Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:18

Hier geen last van tandenknarsen, maar heb hem eerlijk gezegd ook nog nooit boos gezien volgens mij. Gelukkig maar :P.
Wat fijn dat je les zo goed ging Sussie!
Het springen valt bij mij ook genoeg aan te verbeteren, maar vind het alleen al leuk voor de afwisseling en hij blijkbaar ook :)). Misschien t.z.t. nog eens extra springlessen overwegen maar dat zien we dan wel weer.. tot nu toe gaat het mooi.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:26

:( Ik wilde vanmorgen gaan rijden, ga nu namelijk 4 dagen naar Nijmegen, maar ben gisteravond met tennissen door mijn enkel gegaan. Duncan heeft dus maar 5 dagen vakantie gekregen :D Ach, het zal m niet schaden, meestal kan ik hem daarna zo weer oppakken...
Tandenknarsen komt me ook niet bekend voor (en heb hem helaas al wel boos gezien :') )

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:29

Balen Lon!
Tennis je veel, of gewoon lekker voor de vrijetijdsbesteding?
Ik heb nl ook getennist vroegahhh, maar toen erg veel ;-)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:35

nee hoor, eens per week op een betonnen baan in een park ;) Ik bak er niets van, maar vind het wel leuk!
(En kan wel asociaal hard slaan zijn we achter, en dan nog binnen de lijntjes ook ;) maar vaker mis dan raak :') )

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:42

reinandje schreef:
ik had vandaag met mijn paard het zelfde word ook helemaal para van de vliegjes pff echt verschrikkelijk zit denk tpch in de familie;)
als ie boos ie tandenknarst tie ook haha zo raar heb ik een paard nooit zien doen nog meer weltmeyers met zulke trekjes??

Jup!
Wolk doet dit ook, maar eerder als er wat spanning opzit/ zijn tanden gedaan moeten worden.

Eigenlijk wel handig, als ze nog maar net (<1j) gedaan zijn is het spanning, anders tijd om de tandarts te bellen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:32

Tandenknarsen doet Weltsieger niet. Wel heb ik hem al verschillende keren heel boos gezien. En dan kan hij heel hoog bokken.

Lon: een keertje vakantie voor een paar dagen zal hem waarschijnlijk meer goed doen dan slecht zijn. Hopelijk gaat het snel beter met je enkel!

Vandaag springles gehad. Vooral gewerkt aan mijn vertrouwen & evenwicht en zijn lenigheid. Geen hoge sprongen dus maar veel gegymnastiekt. Springen vindt Weltsieger echt enorm leuk. Ik moet dus vooral heel rustig naar de sprong rijden en hem het werk laten doen. En dat vindt ik nog moeilijk. Maar het ging vandaag eigenlijk best goed. Nu even regelmaat in het springen houden, zodat ik zelf wat meer handigheid en vertrouwen krijg. (springen doet hij sowieso iedere week, maar meestal met pa of zusje)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:27

lijkt me ook geen probleem voor hem hoor :) Hopen dat ik maandag weer kan rijden, heb ik toch zeker 1 keer getraind tussen mijn lessen in :') Moet genoeg zijn!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:30

Optiwolk schreef:
reinandje schreef:
ik had vandaag met mijn paard het zelfde word ook helemaal para van de vliegjes pff echt verschrikkelijk zit denk tpch in de familie;)
als ie boos ie tandenknarst tie ook haha zo raar heb ik een paard nooit zien doen nog meer weltmeyers met zulke trekjes??

Jup!
Wolk doet dit ook, maar eerder als er wat spanning opzit/ zijn tanden gedaan moeten worden.

