Nakomelingen Stal le Cheval

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:11

@janine1985
jaaaaaa, weet ik ;) :D

en wat leuk dat je foto's hebt :o

manousjes verzorgster is er dan ook, die wou jullie ook graag ontmoeten ;)

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:12

misschien kunnen we als mijn knollie de trailer weer op wil wel een x ergens afspreken en gezellig een buitenritje gaan maken :D?

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:20

heb je het tegen mij??????

JSCAA schreef:
misschien kunnen we als mijn knollie de trailer weer op wil wel een x ergens afspreken en gezellig een buitenritje gaan maken :D?

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:03

tegen allemaal :)

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:21

Haha is goed hoor!! :) Ik zal de foto's meenemen ;)

deb_mja schreef:
@janine1985
jaaaaaa, weet ik ;) :D

en wat leuk dat je foto's hebt :o

manousjes verzorgster is er dan ook, die wou jullie ook graag ontmoeten ;)

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:22

Dan moet ik even mijn hobbelpaard van zolder halen :P hahaha

JSCAA schreef:
tegen allemaal :)

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:38

leuk als fotograaf haha:D

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:05

hahahaha,
nou niet alleen jou paard moet dan eerst weer de trailer inwillen....
want de mijne wil ook niet ;(
maar ik vind dat ze niet moet zeuren :Y)

zou het wel heel leuk vinden....
maar als ik mee ga moeten jullie wel van een snelle buitenrit hoeden.... ;) :D :P
anders is manous }> er denk ik niet mee eens :o

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:00

Zou wel leuk zijn, een keer alle paardjes bij elkaar. T is nu alleen ook echt geen buitenrij weer. Ja ik geef toe, ik ben zon mooiweerruiter.

Jewel vindt de trailer ook nog steeds eng. Inmiddels gaat hij er wel heel vlot op, en kan er ook wel rustig op staan. Maar zodra ik hem vastzet wordt hij al wat nerveus. Gister wat rondjes over het erf gereden, ongeveer 5 minuutjes. Meneer stond al weer te trillen als een rietje. Dus blijven oefenen totdat ook dit de normaalste zaak van de wereld wordt.

Janet Bos heeft mij nog eens voorgedaan hoe het ookalweer moet, aangezien ik daar was voor mijn opleiding en Jewel niet meer mee naar huis wilde :o . Is dit misschien voor jullie ook wat om te proberen? Misschien hebben jullie ook al wel allerlei hulp gehad enzo... maar ik vind het persoonlijk wel heel fijn hoe zij het doet. Het paard moet zelf de keuze maken om op de trailer te gaan. Je dwingt hem er dus niet op. Verder vond ik het wel prettig dat er iemand mee kijkt die wel kan zien of een paard bang is of alleen maar koppig. Bij Jewel is het een samenloop van omstandigheden. Hij is echt bang (wat je ook wel merkt aan het feit dat hij zich kapot zweet op de trailer), maar door zijn koudbloedkarakter blokkeert hij ook volledig en wil ook niet eens meer proberen of hij het misschien toch kan. Heel nuttig om te leren hoe je hem hier weer uit kan krijgen.

Snelle buitenrit vind ik prima, als het maar wel onder controle is. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt, dat we wat mensen verloren onderweg enzo :P .

@ deb_mja Zou je ook donderdagavond kunnen ipv zaterdag? Ja we blijven maar schuiven zo he... t is wat.

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:01

_jwl_ schreef:
Zou wel leuk zijn, een keer alle paardjes bij elkaar. T is nu alleen ook echt geen buitenrij weer. Ja ik geef toe, ik ben zon mooiweerruiter.

Jewel vindt de trailer ook nog steeds eng. Inmiddels gaat hij er wel heel vlot op, en kan er ook wel rustig op staan. Maar zodra ik hem vastzet wordt hij al wat nerveus. Gister wat rondjes over het erf gereden, ongeveer 5 minuutjes. Meneer stond al weer te trillen als een rietje. Dus blijven oefenen totdat ook dit de normaalste zaak van de wereld wordt.

Janet Bos heeft mij nog eens voorgedaan hoe het ookalweer moet, aangezien ik daar was voor mijn opleiding en Jewel niet meer mee naar huis wilde :o . Is dit misschien voor jullie ook wat om te proberen? Misschien hebben jullie ook al wel allerlei hulp gehad enzo... maar ik vind het persoonlijk wel heel fijn hoe zij het doet. Het paard moet zelf de keuze maken om op de trailer te gaan. Je dwingt hem er dus niet op. Verder vond ik het wel prettig dat er iemand mee kijkt die wel kan zien of een paard bang is of alleen maar koppig. Bij Jewel is het een samenloop van omstandigheden. Hij is echt bang (wat je ook wel merkt aan het feit dat hij zich kapot zweet op de trailer), maar door zijn koudbloedkarakter blokkeert hij ook volledig en wil ook niet eens meer proberen of hij het misschien toch kan. Heel nuttig om te leren hoe je hem hier weer uit kan krijgen.

