Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
op zondag ga ik ook wel eens alleen, dan is de kans dat je een vrachtwagen of tractor (die vind ik eng... Evitha meestal niet eens
) tegen komt zo klein.
als ik er op zit heb ik meer te vertellen

jep ik ga mee op de Voice nakomelingen buitenrit! Wordt vast heel gezellig met al die stresskipjes bij elkaar
mellamoshan schreef:Eas was heel makkelijk buite. Toen ik hem een paar weken ingereden had ging ik al met hem naar buiten. Hij vond alles spannend maar deed nooit echt gek. Met een kriebel en een braaf paard, het in goed, gaat hij overal langs.
Wel met het voor het eerst buitenrijden hadden we een 60 weg, berm en dan fietspad. Dat vond ik ideaal. Hij ziet alles en maakt alles mee, maar allemaal op gepaste afstand.
Nu parkeer ik hem alleen met groot verkeer als trekkers en vrachtwagens even op een oprit, zodat hij het kan zien. Maar ik denken eigenlijk dat dat zelfs overbodig is.
We Moeten nu direct een 80 weg over en rijden langs een daaraan paralel lopende 60 weg. Ideaal niet, heb liever bos, maar hij is koel zat ervoor.![]()
Mocht je een keer buiten willen rijden kim, laat maar horen. Misschien wil rivella ook wel mee dan dan!
Franco is, zolang er een ander paard bij is, erg koel in zijn hoofd. Als hij buiten stapt, stapt hij ook mega relaxt. Is wel erg bang voor groot verkeer, maar dat is gekomen doordat ik ooit met een wandeling een trekker tegen kwam die alleen maar gas nam ipv rekening hield met een veulen van 10 maanden oud. Sindsdien zijn trekkers en ander groot verkeer taboe helaas
. Maar wanneer houden we een Voice buitenrit?! Richting de Drunense duinen ofzo haha, super kicken!
. Wel kun je goed zien waar we een beetje zitten met de training, dus ja... Hopelijk binnenkort scherpe foto's!!!
Trots op knolliebol!

Die wordt steeds mooier!

lizzy1 schreef:We hebben een zalf van de dierenarts gehad en hebben 'm 1,5 week binnen gehouden zodat zijn mok echt goed droog bleef. Het lijkt nu onder controle.

mellamoshan schreef:Mooie foto's zeg! Gaaf dat rood! Hij ik wederom weer vooruit gegaan![]()
Wat betreft de buitenrit, ik ben voorstander! Alleen loonse en Drunense duinen is echt heel ver voor mij. Zonder trailer al anderhalf uur rijden, laat staan met trailer. Bedacht me vorig jaar na endurance dat ik nog eens achter mijn oren zou krabben of ik daar dit jaar weer zou starten ivm afstand. :p
Is veluwe een idee om het iets centraler te houden?
goed te doen toch!
Ik ben er inmiddels ook al twee keer geweest en heb die twee keer ook gereden.
Hij staat overigens ook op blote voeten. Komende zomer hoop ik wedstrijden te kunnen gaan rijden en dan gaat hij vierkant op ijzers
Waratje schreef:Veluwe is een strak plan, daar woont die van mij al![]()
Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.
Kimmutjuh, heb je Franco op stro staan? Paard van mijn vriend heeft ook veel neiging tot rotstraal en het is veel beter geworden toen we hem op rapsodie (gehakseld bonenstro) hebben gezet. Heel fijn spul, hou je de stal een stuk droger mee. Persoonlijk vind ik het ook fijner werken dan vlas, dat is gladder en wordt meer brij van de plas dan de rapsodie.
Waratje schreef:Veluwe is een strak plan, daar woont die van mij al![]()
Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.
Kimmutjuh, heb je Franco op stro staan? Paard van mijn vriend heeft ook veel neiging tot rotstraal en het is veel beter geworden toen we hem op rapsodie (gehakseld bonenstro) hebben gezet. Heel fijn spul, hou je de stal een stuk droger mee. Persoonlijk vind ik het ook fijner werken dan vlas, dat is gladder en wordt meer brij van de plas dan de rapsodie.
Waratje schreef:Dat ben ik niet met je eens. Op nat gras zijn er maar weinig paarden op blote voeten die in de galop niet gaan glijden.. dan is het toch echt wel fijn om stiften in te kunnen draaien. En om dan te zeggen dat degene niets te zoeken heeft op een wedstrijd vind ik een verkeerde conclusie.Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.
RivellaLight schreef:Veluwe is voor mij goed te doen, dus prima plan![]()
Leuk als je ook mee kunt gaan Muriel! Wat een knapperd is die van jou ook zeg!Waratje schreef:Dat ben ik niet met je eens. Op nat gras zijn er maar weinig paarden op blote voeten die in de galop niet gaan glijden.. dan is het toch echt wel fijn om stiften in te kunnen draaien. En om dan te zeggen dat degene niets te zoeken heeft op een wedstrijd vind ik een verkeerde conclusie.Oja, ze staat op blote voeten en ik zie geen reden om dat te veranderen. Ze heeft namelijk erg mooie en sterke hoeven en we staan direct aan het bos. Wedstrijden tot de M2 zie ik niet als reden om er ijzers onder te zetten, ze moeten daar gewoon voldoende balans voor hebben, anders heb je niets te zoeken op wedstrijd.