Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:09

Elliot is eerlijk, niet dominant, leergierig en snapt nog steeds niet helemaal dat hij een hengst is :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:10

Dat komt nog wel :+

Afhakken die hap :=

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:14


Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:16

Sammie schreef:
Dat komt nog wel :+

Afhakken die hap :=


Haha.. hij is echt een doetje.. veel mensen kijken er even onder omdat ze niet geloven dat hij nog hengst is.. haha.. Voorlopig mag hij nog lekker hengst blijven... die ballen kunnen er altijd nog af :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:28

Hij is nu 2,5 hé. Komt van 't voorjaar wel. Dan gaan die hormonen aan de gang. Die van mij was met 2,5 ook totaal niet hengst. Is in mei gecastreerd. Mooi op tijd.

't klinkt intressant "ik heb een hengst", maar ik ben echt van mening dat die dingen bij een paard dat niet dekt meer in de weg hangen dan je er voordeel aan hebt.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:33

Ik ben benieuwd... het wordt wel tijd dat hij praatjes krijgt :D haha.. Gelukkig ben ik niet het type die het interessant vind om een hengst te hebben... Boeit mij eigenlijk weinig wat anderen er van vinden.. Ik hou van mijn beesten zoals ze zijn en niet omdat het een hengst is of niet... Mijn ruin van 24 gedraagt zich wat dat betreft meer als een hengst dan Elliot :D

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:05

Dorus was ook tot zijn 2e jaar hengst, wij hebben hem in augustus laten ontballen XD ahh. Hij was daarvoor wel veel mooier gebouwd, mooie strakke nek etc. Maar inderdaad, neem je paard zoals hij is, hij blijft mooi ;)

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:39

Diego is braaf onder het zadel en zeker niet schrikkerig of kijkerig .. wel is hij nog steeds HEEL erg dominant naar mens en dier ;-) De Upperclass die Lauw nu te koop heeft vind ik een leuk koppie hebben met een ECHTE upperclass uitstraling en heel erg gunstig geprijsd in vergelijking met alle andere dieren op zijn site ... waar zou dit prijs verschil nou in zitten .. puur om de beweging of speelt het feit dat de upperclass nog niet bereden is ook mee ? ?

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:11

Dat is inderdaad ook een super mooi paard! Dat prijsverschil ligt denk ik deels aan dat ie nog groen is ja. Maar sommige bereden paard die op zijn site hebben gestaan waren ook al wat prijziger. Dorus heeft een hele vlakke, matige galop vind ik. De paar keer dat ik hem in de longeerring laat galopperen gaat hij overkruist. Ondanks dat hij jong is valt dat me wel op.

Na de vakantie heb ik voor het eerst les met hem van een super opgeleide instructrice! Ben benieuwd wat zij ervoor weet. Ik zal ook wel wat fotootjes plaatsen dan als jullie dat leuk vinden.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:14

@ruth, de galop is bij mijn paard juist zijn beste gang hij heeft een enorme ruime galop de draf daarentegen is heel erg gewoon :-) foto,s zijn altijd leuk ..,

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:13

Nog geen week staan er nieuwe vriendjes bij de paarden! Twee tinkers van 6 en bijna 2. Dorus kan nu lekker spelen en hij vindt het helemaal geweldig.
Hier de link naar een filmpje:
http://www.facebook.com/v/10150638563133094

Ik vond het nogal opvallend dat ie met ze oren naar voor staat te kijken hoe die paarden boos op hem af rennen.

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:30

Ik heb een nakomeling van Upper Class, gekocht van Athlete op bokt :) . Uit een elite merrie v. Olivi van 6 jaar, 1,67 hoog. Heel sympathiek paard om mee te werken!

Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:54

@ Ruth ik kan het filmpje niet openen ? ?
@ KG Images, leuk paard hij lijkt heel erg lekker los door zijn lijf ;-) Heb je hem pas gekocht ? ?

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:09

Ruim een maand terug ja :j . Hij is overigens van mijn schoonvader.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:11

Hmm komt vast door me blokkering op facebook.
@KG Images, ben jij dat er op?

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:15

@ Ruth: Dat ben ik ja :j

Het is inderdaad een paard wat heel makkelijk over de rug loopt, ook in het werk aan de dubbele lijnen. Fijn achterbeen ook.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:23

Nog ff vergeten: Vandaag (net) heb ik les gehad van Miranda van der Schuur (centered riding instructrice ; zie paardenplezier.nl). Ze was echt super en ik heb echt heel wat van geleerd. Ze vond allebei de paarden heel stijf :o Ik moet dus toch wat meer met ze gaan doen. Dorus gewoon tijd niet rijden maar alleen lekker grondwerken en hem op ze achterhand krijgen door tempowisselingen. Lekker rustig aan galop en spieren opbouwen! Hij vond het onwijs leuk en hij stond te wachten bij het hek toen we aan het napraten waren, hij wou zo graag nog even door.... <3

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:28

Fijn dat je veel aan je les had Ruth, kan je lekker aan de slag.

Mijn paardjes zijn vandaag geënt, dus die hebben een dagje buitenspelen.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:31

@ Kathleen (denk ik dat je heet?)
Haha, jouwe een keer een dagje buitenspelen en de mijne een dagje aan het werk =P Zo wisselen we het is om he

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:36

Zo heet ik inderdaad! :j

Bien mag morgen avond weer licht aan het werk, donderdag pak ik haar weer op. Wedstrijden stellen we nog even uit met de Rhino. Jammer, want startkaart was keurig netjes op tijd binnen.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:06

Het is inderdaad weer knoeien met dat Rhino.. Gelukkig kom ik nooit ergens met de paarden verder dus weinig kans dat ze het krijgen. Hier zijn ook veel (of zelf alle?) wedstrijden afgelast en maneges gesloten. Vind ik wel goeie maatregel van paar jaar terug waren er pony's aan overleden op die maneges.

Ben benieuwd wanneer het weer over trekt.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:48

@KG_Images Mooi paard!! Leuk om weer een andere Upper-Class te zien :)

Met Elliot gaat het goed.. Gister voor het eerst in de stapmolen geweest.. Wat een brave!! Knalde een paar keer tegen het hek.. en kreeg het hek een paar keer tegen zijn kont.. maar geen stress! Althans.. zijn stress bestaat meer uit wat snuiven en veel mesten :D Was weer trots op hem en zijn fijne karakter bleek ook met zoiets spannends gewoon fijn te blijven!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:53

Een paar foto's van 2 weken geleden.. Ze staan nog maar met z'n 2en in de opfok.. maar kunnen het super vinden! Die andere is zo'n 1.70.. dus Elliot lijkt wel klein duimpje naast hem..hahaha..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:18

Knap diertje hoor!

Vandaag echt heerlijk gereden in de buitenbak, ze trok er lekker aan en komt steeds fijner in de aanleuning. Heel tevreden met haar :j

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:35

@Ruth, fijn dat het rijden zo goed ging ;-)
@ Clouwdy, gave foto's van Eliot tis een echte stoere bink
@ kathleen, idd maar even geen risico nemen met het Rhino je moet er niet aan denken dat deze vervelende ziekte op je stal komt .. ik hoop dat het snel over waait laat de zon maar komen ....

Met Diego nog steeds alles goed hij blijft wat hengsten gedrag vertonen en hij blijft dominant maar doet nu wel alles wat we van hem vragen, hij kan zonder paniek alleen in de paddock staan hij kan in de stapmolen hij loopt aan de longe en hij loopt onder het zadel dus wat willen we nog meer haahaha

bijgaand nog een foto van mijn homo paard hahahahahaha

Afbeelding