Eldorado v/d Zeshoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: Eldorado v/d Zeshoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:00

Voor zover ik nakomelingen van hem gezien heb, zijn ze allemaal wat fors/stevig.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:14

Zo is Gold Rum nu na 3 maanden. Momenteel is hij echt voorbeeldig. Weinig hengstenmanieren. Springt ook niet meer op zijn moeder:

Afbeelding

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:46

Geweldige foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:47

Wat lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:12

Hoe is het inmiddels met de eldorado's?

Mijn jaarling is huge, 1.65 maar ook het nodige formaat, langgelijnd dier en stevig. Ze is wel erg makkelijk in de omgang, niet lomp ofzo. Ben er wel wijs mee, ze kan ook best lopen.

Op de 1e bezichting komt ook een Eldorado

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:06

Mijn Eldorado is nu ruim 5 maanden en heeft dezelfde kenmerken als jouw jaarling [***]. Hij is groot, goed ontwikkeld en langgelijnd. Erg fijn beestje lijkt het te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:24

Die van jou heb ik volgens mij wel in de kraamstal ITP gezien, mooi veulen!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:44

De mijne was de laatste keer in de opfok echt een naarling met een stevig buikje. Dit was in september. In mei had ik hem ook al bezocht en toen zag hij er beter uit meer in verhouding. Niet zo dik. In september trof ik hem kennelijk weer op een slecht moment net voor een groeispurt, hij leek niet veel groter dan in mei.

Van het voorjaar eens kijken wat het gaat worden.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:35

Dank je wel [***]!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:27

'Onze' Eldorado is nu anderhalf en ook echt flink groot, mensen denken stuk voor stuk dat het een tweejarige is. Helaas staat ze al een tijd op stal, ze heeft in de opfok met haar been in de draad gezeten en ze moet boxrust en om de zoveel dagen in een nieuw verband. Dat doet ze wel allemaal heel braaf. Hoewel ze wel steeds meer opgepotte energie heeft, maar dat is logisch natuurlijk. Het gaat wel de goede kant uit, hopelijk is de wond snel dicht en kan ze weer voorzichtig wat naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:25

Dat is jammer Nicole
Ik had dit jaar een veulen met draadwond en boxrust. Lastige was uiteindelijk om hem de wei weer terug in te krijgen zonder ongelukken. Heeft een maand geduurd, loslopen op het erf en in een stenen paddock en toen de dood of de gladiolen. Wandelen was niet te doen. Maar die was wel een stuk heter dan de Eldorado dus ik hoop dat de jouwe ook zo koel in de kop is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:29

Aan de hand naar de poetsplaats om het been af te spuiten is best een dribbelklusje tegenwoordig (moeten wel ook langs een hok met twee stuiterende en blaffende honden :( ) Eenmaal op de poetsplaats is ze weer heel braaf. Wij dachten er idd ook aan om straks een stukje erf af te zetten, in de hoop dat ze dan wat voorzichtiger doet dan in de bak en daarna dan eerst een klein stukje bak afzetten met flink hooi er in.
Het is echt zo zonde, we hadden haar al een keer laten vrijspringen en man, wat kon ze springen.
Maar goed, we gaan er van uit dat het weer goedkomt. We zijn al van ver gekomen.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 06:56

Wat zonde Nicole. Jonge dieren genezen snel, ik hoop dat ze snel weer de oude is. Het is toch jammer dat het dier niet lekker zijn beweging heeft. Van het voorjaar kan ze het hopelijk snel weer inhalen.

Ik ben benieuwd hoe het met de andere Eldorado's gaat.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:47

Nicole: hoe is het met jouw Eldorado? Gaat alles weer goed?

Mijn Eldorado groeit als kool en lijkt een grote te worden. Heeft een leuk karakter. Ik ben benieuwd hoe hij verder gaat uitgroeien.
Inmiddels is hij 7 maanden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:25

De wond is al een stuk kleiner, maar nog niet dicht, voorlopig nog even zo verder dus. Been is wel een stuk dunner en in verhouding met hoe het was, is het nog maar een kleine wond, het laatste stukje duurt meestal het langst om dicht te gaan.

Ze is echt ook alweer gegroeid, flink aan de maat, ze wordt echt mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:28

Draadwond van mijn veulen is niks meer van te zien dus ook nog hoop voor die van jou Nicole

Mijne staat buiten, is dus bepaald niet bloedmooi wel groot en erg harig.

Voor de PROK mogen ze vanaf april al op de foto tegenwoordig. Als ik een keer een plekje over heb in de trailer gaat ze mee. En dan zijn ze alweer bijna volwassen...

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:16

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:57

Jeetje! Hij lijkt echt onwijs op mijn veulen van vorig jaar. Leuk!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:20

Flink aan de maat, hoe oud is hij?

Ik heb mijn Eldorado net afgelopen vrijdag bezocht. Hij is niet al te groot maar ook niet heel klein, bepaald niet bloedmooi maar wel heel glad in zijn vacht en een beetje buikerig.
Hij kan wel onwijs goed bewegen en heeft snelle reflexen. Hij was dan ook bij het terugbrengen van de paddock naar de stal ontsnapt en heeft ons een kwartier op het terrein bezig gehouden voordat we hem weer terug in het koppel hadden, de draak. :+

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:30

Dit was een foto van vroeger,nu staat hij ondertussen lekker op de wei met zijn vriendjes.
Maar ik ga wel een nieuwe foto plaatsen als hij terug komt,ik ga als het kan het donderdag bezoeken nu is hij rond 2.5

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:41

De mijne heeft flink maat. Is heel erg wollig op het moment en zitten lange stelten onder. Hij is nu bijna een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:02

Mijn 2 jarige joekel heb ik vanmorgen naar de zomerwei gebracht. Ze is erg braaf, groot en ontzettend lelijk op het moment :+
Paardenhoofd en benen, hoog maar nog twenterlijfje :Y)
Was mooi veulen dus komt vast goed. Volgend najaar denk ik merrietest, dit najaar eerst PROK

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:12

Hier idem dito, hij heeft al paardenbenen en hoofd maar nog kort en ondiep in het lijf. Van alles wat nog niet klopt maar het zal wel goed komen.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:35

Nog wat foto's van vorige week van mijn Eldorado wordt begin mei al weer 2:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:47

Lijkt op de mijne!