Snelle buitenrit vind ik prima, als het maar wel onder controle is. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt, dat we wat mensen verloren onderweg enzo :P .

@ deb_mja Zou je ook donderdagavond kunnen ipv zaterdag? Ja we blijven maar schuiven zo he... t is wat.



ik heb er laatst ook zo iemand als janet bos bij gehad , hij wil de klep alweer op !
vrijdag komt er een gedragstherapuit en dan zullen we zien wat die er van zegt .
liv is idd ook heel bang sinds hij naar de kliniek is geweest staat er ook helemaal kledder nat op als we terug komen

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 11:04

Hey wat fijn dat je met Liv ook vooruitgang boekt. Ben wel benieuwd wat die gedragstherapeut gaat zeggen. Altijd reuze interessant en leerzaam dat soort dingen... en heel naar als het je eigen paard betreft, dat dan ook wel weer.

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

hey,
heb mat manous ook al veel geprobeert, zij is ook bang en koppig tegelijk, als ze er op moet is ze koppig maar als je even hebt gereden (al is het maar 5min) is ze net zo nat als als ik haar heb gewassen ook staat ze dan zenuwachtig te trillen...... komt allemaal heel bekent voor, niet? :P

ik kan donderdag avond wel maar dan is het op de manege waar nous staat wel heel druk.... en moeten we e.v.t. naar de buitenbak.....
en anders hadden we toch voor zondag afgesproken? want zaterdag kan ik zoiso niet.....
en weet janine dit? en kan zij dan?

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:11

Ik had met Manouschka nooit geen problemen op de trailer. Hoor van jullie allemaal dat de
paarden die bij Cornelis wegkwamen ineens moeite hadden met de trailer. Begrijp me niet verkeerd hoor, ligt niet
aan jullie ofzo ;) Maar vind het wel erg vreemd.

Ik weet van donderdag, het was nog even afwachten of jij dan ook kon. Hoe laat spreken we dan af?
Het liefste niet te laat natuurlijk. En kun je het adres ook nog even geven dan :) Kan desnoods wel in een privebericht.

deb_mja schreef:
hey,
heb mat manous ook al veel geprobeert, zij is ook bang en koppig tegelijk, als ze er op moet is ze koppig maar als je even hebt gereden (al is het maar 5min) is ze net zo nat als als ik haar heb gewassen ook staat ze dan zenuwachtig te trillen...... komt allemaal heel bekent voor, niet? :P

ik kan donderdag avond wel maar dan is het op de manege waar nous staat wel heel druk.... en moeten we e.v.t. naar de buitenbak.....
en anders hadden we toch voor zondag afgesproken? want zaterdag kan ik zoiso niet.....
en weet janine dit? en kan zij dan?

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:17

hee,
weet ook niet wat het probleem is met die trailer..... maar ze vind het heel eng,

nou donderdag is dus goed, tijd maakt mij niets uit, heb vakantie :D
pb. het adres wel
Janine1985 schreef:
Ik had met Manouschka nooit geen problemen op de trailer. Hoor van jullie allemaal dat de
paarden die bij Cornelis wegkwamen ineens moeite hadden met de trailer. Begrijp me niet verkeerd hoor, ligt niet
aan jullie ofzo ;) Maar vind het wel erg vreemd.

Ik weet van donderdag, het was nog even afwachten of jij dan ook kon. Hoe laat spreken we dan af?
Het liefste niet te laat natuurlijk. En kun je het adres ook nog even geven dan :) Kan desnoods wel in een privebericht.

deb_mja schreef:
hey,
heb mat manous ook al veel geprobeert, zij is ook bang en koppig tegelijk, als ze er op moet is ze koppig maar als je even hebt gereden (al is het maar 5min) is ze net zo nat als als ik haar heb gewassen ook staat ze dan zenuwachtig te trillen...... komt allemaal heel bekent voor, niet? :P

ik kan donderdag avond wel maar dan is het op de manege waar nous staat wel heel druk.... en moeten we e.v.t. naar de buitenbak.....
en anders hadden we toch voor zondag afgesproken? want zaterdag kan ik zoiso niet.....
en weet janine dit? en kan zij dan?

