Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:47

Sussie, fijn dat je zo tevreden was over je les! Gefeliciteerd met je punten, dat is altijd weer het nadeel hè van een jurysport.. maar toch mooi dat je er weer winstpunten bij hebt en als je zelf maar tevreden bent is het ook goed.
Gister meegedaan met de selectie voor de Overijsselse kampioenschappen. Ging helaas niet echt heel lekker. Ben zelf niet helemaal lekker en moest hem gewoon veel meer voorwaarts hebben, maar dat lukte me even niet :Y). Ach het kan ook niet altijd goed gaan, punten vielen me opzich nog wel mee, had lager verwacht. 176 en 185. Hij was verder wel heel braaf dus dat was wel weer fijn. Een volgende keer weer beter. Sta als 2e reserve dus zal wel niet doorgaan maar dat is niet erg :).
Nu even een paar weken geen wedstrijd en dan straks er weer tegenaan :Y).
Hoef gelukkig niet meer te werken want ben m'n stem kwijt.

Lon83

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:46

Zo, eergisteren weer les gehad, en gisteren zelf lekker gereden, en heb het idee dat ik toch echt de oplossing voor de vliegjes heb gevonden... Het neusnetje in combinatie met masker werkt geweldig! :D w
Hij loopt echt zo keurig de laatste tijd! Hebben jullie dat ook, dat je dan gewoon helemaal happy bent (en blijft de volgende dagen)? Duncan loopt van nature al mooi, maar als hij zo zijn best doet, en in de 'wedstrijdhouding' komt, dan vlieg ik echt :D

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:50

Leuk Lon!
Ja, ikkan de laatste tijd ook zo ontzettend genieten van mn paard.
Ook doordat ik nu op een niveau ben aangekomen, nooit dacht te bereiken :D
Dus dat maakt het helemaal speciaal!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:00

Pfff... Hoe hebben jullie het ooit voor elkaar gekregen wedstrijden te kunnen starten... Volgens mij moet ik eerst ergens 10.000 euro vinden ofzo.
Een auto, een trailer, al die belachelijke lidmaatschappen die je overal moet hebben (zeg nou zelf: knhs, Paard & Sport, regionale vereniging, aanmelden startkaart zal ook wel kosten), moet de basisenting weer in orde hebben (thnx stalbaas met je aansluiten bij de rest...), en dan nog inschrijfgeld per wedstrijd, de outfit etc.
ik wil t heel graag, maar mijn god, de wereld moet ervoor ondersteboven geloof ik...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:47

Lon: sja.
Voor de auto hebben we het op een akkoordje gegooid met de dealer ivm overnameprijs oude auto.
Over lidmaatschap kan ik niet meespreken, in België ligt het systeem wat anders :)
Outfit: ik had doodgraag leren laarsjes gehad, maar dat is nu eenmaal duur, dus een paar rubberen laarzen zal ook wel gaan. Wit broekje met leren rijvlak? Vergeet het maar, voor die paar keer dat ik dat misschien zal aanhebben is eentje van 25 euro uit décathlon ook wel goed. Rijjasje tweedehands. Stoffen witte handschoentjes voor €5.

Nu ik 6 jaar competitief start heb ik me nieuwe laarzen, rijbroek en jasje gekocht.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:01

De broek heb ik gelukkig al via marktplaats weten te kopen, had er ook een jasje bij. Beiden pikeur voor een spotprijsje :D maar het jasje was me wel echt te groot, dus die heb ik weer verkocht, voor iets meer dan ik voor de twee samen betaald had. *D
Laarzen ga ik van mijn lieve vriend krijgen, het enige waarin hij me, op paardenvlak, wilt steunen. Maar goed, vooral die auto en trailer zijn nogal wat. En de daarbij komende hoge wegenbelasting en dergelijke. Ach, ik heb geen haast, wie weet start ik tegen de tijd dat het indoorseizoen begint, of gewoon volgend buitenseizoen pas.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:09

Lon: waar een wil is, is een weg! Mijn ouders zijn destijds met de wedstrijdsport begonnen op het paard van mijn opa en met de trekker met trailer erachter. Ze reden in een omgebouwd colbert-jasje, met witte handschoentjes van de markt van een gulden en een witte rijbroek die ze goedkoop van iemand over hadden kunnen nemen. Ik ken nu iemand die op dezelfde manier zijn wedstrijdcarriere is gestart onlangs, maar dan zonder trailer en auto. Die rijdt dus alleen de wedstrijden op rij afstand en gaat er dus te paard heen. Het is niet ideaal, maar het kan wel! En ze krijgt er echt geen punt minder door hoor.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:09

En ondertussen is het paard goed opgewarmd ;)
Ja, auto en trailer is inderdaad geen sinecure.
Kan je geen auto/trailer lenen, trailer huren?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:12

