Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:16

Carmen85 schreef:
Arany heeft 65.23%
(ons toekomstige veulen van albaran xx 77.73% :D )

Bijna alle kreators lijken op elkaar, vooral in het koppie. Dat is wel heel grappig om te zien!

Bittermoon, er zijn maar 9 EV's goedgekeurd door het kwpn, dat zijn:
ALBARAN XX
COCONUT GROVE XX
FRENCH BUFFET XX
JULIO MARINER XX
KREATOR XX
ROVEN XX
SIT THIS ONE OUT XX
WATERMILL SWATCH XX
WILAWANDER XX

Wauw. Wat leuk om te weten.

Ik ben een beetje een leek wbt fokken ed :o
Maar stel... Ik wil een veulen later, kan ik dan een EV kiezen uit je lijst? Of zijn er zwakke punten bij de hengsten?

Carmen85

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:53

tja je kunt een EV uit deze lijst kiezen. Maar als je op de site van kwpn kijkt, kun je daar heel veel informatie vinden over die hengsten. Het is wel goed om kritisch naar je merrie te kijken, welke punten zou je aan haar willen verbeteren? En dan een hengst uit te kiezen die daarop aansluit.
Wij hebben vorig jaar een veulen gehad bij Arany, toen hebben we gedekt met Zapatero, dus juist geen EV. Omdat de merrie al behoorlijk veel bloed heeft, kun je er eigenlijk heel veel hengsten opzetten, vooral duitse bloedlijnen passen daar weer goed bij. Je wilt ook wel een beetje paard overhouden. Als je nog een keer EV zou gebruiken loop je wel risico op een ieler paard en verlies je misschien wat beweging en springmanieren.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:36

O jeetje, nee dat willen we niet hha
Dank je wel voor je uitleg. Zoals ik al zei: Ik ben er echt een leek mee.
Gelukkig staat een veulen fokken ooknog erg ver op het lijstje, zodat ikmij er eerst beter in kan gaan verdiepen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:43

ik ken een 3 jarige kreator, halfbroer van kareltje in mijn profiel. heb mams ook gekend, en mijns inziens hebben beide broers hun uiterst relaxte karakter en hart van haar geerfd. betreffende beestje is nog niet onder het zadel, maar vind het persoonlijk een erg leuk en aansprekend paard. wel een lomp hoofd, ook van mama geerfd :+

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:10

@kimmie, het is inderdaad wel belangrijk om het eerst allemaal goed uit te zoeken. En beetje bij beetje krijg je zo wat meer informatie! Als je tegen die tijd meer wilt weten kun je altijd even pben!

@jade die kreator zal dat vast een super karakter hebben als hij het van moeders EN vaderskant meekrijgt! Lomp hoofd heb ik nog niet vaak gezien bij kreators, in dit geval zal het dan inderdaad wel de merrie zijn geweest die dat doorgeeft!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:12

@Carmen, dank je wel. Denk dat ik daar in de toekomst wel gebruik van wil maken

@Jade, ook ik ben nog geen lomp hoofd tegen gekomen bij de Kreatord.. Juist allemaal slank en elegant

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:29

heb hem eergisteren weer gezien, hij is echt mooi aan het uitzwaren, hoofd is nu wat meer in verhouding met het lijfje, zorgt er meteen voor dat het er minder lomp uitziet :) het is wel een ontzettend stoer beest aan het worden :j

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 07:40

Ik ga vanavond naar de (ex)eigenaar van kreator! Hij heeft aangeboden om mij tips te geven qua training voor eventing :) Arany is ook uitgenodigd ;) Ben benieuwd wat hij van haar vindt! Zal ook vast nog wel een paar leuke kreatortjes te zien krijgen!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:58

Carmen85 schreef:
Ik ga vanavond naar de (ex)eigenaar van kreator! Hij heeft aangeboden om mij tips te geven qua training voor eventing :) Arany is ook uitgenodigd ;) Ben benieuwd wat hij van haar vindt! Zal ook vast nog wel een paar leuke kreatortjes te zien krijgen!

Wat gaaf zeg.
Woont die gewoon in NL?
Je gaat toch wel foto's maken?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 10:21

ja hij woont in Drenthe, niet zo ver van ons af.
Zal kijken of ik mijn camera mee kan nemen en er aan toe kom om foto's te maken. Die mensen kennende vertellen ze zoveel dat ik waarschijnlijk nergens anders aan toe ga komen. Ben er al eens vaker geweest, is altijd erg gezellig!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:24

Wauw. Echt leuk.
Jammer dat ik zover weg woon....
Misschien oooooooooit

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 16:40

Wel erg tof om te zien: http://www.pardubice-racecourse.cz/fences.html?lang=en
Daar zijn de sprongen te zien van de beroemde Pardubice race. Kreator heeft die een x gewonnen. Op de foto lijkt het niet zo bijzonder hoog, maar als je dan op "A design of the fence" klikt zie je de afmetingen van de sprong!
Deze bijvoorbeeld! Wow, dan moet zo'n paard toch wel lef hebben of niet!
Afbeelding Afbeelding

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:13

Jezus, wat een sprong zeg.....

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:41

ben inmiddels 2x met Arany bij die mensen geweest. Hij helpt mij nu om Arany dressuurmatig wat beter voor mekaar te krijgen. Gaat erg goed!

Hoewel ze soms HEEL boos wordt als ze echt hard aan het werk moet in de les, we kunnen zo naar de spaanse rijschool :+
Arany heeft al veel hogeschool oefeningen laten zien haha := de capriool, croupade, levade, courbette haha http://www.bokt.nl/wiki/Hogeschool Ze doet letterlijk ALLES om er maar onderuit te komen dat ze moet sluiten en doortreden van achter. Gelukkig gaat het na de 2e les al stukken beter en heb ik haar lopen waar ik haar hebben wil, hopelijk kunnen we dat de komende tijd bevestigen. Hij geeft wel echt super goed les!