Eigenlijk wel handig, als ze nog maar net (<1j) gedaan zijn is het spanning, anders tijd om de tandarts te bellen!

onder het rijden doet tie het ook niet maar als ik bijv ze stal in loop als meneer aan het eten is of gewoon even geen zin heeft dat ik ZIJN stal binnen komt wandellen haha dan leg die ze oren in ze nek en gaat tandenknarssen ja meneer heeft een eigen wil en laat duidelijk merken wanneer hij het ergens niet mee eens is!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:38

Ik ben er van de week vanaf gepleurd. :+ Hij was gelijk al heel fris door het koudere weer ofzo (denk ik) en dan die wind erbij, dus even later lag ik op de grond.. ben wel op m'n hoofd gevallen dus dan zie je maar weer hoe belangrijk die cap is. Verder gelukkig nergens geen last van gehad. Hij stond daarna ook echt zo te kijken, wat doe jij nou :+. Daarna meneer hard aan het werk gezet en heerlijk gereden!
Vandaag weer concours gehad in de regen.. achja eigenlijk mochten we nog niet klagen. Terrein was prima te doen en het regende maar heel minimaal. In het begin was ie weer erg fris en ook aan het klieren, alles was ineens eng en overal sprong hij voor weg. Niet echt fatsoenlijk los kunnen rijden dus, maar toch maar de proef in... en toen stond ie er gewoon hè! De eerste proef ging super, hij liep echt heerlijk, hij was gehoorzaam en niks geen rare fratsen of sprongen. Dat werd dan ook beloond met een 1e plaats met 201 punten! 2e proef was wat minder, hij werd vlak voordat ik de proef in ging een beetje hangerig, ondanks dat wel alle oefeningen netjes kunnen uitvoeren dus al met al wel tevreden. Waren trouwens 184 punten.
Zijn die van jullie ook zo fris dan met dit weer of valt dat wel mee?

Voor Lon zeker wel ideaal zo, want dan heb je ook geen last van die vliegen!
Laatst bijgewerkt door Melia op 24-07-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:41

Nee, die van mij niet fris hoor, gelukkig!
Brrrr, gelukkig ben je "goed" terecht gekomen!
En wat een knappe punten van je eerste proef!
Welke klasse?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:42

Haha nou dat scheelt dan weer!
Nog 'maar' klasse B hoor :P. We hebben inmiddels 20 winstpunten dus het wordt ook wel een keer tijd voor de L.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:42

Wolk moet eigenlijk minimaal aan't werk, als je die mentaal bezig houdt is het in orde.
Wou bvb géén cirkel doen linksom, maar doorverzamelen in galop naar een pirouette, géén probleem.
Maar is wel vrij weergevoelig, maar de zon scheen hier vandaag.
Voor't eerst in 2 weken!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:49

Haha oke, had je niet wat zon hierheen kunnen sturen?
Ik heb nog wat fotootjes van vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:58

Ziet er goed uit Henrieke! Gefeliciteerd met je prijs en punten!

Weltsieger is wel wat weersgevoelig, maar dat wordt al steeds minder. Het was een stalpaard en nu een buitenpaard. Dus hij raakt steeds meer gewend aan wind en regen. Al wil hij met regen nog steeds het liefst zo snel mogelijk naar binnen. En dat hij wat reageert op de wind vind ik helemaal niet erg, daar wordt hij alleen wat sneller van van achteren.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:33

Ziet er goed uit hoor Henrieke! Idd tijd om maar eens door te gaan naar de L... :)

Duncan is op het moment heerlijk te rijden ja, zonder vliegen... Had 5 dagen niet gereden, en ik kon zo opstappen en wegrijden. heerlijk geconcentreerd. Ooooooit ga ik ook wedstrijden rijden ;)

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:44

Ik heb mijn 12 jarige metternich x weltmeyer nét 2 weken geleden verkocht.

Superbraaf dier, z1 dressuur l springen, zeer werkwillig en zeer groot draven en ook zeer spectaculair achterbeen.
Paard was 1.71 ongeveer, en zwart met mooi rassig koppie.

Echt braaf, iedereen kon met hem springen. dressuren en buitenrijden.

Echt een crack, en nu word hij gebruikt voor buitenritjes, zucht...

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:46

Ik heb die Wolkenstar ook gezien, mijn paard heette Weltstar.

Die wolkenstar is gaaf, zag hem al te koop staan :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:58

Lon: wat fijn dat Duncan nu zo lekker te rijden is!
Srauwens: die van mij kan ook ook heel groot en spectaculair draven, maar laat hij dat nou net niet mogen van mij. Hij moet leren klein gaan en dat vindt hij verdomd moeilijk. Hij moet leren klein gaan omdat je anders in de hogere klasses (Z en hoger) in de problemen gaat komen met de oefeningen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:19

Dankje Srauwens
Iedereen vind hem mooi enz, maar hij geraakt maar niet verkocht.

