karakter nakomelingen Samber

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Re: karakter nakomelingen Samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:28

Gaaf dier Nuka..

Dekt hij ook?

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:34

hier ook een ulano X samber
tja er valt niet veel aan te vullen.
clown, leergierig,sociaal, eigen persoonlijkheid, geduldig, en bomproof
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bonte_bente op 02-11-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:37

Ik heb zelf ook een verre nakomeling van Samber, het is namelijk de opa van mijn pony. Super karakter, naar mijn weten hetzelfde karakter als Samber. Heb ooit een keer gelezen dat Samber een 10.0 scoorde voor zijn karakter, dat zit er bij mijn pony ook wel in (ook bomproof) :D ! Foto´s zijn te vinden in mijn profiel ;)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:15

Wat een gaaf dier bonte_bente!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:31

Antoontje schreef:
Wat een gaaf dier bonte_bente!

ja hea :o
zag dat zijn vlekken niet veel verschillen van die van jouw!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:34

Heb inmiddels 4 paarden gereden die Samber als vader of opa hadden, alle vier super brave beesten! Een hengst, die Samber direct als vader heeft, dat was eigenlijk nog de beste van de 4. Mijn vriendin heeft op mijn aanraden met deze hengst gedekt :j Is een super gaaf veulen uitgekomen!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 08:43

Wat een gave dieren hebben jullie, Nuka en Bente!
En het blijkt maar weer ui de verhalen hierboven. Samber vererft niet alleen zijjn mooie bonte kleur....ook zijn karakter, of er nu een generatie tussen zit of niet....

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:38

Flevolander schreef:
Gaaf dier Nuka..

Dekt hij ook?

thanx, ben ook erg weg van hem, net als ik van zijn moeder was
ja hij dekt ook, in de link in mijn onderschrift staat zijn website, daar kan je meer info vinden.

dit is de moeder van Willow, dat is een Optimist X Samber
Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:18

Ohw bij het barockpinto stamboek zie ik nu idd.. Jammer van dat fries bloed, gelukkig valt het bij Willow niet zo erg op..

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:28

Wat een leuke bontjes komen er allemaal voorbij!
Nuka, ik heb op je website Willows fotoalbum gekeken, wat een heerlijk dier!
Hij is echt superleuk, heb ook genoten van zijn babyfoto's!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:03

DyonS schreef:
Ik heb zelf ook een verre nakomeling van Samber, het is namelijk de opa van mijn pony. Super karakter, naar mijn weten hetzelfde karakter als Samber. Heb ooit een keer gelezen dat Samber een 10.0 scoorde voor zijn karakter, dat zit er bij mijn pony ook wel in (ook bomproof) :D ! Foto´s zijn te vinden in mijn profiel ;)

Zie alleen verwijderde mijn album logo's.
Heb mijn Samber kleinkind maar ff opgegeven bij bokt veulen verkiezing haha kijken waar we stranden

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:38

bonte-bente, wat een knapperd!
ben niet weg van de kleur (sorry) maar de uitstraling is echt wow en herkenbaar!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:16

S_uus: Excuses :o ! Hierbij dan nog een foto, je ziet hier trouwens ook nog de erfelijke stipjes van moederskant (gelukkig is ze niet helemaal bont :D ):

Afbeelding

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:32

Leuke pony DyonS!!! Mooi koppie!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:37

farahmunda schreef:
Leuke pony DyonS!!! Mooi koppie!

Dankje :D ! Eigenlijk is het een paardje, maar ze staat op papier als 1.569. Dus dan heb ik weer geluk dat het een pony is :D. Haar vader is trouwens Baccarat, vandaar ook dat koppie met een licht knikje erin :j

knstmstvrk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:45

Mijn Samber in het kort: SUPER lief, super knuffelig, heel enthousiast, enrom zwijn op stal, heel werkwillig, super sociaal, echte allemansvriend, braaf maar af en toe wel pittig, geen sulletje dus. Echt een gouden karakter. Leert super snel.

Toen ik eens transport had geregeld en de vrachtwagen man zag dat ik een grote bonte had zei hij meteen: 'oh nee, het is toch geen Samber he?" dit verbaasde mij erg dus vroeg ik wat hij daarmee bedoelde, ze staan immers bekend om hun gouden karakter. Hij zei van niet, dat het vreselijk koppige dieren waren die iets niet doen als ze het niet willen..... Zelf nog nooit meegemaakt. Ik moet mijn ruin soms wel overtuigen iets te doen, maar hij is nooit zomaar koppig.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:36

enorm zwijn op stal???
klinkt bekend....... :Y)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:49

Hier nog 2 Sambers op stal :j en tevens op zoek naar 2 (zie onderschrift)(Sanne, nog steeds jammer van het tijdstip |( )
Ik heb een merrie in het Z1 lopen, 16 jaar inmiddels, maar nog steeds de grootste clown van de vereniging. Erg werkwillig en heel erg slim, maar als ze er zat van is dan merk je dat snel genoeg...
Afbeelding
Mijn ruin is rondweg lomp :P wil graag zijn zin, is erg leergierig, is extreem goed in dingen slopen en door het tuiger bloed in hem kan ie ook nog eens heel erg leuk lopen :j
Afbeelding