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:22

Ik heb ook vakantie :D Pb je het adres ook even naar _jwl_?
Maar wat ik bedoel met niet te laat is omdat ik niet weet waar ik moet zijn en
als je dan in het donker rijd heb je toch wat minder overzicht ;)
Neem de tom tom wel mee, dus kom er sowieso wel :P
Wachten we even af wat _jwl_ voor tijd in gedachten heeft!

deb_mja schreef:
hee,
weet ook niet wat het probleem is met die trailer..... maar ze vind het heel eng,

nou donderdag is dus goed, tijd maakt mij niets uit, heb vakantie :D
pb. het adres wel
Janine1985 schreef:
Ik had met Manouschka nooit geen problemen op de trailer. Hoor van jullie allemaal dat de
paarden die bij Cornelis wegkwamen ineens moeite hadden met de trailer. Begrijp me niet verkeerd hoor, ligt niet
aan jullie ofzo ;) Maar vind het wel erg vreemd.

Ik weet van donderdag, het was nog even afwachten of jij dan ook kon. Hoe laat spreken we dan af?
Het liefste niet te laat natuurlijk. En kun je het adres ook nog even geven dan :) Kan desnoods wel in een privebericht.

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:24

is goed hoor!!!
heb haar het adres ook al gestuurt.
en zie het morgen (of vanaaf) denk ik wel

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:39

Janine1985 schreef:
Ik had met Manouschka nooit geen problemen op de trailer. Hoor van jullie allemaal dat de
paarden die bij Cornelis wegkwamen ineens moeite hadden met de trailer. Begrijp me niet verkeerd hoor, ligt niet
aan jullie ofzo ;) Maar vind het wel erg vreemd.

Ik weet van donderdag, het was nog even afwachten of jij dan ook kon. Hoe laat spreken we dan af?
Het liefste niet te laat natuurlijk. En kun je het adres ook nog even geven dan :) Kan desnoods wel in een privebericht.

deb_mja schreef:
hey,
heb mat manous ook al veel geprobeert, zij is ook bang en koppig tegelijk, als ze er op moet is ze koppig maar als je even hebt gereden (al is het maar 5min) is ze net zo nat als als ik haar heb gewassen ook staat ze dan zenuwachtig te trillen...... komt allemaal heel bekent voor, niet? :P

ik kan donderdag avond wel maar dan is het op de manege waar nous staat wel heel druk.... en moeten we e.v.t. naar de buitenbak.....
en anders hadden we toch voor zondag afgesproken? want zaterdag kan ik zoiso niet.....
en weet janine dit? en kan zij dan?


klinkt idd wel vreemd haha ! alle 3 hebben ze het ,
alhoewel het bij liv 100 procent zeker een andere reden heeft .
hij liep er bij mij ook altijd zo op :D maaaar komend weekeend komt er een gedragstherapuit :)

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:41

@JSCAA: Bij jou komt het toch door die leuke kliniek? Paarden vergeten nare dingen
helaas niet zo snel. En ze hebben volgens mij ook niet zo snel door dat het voor hun eigen bestwil is haha ;)

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:49

Janine1985 schreef:
@JSCAA: Bij jou komt het toch door die leuke kliniek? Paarden vergeten nare dingen
helaas niet zo snel. En ze hebben volgens mij ook niet zo snel door dat het voor hun eigen bestwil is haha ;)


ja daar komt t door :( .
nee idd , mja maak het eigenwijze livito wijs haha :+

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:55

Jewel wilde al niet de trailer op toen ik hem ging ophalen bij de vorige eigenaresse. Heb dus geen idee waar zijn angst vandaan komt. Vervelend, maar ja, je hebt het er maar mee te doen. Toch zoeken naar een oplossing... zo'n klein hokje dat ook nog eens schommelt en doet is natuurlijk sowieso eng, ookal is er nooit echt iets bijzonders gebeurd.

@ Janine1985 en deb_mja: tijdstip voor donderdag horen jullie morgen van me. Nog even overleggen met een vriendin die ook mee gaat... Zou het ons dan eindelijk toch gaan lukken :o .

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:09

@_jwl_: Komt vast allemaal goed. En idd komt het er toch nog van!! :P
Ga vandaag naar mijn ouders. Zal dan de foto's ook even opzoeken en meenemen :D

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:39

Half zeven in H'zand?? Dan is het nog licht toch?

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:17

Ik vind het goed. Dan moet ik rond 18.00 uur bij huis weg. Tenminste de tom tom zegt dat ik er ongeveer 30 min over doe :P

Tot morgen!!!

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:47

is goed!!!!!! :D :D :D
tot morgen :P

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:03

Geweldig iedereen is op de hoogte!! Helemaal top! +:)+
Tot morgen allemaal!! :D

:wave: