Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nacho_lein schreef:Th0mas, thanks! Maar hij krijgt al spierspul bij. Het is niet dat zijn spieren stijf zijn, beetje moeilijk uit te leggen. Hij gebruikt zijn spieren met teveel spanning, waardoor hij weinig flexibel is. Met daarbij een slappe achterhand, maakt het dat hij heel erg op voor valt en echt een beetje plompverloren en lomp wordt in zijn beweging. Het ziet er niet echt vloeiend uit, maar echt kreupel is hij ook niet.
Daarbij veel duurtraining (buitenritten en afwisselen stap/draf/galop en indien dat mogelijk is een stukje door het water. Alles met beleid en zorgen dat het paard niet keer op keer verzuurd.
Er stonden bloembakken en die waren natuurlijk heel erg spannend, ze was erg onrustig in de aanleuning en zat al helemaal niet op te letten.. Dus dat resulteerde in 2 keer 179... Het was geen wp waardig maar dit is natuurlijk wel weer erg jammer..

bij drummer krijg ik vaak te horen dat hij meer terug moet op het achterbeen, maar dan wordt het helemaal zo'n baksteen

Rustig aan opbouwen, en niet te lang doorgaan.

Dianneb schreef:Nou het L1 debuut met mijn Unaniem ging niet helemaal zoals geplandEr stonden bloembakken en die waren natuurlijk heel erg spannend, ze was erg onrustig in de aanleuning en zat al helemaal niet op te letten.. Dus dat resulteerde in 2 keer 179... Het was geen wp waardig maar dit is natuurlijk wel weer erg jammer..
![]()
Volgende keer beter!
Zonde dat het niet zo lekker liep maar ja als je dan NET geen wp hebt, hadden ze dat ene puntje 2 keer ook wel kunnen geven.......

Dianneb schreef:jaaa vond het ook erg flauw maarja ze heeft er wel weer van geleerd denk ik! Zal wat vaker met haar de weg op gaan en naar het bos misschien dat ze de 'rare' dingen dan normaler gaat vinden
Dan denk je dat ze alles al gezien hebben en dan loop je weer ergens tegenaan, waar ze zich weer een rolberoerte van schrikken. Vaak meenemen en ervaring met van alles en nog wat opdoen is heel belangrijk. Wij nemen de jonge paarden ook vaak gewoon mee op wedstrijd om de sfeer te laten proeven en het OP WEDSTRIJD gevoel gaan te leren kennen. Plus dat je dan ook meteen kunt uitvissen vóórdat je dus daadwerkelijk zelf met dat paard op wedstrijd gaat, waar ze dan nog bang voor zijn en waar ze eventueel nog aan moeten wennen. 

andamoon schreef:Dianneb schreef:jaaa vond het ook erg flauw maarja ze heeft er wel weer van geleerd denk ik! Zal wat vaker met haar de weg op gaan en naar het bos misschien dat ze de 'rare' dingen dan normaler gaat vinden
Als ik kijk naar het paard wat ik nu rijd, dan weet ik dat ervaring op wedstrijden vele malen belangrijker is dan de winstpunten, zeker in het begin. Deze bouwt nog zoveel spanning op omdat die alles spannend vind, dat een proef ontspannen doorkomen nog even een utopie is dus de winstpunten ook .........Dan denk je dat ze alles al gezien hebben en dan loop je weer ergens tegenaan, waar ze zich weer een rolberoerte van schrikken. Vaak meenemen en ervaring met van alles en nog wat opdoen is heel belangrijk. Wij nemen de jonge paarden ook vaak gewoon mee op wedstrijd om de sfeer te laten proeven en het OP WEDSTRIJD gevoel gaan te leren kennen. Plus dat je dan ook meteen kunt uitvissen vóórdat je dus daadwerkelijk zelf met dat paard op wedstrijd gaat, waar ze dan nog bang voor zijn en waar ze eventueel nog aan moeten wennen.
maar het komt vast wel goed, ze is ook nog jong dus het hoeft ook allemaal nog niet zo snel