Wil eerlijk gezegd geen andere beesten meer dan Sambers :n ik rij ook een Rivermen merrie, maar ik vind dat karakter niet wat voor mij :n Sambers zijn geweldig, klaar :j

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:28

bonte_bente schreef:
enorm zwijn op stal???
klinkt bekend....... :Y)

ja jammer genoeg mij ook :D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:33

Roxxiejj schreef:
Hier nog 2 Sambers op stal :j en tevens op zoek naar 2 (zie onderschrift)(Sanne, nog steeds jammer van het tijdstip |( )
Ik heb een merrie in het Z1 lopen, 16 jaar inmiddels, maar nog steeds de grootste clown van de vereniging. Erg werkwillig en heel erg slim, maar als ze er zat van is dan merk je dat snel genoeg...
Afbeelding
Mijn ruin is rondweg lomp :P wil graag zijn zin, is erg leergierig, is extreem goed in dingen slopen en door het tuiger bloed in hem kan ie ook nog eens heel erg leuk lopen :j
Afbeelding

Wil eerlijk gezegd geen andere beesten meer dan Sambers :n ik rij ook een Rivermen merrie, maar ik vind dat karakter niet wat voor mij :n Sambers zijn geweldig, klaar :j

heb even in je profiel gespiekt, maar wat een leuke bonte heb jij, lekker allround :))

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:00

Tja, voor elke kruising kruis je in met ander bloed, dus wie zegt dat dat rotkarakter van Samber komt?

Ik denk dat je kennis het nog heeft over de hardnekkige 'fabeltjes' die de wereld zijn ingeschopt toen bonte paarden nog maar net werden gefokt om het bonte en men zei dat er puur op kleur werd gefokt en niet op karakter. Dit is later ook gezegd over appaloosa's. Zulke uitspraken vervormen zich tot praatjes als rotkarakter -overerving en hou dat maar ns tegen. Net als vroeger het spelletje in de klas dat je een zinnetje moest door fluisteren...

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:35

Wij hebben nu nog 5 Sambers (2 waarvan het de vader is en 2 waarvan het de opa is.) Foto's zie profiel. De 2 directe Sambers hebben Maykel van moederskant en dat staat toch wel bekend om moeilijke karakters. Beide zijn ze ook heel erg verschillend. De ene (Famona, vosje) is een clown, maakt alle deuren open, onwijs drammerig, knuffelig, altijd likken, tong uit dr mond hangen, met dr lippen over de tralies geluid maken en maar 1,58. De andere (bonte) is bescheiden, verlegen, snel paniekerig maar wel een onwijze knuffel en een geweldige fokmerrie.

De 3 indirecte hebben resp. Rossini, OO seven en Lord Leatherdale als vader en Samber als opa want ze komen uit de 2 directe Sambers. Allemaal lieve paarden. De Rossini x Samber is heeeel eigenzinnig, eenkennig en een echt wijf, de Oo seven x Samber is de grootste goedzak die er bestaat maar maakt ALLE stallen open, schuiven, balkjes, splitpennen... je kunt het zo gek niet bedenken. De Lord Leatherdale x Samber is nog maar een jaarling maar zoooooooooooooo lief en knuffelig maar wel met een kop erop en heeft nog nooit van persoonlijke ruimte van haar baas gehoord ;) !!!

Verder hebben we we nog uit die Samber merrie 5 andere veulens gehad waarvan 4x Ooseven en 1x Lord Leatherdale... ook allemaal lieve betrouwbare goedzakken met karakter. Toch wel verschil in karakters terwijl precies dezelfde combi gebruikt is bijv.

Ook hebben we naast de 2 Samber merries die we nu hebben meerdere Sambers gehad uit de Maykel moeder... waarvan ze stuk voor stuk een goed karakter hebben.

Samber zelf heb ik de laatste jaren van zijn leven ook regelmatig gezien. Als we bijv. een veulen van hem (als opa dus) verkochten dan gingen we met kopers vaak bij hem kijken. Ook leuke foto van één van de bezoekjes in mn profiel helemaal onderaan.

Ik denk dat F_Orumster gelijk heeft en dat het ligt aan de geruchten en zwartmaak verhalen die fokkers vroeger altijd tegen elkaar opstookten.

edit: en een paard wordt natuurlijk ook gevormd door zijn ervaringen en opvoeding!!! Dus een heel lief paard kan wel verpest worden bij het beleren bijv. (dat is bij onze bonte Samber waarsch. het geval.)
Laatst bijgewerkt door Nien1984 op 09-11-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:36

Ik heb een samber x makelaar gehad. Super fijn beest, super karakter ik kon er alles mee doen.

Afbeelding

Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:33

He Nien, mijn Hannes heeft ook als vader een Rossini maal Samber.
Hij heeft een vrij dominante Haflinger moeder wat ik af en toe goed tegenkom in zijn buien. Maar kom toch ook heel veel samber tegen (zijn vader had al het goede van smaber mee is mij verteld).

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:46

Bij mijn merrie Ilse is de moeder een Samber en de vader is Rossini. Ze zeiden vaak dat Rossini k*tkarakters vererfde maar dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Het is wel een dametje en zo éénkennig als het maar kan. Dat Rossini zulke vervelende karakters erfde is volgens mij ook een fabeltje omdat andere fokkers hem in negatief daglicht wilden zetten... maar shoot me if i'm wrong...