holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:30

Even aan het zoeken gegaan:

Dayano kreeg er ook meer dan 300, maar de eigenaren hadden de pech dat hij zich blesseerde in het verrichtingsonderzoek en voortijdig naar huis kwam. "Dat is overmacht. Voor ons jammer, maar voor de fokkers ook. Je hebt niet gelijk wat je wilt hebben. De veulens komen in het register A en de merries moeten een IBOP of merrietest afleggen om ster te worden."
De animo voor de in Duitland goedgekeurde Dayano is een stuk afgenomen, erkent Nijhof. "Hij komt dit jaar uit op zo'n 120 merries in Nederland. Het is een trend dat populaire jonge hengsten het jaar erop minder gebruikt worden. Maar als Dayano wel KWPN-goedgekeurd was, had hij er meer gedekt.

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:51

Jammer, dat kan zo gebeuren. En verder heeft hij natuurlijk in Belgie in de sport gelopen en daarmee heeft hij zich in Nederland ook niet echt in de kijkerd gelopen. Het was voor mij ook puur toeval dat ik op Dayano uitkwam voor mijn merrie. Ik zocht specifiek naar Holsteins bloed omdat dat het best op de bloedlijnen van Bridie past. En omdat ik meer van dressuur ben, heb ik dus bewust voor Dayano gekozen en niet voor een springgefokte Holsteiner. Maar er lopen er in Nederland toch behoorlijk wat in de sport en als je op paardenfokken.nl kijkt zitten er toch ook behoorlijk wat merries bij met mooie predikaten. Als de fokkers hem laten staan, houdt het natuurlijk op. Dan verdient zo'n hengst zich niet terug. Erg jammer, dat wel.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:55

We kunnen inderdaad gewoon een clinic van een andere ruiter doen met de nakomelingen uit dit topic! Dat is natuurlijk ook ontzettend leuk, maar wie?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:59

Een beetje offtopic... Maar het nieuwe speeltje van mijn Dayano is vandaag bezorgd:

Afbeelding

:D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:07

hahaha het speeltje van je dayano:P.

ja nou niet persee alleen voor mensen van dit topic. Gewoon dayano bloed is altijd leuk :D. Evt zou je wel de ruiter kunnen vragen die hem al die tijd gereden heeft.. En anders zijn er zat mensen te bedenken.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:17

Dat is inderdaad een leuk idee! Ik zal er is achteraan gaan!
Zijn jullie bereid om voor zo'n clinic te betalen? Ik denk namelijk wel dat dat nodig is haha :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:29

Mag ik hier ook meerpraten?
We zijn namelijk sinds begin maart de trotse eigenaren van Dafhira (diva voor intimi),een merrie van Dayano x Sandro Hit.
Ze is geboren in februari 2008 en is nu dus 4. Ze is donkerbruin met alleen een klein kolletje en nu zo'n 1.70m.
Ik zag hier ook een paar fijne Dayano's langskomen, ze lijken toch allemaal wel erg op elkaar. Een foto van Dafhira staat in mijn profiel.
Ze is ontzettend braaf en als ze iets engs ziet kijkt ze er een keer naar en is het ook goed. Ze heeft wel looplust (wat erg fijn is) en is in de omgang supermakkelijk. Gewoon een heel fijn paard!
Een paar weken geleden was haar debuut in de wedstrijdring, klasse B en ze liep 194 en 197 punten bij elkaar. Ook op wedstrijd en op de trailer erg braaf!

Wel jammer dat Dayano verkocht is, ik denk niet dat we nog veel van hem zullen horen! Helaas.

@nexus: leuk speeltje voor je dayano, wat is het er voor 1?
@anntutjuuh: leuk filmpje!
@renate: leuke foto's van je paard.
@leonie: hoe gaat het beleren van je dayano?
@covels: wij zijn ook bij compere wezen kijken om hem te kopen, maar wij vonden er toen iets teveel werk aan (hij is volgens mij erg dominant of niet?)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:15

Hey wat leuk nog een dayano. Het ziet er inderdaad herkenbaar uit op de foto haha.

Met mijn paardje gaat het super. Hij moet nu gaan leren wat meer omhoog te komen zodat zijn evenwicht meer naar horizontaal gaat komen. Dat pakt hij opzich wel goed op allemaal. Ik rijd niet zo gek vaak dus heel snel gaan we niet natuurlijk. Volgende week komt de zadelmaker. Vond dat hij daar toch wel aan toe is. Word geen nieuwe want dan blijf ik bezig, maar een 2de handsje wat goed past.

Uiteraard moet er betaald worden met zo een clinic. Maar als je met een redelijke groep zou kunnen komen is het wel te doen lijkt me! Lijkt mij wel heel leuk!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:29

Clinic en Dayano meeting lijkt me erg leuk!! Voel er alleen weinig voor om naar Belgie te reizen... :P

Leuk dier Linda_hans!!! :D

Nog even de filmpjes van de proeven van afgelopen weekend!

Proef 1

Proef 2

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:14

@anntutjuuh: Leuke filmpjes. Ziet er goed uit.
@Linda_hans: Ow wat leuk. Hij is onder het zadel inderdaad aardig dominant. In de hand heeft hij wel eens de neiging, maar hij laat zich goed corrigeren. Qua karakter is hij wel een scheet. Maar met het rijden is hij zeker niet de simpelste en er zit veel werk aan. Daar zitten we nu midden in. Wat vond je verder van hem.

