wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:17

dan heb je dus idd echt wel een dappere nakomeling
de meeste nakomelingen zijn wat nerveus, schrikkerig en snel gespannen
een schriktraining?? dat wordt enkeltje ic voor mij denk ik :o

surprise11 schreef:
@tamarant: ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn Garanco en mountainbikers in het bos. Hij houdt zo wie zo niet van dingen die achter hem gebeuren en dit was iets te veel van het goede, ook wij gingen in volle galop over het ruiterpad....
Wel goed dat je weer naar buiten bent gegaan! Dapper hoor. Die van mij is heel braaf maar toch vertrouw ik hem nooit 100%, terwijl ik op mijn andere paard (een zeer kijkerige Ferro) een beginner naar buiten zou sturen.
Hij is overigens wel dapper, zowel in het bos als ik in de bak als op vreemd terrein. Ik krijg hem overal wel makkelijk langs. Ik heb ook een keer toen hij circa 4 jaar was een "schriktraining" in de bak met hem gedaan. Hij keek werkelijk nergens naar. Alle paarden in de aangrenzende weilanden stonden snuivend op een kluitje in de verste hoek en die van mij liep direct op de opengeklapte paraplu af.

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:08

Wat leuk!!! Een nieuw Garanco topic..

Ik heb er ook 1!!
Een 8 jarige merrie, Unonya..

Blijft leuk dat ik mijn eigen paard met haar gedrag en dergelijke herken in die van jullie.
Als ik haar dressuurmatig aan het werk zet probeert ze van alles om er onderuit te komen.
Kan hier tegenwoordig goed mee omgaan en krijg haar nu redelijk snel met haar aandacht bij mij en kan dan fijn gaan rijden. Starten doe ik niet want dat is niet te doen met haar.
Springen en cross trainingen doen we ook regelmatig, dit vindt zze super leuk en wordt soms iets te enthousiast.
Ook buitenrijden doen we zeer regelmatig, lekker voor de afwisseling, heb gemerkt dat ze fijner te rijden is met veel afwisseling.
Ze is erg braaf buiten maar wil wel vaak een hoge bok geven met aanspringen in de galop, niet om me eraf te gooien maar uit vreugde..

Heb al heel wat te voorduren gehad met deze pittige dame maar je raakt eraan gewend....

Voor foto's kijk even in mijn profiel.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:27

leuk paard heb je; lijkt qua uiterlijk wel wat op de mijne vind ik

Unonya schreef:
Wat leuk!!! Een nieuw Garanco topic..

Ik heb er ook 1!!
Een 8 jarige merrie, Unonya..

Blijft leuk dat ik mijn eigen paard met haar gedrag en dergelijke herken in die van jullie.
Als ik haar dressuurmatig aan het werk zet probeert ze van alles om er onderuit te komen.
Kan hier tegenwoordig goed mee omgaan en krijg haar nu redelijk snel met haar aandacht bij mij en kan dan fijn gaan rijden. Starten doe ik niet want dat is niet te doen met haar.
Springen en cross trainingen doen we ook regelmatig, dit vindt zze super leuk en wordt soms iets te enthousiast.
Ook buitenrijden doen we zeer regelmatig, lekker voor de afwisseling, heb gemerkt dat ze fijner te rijden is met veel afwisseling.
Ze is erg braaf buiten maar wil wel vaak een hoge bok geven met aanspringen in de galop, niet om me eraf te gooien maar uit vreugde..

Heb al heel wat te voorduren gehad met deze pittige dame maar je raakt eraan gewend....

Voor foto's kijk even in mijn profiel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:40

Leuk paard Unonya!
Grappige aftekening ook op het hoofd!

't topic loopt nog niet zo'n vaart he :p

Nou kan ik alwel vertellen dat ik met de Gribaldi × Garanco door ben naar de brabantse kampioenschappen!
Zowel individueel (L1) en met het 4-tal (L)

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:49

Citaat:
Leuk paard Unonya!
Grappige aftekening ook op het hoofd!

