De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dm_89

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:20

GOED GEDAAN :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:08

Ik heb 14 oktober ingeschreven voor onderlinge wedstrijd, ik start dan een B proefje.

Het is clubkampioenschappen maar ik heb nu nog steeds niet gesprongen met hem vandaar dat ik alleen dressuur mee doe. Ik heb elke keer druk op woensdag met mijn werk waardoor ik vanavond moet gaan haasten en dat heb ik er geen zin in. Ik moet dan naar een manege toe met trailer waar er springlessen wordt gegeven....

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:12

Leuk Th0mas!
Jammer dat je nog niet met hem hebt gesprongen, maar dat komt vanzelf wel.

Ik heb de training van drummer inmiddels omgegooid. Hij heeft nu in totaal 2 weken vrij gehad. Nu 2 dagen dubbele longe werk, wat ie kneitermoeilijk vind, dus dat doen we niet zo lang. Dan een dagje stappen onder het zadel langs de weg/in het bos. En dan weer 2 dagen longeren.
Hij is namelijk niet kreupel, heeft wel wat blokkades maar niets echt opvallends. Maar toch zie ik er iets aan, hij is slap en daardoor verliest ie wat vaker achterbenen. Dus dat wil ik nu eerst op gaan lossen.

Kitbits! Super leuk!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:22

Homeopathische druppels voor spieren daarnaast ook masseren met spul speciaal voor stijve spieren en dat kan goed helpen.

Ik kan even opzoeken voor je.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

Th0mas, thanks! Maar hij krijgt al spierspul bij. Het is niet dat zijn spieren stijf zijn, beetje moeilijk uit te leggen. Hij gebruikt zijn spieren met teveel spanning, waardoor hij weinig flexibel is. Met daarbij een slappe achterhand, maakt het dat hij heel erg op voor valt en echt een beetje plompverloren en lomp wordt in zijn beweging. Het ziet er niet echt vloeiend uit, maar echt kreupel is hij ook niet.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:23

nacho_lein schreef:
Th0mas, thanks! Maar hij krijgt al spierspul bij. Het is niet dat zijn spieren stijf zijn, beetje moeilijk uit te leggen. Hij gebruikt zijn spieren met teveel spanning, waardoor hij weinig flexibel is. Met daarbij een slappe achterhand, maakt het dat hij heel erg op voor valt en echt een beetje plompverloren en lomp wordt in zijn beweging. Het ziet er niet echt vloeiend uit, maar echt kreupel is hij ook niet.

heel herkenbaar nacho_lein want ik rijd nu ook een paard wat daar last van heeft....... Het komt uiteindelijk wel goed en het is zaak om de spieren evenredig dus over het gehele paard sterker te krijgen. Ik ondersteun het paard inderdaad ook met spierspul...... *D Daarbij veel duurtraining (buitenritten en afwisselen stap/draf/galop en indien dat mogelijk is een stukje door het water. Alles met beleid en zorgen dat het paard niet keer op keer verzuurd.

paard wat ik rijd kan zich ook zooo spannen, niet normaal meer en dan krijg je als commentaar je moet je paard nog meer losser door haar lijf rijden en nog meer over de rug. Het paard zou wel willen en IK ook maar doordat ze zich zooo mega spant werkt dat niet. Het heeft tijd nodig !

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:39

Nou het L1 debuut met mijn Unaniem ging niet helemaal zoals gepland :+ Er stonden bloembakken en die waren natuurlijk heel erg spannend, ze was erg onrustig in de aanleuning en zat al helemaal niet op te letten.. Dus dat resulteerde in 2 keer 179... Het was geen wp waardig maar dit is natuurlijk wel weer erg jammer.. |o
Volgende keer beter!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:01

179 is in iedergeval dichtbij! Komt vast goed!

Th0mas: ik zou heel graag weer gaan galoptrainen met hen, punt is dat ie mijn springzadel niet meer past.. En ik geen geld heb voor een nieuwe op het moment helaas :(
Water zou ik heel graag willen, alleen vind meneer dat toch echt een aanslag op z'n ego en mannelijkheid.zodra ik een zadel heb, gaat ie mooi mee naar het strand!

