holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:13

Wow wat een punten Linda! Geweldig!

Allemaal lekker aan het starten. Ben benieuwd! Wij mogen pas in oktober maar zijn ook nog niet B klaar.

Hij is op het moment zwaar overbouwd. Echt onwijs duikboot model, waardoor hij van zijn achterbeen af wil lopen. Nou ja hij kan er weinig aan doen. Ik ga donderdag 3 weken op vakantie dus dan krijgt hij ook vakantie en groeit hij hopelijk voor wat bij. :).

Succes allemaal op wedstrijd!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:08

Wat fijn dat ze het allemaal zo goed doen!!! :D Linda en Renate, mooie punten!!!

Alvast fijne vakantie Leonie!! :D Paar weekjes vrij is ook weleens lekker voor een paard :)

Ik heb weer beeldmateriaal. Heb nu sinds anderhalve maand weer les, met Bon voor het eerst dus aan het lessen. Was wel nodig want zo richting het M1 heb ik toch wel zo nu en dan wat hulp nodig :) We zijn vooral bezig met het bij elkaar rijden en het op het achterbeen krijgen. Vaak wordt ze dan nog wat te traag, of juist te heet maar dat komt wel. Het is nog erg wennen voor haar omdat we nu op een heel andere manier aan het rijden zijn. Toch zitten er al fijne stukken tussen! :D Moet nog een stuk beter, maar we zitten weer op de goede weg! Heb nu ff geen wedstrijden opgegeven omdat ik door wil trainen richting het M1.

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:38

Hee allemaal!

Ik meld me ook hier als grote dayano fan & trotse eigenaar van een 5jarige dayanoxjetsetD. Ik heb hem nu een jaar en ben echt super super blij met hem! Het is een super braaf, vriendelijk, vrolijk & meewerkend paard. We zijn vorige winter begonnen met de wedstrijden en tussenstand is inmiddels l1+5. Ik neem hem nog niet al te vaak mee omdat hij eigenlijk nog een uit de kluiten gewassen baby is. Hij is wel erg groot geworden (was niet helemaal de bedoeling haha) hij meet intussen 1.81. Ik zal proberen snel wat foto`s te plaatsen. Voor een clinic/meeting ben ik zeker in!

Groetjes Simone

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:32

Vandaag is de osteopaat bij Bridie en Gilly-Gail geweest. Bridie is flink onder handen genomen. Gilly-Gail heb ik hem gevraagd te bekijken omdat ik vond dat ze wat schraal was op het land en haar voorknietjes zo lang dik blijven. Ook vroeg ik mij af of haar weerstand een oppepper kon gebruiken. Hij heeft haar niet echt aan kunnen raken (wel heel even de nierstreek), maar vond haar ook, afgezien van wat schraal, niet verkeerd erbij staan en het viel hem op dat aan het gekwetste been bijna niets meer te zien is. Ze loopt goed in balans, is wel heeeeeel groot geworden (en pas jaarling, dus nog flink aan het groeien), maar verder alert en wakker zat. Ze gaat dus net als haar mams drainage druppels krijgen en ik ga haar toch kleine beetjes Pavo summer fit geven een paar keer per week ook al is dat voor volwassen paarden. Ik zie snel genoeg of ze over het vitamine en mineralengebrek heen is.
Ondanks dat ze door een paar chagrijnige jaarlingmerries werd bedreigd, kon ik toch heel makkelijk een halstertje bij haar omdoen. Braaf paardje!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:25

Wat gaaf Simone! Ookal zo'n reus haha!

Ik ga zelf met Caramba komende week naar Ermelo en ga in augustus meedoen aan de dressuurclinic van Mischa koot! Heel veel zin in!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:10

Leuk Simone! NOg een fan erbij. En wel echt een grote!

Fijn dat het goed gaat met Gilly! Na al die ellende. Al schot in het gerechtelijke deel?