Dank je! Als je haar zo ziet staan is het zo'n lief en knuffelig paardje, alleen jammer dat ze onder het zadel soms zo stout en vervelend is...

Citaat:
Nou kan ik alwel vertellen dat ik met de Gribaldi × Garanco door ben naar de brabantse kampioenschappen!
Zowel individueel (L1) en met het 4-tal (L)

Gefeliciteerd hoor! en dat met een Garanco..... :D

Renske_W

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:22

hahaha ach het is het L1 pas he :P
Hij heeft nog genoeg tijd om te gaan draken :))
Ben wel erg benieuwt op de kampioenschappen, daar zal het wel lekker aangekleed zijn :))

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:47

Renske_W schreef:
hahaha ach het is het L1 pas he :P
Hij heeft nog genoeg tijd om te gaan draken :))
Ben wel erg benieuwt op de kampioenschappen, daar zal het wel lekker aangekleed zijn :))

Dat hoeven niet alle Garanco's te gaan doen :P de mijne doet het ook (nog) niet :+

Mijn Garanco is net thuis van een trainingsweek, ik weet nu zeker dat ik haar nooit van mijn leven ga verkopen. Ze heeft het zo goed opgepakt en is super aan het rijden gegaan. We kunnen nu echt naar wedstrijden toe gaan werken (wordt wel springen bij mij :P )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:58

Ach, ze hebben beide wel eens van die momenten dat ze het bloed onder mijn nagels vandaan halen :P
Maar gisteren hebben ze zich allebij keurig gedragen!
Heb lekker gereden :j
Zit er nu ook steeds meer te denken om Ace ook mee te gaan nemen op wedstrijd, het is nog niet helemaal je van het, maar dan kan ze wel ervaring op doen.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:46

Gisteren de fotograaf langsgeweest. Dan moet ik jullie toch wel even laten zien dat mijn Garanco ook netjes kan springen ;)

Afbeelding
* Hindernis is 40cm :P (uiteindelijk opgebouwt naar 1,15m het was te heed om 1,40m of zo neer te zetten en dat zocht ze niet meer)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:55

Leuke foto LovesHerPony!
En het was idd ook erg warm!

Ik ben gisteren ook dapper geweest! En heb gesprongen met Wedge en Ace!
Ze hebben toch allebij wel een beetje meegekregen van opa (Garanco dus :P ) want het ging best goed :j
Ik ben echt een watje wat betreft springen, dus mijn hindernissen waren ook niet hoger dan 40 cm :))
Maar Wedge sprong alsof er een hindernis van ruim een meter stond! Was erg trots opmezelf dat ik dat heb kunnen uitzitten :P
Zeker gezien ik met dressuurzadel spring!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:16

Renske_W schreef:
Leuke foto LovesHerPony!
En het was idd ook erg warm!

Ik ben gisteren ook dapper geweest! En heb gesprongen met Wedge en Ace!
Ze hebben toch allebij wel een beetje meegekregen van opa (Garanco dus :P ) want het ging best goed :j
Ik ben echt een watje wat betreft springen, dus mijn hindernissen waren ook niet hoger dan 40 cm :))
Maar Wedge sprong alsof er een hindernis van ruim een meter stond! Was erg trots opmezelf dat ik dat heb kunnen uitzitten :P
Zeker gezien ik met dressuurzadel spring!

