Rex Magna nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:01

Wat leuk om Valentino terug te zien! Zijn moeder staat bij ons op stal, is het paard van een vriendinnetje. Hij lijkt er ontzettend op!
Was een ontzettend leuk veulen destijds. Veel plezier met hem :).

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:10

Ik heb in 1993 ook een echte Rex magna gehad.Ze was toen 3 jaar oud,pikzwart en een draak om mee te werken.Ging gewoon liggen als ik het zadel op deed,wilde niet lopen onder het zadel.
Was heel erg blij dat ik van Invincible af was.Ik zal ff een foto opzoeken.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:27

haha, dit deed onze Jasmijn eerst ook hoorde ik, maar dan bij trailer laden :\

geloof dat ze heeft geleerd dat dát geen optie was... het was óf mee, óf frikandellen _O-

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:52

Rijden gaat gelukkig goed. Hij is heel rustig en relaxed. Nu ik nog _O-
Nee, gaat steeds beter. We hebben hem morgen 2 weken. Hij blinkt nog steeds als een spiegel en hij heeft het ontzettend leuk met zijn nieuwe vriendinnetje:

Afbeelding

Afgelopen weekend voor het eerst bij de kudde. Het was ff een paar rondjes weiland in galop, maar alles is goed gegaan. Een paar wondjes eraan overgehouden, maar dat geneest wel weer haha. Gisteren herhaald en het was eigenlijk meteen al goed! Ben ik blij om!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:06

Leuk bericht Calypso

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:55

Afbeelding

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:56

Afbeelding

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:42

Leuk! Dit was je Rex Magna Invincable toch? Jammer dat het niet heeft geklikt tussen jullie.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:39

Het klikte totaal niet met Invincible en mij.
Zoals ik al had verteld ging ze elke keer liggen als ik het zadel erop deed en de singel vast deed.
Onder het rijden klepperde ze ook met dr mond.
Was echt geen paard voor mij,zenuwpees dat het was.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:20

lovemyhorse1 schreef:
Het klikte totaal niet met Invincible en mij.
Zoals ik al had verteld ging ze elke keer liggen als ik het zadel erop deed en de singel vast deed.
Onder het rijden klepperde ze ook met dr mond.
Was echt geen paard voor mij,zenuwpees dat het was.

Die van mij flapt wel met z'n lippen op elkaar alstie heel erg gespannen is of iets heel moeilijk vindt.
Ook een echte zenuwpees hr!

Wel jammer dat het tussen jullie niet klikte.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:33

Hier ook een afstammeling van Rex Magna, van moeders kant weliswaar. De mijne is een 12-jarige Flemmingh x Rex Magna. Fijn dier met een super eerlijk karakter. Nooit gemeen, maar geeft wel duidelijk zijn grenzen aan. Hij kan heel fris zijn en zich erg sterk maken, maar het is een harde werker. Ben erg blij met hem.

fransg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:43

Leuk wat te ontdekken over Rex Magna nakomelingen. Kasper, een Rex Magna zoon die jarenlang bij het gezin hoorde, woont nu al een tijd bij een meisje in Limburg. Hij is oud, heeft last van zijn gewrichten maar nog even lief (en af en toe ongedurig). Ik was er laatst op bezoek:

http://www.kostverlorenvaart.nl/kasper/

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:41

Wauw, die lijkt erg veel op Zeus! Ik ben al een tijdje niet in dit topic geweest, maar we hebben onze lieve Zeus op 26 april moeten laten inslapen.

Zeus had tijdens een vreugdesprongetje in het bos een peesblessure opgelopen. Tijdens ons bezoek op de kliniek bleek dat de pees volledig en abrupt was afgescheurd. Na een erg lang herstel zou hij alleen nog maar kunnen stappen, niet eens kunnen genieten van een oude dag op de wei.

Afbeelding

I was here, I lived, I loved, I was here.
I did, I've done, everything that I wanted.
I will leave my mark, so everyone will know I was here.