Bij mij in de kring rijden er ook een paar dayano afstammelingen maar heb ze nog niet zelf gezien.

Empaier heeft vakantie. Door het slechte weer wat eerder dan gepland. Vrijdag voor het laatst gereden. Gister is de tandarts nog geweest en morgen vertrek ik voor 3 weken naar 30 graden :D.
Vriendin van me gaat hem poetsen, aaien, af en toe beetje longeren. Verder komt hij 8 uur oer dag in de wei. Hij was wel eindelijk aan het afvallen dus ik hoop dat hij niet weer zo dik is als ik terug kom. En daarna moet hij echt aan de bak. 3 dagen in de week rijden, 1 dag longeren en voor de rest lekker jong zijn. :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:07

@annutjuuh: leuk filmpje! Gaat het goed in het L2?

@siem: jeej dat is een grote! Ook al zo'n fijn paard dus!

@diane65: fijn dat het wat beter gaat met Gilly na alle ellende. En ze is dus lekker aan het groeien.

@renate: leuk dat je naar Ermelo gaat en een clinic is altijd leuk.

@leonie: fijne vakantie! in welke kring zit jij?

Zo gisteren hebben we ons debuut in het L1 gehad en ze waren 2x eerste met 203 en 208 punten *\o/* . En dat met die harde wind, ze keek weer nergens naar en liep weer heel fijn. Het gaat echt hard, straks krijgt ze een wedstrijdstop en mag ze ook lekker even niks doen. Al vindt ze niks doen eigenlijk helemaal niks, ze is lekker aan het werk daar wordt ze veel vrolijker van!
Verder nog mensen op wedstrijd geweest?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:13

Siem ik ben benieuwd naar je foto's, wat een joekel zeg!!! :D

Diane, heb je ook nog foto's van hoe Gilly er nu uitziet??

Renate, veel plezier met de clinic!! Leuk!!! En erg leerzaam!! :D

Leonie: Lekker ff vakantie! Ik heb Bon ingereden toen ze 3 was en daarna een half jaartje laten staan :) Lekker paard zijn!

Linda: Wauwie!!! Goed zeg!! Heb je nog beeldmateriaal?? Ik rij momenteel even geen wedstrijden, ben de puntjes op de I aan het zetten in het L2 en naar het M1 toe aan het trainen. Heb de punten bij elkaar, maar ben nog niet klaar voor het M1. Dus train thuis even lekker door! :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:00

@annutjuuh, nee nog niet. Heb er 1 van in de wei, hoofd naar beneden en vreten. Ga kijken of ik morgen wat leuke foto's kan maken. Ze ziet er nog steeds wat mottig uit, maar met de druppels en wat bijvoer (kwartje summer fit) gaat ze langzaam maar zeker beter in haar vel zitten. Ze wordt nog wel steeds aangepakt door stalgenoten. Hopelijk is dat tegen het eind van de zomer wel over, anders heb ik een hard hoofd in de winterperiode. En tja, ze is samen met een Vivaldi-merriejaarling wel de grootste in de groep, dus die groeispurt zorgt er ook voor dat ze er schraal uit ziet. Ga morgen haar knietjes nog een keer met klei insmeren, dus op de foto's zal ze wel groene voorknieen hebben ;-).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:27

ik zit in kring eindhoven Lina. Grats met je punten weer!

Hier lekker warm en veel paarden. In 4 dagen tijd al 120 km te paard afgelegd en dat alles zonder zadel. Zo gaaf. Ik kom hier ieder jaar, en ieder jaar geniet ik er weer van. Ben alleen onwijs verbrand gister dus vandaag een schaduw dag haha.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:20

Ik heb een top week gehad! Andre zeeman en Jean Rene zeeman vonden Caramba helemaal geweldig, en Jean Rene heeft zelf ook een Dayano!! Superleuk, die van hem was ook erg groot rond de 178! En ook best pittig met rijden maar ook echt wel lief

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:34

renateeee_ schreef:
Ik heb een top week gehad! Andre zeeman en Jean Rene zeeman vonden Caramba helemaal geweldig, en Jean Rene heeft zelf ook een Dayano!! Superleuk, die van hem was ook erg groot rond de 178! En ook best pittig met rijden maar ook echt wel lief

Ik bedoelde Jean Rene Luijmes haha

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:20

Leuk Renateee, dat je allemaal complimenten krijgt over Caramba. Leuk ook dat die man zelf ook een Dayano heeft. Is hij daar ook zo tevreden over?