Ooh die van mij springt nog over een balkje heen alsof er een joekelse hindernis staat :P (dat is de eertste keer wel schrikken)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:44

Haha, nee dat doen de mijne niet.
Hoewel... in het begin ging Ace springent de drafbalkjes door :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 07:38

Geeft het topic weer een schopje, we moeten dit topic wel wat activer blijven hoor :P

Gisteren weer les gehad met Wedge en Ace, ze gingen beide allebij erg lekker :j
In het begin liepen ze ook te spoken, maar naderhand waren ze fijn te rijden.
Ace vond het niet heel erg om alleen op de trailer te staan, althans, die hoorde ik niet :P
Wedge die gilde zo nu en dan nog wel eens.
Maar dat leren ze maar :j want als ze straks beide mee op concour moeten staan ze ook wel eens alleen op de trailer.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:56

Goedemorgen, ik meld me ook maar weer eens :D
Mijn Garanco heeft een beetje vakantie gehad en ik ook, op een paar bosritjes na hebben we niet veel gedaan :+
Helaas is voor Puk en mij de vakantie straks voorbij en gaan we weer serieus aan het werk. Morgen maar even de spiertjes weer loswerken in het bos en maandagavond hebben we weer les.
We moeten nu een keer serieus aan de gang, 5 september heb ik mijn wedstrijddebuut (onderling wedstrijdje :P ) dus we moeten ons best maar eens even gaan doen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:18

Mijn Garanco is weer helemaal hersteld van zijn lichte peesblessure. Heeft 2,5 maand heerlijk op de wei gestaan en is nu een lekkere dikkerd. Zullen nu die spekkies er weer af gaan rijden. M'n wedstrijdpaardje is verkocht, dus denk dat Novel maar weer tussen de bordjes moet :)..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:36

Spannend Haan! Ik heb verder nog geen wedstrijden geplant staan voor m'n L2 debuut.
Staat niet zo heel veel op momenteel hier in de regio.

En fijn Upponjono dat je weer aan de gang kan!

Vandaag allebij weer lekker gereden, waren ook beide wederom weer erg braaf :j Ze doen goed hun best en pikken alles eigenlijk vrij gemakkelijk op.
In het winterseizoen wil ik Ace mee gaan nemen op concour, ben wel benieuwt hoe het zal gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 08:16

mijne zit al weer zo'n week of 4 in het verzet
oftewel; niet willen werken en dan hoofd helemaal naar achter en hals vastzetten en dan keihard rondscheuren door de bak; je hebt dan dus geen enkele controle over hem; je kunt dus niet sturen of wat dan ook en ik kan op dat moment ook niet aan de voorkant komen want dan pakt hij het bit nog erger vast en dan gaat hij racen
of hij gaat heel erg sloom lopen en dus niet meer actief, voor het been enz enz
van mijn instructice moet ik dan gewoon flink door blijven rijden en met veel been rijden net zolang tot hij opgeeft en na gaat geven
dat duurt soms 30 min en soms 10 min maar dat komt allemaal wel goed
heb de laatste tijd weinig gereden ivm drukte(nieuwe hond en nieuwe baan) en de hitte
als ik hem een week goed actief gereden had was hij er al wel doorheen geweest denk ik
vorige week heb ik 3 x gereden
deze week niet gereden dus vanaf aankomende week ga ik weer meer rijden want dan is het ook niet zo warm weer
misschien dat hij er al doorheen is; zo niet dan heb ik weer ff werk aan de winkel
deze vorm van verzet heeft hij een jaar geleden en 2 jaar geleden ook een tijdje gedaan
het is niks medisch maar pure verzet
garancostreken :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:06

Oei dat is wat minder tamaramt, hopelijk issie er snel doorheen!
Ace heeft het afgelopen jaar ook redelijks stil gelegen.
Had het behoorlijk druk met studie en werken, en als ik dan reed reed ik eerder Wedge dan Ace.
Maar nu ik Ace ook meer ben gaan rijden gaat ze ook ontzettend goed vooruit :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:48

Vanochtend een buitenritje gemaakt met Ace.
Ze was erg braaf :j is maar 1 keer echt lomp weggesprongen, van een zandweggetje richting bos :+ zal wel een vogeltje ofzo hebben gezeten?
Daarna Wedge en Lania in de molen gehad en de stallen uitgemest :)

