Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:09

@ Tienus63
Ik heb tienus al gezien.......Knipoog

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:33

Downhill schreef:
"Luister" je wel eens aan haar buik? Rolleyes

klinkt misschien stom, maar als mijn merrie's hoogdrachtig waren deed ik dat wel eens Nagelbijten / Gniffelen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:36

Haha!

En RZDLover? : Wat hoorde je allemaal? Beschrijf het eens in een tekst ........ Nagelbijten / Gniffelen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:37

uhmmm blub...blubblubblub.....blupperdeblublub.....jaaaa ik ben een mooie schimmelhengst....blubblub Nagelbijten / Gniffelen

(dit was bij Zandiego he)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:40

.
.
.
WHOEHAHAHAHAHA!!! Hyper!

Wat had het veulen op DAT moment dan gedaan, vraag je je zeker af.....
Ben benieuwd of Tienus ook haar oren opwarmt aan de buik van haar merrie met Sydney-inhoud Party!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:42

word brazil al een grote vent?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:51

Jaaaa, en hij had 30 uur lang HEEL VEEL nare praatjes omdat we een verkeerd maatje bij hem hadden gezet op stal. (zie site) We dachten dat ie wel lief zou doen maar niet dus (beetje terecht van hem, alleen de wijze waarop hij dat deed was niet zo vriendelijk... Boos! ).
We hebben er nu maar een grotere HENGST bij in gedaan (samen in een ANDERE stal)
Praatjes zijn PER DIRECT over Haha!
Foto's maak ik straks wel eventjes.
Hieronder een voorbeeld van zijn "vrolijke" gezicht. Let vooral op zijn achterbeen. Foto daaronder zie je hoe het komt dat ie zo deed...

Afbeelding

En hieronder de OORZAAK. Dus we hebben even een "braaf" hengstveulen erbij gezet om het de kop in te drukken. Dat is PERFECT gelukt en nu is hij weer heel lief. Ook naar zijn nieuwe maatje (en andersom)
Afbeelding

Meer staat er onder rubriekje 05-11-06

@ RZDLover: Ga jij nog naar je Sydney binnenkort?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

agosss arme brazil werd aangezien voor een net bevalle merrie! Bloos! dat kan toch niet. Dat veulen was vast niet zo slim Clown
hij is wel lekker fors trouwens, hij lijkt heel erg op die van mij toen ie zo oud was! (alleen had die van mij nog veel grijze haren erdoorheen).
ik weet niet wanneer ik weer naar mijn Sydney ga, maar ik kan die mensen wel even e-mailen om te vragen of ze wat tijd hebben om een foto te maken. Ik ben toch ook wel nieuwschierig hoe de jongste eruit ziet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

Tienus mag niet aan haar buik komen, dan wordt ze erg boos.
Ik mag wel voorzichtig aan haar buik komen, maar als ik het onverwacht doe, heeft ze er een grote hekel aan.
Mijn man wreef haar een poosje terug langs de buik; vond ze niet zo'n strak plan.
Dan geeft ze zo'n merriegilletje.

Ik hoor wel blub, blub in de buik, maar volgens mij is dat de normale darmactiviteit.
Ik vind het wel grappig om te zien dat het veulen soms wakker is.

Ik hoop op een schimmel, mijn man op een vos.
Een (donker)bruine is altijd oké.

En ach, het allerbelangrijkste is dat alles goed gaat, met merrie en veulen.
Namen bedenken doen we pas als het veulen gezond en wel op de wereld is.

Bij leven en welzijn, zoals mijn oma pleegde te zeggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:55

@ Downhill, is dat nodig zulke vieze plaatjes op een openbaar forum Clown
Hij is behoorlijk gegroeid zeg!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:19

@RZDLover: Dat zou tof zijn als ze foto's willen maken van je paardjes Pling

En ja Braz is eigenlijk te dik....... Hij heeft 6,5 maand aan de uier van zijn moeder gehangen Bloos Omdat de moeder anders te dik werd...... Ik had hem liever eerder weggehad maarja, het is niet mijn merrie en voor Brazil is het eigenlijk alleen maar méér vitamientjes.... Ja
De veearts zei ook al dat het een flinke wordt. Alles vind ik best maar boven de 1.70 wil ik hem echt niet hebben. Ze zeggen altijd klein maar fijn (vooral in de wendingen op een parcours)

Tienus63..... Bloos Clown Bloos Haha! omschrijf jij eens wat je hoort en ziet als het veulen wakker is. Werelds om te zien als je van die voeten langs de buik ziet gaan, he?
Blijft het bij "gillen" of gaat ze ook een keer uithalen als je doorgaat bij haar buik?
Hoe krijg je je paard zo mooi in de haren? (ja, poetsen poetsen) Ze ziet er super uit hoor!
Het "vieze plaatje" is van twee kinderen die "doktertje" spelen.... Clown Bloos Alleen het merrieveulentje wilde steeds "dokterje" zijn..... Hyper!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:30

Poetsen, poetsen, poetsen en nog eens poetsen.....................In mijn dromen.