Daar ben ik nu inderdaad mee bezig. Er staat een zo goed als ongebruikte trailer bij ons op stal, dus ga vragen of ik die tegen kleine vergoeding mag gebruiken. Een auto is me al eens te leen aangeboden, tussen neus enlippen door, dus dat moet ik nog eens serieus gaan navragen. Wie weet wie weet... We blijven nog even dromen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:47

hmm... gisteravond nieuw stalgenootje gesproken. Zij gaat nu ook beginnen met wedstrijden rijden, en heeft een tweepaardstrailer! en bood mij gelijk een plekje aan :D Dus nu kan ik echt gaan regelen...
Mag ik nog 1 (dom) vraagje stellen? Wordt je nou alleen lid van een vereniging, die een bedrag afstaan aan de knhs, op lid van beiden? Site van de knhs word ik weinig wijzer van...
(sorry dat ik zo ontzettend off-topic ga... :o )

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:19

Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden :P. Geeft niks hoor, ik had (en heb) dit zelf ook wel eens gehad, voor mij zijn sommige dingen ook nog nieuw want ik rij ook nog niet zo lang wedstrijden.
Je moet idd lid worden van een vereniging en dan word je automatisch ook lid van het KNHS. Als je een vereniging hebt uitgekozen regelen hun vaak de aanmelding, dit was bij mij zo maar dit is natuurlijk niet altijd het geval. Ook moet je dan verplicht lid worden van de PaardenSport (maar dat weet je misschien wel). Daar betaal je dan ook weer extra voor.
Echt leuk zeg dat je waarschijnlijk wedstrijden gaat rijden en altijd handig, zo'n nieuwe stalgenoot! :D

Ben zelf net weer terug, hij is wel gewoon doorgetraind dus dat scheelt weer. Heb er nu weer 1 keer opgezeten en kon er weer zo mee weg rijden, gaat super :). Heb me toch nog kunnen plaatsen voor de regiofinale volgende week dus nog even in de B en dan hopelijk daarna naar de L1. Weer flink aan de bak dus... heb er helemaal zin aan!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:50

wat goed joh! En fijn dat je er zo weer op kon stappen :) Ik zal deze week eens contact opnemen met de vereniging hier.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:49

Lon: wat leuk dat je nieuwe stalgenoot je paard een plekje in de trailer heeft aangeboden voor de wedstrijden! Wat Henrieke zegt klopt helemaal.

Vandaag wedstrijd gehad met Weltsieger in het L1. Het verliep allemaal niet zo soepeltjes. De ringmeester had besloten dat ik niet mee mocht met mijn moeder en haar paard naar de ring (waar nog 20x40 losrijruimte achter was). En die van ons kunnen echt niet uit elkaar. Die zijn van het principe samen uit, samen thuis. Uiteindelijk mocht ik de longeercircel in die naast de ringen lag. De losrijring lag aan de ander kant van de manege en dan zien ze elkaar niet meer, wat zorgt voor grote paniek. Na dit hele gedoe wel gestart. Eerste proef ging wel oké. Wat onrustig in de aanleuning. Ik had met mijn vader afgesproken hem wat meer bovenin te rijden, maar dat vind hij nog erg moeilijk om constant vol te houden. Het leverde 187 punten op en samen met nog 4 anderen ex aequo (gelijk geplaatst) op de vijfde plaats (vd elf). Tweede proef was hij moe en koste het veel kunst en vliegwerk om hem aan de gang te houden. Voor mijn gevoel geen goede proef, maar de jury was van hem gecharmeerd. En dat leverde 190 punten en de eerste plaats op.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:28

Wat een goede resultaten zeg, gefeliciteerd! Zo zie je maar weer.. echt een jurysport.
Maar ondanks dat het voor je gevoel wat minder was, toch fijn dat je die proefjes maar mooi hebt uitgereden en zeker nadat je de paarden toch ver van elkaar weg had.

Ik heb weer gesprongen met Adventure.. hij had er heel veel zin aan, was natuurlijk al weer eventjes geleden... maar sowieso is ie de laatste tijd lekker fris en fruitig, die van jullie ook? :)) De herfst komt er weer aan ofzo..... :+. Maar heb weer heerlijk gereden!
De regiofinale voor de B (en L1) gaan helaas niet door vanwege de weersomstandigheden en de bodemgesteldheid, dus dat wordt alleen nog maar 1 proefje rijden voor het verenigingskampioenschap helaas.

Lon: Anders kun je hier eens kijken, als je dat nog niet gedaan had. Staan misschien nog wel tips tussen.
[WD-V] Frequently asked questions (22/8: starten met warm weer)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:17

Hmmm, nee Wolk is hetzelfde als altijd

Verzamelt wel weer ERG goed de laatste tijd, trots op m'n beestje <3
Nog even doortrainen in galop en die pirouettes, die komen er wel :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:34

Henrieke: jammer dat de regiofinale niet doorgaat! Fijn dat het springen goed ging. Weltsieger is vrij gelijkmatig. Alleen als hij een aantal dagen rust heeft gehad of als het heel hard stormt wil hij wel eens heel erg voorwaarts zijn.
Optiwolk: fijn dat Wolk zo lekker aanpakt de laatste tijd.