Vanmiddag eindelijk wat plaatjes gemaakt van Gilly-Gail.

Hier staat ze samen met de andere grote meid uit de groep, dat is een jaarling van Vivaldi x Negro en die is een maand ouder dan Gilly.
Afbeelding

Ze is nu alweer wat bijgetrokken. Heeft nog wel een beetje vlaktes naast de staart, maar haar ribbenkast raakt nu wel wat gevulder en er komt weer glans op de vacht. Knietjes heb ik vanmiddag ook weer ingesmeerd met groene klei, dat werkt wel, maar zal wel wat tijd nodig hebben.
Afbeelding

De klei vindt ze vervelend, dus net erop gesmeerd en bij de jaarlingen weg, schuift ze stiekem richting sloot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo spoelt ze haar knieen dus weer schoon!
Afbeelding

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:25

@annutjuuh: in mijn profiel staat 1 rijfoto, zal er binnenkort wel meer inzetten! Gaat het goed met de training?

@leonie: oke jij zit dus niet hier in de buurt! Klinkt als een hele leuke vakantie! Waar ben je eigenlijk heen?

@renate: leuk dat je zo'n fijne week hebt gehad, veel tips gehad? En complimenten zijn altijd leuk!

@diane: leuke foto's van Gilly-gail. Komt het wel weer helemaal goed?

@covels: hoe is het nu met compere?

Hier gaat alles prima. Dit weekend hadden we selectiewedstrijd van de kring, was maar 1 proef. Diva liep iets minder dan vorige week, maar nog steeds goed voor 199 punten en een 1e plaats! Supertrots dus! *\o/* Deze zomer even een wedstrijdstop, is wel nodig ook met deze sneltreinvaart! :o

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:02

@Linda_Hans, jawel, die dikke knietjes zijn nog een erfenis van het terug gaan in de groep na haar blessure. Met die blessure is het nu helemaal goed, er is alleen nog sprake van een schoonheidsfout. En die dikke knietjes komt ze ook wel van af, er zit vocht in het kapsel, ze heeft geen ontsteking, geen koorts. Die groene klei zorgt ervoor dat het vocht er uit trekt.
En ze wordt nu ook weer wat voller, ook dat was een gevolg van reintegratie in de groep (veel stress, dus). Ze heeft nu wel een beetje alles tegelijk hoor, die reactie op de stress in combinatie met een enorme groeispurt. Gelukkig heeft ze nog twee jaar te gaan voordat ze aan het werk moet ;-).

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:14

Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat onze Dayano's het goed aanpakken.

Compere is de laatste weken heel veel vooruit gegaan. Ik heb zelden een paard gekend dat zo snel leert.
Hij pakt het werk heel goed op. Hij wordt nu zo ongeveer een week of 5 gereden door een vriendin van me.
Het enige nadeel op dit moment is, dat als hij moe wordt, hij echt de kont tegen de krip gooit. En alsie dat doet .........
Hij geeft iets, wat het dan ook is, niet snel op. Maar hij blijft leuk, en het komt wel goed met hem.
Hieronder een paar foto's van em in z'n vrije tijd.

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's volgen, nu ik heb ontdekt hoe het werkt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:39

Leuke foto's van Covels.

Diane die knietjes komen vast ook wel goed. Het is gewoon een sterk dier.