Voor degene die komend weekend wedstrijd hebben, veel succes en plezier!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:35

@covels: we vonden het een heel lief dier met goede gangen. al was zijn stap wat minder vonden wij. verder een heel leuk dier, maar gewoon heel veel werk. hij moest gewoon weer een keer goed gereden worden, als je snat wat ik bedoel. Wel echt een leuk dier hoor!

Nog mensen op wedstrijd geweest? Wij gaan volgende week weer op wedstrijd, ben benieuwd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:09

Ik ga alleen maar op wedstrijd om te jureren atm. Vandaag een wat mindere ring maar toch wel lekker gejureerd.

Empi is echt enorm baldadig op het moment, maar als ik hem flink achter zijn vodden aan zit loopt hij uiteindelijk steeds wel erg goed. Nu nog iets meer vanzelf zodat ik wat minder hoef te werken haha. Zal binnenkort als hij hierdoor heen is weer even filmen :D

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:42

Welkom Linda! Gefeliciteerd met je Dayano en de mooie winstpunten al gelijk!
Laatst bijgewerkt door Nexus op 25-08-23 14:04, in het totaal 4 keer bewerkt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:51

Hartstikke leuk Nexus, die zijn al snel aan elkaar gewend!
Veel succes op wedstrijd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:11

Wat Leuk Nexus die foto :D.

iedereen veel succes op wedstrijd!

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:30

Hallo allemaal,
Weer een korte Compère update: Het zadel ligt, eindelijk. Geduld wordt beloond.
Hij gaat het steeds beter doen, het slimme manneke pakt alles goed op.
En hij gaat er ook steeds beter uitzien. In het begin was het moeilijk om hem wat voller te krijgen. Ik kan zien dat hij steeds beter in z'n vel komt te zitten. Foto's volgen ..... (moet nog uitzoeken hoe dat werkt).
Nog iemand op wedstrijd geweest afgelopen (lang) weekend?
Groetels

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:19

Ben ik ook weer!

@covels: fijn dat het beter gaat met compere!
@leonie: hij is dus lekker aant proberen! Gaat het goed verder? En gejureerd, was het nog leuk?
@nexus: wat een leuke foto!

Hier afgelopen weekend wedstrijd gehad, voor het eerst op gras en op een redelijk groot concours met van alles erom heen. Diva was helemaal nergens van onder de indruk, ze vond het allemaal prima! Ze keek echt nergens van op, echt superbraaf dus.
De proeven ging ook goed, resultaat een gedeelde 1e plaats met 198 punten en een 1e plaats met 200 punten! Gaat hard zo! Ze gaat momenteel echt heel hard vooruit, hopelijk blijft ze het zo fijn doen.
Wat een weer he trouwens? Heerlijk!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:06

@Covels, fijn dat het nu goed ligt. We wachten nog steeds op foto's hoor!
@Linda, Super hoor! Echt gaaf!Ik hoop straks ook zo goed van start te gaan... Even wachten nog hier.

Ik was Empaier even beu haha. Hij was al paar dagen echt heel vervelend (ik rijd maar 3 x inde week dus gaat wel redelijk wat tijd overheen steeds). Meest vervelende was dat hij gewoon door mijn hand heen denderde. Dus ik had er een slof aan gehangen. Heel losjes uiteraard, maar net genoeg zodat hij niet door mijn hand heen kon trekken en dan gas kon geven. Ik heb hem er 5 min mee gereden en toen eraf gehaald en hij had het helemaal begrepen. Dat was zondag.

Vandaag weer gereden en hij was echt super braaf! *\o/* Liep echt als een trein! Slim paard haha.
Met een zweep precies hetzelfde. Die neem ik 1 x in de zoveel weken een keer mee en dan weet hij weer genoeg. :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:37

Hoi!
Ik heb eindelijk een rij foto van Caramba en mij, het gaat de laatste tijd erg goed en hebben 2 juni weer een wedstrijd.
Ik hoop erg dat we de B uit kunnen, hij begint steeds meer te klieren omdat hij het saai vind worden haha.

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:08

Leuke foto Renateeee, ik zie dezelfde hals en lange benen als bij de andere Dayano's. Leuk dier!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:21

Heb net weer is een wedstrijdje gehad in de B onze stand staat na vandaag op B + 9! (188&181). Ben zeer trots op mijn topper! Over 2 weken gaan we samen naar de KNHS instructieweek All around!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:37

Gefeliciteerd Renate

Hier gisteren ook weer wedstrijd gehad, super proeven gelopen en daar worden ze ook voor beloond met 220 en 224 punten !!! Nu gaan ze de overstap maken naar de L1, ben benieuwd.

Verder nog mensen op wedstrijd geweest?
EN hoe gaat het verder met de Dayano's?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:44

@Linda_Hans ik zag op jou profiel dat je ook op Oudbeijerland startte? Ik wil daar binnenkort ook gaan starten haha!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:46

@renate: jaa daar hebben we op de oud-beijerlandse dressuurdagen gereden op het gras. Was op zich een fijn concours, alleen duurde het nogal lang voordat de prijsuitreiking kwam.
Waar start jij dan meestal?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:59

Ik start meestal op de stal waar ik sta, Manege willemshof. En ga in september simonshaven starten