Zit te kijken voor wedstrijden, heb na de brabantse namelijk niks meer staan. Morgen even overleggen met de eigenaar en dan hopelijk 25 of 29 augustus mijn L2 debuut met Wedge :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:53

in het weekend van 30 augustus heb ik mijn een na laatste outdoor
heb me nog niet ingeschreven voor indoor
wil wel graag maar heb al 6 wedstrijden gereden van 2 proeven zonder winst te kunnen rijden
soms niet ver er van af maar soms ook wel bijna 30 punten ervan af
dus ik weet het ff niet
hij is redelijk relaxed met losrijden tussen de andere paarden maar zodra ik naar de ring moet vind hij alles eng en is hij heel kijkering; hoofd helemaal omhoog; niet meer nagevelijk; niet ontspannen en niet regelmatig; teugelkreupel dus
en ooit kan ik er ook helemaal niks mee in de ring; hij reageert dan op geen enkele hulp meer en ik voel me dan echt een beginner ondanks dat ik al ruim 20 jaar ervaring heb
we zullen wel zien; als ik hier lees over de andere garanco s is er voor ons nog hoop misschien :o

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:37

Lastig Tamaramt, ik hoop voor je dat hij gauw weer voor je aan het werk wil, stoute Garanco heb je !

Mijn Garanco was vandaag weer toppie, 2 week geleden voor het laatst gereden, vanmorgen zadel erop gegooid en een heerlijke bosrit gemaakt! (en héle enge ezels gezien, Puk blies zich helemaal op en snurkte het uit, ze bleef te besturen maar ze danste erover :+ ) Gelukkig liep haar bom-proof vriend rustig door en was ze snel weer rustig ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:25

Indoor heb ik me ook nog niet voor ingeschreven.
Moet nog even uitpluizen wanneer de selecties dan zijn.

Stoer haan! Dat durf ik niet, na 2 weken niet rijden een buitenrit gaan maken :n
Stap wel zo op, maar dan toch wel in de bak :j

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:01

Hi hi, ze is het gewend, ik rij haar lang niet elke dag. Gelukkig weet ze dat ze zich moet gedragen, maar vorig jaar startte ze dan nog wel eens met een heel gespannen ruggetje en kon ik haar nog niet vertrouwen. Nu een jaar verder weet ze niet anders en gaan de oortjes erop en is ze braaf (op zo nu en dan een spook en een kabouter na, maar die blijven er toch altijd ;) )
En samen met haar bom proof Groninger stalmaatje komen we overal. Helemaal alleen op stap doe ik nog niet hoor, dat vertrouw ik nog niet, het blijven Garanco's he?

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:59

Hey dat klinkt bekend..
Mijn paardje is ook aan het genieten van een rustig zomertje voornamelijk in de wei.
Gister naar buiten geweest na een week niets doen en ook de mijne was super braaf.
Ze moest ook wel, had een vriendin mee met haar 4-jarige die nog nooit in het bos was geweest.
Kwamen langs het water waar in het water een hele kudde bootjes en waterfietsen met gillende kinderen voorbij kwam.
Normaal gaat ze er niet makkelijk langs want dat is heeeel eng.
Maar gister deed ze het wel.. welliswaar 2x zo groot als ze normaal is en snurkend met haar staart op haar rug maar ze ging wel.
Waardoor die van mij vriendin ook netjes mee kwam.
Was best trots op mijn stoere meisje..
Over 3 weekjes gaan we lekker 2 weken rond rijden op de veluwe en daarna gaan we weer serieus aan het werk.. Kijken of ze dan nog steeds zo braaf is hihihi..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:38

Lekker Unonya!

Gisteren is de tandarts op bezoek geweest, alles was prima in orde, en hoefde alleen maar wat bijgevijlt te worden. (klinkt wel raar... tandarts en vijlen :)) )
Ace had zich een beetje misdragen := Die was het op een gegeven moment echt zat en begon te steigeren, best lomp met dat metalen gevaarte in haar mond :=
Dus die heeft een slaapmiddeltje gehad net als haar mama, want daar kon de tandarts niet eens bij in de buurt komen :+
Wedge heeft zich keurig gedragen :j