Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:15

met detroit stap ik inmiddels aan een lang teugeltje langs een hele drukke weg. Ik heb t zo aangepakt dat ik eerst veel met hem ben gaan wandelen. Eerst door t rustige dorp, daarna langs de drukke straat en een tunneltje door. Inmiddels een super relaxt paard langs de weg.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:27

Jaaa was een gezellige en heerlijke rit mellamoshan! :D :D
Easy en Evitha kijken inderdaad haast identiek uit hun ogen. Heel leuk om die gelijkenissen zo naast elkaar te zien.

Als ik langs de openbare weg moet met Evitha vraag ik altijd wel iemand om even mee te fietsen. De ene keer is ze zo mak als een lammetje, de andere keer stuitert ze langs de weg. Niet te vertrouwen :Y) op zondag ga ik ook wel eens alleen, dan is de kans dat je een vrachtwagen of tractor (die vind ik eng... Evitha meestal niet eens :P) tegen komt zo klein.
Echt alleen op buitenrit ga ik eigenlijk ook nooit..
Aan het begin ben ik ook wel eens aan de hand met haar een rondje gaan wandelen, maar dat was niet echt een succes.. ondanks bit en hengstenketting :o als ik er op zit heb ik meer te vertellen ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:31

Eas was heel makkelijk buite. Toen ik hem een paar weken ingereden had ging ik al met hem naar buiten. Hij vond alles spannend maar deed nooit echt gek. Met een kriebel en een braaf paard, het in goed, gaat hij overal langs.
Wel met het voor het eerst buitenrijden hadden we een 60 weg, berm en dan fietspad. Dat vond ik ideaal. Hij ziet alles en maakt alles mee, maar allemaal op gepaste afstand.
Nu parkeer ik hem alleen met groot verkeer als trekkers en vrachtwagens even op een oprit, zodat hij het kan zien. Maar ik denken eigenlijk dat dat zelfs overbodig is.

We Moeten nu direct een 80 weg over en rijden langs een daaraan paralel lopende 60 weg. Ideaal niet, heb liever bos, maar hij is koel zat ervoor. :)

Mocht je een keer buiten willen rijden kim, laat maar horen. Misschien wil rivella ook wel mee dan dan! :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:56

Elsom heeft ruim 2 weken stil gestaan. Hij had flinke mok. Gisteren heeft m'n zusje 'm voor het eerst weer gereden. Het was echt opstappen en wegrijden. Heerlijk beest!

Wij willen zondag weer naar de bossen mits het een beetje droog blijft.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:53

Het hier sinds vandaag alleen maar regen lizzy.. en morgen nog zo'n dag, als de voorspellingen uitkomen. Hoop dat het zondag beter weer is zodat je toch nog het bos in kunt! En dat mijn priveles doorgaat ;-)

Wat vervelend dat hij zo erg last heeft gehad van mok! Hoe heb je het nu weg gekregen? Ik heb het met een van mijn vorige paarden ook gehad. Haar witte benen verbrandde in de zon. Tips en trucs van de DA kregen het nooit helemaal weg, totdat ik hoorde van paardenmelkzalf. Goed spul! Heb met dat spulletje die merrie weer helemaal mok-vrij gekregen.

:j jep ik ga mee op de Voice nakomelingen buitenrit! Wordt vast heel gezellig met al die stresskipjes bij elkaar :+

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:55

We hebben een zalf van de dierenarts gehad en hebben 'm 1,5 week binnen gehouden zodat zijn mok echt goed droog bleef. Het lijkt nu onder controle.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:18

mellamoshan schreef:
Eas was heel makkelijk buite. Toen ik hem een paar weken ingereden had ging ik al met hem naar buiten. Hij vond alles spannend maar deed nooit echt gek. Met een kriebel en een braaf paard, het in goed, gaat hij overal langs.
Wel met het voor het eerst buitenrijden hadden we een 60 weg, berm en dan fietspad. Dat vond ik ideaal. Hij ziet alles en maakt alles mee, maar allemaal op gepaste afstand.
Nu parkeer ik hem alleen met groot verkeer als trekkers en vrachtwagens even op een oprit, zodat hij het kan zien. Maar ik denken eigenlijk dat dat zelfs overbodig is.