Sinds voorjaar 2009 heb ik het geluk gehad om dit fantastische paard te mogen rijden en verzorgen. Zeus heeft mij alles geleerd, maar ook getroost en opgevrolijkt als dat nodig was. Zeus was een prachtig groot en imposant paard om te zien, maar met een hartje van goud. Ik mis hem nog steeds elke dag..

fransg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:57

Jee spijtig van Zeus. Kasper is ook een mooi wezen. Eind 1996 kwam hij bij ons, als ik het me goed herinner, hij was toen 3,5 jaar, een grote slanke zwabber, ook (als hij het niet even vergeten was) voorzichtig met onze jongste dochter. En als er iets moeilijk werd, deed hij het wel maar HEEL HARD ;-)

Hier een video die ik kort geleden maakte:

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:50

fransg schreef:
Leuk wat te ontdekken over Rex Magna nakomelingen. Kasper, een Rex Magna zoon die jarenlang bij het gezin hoorde, woont nu al een tijd bij een meisje in Limburg. Hij is oud, heeft last van zijn gewrichten maar nog even lief (en af en toe ongedurig). Ik was er laatst op bezoek:

http://www.kostverlorenvaart.nl/kasper/

Woow! mooie foto's!!
Jammer te horen van Zeus. Is niet leuk ;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:12

Zulke dingen zijn nooit leuk. Ik heb mijn Rex Magna al aantal jaar geleden verkocht maar dat meisje wil helaas niet meer zeggen waar hij is en hoe het met hem gaat. Hij is ook al van 1989 dus ja... Baal er ontzettend van. Dus als iemand nog een knappe Rex Magna x Duc de Normandie ruin, officiele naam Hermesdeux tegenkomt en die gekocht is van Heidi van der Ster... Dan hoor ik het graag! Hij heeft altijd op stal de Ronde gestaan in Zwartewaal... Helaas is hij daar nu weg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:41

Tja de meeste Rex Magna's hebben nu ook wel zeer respectabele leeftijden. Er zijn volgens mij maar een paar jaargangen van.
Die van mij is uit 1992 en doet het nog wel prima... al merk ik wel dat hij meer voer nodig heeft dan aantal jaar geleden. Winterperiode met veel regen is ook niet echt prettig.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:13

Ja, hij schijnt iig nog 21 geworden te zijn. Want toen had ik nog iemand die daar op stal stond en hem nog kende. Maar nu hij daar weg is, lijkt die spoorloos verdwenen.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:17

Als de eigenaar het officieel heeft gedaan, heeft hij de papieren opgestuurd aan de beheerder van de databank.. Het stamboekpapier zal terug gegeven moeten worden aan het stamboek waar het paard bij staat ingeschreven. KWPN dus.
Je kan dit stamboekpapier echter terugkrijgen als je dit wilt.
Moesten wij eigenlijk ook doen, maar hebben we nooit gedaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:33

Paard is bij KWPN niet afgemeld... Heb ik al gecheckt.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:58

Noon schreef:
ik kon de oudere topics niet meer vinden, maar hier staat ook nog wel iets in:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=114&t=1161344&hilit=rex+magna

ik heb zelf een Rex Magna merrie van 21 jaar. Een schat van een paard, maar wel een aparte :o Vroeger heeft ze Z dressuur gelopen en M gesprongen. Ze heeft 2 veulens gehad, waarvan 1 in mijn bezit. Haar eerste veulen heeft met verschillende mensen ZZL gelopen en ook is de fokker hiermee een lijn begonnen waar allemaal fijne sportpaarden uit zijn gekomen.

Nu wordt de merrie nog een aantal per week gereden/gelongeerd door een vriendin van me.

Ondertussen is deze rex magna van mij. :-D Ze is dit jaar 23 geworden en wij rijden nog regelmatig!

Wij zijn van het zomer begonnen met wedstrijden. Rijden nu B dressuur.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:01

Zijn er nog meer mensen die nog regelmatig met hun rex magna rijden? En zijn er eventueel nog mensen die ook nog op cc gaan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:01

Ik rij 4 a 5x per week... hij heeft nog nooit zoveel moeten doen als bij mij... nu hij bejaard is ;) we zijn inmiddels L1 + 1... en als we over het huidige dipje heen zijn ga ik zeker weer een paar keer starten. Zijn deze zomer fanatiek begonnen.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:16

Heerlijk dat onze oudjes nog zo graag voor ons willen werken! :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:20

Knijn7 schreef:
Heerlijk dat onze oudjes nog zo graag voor ons willen werken! :D

Oh.. maar dat heeft Kafka nooit gezegd..die doet liever graag wat hij zelf bedenkt ... hij wou bijv. vandaag wel heel graag heel heel hard buiten over de dijk. Maar dat mocht niet van mij... wat ben ik toch een spelbreker. :Y)