Irritant is dat he, meer over de rug, tsja als ze er ook eens bij vertelden hoe het dan moest bij zo'n paard := bij drummer krijg ik vaak te horen dat hij meer terug moet op het achterbeen, maar dan wordt het helemaal zo'n baksteen :+

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:02

Hmm Jay loopt in het begin nu ontzettend fijn, lekker ontspannen en licht in de mond, lekker te sjouwen.. Maar na een kwartier moet ik echt werken om haar actief te houden, ze valt wat meer uit elkaar.. Zou het moeheid zijn, of toch nog slappe spieren? De bak is wel vrij zwaar..

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:38

Combinatie van beide? Ontspannen en zichzelf dragen (naar niveau) is ontzettend zwaar voor jonge dieren, zeker in een zware bak :j Rustig aan opbouwen, en niet te lang doorgaan.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:43

ik heb op het moment mn unaniempje ook heerlijk aan het lopen. haar conditie word steeds beter en ook word ze steeds sterker in haar achterhand. dat blijft een aandachtspunt in onze training. het scheelt dat bij ons een aantal heuveltjes in de buurt zitten. daar lekker af en op stappen en af en toe een galopje doen die billen wel goed.
sinds deze week rijd ik bitloos. ze is vorige week in haar lip gestoken door een wesp en door de zwelling is haar lip/mondhoek gebarsten. ik ben druk aan het smeren maar het geneest natuurlijk niet snel op zo'n plek. na een week vrij werd ze veel te vervelend (ook aan de longe) :o
mn stalgenootje had nog een crosslink hangen, dus hup toeren! en het gaat verbazingwekkend goed!
ik heb zelfs het idee dat ze het prettiger vind.

ff een plaatje erbij:

even hoofdstel showen.
Afbeelding

en t bos in:
Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 08:18

Dianneb schreef:
Nou het L1 debuut met mijn Unaniem ging niet helemaal zoals gepland :+ Er stonden bloembakken en die waren natuurlijk heel erg spannend, ze was erg onrustig in de aanleuning en zat al helemaal niet op te letten.. Dus dat resulteerde in 2 keer 179... Het was geen wp waardig maar dit is natuurlijk wel weer erg jammer.. |o
Volgende keer beter!

Dianneb wat jammer 2 x 179 op 1 puntje na dus 180 en een wp......... :( Zonde dat het niet zo lekker liep maar ja als je dan NET geen wp hebt, hadden ze dat ene puntje 2 keer ook wel kunnen geven....... ;)
Volgende keer inderdaad beter, maar in ieder geval wel weer een goede ervaring, die bloembakken daar kijkt jou Unaniem de volgende keer niet meer naar.

Troelaatje handig dat je dat hoofdstel hebt nu jou Unaniem in haar lip is gestoken door een wesp ! Leuke foto's !

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:11

Ja dat vind ik altijd zo flauw he, 179.. Net alsof ze je dan geen winstpunt gunnen of zo.
Ben benieuwd wanneer wij ons debuut gaan maken.. In onze bak staan zoveel hindernissen, het kriebelt elke keer om er overheen te springen. Durf het alleen nog niet aan haha.

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:42

jaaa vond het ook erg flauw maarja ze heeft er wel weer van geleerd denk ik! Zal wat vaker met haar de weg op gaan en naar het bos misschien dat ze de 'rare' dingen dan normaler gaat vinden :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 11:53

Dianneb schreef:
jaaa vond het ook erg flauw maarja ze heeft er wel weer van geleerd denk ik! Zal wat vaker met haar de weg op gaan en naar het bos misschien dat ze de 'rare' dingen dan normaler gaat vinden :+