We Moeten nu direct een 80 weg over en rijden langs een daaraan paralel lopende 60 weg. Ideaal niet, heb liever bos, maar hij is koel zat ervoor. :)

Mocht je een keer buiten willen rijden kim, laat maar horen. Misschien wil rivella ook wel mee dan dan! :D

Lijkt me leuk, Mellamoshan! :D Franco is, zolang er een ander paard bij is, erg koel in zijn hoofd. Als hij buiten stapt, stapt hij ook mega relaxt. Is wel erg bang voor groot verkeer, maar dat is gekomen doordat ik ooit met een wandeling een trekker tegen kwam die alleen maar gas nam ipv rekening hield met een veulen van 10 maanden oud. Sindsdien zijn trekkers en ander groot verkeer taboe helaas -O- . Maar wanneer houden we een Voice buitenrit?! Richting de Drunense duinen ofzo haha, super kicken! :D

Vandaag heeft mijn beste vriendin foto's gemaakt van het rijden, maar... ik weet niet wat haar camera heeft. Ze heeft zo'n mega dure spiegelreflex ding, maar zodra we buiten rijden geeft hij super scherpe foto's, maar foto's in de binnenbak.... altijd flut en mega bewogen... Ze krijgt de verlichting niet goed ingesteld ofzo, of hij kan de beweging van ons niet bijbenen. Weet niet wat het is. Reuze irritant!! Dus ze heeft foto's gemaakt, maar ze zijn dus bewogen... -O- -O- -O- . Wel kun je goed zien waar we een beetje zitten met de training, dus ja... Hopelijk binnenkort scherpe foto's!!!

Eindelijk gaat de galop super goed! Hij wordt steeds sterker, vooral rechtsom! Krijgt meer balans, meer kracht, soms wat zoekende in hoofd-halshouding, vooral met wijken in de galop, maar verder echt al zo super! Gisteren vanuit stap aangegaloppeerd!!! *\o/* *\o/* *\o/* Trots op knolliebol! <3
Afbeelding
Afbeelding

Waar we voorheen plat door de bocht gingen, omdat rechtsom zijn moeilijke kant was en hij altijd half naar binnen viel, zet hij zijn binnenachterbeen nu echt onder zijn lichaam, is hij een stuk rechter en veel meer in balans <3
Afbeelding

Poeh, die hals!! <3 Die wordt steeds mooier!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een foto van een kleine uitgestrekte draf :)
Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:22

Gelukkig maar! Hoop dat je het weer helemaal weg krijgt.
Ik kreeg van de DA toen hydrocortiderm. Dat is best agressief en mag je niet voor 'n langere tijd smeren, dus toen toch maar verder gezocht.

Staan jullie Voice-jes op blote voeten of (voor) ijzers? Ik heb Evitha op blote voeten en dat gaat eigenlijk best goed, maar vorige week was de smid geweest en daar heeft ze toch wel een paar dagen last van gehad. Gelukkig nu weer oké. Denk er wel over om haar van de zomer misschien op ijzers te zetten. Als ze fijn blijft lopen kan ik dan ook een paar wedstrijdjes op gras gaan starten. Dat vind ik zonder ijzers (en dus zonder stiften) best riskant...
Wat doen jullie?

Edit: mooie foto's Kim!! Geeft een mooi beeld van jou en Franco, ondanks dat ze niet zo'n goede kwaliteit zijn. Jullie gaan goed vooruit! +:)+
Laatst bijgewerkt door RivellaLight op 20-02-15 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:24

Elsom staat in de winter voor op ijzers (wij rijden nl. Best veel over straat wanneer we naar de rijvereniging gaan). In de zomer staat ie vierkant op ijzers vanwege de buitenwedstrijden. Met stiften zijn ze zoveel stabieler.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:26

lizzy1 schreef:
We hebben een zalf van de dierenarts gehad en hebben 'm 1,5 week binnen gehouden zodat zijn mok echt goed droog bleef. Het lijkt nu onder controle.

Franco heeft 1x in zijn korte leventje mok gehad, maar dit was in een weekje weg. Met het afspuiten van zijn benen er steeds goed op letten dat ik zijn benen droog maakte met een handdoek. Verder smeerde ik er iets op wat goed tegen mok werkte... Weet niet meer wat precies, maar iemand op stal raadde me het echt aan en het werkte inderdaad mega goed!

Franco heeft eerder last van rotstraal. Heeft het nu ook en heeft het al een lange tijd (bijna hele winter). Krijg het gewoon niet weg. Meneer is zo'n grote viezerik op stal en nu met dit vieze weer. In de zomer trekt het vaak goed weg, omdat ze dan bijna de hele dag in de wei staan.

