Wij moeten maandag terug met mijn merrie. Helaas nog heel erg spannend... Laatste poging gehad. Als ze nu niet drachtig is zal ze niet meer gedekt worden. Ben inmiddels aardig klaar met het fokken... Eerste keer dekken in 2014 gelijk drachtig en voorspoedige dracht, stikt het veulen bij de geboorte.
Dekken in 2015 is een grote ramp....
Stral
Geplaatst: 27-08-15 12:38
Oh, dat is niet leuk Onze Everdale blijft een rosse opdonder... Foto's zijn van begin juli:
Die van mij is aardig koel (wel wakker), mensgericht en vriendelijk (2.5 jaar oud). Ziin moeder is erg sensibel dat heeft hij niet. Hij staat in een groepje met 3+ jarige hengsten en naast merries (2 meter ertussen, 2 omheiningen met schrikdraad).
Die van mij is nergens van onder de indruk en een grote knuffelbeer (1,5 jaar). Ze staat in een merrie/ruinen groep buiten en ondanks dat ze je een poos niet gezien heeft, komt ze direct weer bij je knuffels halen. Hier is de moeder ook een sensibel paard
De onze is nu 16 maand en lief en braaf. Blijft natuurlijk wel een jong paard maar laat zich makkelijk pakken en je kan ze uit de groep weghalen enzo. Deze week ook heel braaf bij de VA haar inentingen gekregen, doet ze niets naar. Ze krijgt graag aandacht (en je merkt wel dat ze op dat vlak wat grumpy kan worden als ze wat tekort komt: ze loopt samen met de veulens van dit jaar en die zijn natuurlijk wat schattiger ).
De onze in ieder geval totaal niet. Is van dag 1 perfect in de hand eigenlijk. Enige waar ze beetje vervelend kan mee doen is als ze echt uit de kudde weg moet en alleen op stal gaat. Dan staat ze wat te schrapen. Details he, voor zo'n jonkie In vergelijking met haar halfbroer van dit jaar (Galaxie) is zij in ieder geval een model veulen. Die van dit jaar is ook cava, dus 't ligt wel een stuk aan mams ook uiteraard, maar broer is toch meer een varken
Nee hij heeft wel pit maar is koel in het koppie en is dus heel mensgericht. Kon hem als jong veulentje al roepen en dan kwam hij er zonder mama aan.
tammiebels
Geplaatst: 14-09-15 10:25
Hier net zo...ondanks dat moeders een jazz is (waar zovelen dus niet zo blij mee zijn qua karakter, en ik dus wel blij mee ben want dat karakter valt reuze mee)
Wat een gave merrie! Ze heeft wel wat een (moderne) Gelderse opdruk, toen ik de afstamming van de moeder zag snapte ik het. Mooi hoor!
SemperFi
Geplaatst: 11-10-15 21:56
Bedankt GJ9! Gelders fan zie ik Toen ik het las, zag ik het ook inderdaad . Dit is overigens moeders;
@ Juullltje; deze is in omgang heel erg aanhankelijk, een echt knuffelpaard. Komt ook direct naar je toe. Moeder is (vooral op vreemd terrein) heet en nerveus, maar goudeerlijk. Nog even afwachten wat deze ohz gaat doen dus.
Mooi dier! Heel fijn dat zij nu al zo relaxed is. Ben benieuwd hoe het beleren zal gaan.
SemperFi
Geplaatst: 12-10-15 22:53
Bedankt allebei! @GJ9 ben ook super blij met mn merrie. Ik heb momenteel een wedstrijdpauze met haar om de wissels te bevestigen. Dan Z2 starten. Is ze sport en haar moeder is dan keur, sport en prestatie.