Als ik kijk naar het paard wat ik nu rijd, dan weet ik dat ervaring op wedstrijden vele malen belangrijker is dan de winstpunten, zeker in het begin. Deze bouwt nog zoveel spanning op omdat die alles spannend vind, dat een proef ontspannen doorkomen nog even een utopie is dus de winstpunten ook ......... :o Dan denk je dat ze alles al gezien hebben en dan loop je weer ergens tegenaan, waar ze zich weer een rolberoerte van schrikken. Vaak meenemen en ervaring met van alles en nog wat opdoen is heel belangrijk. Wij nemen de jonge paarden ook vaak gewoon mee op wedstrijd om de sfeer te laten proeven en het OP WEDSTRIJD gevoel gaan te leren kennen. Plus dat je dan ook meteen kunt uitvissen vóórdat je dus daadwerkelijk zelf met dat paard op wedstrijd gaat, waar ze dan nog bang voor zijn en waar ze eventueel nog aan moeten wennen.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 14:39

Heel veel succes met je Unaniem Kitbits tijdens de IBOP op 6 november

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:58

Dank je, het is niet meer mijn Unaniem helaas, ik heb haar verkocht aan een vriendin. Ik heb er nog een halfbroertje van die komt volgend jaar naar huis.
Laatst bijgewerkt door kitbits op 19-09-12 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 15:03

Ok dan zijn we natuurlijk ook wel weer heel nieuwsgierig naar het halfbroertje van de Unaniem die van jou is geweest en ik weet zeker dat je de verrichtingen van je Unaniem die nu van je vriendin is zult blijven volgen !

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:07

Ja zeker, ik ga ook op de IBOP weer foto's maken, scheelt dat ze ook nog kort bij staat, dus ik kan haar altijd zien. Halfbroer is een Eldorado, dit keer echt voor de maat gegaan en dat lijkt ie te krijgen.

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:56

andamoon schreef:
Dianneb schreef:

Als ik kijk naar het paard wat ik nu rijd, dan weet ik dat ervaring op wedstrijden vele malen belangrijker is dan de winstpunten, zeker in het begin. Deze bouwt nog zoveel spanning op omdat die alles spannend vind, dat een proef ontspannen doorkomen nog even een utopie is dus de winstpunten ook ......... :o Dan denk je dat ze alles al gezien hebben en dan loop je weer ergens tegenaan, waar ze zich weer een rolberoerte van schrikken. Vaak meenemen en ervaring met van alles en nog wat opdoen is heel belangrijk. Wij nemen de jonge paarden ook vaak gewoon mee op wedstrijd om de sfeer te laten proeven en het OP WEDSTRIJD gevoel gaan te leren kennen. Plus dat je dan ook meteen kunt uitvissen vóórdat je dus daadwerkelijk zelf met dat paard op wedstrijd gaat, waar ze dan nog bang voor zijn en waar ze eventueel nog aan moeten wennen.

jaaa, de volgende keer is al gelukkig weer binnen dus zal zien hoe ze het dan doet :) maar het komt vast wel goed, ze is ook nog jong dus het hoeft ook allemaal nog niet zo snel :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:50

Zo ik ben weer terug van vakantie en mijn Unaniempje heeft zich echt keurig gedragen!

we hebben een mooie fotoshoot gehad
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks dat hij het goed vol hield, blijft hij met het rijden vrij sloom, heb bloedonderzoek laten doen en hij bleek toch een tekort aan magnesium te hebben.
Dus mij benieuwen of het helpt.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 12:28

Silly1972 ik vind de Unaniempjes allemaal wel wat van elkaar weg hebben, is het niet de kleur en een bles, dan zijn het wel die sprekende ogen die ik zooo typerend vind bij de Unaniem nakomelingen.
Wat een gave foto's op de heide !!!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:38

Hele gave foto's Silly!

Op bokt stond laatst een artikel over magnesium tekort: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1655881&hilit=magnesium
Zou me er niet al te druk om maken. Mijn 4-jarige is ook niet al te voorwaarts op dit moment, einde weideseizoen en ook een heleboel meegemaakt. Dadelijk wordt het weer kouder en gaan ze weer frisser worden. Nu nog lekker profiteren van de kalmte.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:36

Klopt Kitbits !!!