Franco loopt verder op blote voeten. Maar daar hebben ze in de zomer toch best goed grip mee op gras?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:04

Mooie foto's zeg! Gaaf dat rood! Hij ik wederom weer vooruit gegaan ;)

Ik heb tot nu toe al mijn paarden blootsvoets gehad, heb alleen nog nooit de kans gehad om uiteindelijk te starten ook op gras. Hoop er van de zomer ook over mee te kunnen praten hoe het bevalt. Liefst wil ik ze zo houden, ze staan altijd super op hun voetjes en met af en toe wat rijden over de straat hoeft de smid een ik in het half jaar a jaar te komen. :D

Wat betreft de buitenrit, ik ben voorstander! Alleen loonse en Drunense duinen is echt heel ver voor mij. Zonder trailer al anderhalf uur rijden, laat staan met trailer. Bedacht me vorig jaar na endurance dat ik nog eens achter mijn oren zou krabben of ik daar dit jaar weer zou starten ivm afstand. :p
Is veluwe een idee om het iets centraler te houden?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 10:18

mellamoshan schreef:
Mooie foto's zeg! Gaaf dat rood! Hij ik wederom weer vooruit gegaan ;)

Wat betreft de buitenrit, ik ben voorstander! Alleen loonse en Drunense duinen is echt heel ver voor mij. Zonder trailer al anderhalf uur rijden, laat staan met trailer. Bedacht me vorig jaar na endurance dat ik nog eens achter mijn oren zou krabben of ik daar dit jaar weer zou starten ivm afstand. :p
Is veluwe een idee om het iets centraler te houden?

Dankjewel! We gaan inderdaad mooi vooruit. Sinds dat ik Franco bijna elke dag rij, zijn we in een maand tijd zo hard vooruit gegaan, dat mijn instructrice zegt dat het wel een heel ander paard lijkt. Zo leuk! Plus elke rit is nu een feestje waar het eerst stressen en hardwerken was om zijn aandacht te vangen. Nu is hij snel bij de les en hij loopt top!

Veluwe? Ben ik nog nooit geweest en heb ook geen idee hoe lang dat rijden is vanuit Wadenoijen? Ff opzoeken!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:58

Uurtje zie ik ;) goed te doen toch!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:25

Tijdje niet gereageerd, maar wel mee gelezen. Mooie foto's Kimmutjuh89, jullie gaan echt vooruit!! :j
Vervelend zeg lizzy1 van de mok.. Hopelijk blijft het nu onder controle, ook al wordt de grond nu weer wat natter buiten..!

Mijn Voice staat nu tijdelijk even bij mijn instructeur, ik ben door 2 vallen een beetje het vertrouwen kwijt geraakt.. Zeer waarschijnlijk was het een beetje samenloop van omstandigheden want mijn instructeur vindt het een heel lief dier, die buiten af en toe slaan naar het been (als je erop zit is hij vrij heftig naar het been) nog geen pas verkeerd heeft gezet. Desalniettemin ben ik erg blij met de beslissing want zelf heb ik nog niet heel veel evaring met jonge paarden vind ik en ik vind de basis heel belangrijk, dus als hij straks weer thuis komt is hij als het goed is iets meer gewend. Daarnaast krijg ik elke week les van hem en mijn instructeur kent mijn paard dan ook letterlijk van binnen en buiten :) Ik ben er inmiddels ook al twee keer geweest en heb die twee keer ook gereden.
Ik las iets van een buitenrit samen, wat een leuk idee!! Voor mij is de Veluwe ook heel goed te doen. Het ligt er natuurlijk aan wanneer deze gepland wordt (komend weekend komt mijn paard weer naar huis waarschijnlijk) want we zijn nog erg groen samen, maar ik wil het buitenrijden wel vrijwel direct oppakken dus het lijkt me erg leuk om mee te gaan en anders gaan we graag een volgende keer mee! Ik ben erg benieuwd naar de gelijkenissen en verschillen!

Hierbij nog een foto van een paar weken geleden thuis:

Heeft jullie Voice ook zo'n lang hoofd? :D Hij staat overigens ook op blote voeten. Komende zomer hoop ik wedstrijden te kunnen gaan rijden en dan gaat hij vierkant op ijzers :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:01

Veluwe is een strak plan, daar woont die van mij al :P
Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.

Kimmutjuh, heb je Franco op stro staan? Paard van mijn vriend heeft ook veel neiging tot rotstraal en het is veel beter geworden toen we hem op rapsodie (gehakseld bonenstro) hebben gezet. Heel fijn spul, hou je de stal een stuk droger mee. Persoonlijk vind ik het ook fijner werken dan vlas, dat is gladder en wordt meer brij van de plas dan de rapsodie.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 12:32

Waratje schreef:
Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.

Kimmutjuh, heb je Franco op stro staan? Paard van mijn vriend heeft ook veel neiging tot rotstraal en het is veel beter geworden toen we hem op rapsodie (gehakseld bonenstro) hebben gezet. Heel fijn spul, hou je de stal een stuk droger mee. Persoonlijk vind ik het ook fijner werken dan vlas, dat is gladder en wordt meer brij van de plas dan de rapsodie.