Heb ook een dvdtje gekregen met een paar filmpjes van kreator. O.a. van de grote steeple in pardubice waarvan ik hierboven een linkje heb geplaatst. Ik weet nu waar onze kreatortjes de goede springmanieren vandaan hebben......

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:18

Gaaf zulke lessen!
(jammer dat hun zo verweg zitten)

Zou je die dvd misschien willen kopieren voor mij??
ik wil er je natuurlijk voor betalen!
of kan je m ergens online zetten?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 12:41

Ik kan wel vragen of ze er nog meer hebben en dan aan je toesturen.
Het is een dvd die als promotie werd gebruikt met filmpjes van de afstammelingenkeuring en een digitaal gemaakte kopie van een oude videoband, dus ik ben bang dat als ik het online ga zetten, de kwaliteit nog verder achteruit gaat. Zal het binnenkort eens proberen, maar gaat tijd in zitten om te doen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:07

Wat leuk dat de les je zo goed bevalt.
Zou er graag een keer heen willen gaan, maar moet dan kijken hoe, want ik heb geen trailer en lopen wordt maar ietsjes te ver haha.

Hoe ben je aan hem gekomen eigenlijk?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:26

kimmie88 schreef:
edit, mijn merrie heeft ruim 57%
Hoeveel die van jullie?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=475793

Kom ook weer eens voorbij, wanita heeft ook ruim 60% dus kan ook lekker heet zijn, ze heeft wel een superkarakter.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=273338

Vind wanita een heel mooi koppie hebben ook een aparte aftekening op haar hoofd :
Afbeelding

a.s. zondag gaan we foto's nemen zal ze even plaatsen, wordt een keer tijd ........
Heb haar nu ruim een half jaar en het gaat de goede kant op, alleen contragalop gaat ze of aan de haal of ze springt
om met een giga nijdige bok, haha , nog wel even op trainen.
Heb startkaart aangevraagd en ga dan toch maar een poging wagen om wedstrijden te rijden.
Ik ben wel een echte dressuurmuts maar wanita kan waanzinnig springen, wordt ook wel wat heet, durf het zelf
niet jammer genoeg ze vind het echt superleuk !

Carmen echt supermooie foto's van je paard, wilde dat ik jouw lef had om te springen, jaloers :D
Wil ook graag copie van je dvd van kreator ! ben benieuwd !!

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:20

Carmen85 schreef:
Wel erg tof om te zien: http://www.pardubice-racecourse.cz/fences.html?lang=en
Daar zijn de sprongen te zien van de beroemde Pardubice race. Kreator heeft die een x gewonnen. Op de foto lijkt het niet zo bijzonder hoog, maar als je dan op "A design of the fence" klikt zie je de afmetingen van de sprong!
Deze bijvoorbeeld! Wow, dan moet zo'n paard toch wel lef hebben of niet!
Afbeelding Afbeelding

Wanneer heeft Kreator xx deze steaple dan gewonnen?
- in 1999 was kreator xx geklasseerd om mee te mogen doen, hij heeft de twee kwalificatiewedstrijden daarvoor met gemak gewonnen
- in 2000 is hij in augustus geblesseerd geraakt
hij werd gezien als enige waardige tegenstander van Peruan die 1999 en 2000 op zijn naam heeft staan en deze race in totaal 3 keer gewonnen heeft en een keer tweede is geworden.
Bron:
http://becher123.webs.com/19992003.htm

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:23

@Valinsky:
Ze heeft zeker een lekker bekkie.
Vind wel dat ze qua koppie vrij veel op elkaar lijken

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:45

en ook om voor te stellen:
Evinanta - Kreator xx - Lauriston - Legaat - Exilio xx - 2009
Afbeelding

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:50

Wow, Henk B.
Het is net of ik naarmijn merrie kijk, alleen is bij Angel haar kolletje veel kleiner

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:37

echt leuk paard henk !
(bijna) zelfde bloedlijn als wanita (=kreator x legaat) heel herkenbaar ! :D
Heb je deze zelf gefokt ?
die van jou zit wel hoog in het bloed zag ik op paardenfokken, bijna 70% .......

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:06

Niet zelf gefokt, ze heeft zichzelf boven verwachting goed ontwikkeld dit jaar. Ze is een van de veulens waarop Kreator is erkend bij de afstammelingenkeuring.

ik hoop dat ze het net zo goed gaat doen als de kreator xx - numero uno die ik hier gezien, prachtige merrie en een bijna nog mooier veulen!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:40

henkb schreef:
Niet zelf gefokt, ze heeft zichzelf boven verwachting goed ontwikkeld dit jaar. Ze is een van de veulens waarop Kreator is erkend bij de afstammelingenkeuring.

ik hoop dat ze het net zo goed gaat doen als de kreator xx - numero uno die ik hier gezien, prachtige merrie en een bijna nog mooier veulen!

Inderdaad echt een mooie merrie !
Wanita is gefokt door onze stalhouder, hij had een gratis dekking van kreator vandaar.
Ze is verkocht toen ze drie was en echt heel erg toevallig kocht ik haar een half jaar geleden van een particulier
en is ze weer terug op haar eigen stalletje.

Wij hebben zelf ook nog een driejarige unaniem merrie uit een marinier moeder (zelf gefokt) waar we in oktober mee gaan beginnen, echt een fijn paard maar ook wel bloederig type......
Ben ook wel gecharmeerd van nummero uno.....