Gewoon de borstel erover en klara.
Heel af en toe spray in ze in met Bodyshine van Cowboy Magic. (op bestelling verkrijgbaar in Dedemsvaart bij de Graaf)

Niets meer aan doen, lekker in laten trekken en de volgende dag alleen met de zachte borstel erover.

Maar nu ik er over nadenk waarom Tienus meer glimt; hij rolt vaker in de modder.
Verder krijgen ze Havens draversbrok, hooi en weidegang. Sinds een week of 4 krijgen ze Pavo Eplus bij inspanning erbij.

Ze haalt gelukkig niet uit, gewoon zo'n waarschuwend merrie gilletje.

Volgens mij gebeurd er bij een drachtige merrie hetzelfde als bij zwangere vrouwen of drachtige koeien; je ziet gewoon die buik duidelijk bewegen, anders dan een ademhaling.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:22

Hai Tienus63,
Ik hoor het vaker dat ze van de Bodyshine van Cowboy Magic mooi gaan glimmen. Bedankt voor de tip, ga ik ook maar eens kopen.
Lekker dat je merrie er zo gezond bij loopt! PAVO E plus is een supplement die ik ook een tijdje gevoerd heb aan mijn vorige paard, inderdaad super spul!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:46

Een nieuwsberichtje over de hengst VDL Sydney:

Afgelopen vrijdag is hij mee geweest naar Luttenberg en het eerste parcours had hij een fout en het tweede parcours won Sydney. Hij sprong erg goed, eerste parcours oversprong hij zich waardoor hij de achterste balk van een oxer heel licht raakte,
jammer.

Maar Sydney is nog maar een jonge hengst en gaat zich steeds meer bewijzen in de springsport Knipoog

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:21

Loopt 'ie ook nog internationaal mee in Meppel? Marcel start volgens de lijst de Karandasj van een clubgenoot in het ZZ.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:08

Als het goed is gaat Sydney gewoon starten in Meppel heb ik begrepen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:40

Sydney is vandaag als 3e geëindigd in de rubriek 6/7 jarigen tijdens indoor Meppel.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 17:42

tienus63 schreef:
Sydney is vandaag als 3e geëindigd in de rubriek 6/7 jarigen tijdens indoor Meppel.

Goed gedaan!!!!!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:16

Haha! wow goed gedaan sydney!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:18

Dat zijn leuke berichten Tienus63, Hij wordt alleen maar BETERRRR

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:06

Om het gevoel er een beetje bij te krijgen hoe het concours in Meppel was waar Sydney deelnam met Marcel de Boer:

Prijs van Friesland Coberco - Meppel
17 11 2006

Intern. 6/7 jarigen 2e kwalificatie – 2 Fasen

In deze rubriek verschenen er 43 combinaties aan start. Er stond een twee fasen parcours opgesteld. De eerste fase bestond uit de hindernissen 1 t/m 8 en de tweede was uit 9 t/m 13. In de tweede fase werd elke gemaakte springfout omgezet in 3 strafseconden. Er wisten 18 combinaties foutloos door de eerste fase te komen en daarmee dus door mochten in de tweede fase. Als eerste lukte dit de als tweede aan start verschijnende uit Duitsland afkomstige Thomas Lehmann. Hij reed in de tweede fase een basistijd echter vanwege een gemaakte springfout werd de eindtijd 40.51 sec. Het zou hem de 11e prijs opleveren. Marcel de Boer met de KWPN goedgekeurde hengst Sydney reed een hele snelle tweede fase in een eindtijd van 31.71 sec wat inclusief 3 strafseconden was. Het was Teus van de Brink die als eerste een basistijd reed die tevens eindtijd was in 33.01 sec, maar bleef hiermee toch achter Marcel de Boer. Ook Anne van Vulpen noteerde een hele snelle basistijd die tevens eindtijd was in 30.83 sec en nam daarmee de leiding over. Maar het bleek nog sneller te kunnen. Jan Verellen met Jensen’s Tango zette met een foutloze tweede fase de klok stil op 30.47 sec. Het bleek de winnende tijd te zijn. Anne van Vulpen werd hierdoor 2e en Marcel de Boer 3e. Als 4e eindigde Teus van de Brink en Mans Buurman werd 5e.

BRON: www.indoormeppel.nl

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:21

zouden er ook foto's gemaakt zijn?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:31

Ik hoop het RZDLover.... *LOL*

Heb je de mensen nog kunnen vragen om wat foto's van jouw paardjes ???
Ben zo benieuwd. Vingers aflikken

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:34

oww nee helemaal vergeten Bloos! zal het vanavond na het eten gelijk doen (vaak duurt het dan nog lang voordat ik ze krijg, omdat die mensen zo druk zijn)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:36

Ik hoop dat ze het snel doen. Wanneer ga jij er zelf weer naartoe?