Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrisss

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:41

Wel een leuke Linsey! Hoe gaat t met de wedstrijden? Of rijdt je die momenteel niet meer? Waar loopt jij onder het zadel het meeste tegenaan als ik vragen mag?

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:45

Zeker een leukerd Linsey!
Wij hebben gister onze laatste punt gehaald en zijn nu M1 startgerechtigd!!! Zo blij. Gaan zo snel. Toppaard ;-)

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:44

mrisss; thnx! ik ben 9 maand geleden met haar begonnen toen was ze net onder het zadel.
ondertussen heeft ze 4 maand stilgestaan we dachten dat ze iets in haar hals had foto's gemaakt en bleek niks te zitten was puur uitproberen (hoofd omhoog slaan en vreemd doen met oren) nu gaat dit stukken beter! we hebben haar toen zo lang rust gegeven om te kijken wat het met haar deed eerst weiderust en daarna langzaam opgebouwd een maand met longeren.

het rijden gaat nu stukken beter maar ze is dus op haar 8e pas zadelmak gemaakt en nu komt ze in haar uitprobeerfase.
ik krijg erg fijn les van iemand wie veel ervaring heeft met jonge paarden en dat loopt heel goed!

het ''probleem'' wat ik nu heb met rijden is (wat ik voorheen totaal niet had) dat wanneer ik opstap en weg wil rijden ze me been niet accepteert. ze rent weg voor het been, lijkt er bang voor te wezen en word één brok spanning. (voorheen toen ze net onder het zadel was moest ik juist veel drijven) dus snap niet waar dit opeens vandaan komt. instructrice zegt is een manier om onder het werk uit te komen. gewoon je been aanleggen en aansluiten .. niet knijpen en haar gedrag negeren en werkt erg goed.

ook heeft ze uitgevonden zich te kunnen onttrekken en wilt ze af en toe haar rug eruit drukken en hoofd omhoog gooien. dit gaat nu ook stukken beter maar dit komt vaak als er spanning is.

ze is ontzettend sensibel maar kan tegelijkertijd zich ook afsluiten voor mijn been terwijl ik de andere keer het niet eens aan kan leggen.

verder is ze ontzettend braaf buiten, en gaat ze wel voor je door het vuur. ze leert heel snel. ik hoef een oefening maar 1 keer te rijden en de tweede keer heeft zei het al meteen door.

ze heeft echt een gebruiksaanwijzing zowel onder het zadel als op de poetsplaats en met opzadelen.
maarja ze zeggen de moeilijke worden later altijd de beste net zoals parcival :P

zanshiro; thnx! leuk mooi overgaan naar het M !

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:57

Tip; geen aanleuning eisen, maar steeds op lengte houden en zelf de hand op laten zoeken.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:35

lante; dankje! als ik haar op lengte houd en haar zelf de hand laat opzoeken en als ik dan a afwend en ga wijken moet je met je buitenteugel die achterhand begrenzen. dan begrens ik met lichte druk en komt ze direct met haar hoofd omhoog.

ik eis ook niet teveel van haar maar hou wel verbinding en contact met de mond anders is er helemaal geen land mee te bezeilen ! dan heeft ze zoiets van ik voel niks en opeens krijg ik druk maar bedankt voor de tip! vaak werkt het maar bij deze niet!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:22

Lante schreef:
Tip; geen aanleuning eisen, maar steeds op lengte houden en zelf de hand op laten zoeken.

Yep, helemaal mee eens! Ze zijn vaak even wat rommelig in de aanleuning, naar wat ik hoor.

Hallo trouwens, haha, kennen jullie me nog.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:32

D is ook lastig in de aanleuning :j
Ze is heel licht in de hand en komt gewoon snel tdh in overgangen of rolt zich juist op.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-24 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:08

sizzle; leuk paard! klopt inderdaad moeilijk in aanleuning! maar stukje bij beetje gaat het beter! geduld is een schone zaak!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:41

o wow, wat is ze mooi geworden!
DU gaat trouwens ook fijn, had haar 3 keer gestart, en ze was superbraaf. Vond t wat eng, maar alle bewegende,omvallende, voorbijkomende dingen en mensen vind ze dan weer doodnormaal. das n beetje t brutale van de Houston he, keek echt nergens van op. Buitenrijden is echt ontspannen met haar.
Rijd nu al even minder, ben zwanger :-) . Maar DU gaat van de winter naar n meisje toe om gereden te worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:32

Oh, leuk!

