Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:11

:wave:

@ Mienetje: Vince staat 2 straten verderop bij een privestal. Net nieuwe stallen en nieuwe bak. Vlak bij het bos en prachtige omgeving.

Lauste, wat super leuk! Echt spannend!

Gefeliciteerd Setteli met P&P veulen :D

Welkom Shanice!

@Orienta: Jammer dat je niet aan wp komt maar je gevoel is goed geweest en daar gaat het om :j

Hier een zwaar weekend gehad :')
Op een feest geweest met als thema beach party. In de buitenbak van Vince georganiseerd met een grote tent en een zwembad met alles erop en deraan. Veel gedronken, twee keer in het zwembad beland en volgende dag me erg brak voelen met als gevolg dat het niet rijden werd maar lekker een buitenritje :') Vince vond het heerlijk.
Vandaag weer getrained en het ging weer heel erg fijn bij Vince. Eindelijk het gevoel dat we er nu komen. Ook Zev gereden, de andere Jazz, en die ging ook geweldig. Heb met een trots gevoel vandaag thuis gezeten :o

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:18

Aah heerlijk, bij het bos!!.. Dat mis ik hier wel echt!!
Naja, ga over een kleine 2 weekjes op vakantie naar Havelte, met een paar vriendinnen, mn zus en de paardjes :D

Hebben jullie ook een binnenbak?

Zo te horen heb je het erg gezellig gehad dit weekend Saskia :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:25

Wat is het stil hier :oo

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:26

Ja he!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:33

Heel stil!

Ik heb gisteren weer fijn getrained in de les! Veel aan het schakelen in de galop gewerkt in voorbereiding naar de wissels!

Ik sta bij Manege Rottermeren, ook in het bos!!! Alleen kom ik bijna nooit in het bos... Tim wordt helemaal kriegel als er vliegjes op m zitten ;) En we kunnen alleen met iemand mee want meneer gaat niet in z'n eentje het terrein af ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:36

Saskia, vertel anders eens wat over de andere Jazz die je traint. :) Da's Zev toch?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:05

Het is hier zeker stil :z maar zo te horen heeft iedereen een goed weekend gehad!

Nou mijn plan lijkt te lukken :):) (gras-en vaak proeven oefenen op vreemd terrein)
Ik heb goede zaken gedaan zondag, selectiewedstrijd voor kring Helmond gereden, andere kring dus....
er reden erg veel goede combinaties-en kwaliteitsvolle paarden, ik moest tegen een paar kringkampioenen van andere kringen,
die heb ik ertuit gereden omdat Aqanto ook het gouden draadje had! Zo goed heeft hij nog nooit gelopen op wedstrijd!
Proef ging echt foutoos, mooi front erop en hij trok er aan, resultaat 4e prijs van 30 starts met 198 punten,
(2 en 3 hadden 199 en nr.1 200) maar ik was nog het meest blij met het gevoel dat hij me gaf :#

Ze hebben trouwens mijn proef gefilmd, dus die volgt hier ergens deze week....als ik hem binnen heb :)
Vanavond weer wedstrijd, die 2 proeven zouden ze ook filmen, ik ben benieuwd!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:23

Mooie punten!!! Gefeliciteerd!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:35

Wat goed lstiglistje! Ben erg benieuwd naar het filmpje. Plaats je die wel nog? :)
Trouwens Maarten Donkers (M2) start toch ook voor kring Helmond? Hij was Reserve Nederlands Kampioen in het M1 toen ik Nederlands Kampioen was.

@ Laurie: Tis een bijna 7-jarige ruin van Jazz. Pikzwart met bijna geen aftekeningen. Heeft een moeilijk tijd als veulen en jaarling gehad. Bijna niet onder de man en ontzettend bang. Pas met 4 jaar is hij zadelmak gemaakt en het eerste jaar heeft hij niet echt veel te hoeven doen. Meer de vertrouwen en band opbouwen met mensen. Pas met 5 jaar is hij echt pas aan het werk gezet waaronder nu het laatste jaar samen met mij. Hij loopt dus voor zijn leeftijd gruwelijk achter. Maar de kwaliteit heeft hij absoluut zeker :j Over het algemeen heeft hij betere gangen dan Vince maar qua karakter is hij heel moeilijk. Heel snel gespannen en moet alles met rust en geduld oplossen en rijden. Af en toe is dat erg moeilijk wanneer hij lastig is maar de laatste 2 weken laat hij het makkelijk over zich heen komen en kan ik hem makkelijk bewerken. Meestal na 3 maanden heeft hij altijd een terugval. Nu is hij twee maanden flink aan de bak dus we kijken het even aan. Als hij 2 maanden zo blijft aanpakken neem ik hem mee naar Haaksbergen samen met Vince. Ideaal voor Zev is om meteen M1 te beginnen want in de lagere klasses gaat hij vervelen en klooien maar mag helaas niet hoger starten....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:41

SaskiaKur schreef:
Wat goed lstiglistje! Ben erg benieuwd naar het filmpje. Plaats je die wel nog? :)
Trouwens Maarten Donkers (M2) start toch ook voor kring Helmond? Hij was Reserve Nederlands Kampioen in het M1 toen ik Nederlands Kampioen was.

ja die plaats ik zeker als ik ze heb, zal eind van de week zijn, want vandaag filmen ze ook mijn 2 proeven en daarna branden en opsturen per post ;)

Maarten Donkers is idd van kring Helmond, hij stond zondag 1e in het M2 met 200 punten, dus die gaat ook goed!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:45

Moet ik tegen rijden in Almelo. Ben benieuwd hoe we op elkaar pijlen aangezien we dicht op elkaar lagen in het M1 :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:57

Dus Almelo is nog niet appeltje eitje :D alleen maar leuk als er sterke concurrentie is :j
Tenminste vind ik van wel, dan weet je waar je staat!

