Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:40

weet ik nog niet, ik denk weer voor het weideseizoen of wanneer we hem ophalen Haha! (dat zal ongeveer in mei zijn)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:43

Slapen
Straks is ie jou vergeten en zegt ie:...... Doei, doei .....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:43

nou hij herkent me zoiezo al niet meer hahaha Nagelbijten / Gniffelen hij is veelste druk met zijn vriendjes, maar ik kan niet wachten om voor het eerst op zijn rug te klimmen Cool

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:46

Ik had toch op z'n minst verwacht dat ie een fotolijstje met jou
foto op zijn nachtkastje in zijn stal heeft staan....
Dan kan ie jou toch niet vergeten?
Jij hebt toch ook een foto van je paardjes op je nachtkastje staan?
Oeps.... beetje off-topic....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:55

wahaha, nee hoor het gaat nog steeds over een nakomeling van sydney hier he!
tjaa, misschien herkent ie me wel en weet ie nog wie ik ben, maar doet ie alsof Duivel

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:54

Klopt het inderdaad dat er al 4 jarige nakomelingen zijn van Sydney?
Ik sprak gisteren iemand die met grote stelligheid beweerde dat iemand in de regio ZW Drenthe met een 4 jarige Sydney rondstuurt.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:20

nou volgens mij wel, tienus als je een paar bladen terug bladert staat er geloof ik een post van een meisje dat een vier jarige had (vosje), maar weet het niet meer 100% zeker

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:10

JA klopt RZDLover, dat meisje heeft een merrie met blesje en 4 witte beentjes. Maar deze merrie is net zo oud als Whatje en wordt volgens het stamboekpapier ook in het voorjaar pas 4.

Veel mensen tellen de leeftijds-jaren volgens de duitse normen:
Per 1 januari hebben ze de leeftijd van bijvoorbeeld 4 jaar terwijl hij nog maar 3.5 jaar is.

Aan de andere kant zou het mij niets verbazen dat Sydney al EERDER gedekt heeft en oudere kinderen heeft lopen (dan degenen die aankomend voorjaar 4 moeten WORDEN).
Het zit er dik in dat Marcel daar meer van weet.... Het zou mij in ieder geval NIETS verbazen dat er dus 4,5 jarige Sydney-nakomelingen rondlopen. Sydney wordt 24 maart aanstaande namelijk 8 jaar.......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:25

Zou dat dan betekenen dat Sydney al middels KI op 2-jarige leeftijd "rietjes" heeft gevuld? Je hoort wel vaker dat er "testen" worden gedaan om te kijken of er leuke veulentjes komen..... Ik kijk nergens meer van op Knipoog

Tienus63; ik zou het gewoon vragen of er al 4,5 jarige nakomelingen zijn. (die dus in aankomende voorjaar 5 moeten worden)
Er is er in ieder geval 1 die jou dat echt kan vertellen en die zie & spreek jij vaker... Ja
Gewoon vragen aan hem van de week.... Knipoog
Ben heel benieuwd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:31

Marcel kan meteen door naar Italië.
De springlessen die Marcel op donderdagavond heeft, zijn op z'n vroegst weer vanaf 2e week december. Als hij tenminste geen andere drukte heeft.

Eerlijk gezegd heb ik bij Marcel in de kantine alleen dit jaar in de kantine gehoord dat er Sydney's zadelmak zijn.
Ik kan me nog een discussie herinneren omdat er op dat moment een aantal 2,5 jarigen daar op stal stonden en iedereen was natuurlijk wel benieuwd naar die beestjes en er werd druk gespeculeerd over de kwaliteiten van de dieren. Die discussie was eind vorig jaar.

Totaal off topic; houd cat. nr 167 in de gaten bij het verrichtingsonderzoek, Westenwind (ex Watch Me, ex Wizzard of Belle) Flemmingg X Contango X Ulft X Fresco. Hij komt uit dezelfde merrielijn als mijn eigen. Haha! Zijn oma is de moeder van de mijne. Dus wie weet is het optie voor lijnenteelt in de toekomst.
Dus wie gaat kijken in Ermelo en foto's kan/wil maken; graag!!!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:40

Nou Tienus63..........Lachen
Ik heb stof om over na te denken.
Cat.nr.167
Zit in elk geval een mooi bloedlijntje in!

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:25

Vandaag weer even bij Boaz wezen kijken. Natuurlijk gelijk wat foto's en filmpjes gemaakt. Hij had een behoorlijke wond op zijn been maar dat belemmerde hem niet om eens flink te ravotten met zijn stalgenootjes. Zal eens kijken of ik de filmpjes kan plaatsen, nu in ieder geval een paar foto's van mijn kereltje.
Hij wordt al lekker groot en dik, het halster dat ie eerst omhad past hij al niet meer dus hij heeft nu een ponyhalster! wist niet dat het al zo snel zou gaan!

Afbeelding
Nieuwsgierig als altijd, zodra ik de camera pak staat meneer er met zijn snoet bovenop

Afbeelding
Eten wil hij altijd wel...

