Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:38

Jullie zijn gewoon handiger dan ik.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:04

Wat een stoer paard bastiaan! Hoe groot issie? Hij lijkt vrij groot.

Wiseman is gelukkig weer aardig beter :) Heb wel weinig gereden deze week, maar gezondheid gaat voor!
Heb vanavond weer les :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:11

Bastiaan is 1.72. Dus best groot. Als je kijkt dat pa en ma een stuk kleiner zijn. Hij kan zijn eigen aardig opblazen dan is het een hoogbenige reus. Hij kan er ook uit zien als een pony.
Gisteravond geprobeerd zijn vliegenmasker op te doen, maar als ie mij er mee zag was ie gelijk weg. Dus eigenwijs is ook nog. Maar verder is ie heel rustig en braaf. Dat terwijl zijn moeder een Zeoliet dochter is. Die van mij geeft zeker geen verdriet. Voorlopig alleen maar veel plezier, ha,ha

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:48

Precies even groot als wiseman :p
Haha heeft ook wel weer wat als ze zo eigenwijs kunnen doen.
Vanavond komt de zadelmaker en die neemt wat nieuwe zadels mee. Dus hopelijk zit er wat tussen voor ons! Zadel wat er nu op ligt, zit ik niet zo fijn op..
Heb morgenselectiewedstrijd. Hoop dat het een beetje goed gaat..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:49

Succes morgen! :D
Ik heb morgen ook wedstrijd :))

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 19:25

Gefeliciteerd bestaan! :D
En hoe ging je wedstrijd elise?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:57

Gefeliciteeerd!!!!!!! :D

Mijn wedstrijd ging wel lekker. Eerste proef liep hij heerlijk, nog geen spectakel, maar dat komt vanzelf. Dus 189! :) Tweede proef iets minder en had 178. Had 4 voor halthouden op b-e lijn. Staat erbij dat ik niet stil stond :? Weet zeker dat ik stilstond twee tellen, dus ik even vragen aan de jury. Toen was het ineens dat ik te kort stilstond. Maar goed, was wel jammer, want anders was dat ook een wp :). Tja.. vergeet nu nooit meer tot 4 te tellen :')
En we zijn clubkampioen geworden :D

Hoe ging jou wedstrijd. Vast heeeeel erg goed :)

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 23:32

Netjes joh! Dat heb je maar weer binnen! :) spektakel hoeft nu ook nog niet toch? Belangrijkste is dat ze eerst fijn en ontspannen rondlopen.
Mijn wedstrijd.ging niet zo fijn.. hij kwam een paar keer in protest, en dat kost veel punten. Ik denk dat ik maandag maar even bel om hem na te latente kijken, heb het idee dat het in zn mond niet helemaal lekker zit. Is een half jaar geleden nog bij de tandarts geweest, maar je weet t nooit natuurlijk..
Maar ik was 2x 4e met 185 en 192. Stond commentaar.bij waar ik me echt helemaal in kon vinden, dat vind ik altijd wel fijn om te lezen.
Ik hoop dat het genoeg is om naar de regiokampioenschappen te mogen, maar we wachten het stiekem af :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:36

Is dat nog niet bekend gemaakt?

Wel netjes hoor! :)

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:43

Nee.. dat doen ze altijd na de selecties.. best vervelend.. :p maar we proberen t volgende week gewoon beter te doen :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:56

wij hebben eerder ook een nakomeling gehad van Haarlem :) (haarlem x amulet x luckyboy xx)
we hebben haar verkocht naar Kevin Olsmijer, die er een tijd mee gereden heeft, vervolgens is ze naar Amerika verkocht, heeft enkele (inter)nationale wedstrijden gelopen, het schijnt dat ze nu weer in Nederland staat als fokmerrie, ik kan haar op het moment niet vinden.. ze heeft nu een leeftijd van 14/15 jaar.
Ze was niet de grootste (van moederskant kwam dit), maar sprong zeer goed, absoluut niet de makkelijkste, maar ging wel door het vuur voor je naarmate ze klaar was, een 'doodloper' dus.
een foto samen met Kevin, toen hij haar heeft uitgeprobeerd :

