e jaar maar hij is nu 1,82m ofzo en zoals gezegd helemaal overtuigd dat hij gestopt is met groeien ben ik niet!
Hij doet het verder goed, eet goed en houdt zich verder gelukkig rustig op stal, deze week woe of do mogen de hechtingen uit zijn wond. Brrrrr.

Ik weet wel dat de mijne dat rond zijn 6e het echt op het achterbeenkomen etc (maar eh nog geen pirouettes en wissels hier vrees ik) best wel spannend vond. Dit jaar had hij dat ineens door en vond ie het alleen maar leuk om daar mee te spelen.. Misschien heeft ie nog iets meer tijd nodig? Jammer dat je hem voor de verkoop hebt, het zijn hele fijne paarden als ze echt "jouw" paard zijn.

Hij wordt gewoon rustig klaargemaakt, niets overhaast. Die andere 2 zijn al verder dus soms neem je kleine stukjes mee in de training. Hij heeft kracht genoeg om het flink om een lopen te zetten en te bokken. Dus dan kan 't kind zo nu en dan ook eens flink aan het werk gezet worden om mooie billen te krijgen. Maar de echte kracht om de oefeningen mooi gesloten en gedragen te rijden moet nog toenemen.
Hij is wel lekker compact en pakt alles dus snel op, die andere grote van mij hebben echt meer tijd nodig gehad omdat ze beiden lange benen hebben en dus regelmatig in de war raakten.
Het kort en vlug worden is gewoon een beetje lastig bij het type paard waar ik op val. Het kost gewoon iets meer tijd en moeite.
Ik heb mijn paarden als hobby, die Obelisk is leuk maar gewoonweg te klein voor mij met mijn 92 kilo en 1.96m aan lichaamslengte.
Wat voor wond heeft die van jou dan Fargo?!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:22

Hij is op 12 december geopereerd aan een slag in de dunne darm die helemaal verkeerd lag. Koliekoperatie dus. Sinds vrijdag weer thuis.

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:35

Vervelend zeg! Goed te horen dat ie nu herstellende is. Sterkte er mee en tot spreeks. Ik zat me heerlijk te vervelen en blind te staren op bokt hier op kantoor. Heb de gehel dag maar 3 telefoontjes gehad. Iedereen is met vakantie. Tot morgen en een fijne avond voor nu! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:30

Gaaf dier Uquido! Kan me wel voorstellen dat het dan idd wat aan de kleine kant is haha!

Hoop toch dat de mijne zich qua groeien beetje in gaat houden, vind 'm zo wel groot genoeg.. Vooral vanmiddag toen er een kleine pony voor 'm langs liep, die kleine pony's blijven toch een vreemd fenomeen.. :j Oren op stokjes, nek erop en zo is ie spontaan 10 cm groter... :=

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:27

Dank Lioony. Mijn kind maakt zich ook groot als er wat opvliegt maar met name in het sluitwerk sluit je ze toch meer op om die afdruk te krijgen. Dan ziet ie er prachtig uit. Denk dat er iemand anders er hogere ogen mee kan gooien die niet langer dan 1.80m is.
Had niet voorzien dat hij klein zou blijven, hoewel 1.70m nou niet echt klein is... :S