Weltsieger heeft zondag zijn eerste (oefen)parcourtje gelopen en dat ging boven verwachting goed. Het was meteen een heftig parcours met borden eronder en aankleding eromheen, maar niet hoog ongeveer 60 centimeter. Hij twijfelde nergens en ging zelfs heel netjes door de driesprong heen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:17

Leuk, sussie dat hij zo netjes springt :D
Wolk heeft 0 springtalent, die valt na 6 jaar in dezelfde stal staan nog 2 keer per maand z'n stal uit :')
Die loopt echt supercontent nu hij minder moet werken :j

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:37

Wat fijn dat het met jullie peerdjes ook allemaal zo goed gaat! Dus jullie gaan hem ook uitbrengen in de springsport of zo af en toe een keer?
Tis wel jammer dat ik zelf zo'n schijterd ben met springen, want weet zeker dat hij veel meer kan! Maar wie weet over een tijdje.
Verder eigenlijk weinig te melden..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:18

Henrieke, het is de bedoeling dat hij ook sgw gaat lopen. De springsport is in eerste instantie niet de bedoeling, omdat dat zou betekenen dat mijn vader of zusje niet meer eeuwig in het B springen mogen blijven. Als je maar 1 springstartkaart hebt hoef je niet verplicht te promoveren. Op het moment dat je er twee hebt wel.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:04

Zoooooooo.... hoe gaat het met de Weltmeyer-familie hierzo??
Met mijn monster best goed. Sinds vorig jaar ben ik LRV gestart, daar moesten we B1 beginnen en vond meneer Willow toch wel zéér slaapverwekkend. Halfweg het seizoen zijn we naar B2 overgegaan en intussen hebben we twee wedstrijdjes L1 achter de kiezen.
Vanochtend in de les liet hij weer eens dat hij "een echte" is: vooraan wel fijn zwaaien met de beentjes maar achteraan zo lui als... als... als... ja als wat eigenlijk? Poeh... Hard werken voor 't baasje hoor!!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:30

Leuk Memuska dat je ook lekker aan het starten bent. Ja, dat liever lui dan moe, dat herken ik wel.

Ik heb dit weekend mijn paard uitgeleend naar het strand. Ik kon zelf helaas niet mee, maar mn bijrijdster voor mn andere paard wilde wel graag mee, dus heb ik Zoe mee gegeven. Zoe was nog nooit op het strand geweest, maar het schijnt dat ze super braaf was ;-)
Heb nog wat leuke foto's van hun!

Nog even wachten in de trailer
Afbeelding

Braaf met het opzadelen
Afbeelding

Afbeelding

Schattig he ;-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:34

Optiwolk schreef:
Leuk, sussie dat hij zo netjes springt :D
Wolk heeft 0 springtalent, die valt na 6 jaar in dezelfde stal staan nog 2 keer per maand z'n stal uit :')
Die loopt echt supercontent nu hij minder moet werken :j

Toch maar vandaag drafbalkjes gelegd, sprong hij er in 1 keer met een héle grote galopsprong over :')
Om daarna terug over z'n stal te struikelen
Hij is zo cuuute <3

Straks heb ik een springtalent staan, die ik al 6 jaar dressuurmatig rijd en uitbreng :')
Kan hem maar goed gedaan hebben hé

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:52

Optiwolk: Drafbalkjes moeten ze ook gewoon leren lopen. Er zijn maar weinig paarden die de eerste keer meteen snappen wat de bedoeling is.
Trudy: bekend strand! In Westenschouwen gaan wij ook altijd naar het strand. Helaas nog maar twee keer met de paarden geweest. Verder is het er gewoon nog niet van gekomen, omdat het met trailer wel dik anderhalf uur rijden is. Wij parkeren dan overigens op de andere parkeerplaats (te bereiken via een heuvelig weggetje), dan kun je meteen het strand op via de toegang voor de vrachtwagens die de strandtenten bevoorraden. Zo te zien hebben ze het wel super naar hun zin gehad!
Memuska: leuk dat je gestart bent!

Weltsieger heeft een weekje vakantie achter de rug. Hij ging de laatste tijd zo met sprongen vooruit, dat hij zijn weekje rust wel verdiend had om het allemaal even te verwerken. Vandaag weer opgepakt en dat ging eigenlijk boven verwachting. Natuurlijk wel een beetje stijf, maar hij kwam vrij snel los.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

Sussie: ik geef mijn paarden regelmatig een weekje/ een paar dagen vakantie.
Ze zijn dan idd stijver, maar je voelt dat ze terug met plezier het werk oppakken.

Ja, daarna deed hij ze goed hoor, de drafbalkjes :) Moest ze eerst een beetje verschoppen, zodat ze op goede afstand lagen... Toch wel 2 meter, is dat niet veel?
Ben toch benieuwd naar dat sprongetje dat gepland staat :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:00

Als optiwolk net zijn grote en ruime draf van zichzelf heeft als Weltsieger is 2 meter geen gekke afstand hoor. W is ook met zoiets begonnen. Je moet gemakkelijk beginnen en als dit een makkelijke afstand voor hem is, is dit een goed begin. Wij zijn ze daarna smaller gaan leggen om hem te helpen bij het leren kleiner gaan. Voor paarden die moeite hebben met het verruimen doen we het juist andersom: klein beginnen en steeds ruimer leggen.