Afstammeling van Discovery

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: Afstammeling van Discovery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:26

Wat leuk! En herkenbaar van die spoken. Hopelijk krijg je veel plezier van haar/hem.

Op zich wel grappig om te vertellen. Door tijd gebrek bij mijn vriend en ik had haar vol in training voor de Overijsselse kampioenschappen, had ze een tijd niet voor de kar gelopen. Toen we haar weer gingen optuigen en ze zag de kar, ze werd fanatiek. Dansen op de plek en oren erop!! haha, zoveel lol heeft ze voor de kar. Toen ik haar eenmaal los liet was ze niet te houden, nog nooit zo'n snel rondje gehad. (ze mag alleen draven voor de kar hoor, maar dan heeft ze de pas er goed in) Ik denk dat Colany beter tot haar recht komt als ze alleen voor de kar mag lopen, ze vind dat zo leuk... Heel apart!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:35

Hoe is het met jullie Discovery's?!

Hier een foto van die van ons!

Afbeelding

Na dat mijn moeder ernstig ziek is geworden heeft ze een poos stil gestaan, maar sinds een aantal weken is ze weer in training, maar het gaat echt wonderbaarlijk goed!

Ik ben benieuwd hoe het met jullie en de paardjes gaat! :)

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:27

Dag allemaal, hier gaat het steeds beter en wordt Coen bijna normaal. De puntjes komen gestaag, maar roze plantenbakken in een hoek kost een proef, terwijl de andere proef dikke cijfers oplevert. De hoefbandjes zijn weer goed rv, en deze zomer gaan we naar het M2. In de winter rijden we niet zo fanatiek, omdat binnenhallen not done zijn. Hier een fotootje van afgelopen winter, indoor. Prima, zo lijkt het, maar de hoeken van het begin en einde van de diagonaal heb ik helaas niet gezien _/-\o_ .....Die andere is vorig jaar april buiten, de eerste dag twee keer afgroeten, hekjes omver en 60 mtr in zijn achteruit, de volgende dag in dezelfde ringen 1e en 2e *\o/* . De foto is van de dag dat het twee keer niets was. Wonderlijk he, het lijkt zo heel wat, maar dan ineens....razendsnel is ie en ik ben geen Anky. Hoe gaat het met de anderen?

Afbeelding

Afbeelding

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:32

Je kan wel zien dat ze dezelfde ouwe heer hebben, Clauwwie..... :P

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:28

Hallo

Ik was even nieuwgierig hoe het met jullie paardjes gaat.

Groeten melissa

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:02

Met mijn Discovery gaat het super! Ze wordt rustiger en geconcentreerder. Ben door drukte even gestopt met wedstrijden (start M1) en dat bevalt eigenlijk best..
Wel wat FNRS gestart, 3x springen met steeds prachtige stijlpunten en laatst een keer mooi hoge punten in de F8.
We trainen wel flink door! Ze kan heel makkelijk sluiten, geweldig gevoel!
Wat ook meehelpt is dat ik 17 kilo ben afgevallen! *\o/* ik kan veel beter zitten.

Afbeelding

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:20

Met Colany gaat het ook goed! Ze is trotse mama geworden van een merrie veulen. Ik was bezig haar weer op te pakken met rijden, want door tijdgebrek was ze blijven staan, maar met veulen erbij zorgt dat nog wel voor veel spanning. Dus besloten te wachten met rijden tot het veulen eraf kan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:22

Hier Colany met dochter (Lindsey)

Afbeelding

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:15

Prachtige foto's, wat doen ze het allemaal fijn!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:24

Hallo allemaal! Iedereen nog happy met zijn of haar Discovery? Eerder had ik hier aangegeven op zoek te zijn naar de volle broer van die van mij, uiteraard ook een Discovery. Afgelopen zaterdag een berichtje via Messenger, van een jongedame die Coen (Con Jess F) had gevonden via Horsetelex, vervolgens op wedstrijduitslagen mijn naam had gegoogled en lang leve Facebook. Ik ben zondag direct gaan kijken, want hij woont maar 1 provincie verderop! Volle broer heeft een niet zo mooie tijd achter de rug, geen eigen mens en goede zorgen, maar die gaat hij nu wel krijgen. Wonderlijk. Ik heb zeven jaar gezocht naar zijn broer, bij tijd en wijle, nergens wat over te vinden. Hij zou dermate moeilijk zijn in zijn hoofd, dat hij ook nooit uitgebracht is geweest in de sport en eigenlijk alleen in een hoekje heeft gestaan, ook letterlijk.

Enfin, Bon Jess F (Discovery x Flemmingh) - > Bertje, volgens de fokker, Jesse volgens de nieuwe eigenaar, is terecht!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:43

Had dit topic nog in mijn lijstje staan. Wij hebben in Januari onze merrie verkocht. Na het afspenen zijn we weer gaan rijden, maar de klik die we al niet hadden was nu helemaal verdwenen. Ik heb nog enkele wedstrijden gestart, maar ging er niet met plezier opzitten. Dus toen hebben we besloten haar te verkopen. Helaas is ze de handel in gegaan, dus ik heb geen idee waar ze gebleven is.

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:53

Ah, jammer en verdrietig ook, Daantjuh88, je wilt toch graag weten of ze goed terecht komen. Ik hoop van ganser harte dat dit ook goedkomt voor jouw merrie!

Lismelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:06

Hallo

Helaas een nieuw account moeten aanmaken omdat de andere het niet meer doet op 1 of andere reden.

Hoe gaat het met jullie paardjes?

Groeten melissa

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:47

Hoi, Coen doet het goed, M2 nu. Maar een half jaar niets gedaan omdat er eentje atactisch terug kwam uit de opfok en ik daar handjes vol aan had, en het vrat ook energie. We wilden dit weekend voor het eerst na negen maanden weer op wedstrijdje gaan, maar helaas vanwege de regenval vs bodem is dit afgelast. Coen is nu tien, in goede gezondheid, en zijn rariteiten lijken iets minder te worden. Misschien eindelijk wat volwassen aan het worden!