Tjezus heb gisteren ff gekeken omdat een vriendin van mij ook daar mee doet in het M1 en Z2, maar wat een prijzengeld zeg :$
Als je daar een paar proeven wint heb je je dure weekje Almelo er zeker wel uit....dus Sas dat wordt flink verdienen daar :))

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:03

Absoluut niet. :n Uit verschillende hoeken van Nederland uit verschillende provincies komen combinaties naar Almelo tijdens ARD. Dus zeker concurrentie!
Weet niet wat prijzengeld is? Vorig jaar 'viel het mee'. :o

En moet nog maar eerst zien goed te rijden daar :=
Kan wel hier in het Zuiden scoren maar misschien vinden ze het in Almelo wel helemaal niks _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:09

Toch komen de betere combinaties vaak wel uit Brabant en Limburg :j bij de kampioenschappen staan ze iig vaak voorraan!
Misschien omdat het hier een dichtbevolkt paardengebied is?

Vriendin van mij was vorig jaar ook in Almelo geweest in het L2 en toen scoorde ze 1 dag zelfs 228 terwijl ze hier altijd rond de 195/205 zat :P

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:10

Mag ik vragen wie dat is geweest? :)
Want volgens heb ik met haar nog goed contact gehad in Almelo.

Klopt. Brabant en Limburg zijn sterke provincies :j
Limburg heeft niet voor niets min. 8 medailles op het NK tijdens pony's en paarden dit jaar binnengehaald.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:12

Anique van Wanrooij, blond & knap :D ze reed vorig jaar met een schimmel (Bolero S ) en in het Z2 met Rex.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 21-06-11 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:12

Nope ik bedoelde een andere :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:17

tja daar starten ook zoveel ruiters die week :P

Ik zou zelf wel eens naar Zeeland Outdoor willen :j of horses by the sea, maar deze laatste ging dit jaar niet door...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:21

Er zijn inderdaad zoveel leuke evenementen :j
Ik vertrek dit jaar ook weer naar Haaksbergen :)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:49

Ik kom ook weer even binnen vallen hoor! :D

xShanice Welkom! Mooi paard heb je. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn verleden.

Ik zag ook nog een heel leuk veulen voorbij komen! Ben ook wel nieuwsgierig waarom je gekozen hebt voor een ponyhengst.

Mijn paardje is helaas niet helemaal fit. Waarschijnlijk door de stress van de verhuizing een verlaagde weerstand. Ze had zondag allemaal bulten onder der buiken en vochtplooien tussen der voorbenen. Der voorbenen zelf ook helemaal dik. Nu knapt ze gelukkig op! Bulten en vochtplooien zijn weg. Nu alleen nog dikke benen, maar dat wordt nu ook minder. Ze heeft ook even een kuurtje om haar weerstand een boost te geven.

Almelo lijkt me ook echt heel gaaf om een keer aan mee te doen! Misschien volgend jaar. Ik hoop het indoorseizoen ook de selectiewedstrijden mee te kunnen rijden. Ga deze week iig mn startkaart aanvragen. Zodra ik dan het gevoel heb dat ik haar goed voor elkaar heb, kan ik dan gewoon inschrijven.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 11:07

Wat vervelend KDE maar zal inderdaad teveel voor der zijn geweest. Even een stapje terug :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:09

zo druk druk druk hier :D
Wij hebben gisteren de jazz opgehaald van het beleren nu ga ik dr enkele keren per week longeren en verder kan ze alles verwerken ze is weer gegroeid :=

wat sneu voor je paard KDE, inderdaad even rustig aan.

Wij hebben een binnen en buiten bak, altijd weidegang, groepen paarden die samen naar buiten gaan, paddocks, en bos direct naast de stal of 5 min langs de weg voor een ander groot bos

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:01

@Listiglistje: Gefeliciteerd met je mooie punten!! Is er bij jullie maar 1 proef te rijden in deze periode? Dat meende ik bij Saskia ook al?

Onze Jazz merrie is drachtig gescand vanochtend.. Hebben nu beide merrie drachtig (op 18 dagen) :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 12:05

Welke periode bedoel je mienetje?

Gefeliciteerd *\o/*

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:08

De zomerperiode!!

In de winterperiode hebben wij hier in de buurt altijd 1 proef (Gaan dan ook altijd wat verder weg, zodat we 2 proeven kunnen rijden).. Maar 's zomers zijn hier altijd 2 proeven te rijden!!