Hij valt zo net tussen alles in: te jong om oud te zijn, te oud om jong te zijn
Te goed om goedkoop te zijn, niet goed genoeg om het superpaard te zijn waar iedereen naar zoekt voor géén geld :roll:

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:59

srauwers schreef:
Ik heb mijn 12 jarige metternich x weltmeyer nét 2 weken geleden verkocht.

Superbraaf dier, z1 dressuur l springen, zeer werkwillig en zeer groot draven en ook zeer spectaculair achterbeen.
Paard was 1.71 ongeveer, en zwart met mooi rassig koppie.

Echt braaf, iedereen kon met hem springen. dressuren en buitenrijden.

Echt een crack, en nu word hij gebruikt voor buitenritjes, zucht...

Klinkt goed! Waarom heb je 'm verkocht dan?
Wel jammer dat ze er niet verder mee de sport in gaan, is daar een reden voor of rijden hun gewoon recreatief?

Wat fijn dat je nu zo lekker hebt kunnen rijden Lon! Scheelt idd een hoop als het wat minder warm is. Adventure maakt die regen eigenlijk niks uit gelukkig, alleen die wind/kou dus wel als hij er maar weer aan gewend is dan wil het wel weer, maar zoals vorige week 'ineens' zo 'koud' werd ie dus wel fris van :+.

Wat jammer dat je Wolkenstar nog niet kwijt kunt. De handel is ook niet zo best op het moment, iedereen wil alles voor een klein prijsje.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:13

Zojuist les gehad met Weltsieger. En hij liep echt super goed! :D We zijn veel bezig geweest met het kleiner en actief op de achterhand gaan en dat pakte hij lekker aan. Natuurlijk houdt hij het nog niet zo heel lang vol, maar al wel ongeveer een volte en dan meteen weer voorwaarts eruit. In galop vond hij het eerst weer nodig om wisseltjes te gaan springen. Maar helaas komt hij er daarmee toch niet onderuit. Dus uiteindelijk liep hij ook in galop fijn bij elkaar met voldoende sprong. Nu alleen helaas 2 weken geen les, omdat ik veel moet werken.

Woensdag ook nog wedstrijd gehad. Hij liep echt twee super proeven. De beste tot nu toe. Helaas daar niet helemaal de bijbehorende punten gekregen. Eerste proef 180 punten. Bij diezelfde jury had ik een tijd terug met een veel slechtere proef ook 180 punten. Die man heeft altijd iedereen tussen de 180 en de 185 punten zitten. Ik vond het meer waard. Tweede proef wel gekregen wat we verdienden: 191 punten. We zaten in een hele sterke ring, dus geen prijzen. Maar dat wist ik al toen ik de startlijst zag. Ik was dik tevreden met hem. Ik kon hem nu simpel rondsturen, terwijl hij zijn best bleef doen. Vanuit hier kan het allemaal nog wat meer in de oprichting in de proef.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:16

Wat een machtige paarden komen hier voorbij zeg _/-\o_

helaas hier geen weltmeyer op stal. Wel de Londonderry, Dancier, Now Or Never, World Cup 11, en meerderen.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:30

@ Ismy: er staat er geloof ik nog wel eentje te koop mocht je interesse hebben... ;)

Sussie, wat fijn dat hij je zo'n goed gevoel geeft, jammer dat zo'n jury kennelijk het verschil niet ziet... Succes met je drukke werkweken :)
Duncan doet het de laatste tijd met de combinatie neusnetje en masker een stuk beter. Misschien waren er minder vliegen door de lagere temperaturen, maar we blijven hopen! (en ik zou toch eigenlijk echt eens moeten gaan starten... Pfff, wil wel, maar al dat geregel... 8)7 )

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:07

Fijn dat Duncan het beter doet nu met zijn neusnetje en masker!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:24

@ Lon83: hahah nee ik rijd bij een fokkerij en daar staan ze !