Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:12

Haha inderdaad maar heb je bij fancy ook oren naar voren en op een andere manier oren naar voren? :P bij de een moet je opletten en bij de andere is het gewoon een blij paard.

Gina loopt weer helemaal goed! Kneuzing in haar zool, staat nu op zooltjes en nergens meer last van. Nog even twee dagen rustig aan longeren en dan mag ik er weer op! :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:36

Ja zeker. We hebben oren naar voren in de zin van alles is leuk en interessant. En dan heb je standje oren vallen nog net niet van der hoofd af.. dan is het ineens oppassen geblazen :') en als ze 1 oor ineens heel snel opzij draait en weer terug.. meestal gaat ze dan ineens een sprong maken.

Mooi dat het weer goed gaat met gina! Weer lekker aan het werk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:54

Hahaha van die oren is ook herkenbaar , Hudson vandaag in de buitenbak gereden .. Hij keek z'n ogen uit hahaha oren op steeltjes, maar man wat gaat hij sjouwen zeg. We zijn nu alweer even bezig met het ruimer draven en hij wordt daar echt sterker in en meer rust . Hij schoot nog wel een keer af omdat er een groep wielrenners voorbij kwam hahaha maar gelukkig is hij makkelijk weer terug te zetten.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:13

Heerlijk he moniek als ze dat ineens gaan doen. Fancy gaat ook echt met sprongen vooruit , maar tegelijk word ze ook echt wel een handvol(heet&sterk). Moet er echt wel aan blijven rijden want anders ben ik de sjaak haha. De buitenbak hier is ook favoriet om te laten zien hoe goed je je benen kan strekken :')

Maar goed dat Hudson ook zo lekker gaat en dat hij wel goed terug te nemen is als er wat gebeurd. (Kan mijn merrie wat van leren)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:36

Dat is dan misschien het voordeel van een ruin .. Ik weet het eigenlijk niet want heb nooit een merrie gehad ;) maar het is idd wel een voordeel.. Heb je die spanning iig niet bij jezelf, van " ojee als hij gaat rennen , gaat hij ook echt rennen "

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:06

Ik weet ook niet echt of het nou iets voor een merrie is of niet.. maar fancy als die gaat dan gaat ze ook gelijk echt voluit en komt ze niet terug voordat ze zelf is gekalmeerd of zo moe is dat ze niet meer kan. Al gaat het de laatste tijd wel oke.. moet haar gewoon niet tot dat punt laten komen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:11

Heb ik met mijn vosje geen last van. Die gaat er nooit echt vandoor ofzo. En als ze al wat rent dan is het na 10 meter wel voorbij. Maar goed ik accepteer dat geren ook niet. Ze is meer van het stuiteren :')

Gister was er iemand die zei och jee, een merrie, een vos en krack c?! Maar ik vind mn vosje echt een super fijn karakter hebben. Alleen beetje jammer dat iedereen het moet weten als ze zich verveelt. Maakt zichzelf los en trekt dan alles waar ze bij kan stuk. Zo was vorige week het isolatiemateriaal van de waterleidingen aan de beurt :') en trailer in je eentje is ook niet leuk. Die wordt in elkaar gemept. :/

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:21

Fancy doet het ook niet vaak , alleen als ze het doet doet ze het gelijk goed. Tot nu toe 3x gebeurd. 1x slecht afgelopen voor mij haha. Over het algemeen is ze juist heel nuchter en braaf alleen wat loperig.

In de omgang het liefste paard wat ik ken , alleen doordat ze zo groot is kan ze soms wat lomp zijn.

Maar een instructie op mijn oude stal keek me ook al raar aan toen ik zei een uphill × krack c merrie gekocht te hebben. Die vond het een klein risico :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:41

Hahaha ik heb helemaal de jackpot .. Krack x Jazz x Belisar hahahaha .. Hij is wat dominant aan de hand maar onder het zadel super betrouwbaar .

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:49

essie_blue schreef:
Wauw knap moniek!! Maar vind het er soms wel wat geforceerd uit zien :o wel terechte punten hoor, want je reed heel netjes. Maar rustig aan he, hij is nog zo jong :)

Heerlijk zo groot sharkj!

En qleke jij ook gefeliciteerd!!

He bah wat rot jeska.. snap dat je zit te stressen! Herken ik heel erg haha. Sterkte!