Ja hij staat op stro! Dit zit bij de prijs in van de stalling. Als ik iets anders wil moet ik dat zelf betalen en dan wordt het een dure grap. Bij zijn vorige stal stond hij op vlas, maar dat vonden zij daar veel fijner. Toen heeft hij 1,5 jaar geen rotstraal gehad. Nu kan ik blijven teren en hipposin geven voor t leven, maar helpt niet zo

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:43

Waratje schreef:

Dat ben ik opzich wel met je eens, maar ik wil ook met hem gaan springen en daar begin ik op gras niet zonder ijzers aan.. Genoeg paarden zien glijden in het parcours die vervolgens hun vertrouwen kwijtraakten en helemaal niet meer wilden springen..

Lastig Kimmetjuh als je zo afhankelijk bent wat dat betreft! Maar erg begrijpelijk natuurlijk dat je hem op stro laat staan.. Vlas lijkt mij op een stal trouwens veel makkelijker met uitmesten en ook kwa kosten? Wij gaan thuis in ieder geval nooit meer terug naar stro :D
Laatst bijgewerkt door Muriel op 21-02-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:44

Veluwe is voor mij goed te doen, dus prima plan :D
Leuk als je ook mee kunt gaan Muriel! Wat een knapperd is die van jou ook zeg!

Waratje schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Op nat gras zijn er maar weinig paarden op blote voeten die in de galop niet gaan glijden.. dan is het toch echt wel fijn om stiften in te kunnen draaien. En om dan te zeggen dat degene niets te zoeken heeft op een wedstrijd vind ik een verkeerde conclusie.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:49

RivellaLight schreef:
Veluwe is voor mij goed te doen, dus prima plan :D
Leuk als je ook mee kunt gaan Muriel! Wat een knapperd is die van jou ook zeg!

Waratje schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Op nat gras zijn er maar weinig paarden op blote voeten die in de galop niet gaan glijden.. dan is het toch echt wel fijn om stiften in te kunnen draaien. En om dan te zeggen dat degene niets te zoeken heeft op een wedstrijd vind ik een verkeerde conclusie.

Naast de galop ook het feit dat ze er vaak zo voorzichtig van gaan lopen.. Zo zonde als die mooie gangen (wat ze hier ongetwijfeld zullen hebben) er niet goed uitkomen door angst om te glijden..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:38

Ieder z'n eigen keuzes, maar ik vind het zonde om ijzers onder goede voeten te doen voor die ene keer dat het gras bij een wedstrijd zo nat is dat het een probleem geeft. Paard met goede balans heeft geen probleem met lopen op normaal gras. Misschien dat het op kleigrond anders werkt, wij zitten hier natuurlijk wel op een grote bult zand ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:53

Dus muriel, rl, kim en ik zijn de gegadigden voor een buitenrit? Nog meer mensen? WilleN we al een datum prikken?

Rl misschien nog ideeën voor een makkelijk toegankelijke lokatie?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:07

Hier bij Ede zijn diverse geschikte parkeerplaatsen direct in het bos, met ook heide erbij. Bij Juffrouw Tok aan de N224 zijn nette stands om de paarden veilig te "parkeren" als je daar wil pauzeren, bij de Mossel zijn boxen die te gebruiken zijn tijdens een pauze, Panoramahoeve (Bennekom) heeft dacht ik nog steeds een paddock.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:32

[quote="Waratje"]Hier bij Ede zijn diverse geschikte parkeerplaatsen direct in het bos, met ook heide erbij. Bij Juffrouw Tok aan de N224 zijn nette stands om de paarden veilig te "parkeren" als je daar wil pauzeren, bij de Mossel zijn boxen die te gebruiken zijn tijdens een pauze, Panoramahoeve (Bennekom) heeft dacht ik nog steeds een paddock.[/quot/]

Ede is niet zo ver weg voor ons! Ga daar altijd naar de Cinemec! En Franco staat in Wadenoijen langs de A15, dus dat is zo te doen! Leuk!!! Wel met mooi weer hoor haha!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 15:37

Ik moet even kijken hoe ik dit ga doen, want heb geen eigen trailer en we zullen dan een auto van een vriend moeten lenen. Wat doen we met de mensen die de auto rijden? Dumpen we die ergens? Dan weet ik wat ik tegen vriendjelief moet zeggen haha!

Oew, en waar op de Veluwe? Want die is erg groot! :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:24

Als je jouw aanhang meeneemt kan ik eens kijken Naar de mijne of hij het gezellig vind om mee te gaan.
Kan ook zelf rijden dus heb hem nie. Perse nodig :p

Maar qua datum, waar zaten we aan te denken? Ben wel aan de weekenden gebonden.