Afbeelding

we denken dat ze nu weer in Nederland staan, omdat er laatst een man belde, of we de moeder van onze haarlem er niet nog eens bij wouden doen, en bij nog een andere hengst, dat zou hij de veulens direct kopen. dit hebben we overigens niet gedaan, want de merrie was oud, en leeft ondertussen niet meer.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:06

Zag jullie allebei op de startlijsten staan voor de kringkampioenschappen? Nou heelveel succes komend weekend.
Ook wel een mooie geloof ik Ginouque. Kan goed springen. Helaas ken ik je paard niet. Hoop dat je wat hoort.
Bas is ondertussen erg stout. Moest verplaatst worden op de wei, maar liet zijn eigen niet vangen. Toen hebben we de Fries meegenomen en toen was ie toch wel bang dat ze weg ging. Hij huppelend en bokkend er achter aan. Wil ook zijn vliegenmasker niet op. Vindt het een leuk spel om op het allerlaatste moment weg te spurten. Dit wordt wat als ie weer naar stal moet. Moeten we hem vangen, nou dat wordt lachen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:29

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:38

Leuk filmpje. Ik vindt Bas wel een beetje op zijn opa lijken. Wel een super brave hengst.
Hoe zijn de wedstrijden verlopen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:53

Val lijkt er ook wel op. Val kan ook heel rustig het parcours inkomen en dan steeds sneller willen en dat makkelijke springen, alleen lijk ik helaas niet op die ruiter :+

Heb geen wedstrijden meer gereden. Zondag weer :D

Heb trouwens niet topic in mijn onderschrift staan :))

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:30

Nou ja, als ik jouw foto's bekijk ziet het er toch errug fijn uit. Ik vindt dat jouw paarje ook plezier uitstraalt.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:35

Dankje :D

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:24

wij hebben ook een voltaire nakomeling gehad. Het was een goudeerlijk paardje van een kleine 1,80 meter :P Helaas had ie OC en OCD... Maar dat was echt een heel stoer paard.

Leuke foto's elise! :D

Ik heb nog een selectie gehad 1,5 week terug.. Ging nog niet helemaal lekker.. Was 4e en 2e met 188 en 192. Ik hoop echt dat ik het op wedstrijd voor mekaar krijg dat ie net zo loopt als thuis.
Gister is ie naar de hoefsmid en de tandarts geweest. 2 vliegen in 1 klap :P
En morgen les. Zondag misschien wedstrijd, en dan zijn de regiokampioenschappen :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:25

Succes alvast :j.

Val loopt zoo lekker de laaste paar dagen heb echt zin in zondag :j

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:24

Jaaaaaa, succes. Houdt de eer van Haarlem hoog,ha,ha.
Zaterdag gaan we Bas weer naar stal halen. Wordt lachen of ie mee wil. Zal ie wel liefdesverdriet krijgen, Gelukkig kan ie nog een paar uurtrjes per dag samen met de Fries. Maar de eerste dagen staat ie alleen maar te roepen. Zij trouwens ook. Net lovestory.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:27

Arm paard :+

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:39

Ik zal mn best doen :D
Haha arme bas. Het is gewoon een tragedie :p

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 10:25

Ik heb vanmiddag wedstrijd. Heb er echt zin in! Hij loopt zo enorm fijn de laatste week. Ik denk dat ie toch wel last van zn tanden heeft gehad, er zaten geen grote haken op, maar hij loopt nu wel veel beter.
Elise, veel succes vandaag! :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:07

En hoe is het gegaan met jullie wedstrijden?
Bas staat weer op stal en heeft het weer dik naar zijn zin. Eten op tijd, knuffels op tijd, poetsbeurt op tijd en alle aandacht van alles en iedereen. Kon rotter. Liet zich redelijk snel vangen. Heeft nog wel even met zijn staart op zijn rug Totilas na lopen doen. Kan ie toch wel lekker lopen. Hoop dat ie dat op zijn wedstrijden ook gaat laten zien.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:10

Whaha die Bas.

Hier een beroerde wedstrijd. Overal spanning en ik was er gewoon niet bij. Toch 189 en 186 en twee keer 2e. Jury was al oud, dus ik denk een beetje blind :').
Hopelijk gaat regio beter :D.