Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:54

Inderdaad een oud topic maar dan zie je maar hoeveel halfbroertjes en zusjes er rond lopen.

Ik was opzoek naar een topic over ferro en toen stuitte ik op deze.

Ik heb al 8 jaar mijn lieve ushi (voorheen urole) van osmium x elcaro. Ben deze week erachter gekomen dat mijn merrie 2 volle zussen hier in Nederland heeft rondlopen en ben dus opzoek naar de andere zussen van moeder orole en papa osmium.

Alle reacties terug gelezen en herken al het gedrag in mijn merrie. Ze heeft een hart van goud maar ze laat zich niet goed rijden door iemand anders. Ze is erg schrikkerig en kijkerig maar heeft ook dagen dat ze mega goed loopt. Jammer is wel dat doordat dit topic al zo oud is de foto's bijna allemaal niet meer te bekijken zijn.

Mijn lieve ushi heeft 2 veulentjes gehad. De de eerste was niet de bedoeling de vader was niet ggk. De vader van vader was voltaire en de moeder was een tuiger dus flink paard geworden.

Nu loopt mijn zelfgefokte knappe kind ernaast die afgelopen 7 april is geboren ook meegepraat in het dbt. Is een kruising met een lusitano. Waarom lusitano? Omdat dit geweldig past bij mijn merrie.

Wel 2 maanden geleden de ziekte eorth geconstateerd is een ziekte in de snijtanden dus nu toch sterk aan te denken haar volgend jaar te laten dekken door een echte ggk kwpn'er met hoop dat het een merrie word want alleen dan blijft ze. Ik ben dus nu erg aan het kijken voor een mooie bijpassende hengst ik zit te denken aan ferguson of george Clooney allebei Duits gefokte hengsten vrij van ferro bloed. Aankomend jaar ga ik een paardenopleiding volgen en wil graag later de fokkerij wereld in dus zou graag een opvolgster hebben voor ushi. Andere mensen misschien nog suggesties aan hengsten?

Nog een paar foto's
Afbeelding

Met me eerste veulen

Afbeelding

En me veulentje van dit jaar

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo blij met ze!