Ik heb nog geen wedstrijden gereden ivm de onrustige aanleuning.
Daarentegen hebben we vandaag een puzzelrit, dan leert ze toch alvast vreemde omgevingen kennen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-24 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:38

leuk, wanneer ben je uitgerekend? Ik 22 januari.
DU is nu echt superstil en makkelijk in de aanleuning.
Moet wel zeggen, dat ik haar in t begin vaak met n slofje heb gelongeerd en nu af en toe nog doe. Heeft haar geholpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:46

Ik merk er weinig van en het is ook nog niet te zien. Kan alleen niet doorzitten want dan moet ik plassen :')
Weet nog niet hoe lang ik blijf rijden en wat ik daarna doe.
D is zo ontzettend braaf en cool dat ik me ook nog geen zorgen maak.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-24 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:04

Lante schreef:

Wel grappig, want dit doe ik idd ook. Helemaal als ze even niet meer weet wat ze moet en we even geen "contact" hebben met elkaar.
Leuk om te lezen wat jullie paarden allemaal doen, herken er veel in. Dat houdt de moed er ook wel weer een btje in ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:47

Wauw, gefeliciteerd Sizzle en GU!
En wat is Dallas gaaf zeg, ik vind haar echt knap.

Dat is dus een Houston-trekje, lastig zijn met de aanleuning? Oneta heeft dat ook, ze vind het echt verschrikkelijk moeilijk. Gelukkig gaat het wel steeds beter.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:41

Linsey93 schreef:
lante; dankje! als ik haar op lengte houd en haar zelf de hand laat opzoeken en als ik dan a afwend en ga wijken moet je met je buitenteugel die achterhand begrenzen. dan begrens ik met lichte druk en komt ze direct met haar hoofd omhoog.

ik eis ook niet teveel van haar maar hou wel verbinding en contact met de mond anders is er helemaal geen land mee te bezeilen ! dan heeft ze zoiets van ik voel niks en opeens krijg ik druk maar bedankt voor de tip! vaak werkt het maar bij deze niet!

Stapje wijken en weer rechtuit, en als dat goed gaat 2 stapjes wijken en rechtuit. Ze zijn achter zo sterk dat het problemen met de balans geeft soms. En erom denken dat je niet te veel begrenst, je moet ze wel op 2 teugels houden. :)

Embrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:00

Hallo,
Ik heb ook een Houston merrie.
We hebben haar zelf gefokt uit een Turbo-Magic merrie.
Ze is superbraaf!
Op stal, bij de smid, tijdens het opzadelen en tijdens het rijden.
Echt een fijn paard, dat graag voor je wil werken.
Ze is ook super in de aanleuning.
Heel blij met haar!
groetjes!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YINHVPBY.jpg

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:06

Ziet er goed uit; ik heb dus een Houston, maar ook een half zusje van Turbo magic gehad. :) Was ook een heel fijn paard.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:32

Ziet er goed uit idd, leuk dat ze je zo goed bevalt.

Onlangs een fotomeeting gehad met Oneta, hier even een foto:
Afbeelding

Embrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:17

Mooie foto van een mooi paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:51

Hallooo *\o/*

Oud topic, maar mogen we die nog nieuw leven inblazen? *D

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:27

Vast wel denk ik. Ik heb altijd een Houston gehad. Erg lief dier

Heb nu een charmeur X Houston
Een geweldig paard om te rijden. We mogen nu M2 starten.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:34

Zo..dit topic komt onder een lading stof vandaan haha.

Leuk dier Paardje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:48

Wat een leuk paard :)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-24 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn bijna 2,5 jarige Houston x Excellenzie merrie Karma, zelf gefokt.
Lijkt op haar vader maar met een Arabische touch wat bij haar blijkbaar zich uit. De moeder van haar moeder was half Angelo-Arabier.

Geweldig karakter: slim, eigenzinnig, nieuwsgierig en lief. Ze is in zeer korte tijd naar heel erg guppie naar toch wel iets volwassener gegaan en enorm gegroeid ook! Haar moeder haalde de 1.60 niet maar denk dat Karma al over de 1.60 is inmiddels. Ik verwachtte dat ze 1.63 gaat worden maar misschien groeit ze nog iets.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:25

Wat een leukerd!

Jammer Sizzle, denk dat er ook steeds minder Houston's overblijven..