Is die foto van het L1 Linda? Wow wat kan die lopen en jij rijden haha. Nog even trainen hier ;).

Ik zat in Spanje. Bij vrienden die daar een finca hebben en een berg paarden :D.
Gister geland en naar stal geweest. Na maand niet rijden was het opstappen en wegrijden hahaha. Geweldige knol heb ik toch. Hij pakte in draf alleen enorm vast op rechts in zijn rug. Mis keer verkeerd gerold ofzo dunno, dus even na laten kijken.

Hier nog mensen op wedstrijd (geweest)?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:05

@covels: leuke foto! we willen meer zien!

@diane: ze heeft al veel meegemaakt he? Die knietjes komen dan vast ook goed!

@leonie: idd even goed na laten kijken, beter teveel dan te weinig toch? En fijn dat hij zo braaf was!
Enne die foto is nog van de B, maar zo loopt ze nu nog. Al loopt ze thuis nog wel wat fijn dan op wedstrijd (toch iets van spanning denk ik). En mijn zusje zit erop, die brengt haar uit op wedstrijden, ik vind kijken op wedstrijd leuker dan zelf doen haha.

Hier dit weekend weer wedstrijd L1 en dan volgend week kringkampioenschappen, dat is 1 proef. Hopelijk loopt ze dan net zo fijn als in de training, want ze loopt momenteel echt heel fijn!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:47

Wat is Compere een leuk beestje! Net zo'n lieve uitstraling als de andere Dayano's!

@Linda Succes dit weekend! Ik zelf heb zelf zaterdag en zondag wedstrijd en hoop zondag L1 te starten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:49

Plaats een wat meer fotos linda ;). ik ben wel benieuwd! Succes dit weekend iig.

jij ook Succes renate!

En idd beter keer te veel nagekeken dan 1 x verkeerd doorgereden. Gister alleen gestapt sowieso na een maand, maar hij was beetje sloom dus daarom wat gedraaft en toen voelde ik het gelijk. Vandaag weer gewoon lekker wat stap werk dus. Hijs ook weer enorm gegroeit (ook in breedte de dikzak :P). Zal hem van de week weer eens meten. Denk richting de 1.72 ondertussen...

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:02

Ik heb hier nog wat foto's van Caramba in de KNHS week!

Heb hier mijn hoofd even weggehaald, was een beetje genant haha :+
Afbeelding

Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:41

Covels Compere ziet er goed uit, en slim is hij altijd al geweest..

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:02

Leuke foto's Covels!! Hij ziet er goed uit!!! :D

Klinkt goed daar in Spanje Leonie! Lijkt me heerlijk. Jammer dat hij wat vastzit! En even laten checken kan nooit kwaad!!

Leuk Linda!! Alvast veel succes aankomend en volgend weekend!! Rij je haar thuis wel zelf??

Wat een gave foto's Renate!!! :D Hij springt ook goed zeg!! Lekker veelzijdig! Ik zie dat je zonder sporen rijdt, zijn jullie Dayano's ook zo fijn aan het been? Ik rij ook nog niet met sporen.

Even spam van C'est bon:
[RIJ-ITP] C'est bon (v. Dayano x Alasca) weer eens!!! L2/M1

We zijn door naar de Brabantse, had het niet verwacht want zo denderend hebben we niet gereden! Maar sinds we lessen zijn we erg vooruit gegaan!! Eerstvolgende wedstrijd heb ik 8 juli, 2 proeven in Uden. :)

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:37

Hoi hoi,
Ik ben het zus'je' van Linda_hans hier een foto van gisteren van het losrijden ( heb helaaas niet meer foto s of betere maar het gaat ff om het beeld ;p! (en uhh let maar niet op mijn hoofd & ja ik kijk naar beneden oeps.)

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:37

Met zo een paard onder me kont zou ik ook naar beneden kijken. Wat kan die lopen zeg! Echt gaaf.
Hoe was de wedstrijd gegaan?