Afbeelding
staart omhoog en rennen maar

Afbeelding
even naar de camera toe lopen

Afbeelding

Afbeelding
wat ruik ik nou dan?

Afbeelding
en het zonnetje scheen ook nog even vandaag

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:31

Heeey Pruttel,
Ziet er goed uit hoor? Wat heeft ie een lekker dik buikje. Hij komt niets te kort daar. Leuk om weer wat foto's te zien van Boaz. Gaat het allemaal wel goed daar op stal met hem en zijn andere maatjes?

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:07

Het gaat best met Boaz, hij heeft het druk met zijn stalmaatjes en er wordt ruig gespeeld maar daar zijn het jonge, baldadige hengsten voor. Ze zijn nog wat lomp en onhandig, lopen dwars tegen elkaar in en wijken dan geen centimeter voor elkaar. Daar komen wat lelijke plekken van, maar niks ernstigs hoor. Hij heeft dus nu een dikke schaafplek op zijn linkerbovenbeen maar het heelt alweer mooi dus dat mag geen probleem zijn. Klein filmpje:

http://www.zippyvideos.com/1729074026303916/mvi_0137/

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:49

wat een leuk filmpje pruttel!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 08:21

Hai Pruttel, wat een leuke vos heb je toch Haha!
Hij heeft duidelijk heel veel schik daar Clown
Loopt lekker soepel hoor.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:36

tienus63 schreef:
Klopt het inderdaad dat er al 4 jarige nakomelingen zijn van Sydney?
Ik sprak gisteren iemand die met grote stelligheid beweerde dat iemand in de regio ZW Drenthe met een 4 jarige Sydney rondstuurt.

Volgens mij klopt dat niet hoor!
Ik weet namelijk zeker dat ik de eerste Sydney nakomling heb! Mijn merrie is gedekt op de dag dat Sydney terug kwam van Ermelo. Dus op de eerste dag dat Sydney goedgekeurd is.

Meneer Krol (mede-eigenaar van Sydney) is toen nog op bezoek geweest omdat hij benieuwd was naar het 1e veulen van zijn hengst....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:52

Ik weet mij te herinneren dat Wender R van Stal Roelofs al een jaar eerder heeft gedekt dan dat hij goedgekeurd werd.
Stal Roelofs heeft gekeken of er leuke veulentjes uitkwamen.
Die veulentjes hebben toen een blauw papier gekregen tot het moment dat Wender R goedgekeurd zou worden.

Ik durf niet uit te sluiten dat Sydney al eerder heeft gedekt.... Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:03

Ik krijg NET te horen dat Sydney zijn OUDSTE kinderen 3,5 jaar oud zijn en dat hij nooit daarvoor eerder heeft gedekt.
Een paar van deze 3,5 jarigen mogen wij gelukkig bewonderen in deze topic Lachen
@ Tienus63, ik ben benieuwd of je diegene nog tegenkomt en of diegene het nog steeds volhoudt dat zijn/haar 4,5 jaar zou zijn Knipoog Het is volgens Wiebe Yde & Marcel namelijk UITGESLOTEN.
Lachen

Of bestaan er nog andere Sydney's hihihi....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:30

Downhill schreef:
Ik weet mij te herinneren dat Wender R van Stal Roelofs al een jaar eerder heeft gedekt dan dat hij goedgekeurd werd.
Stal Roelofs heeft gekeken of er leuke veulentjes uitkwamen.
Die veulentjes hebben toen een blauw papier gekregen tot het moment dat Wender R goedgekeurd zou worden.

Die hebben mazzel gehad om te dekken met Wender R, hij is hengst af door een ongeluk. Een oom van mij heeft zijn merrie ook nog net drachtig van deze hengst.

Degene die me het vertelde over de "4 jarige" Sydney's spreek ik nog wel.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:44

Hihihi, ben heel benieuwd wat ie gaat zeggen. Misschien is het wel een misverstand. Dat wist ik niet dat Wender R wat overkomen is. Wat heeft er plaatsgevonden dat hij nu hengst-af is?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:48

Orionneke, hoe is het met jou en je merrie?
Al een dikke buik? Ben je ook aan het luisteren aan de buik (en je oren opwarmen) wat het Sydney-veulen allemaal uitspookt in de buik? Knipoog
Ik ben nieuwsgierig hoe het gaat. Heb je foto's van de Sydneybuik? Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:11

Downhill schreef:
Dat wist ik niet dat Wender R wat overkomen is. Wat heeft er plaatsgevonden dat hij nu hengst-af is?

Ik meen dat hij een ongelukje heeft gehad op het dekblok. Het is gemeld in een topic over Wender R.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:01

Er is weer een nieuwe pagina op de kasteeltoren gezet met foto's van Brazil.
Jammer dat de kwaliteit erg slecht is. Van ellende maar in een Word-bestandje gestopt...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:06

wat zonde van wender zeg! Dan heb je wel een primeur als je dan nog een veulentje van hem hebt.
Ik ga je pagina even bekijken hoor!