Ik moest even nadenken! Maar ik zag ineens staan dat kingston ACB van jou is. Jij was er toch ook op WK jonge paarden om te helpen bij de stand van Topfit horse shop?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:36

Haha nou moniek ik vind jazz nakomelingen eigenlijk altijd wel heel erg gaaf. Zit er zelf ook aan te denken jazz bloed te gebruiken als ik fancy ooit wil laten dekken :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:38

Haha ja dat klopt Duchess! Welke dag was jij er?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:10

Ik werd ook voor gek verklaard met Baila, dat is een Krack C x Whinny Jackson, vooral van de moeders vader zeggen ze dat er nerveuze paarden komen. Baila gaat heel fijn de laatste tijd, ben ik blij mee! :D
Afbeelding

Een paar maanden geleden ging het er nog zo aan toe..
Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:22

ziet er netjes uit joysie , hele verbetering!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 05:32

Zit veel meer rust in zo te zien .. En een ander hoofdstel zou het daardoor komen ? Ik rijd Hudson ook met een Micklem , was eerst wat huiverig maar nu heel blij dat ik hem gekocht heb.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:08

Een hele verbetering inderdaad! Goed hoor :j

Ik hoor altijd als mensen vragen wat de papa en opa van Gina zijn; oh daar zou ik wel een veulen uit willen fokken! Ben je dat ook van plan? :)) haha eh misschien wel maar ik zou een veulen geloof ik niet weg kunnen doen, zo'n muts ben ik dan weer.. :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:48

Dus die micklems werken wel echt? Ik vind ze echt spuuglelijk die dingen , maar heb me altijd al afgevraagd of dit nou echt zoveel verschilt maakte met rijden. Omdat ik bij de mensen die ik er op heb over zien stappen nou niet echt veel verschil zag met rijden.

Oh jeska dat klinkt bekend! Ik heb ook al meerdere malen de vraag gehad of ik met Fancy wil gaan fokken. En opdrachten gehad om toch naar de keuring te gaan :') maar ik wil niet met haar fokken. Misschien 1x een veulentje , maar hier het zelfde probleem... ik zou het niet weg kunnen doen. Dus daar moet nog even een keer heel goed over nagedacht worden.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:08

Dankjewel allemaal :)

Bij Baila was het helaas niet zo eenvoudig door alleen het hoofdstel te wisselen en heel veel verschil merk ik niet met de micklem/een normaal hoofdstel. Maarja, ik heb hem toch a gekocht en niet gebruiken vind ik dan zonde. Baila was lang niet gereden en was enorm snel angstig en gestresst, wat ze niet zo makkelijk af laat vloeien. In combinatie met dat ik zulk soort paarden niet gewend was, ging het eigenlijk barslecht := Verder is er een osteo, tandarts, nieuw zadel en heel veel tijd aan te pas gekomen, hahaha. Nu zijn we gelukkig aardig aan elkaar gewend en wordt het steeds rustiger met rijden. :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:03

Shark, Hudson had ik eerst een " normaal " hoofdstel om met gecombineerde neusriem... Hij nam het bit niet aan en knikte er snel achter.. Vanaf de 2e keer dat ik hem met de micklem ree trekt hij zelfs aan m'n hand en neemt het bit veel meer aan. Bij Hudson dus echt verschil. Ze zijn ook niet mooi... Maar ik ga dan toch voor wat m'n paard prettig vind en niet of het mooi is ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:50

Hier hetzelfde! [***] nam ook veel beter bit aan met de micklem! Was wel even wennen.. Voornaamste reden bij mij was omdat zijn gecombineerde neusriem plots schuurplekken veroorzaakte.. Vond die andere ook veel mooier maarja..

En die isolatie rond de waterleidingen afbreken herken ik precies :') staleigenaar kon daar niet mee lachen, ik wel :D :D

We zijn gisteren 2de geworden trouwens!! Had echt heel goed gevoel id proef! Heb daarna een demo mogen rijden met de andere prijswinnaars.. Super leuke ervaring!!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:37

Goed om te horen dat het toch verschil maakt. Ik zou hem ook kopen als fancy niet fijn op haar andere hoofdstellen zou lopen , dan maar lelijk. Maar fancy loopt eigenlijk prima op gecombineerd en nog fijner op een lage neusriem , die ik overigens ook niet de mooiste vind haha. Vroeg me gewoon af of het echt zoveel verschilde of dat het een beetje overdreven was allemaal ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:11

Denk dat het per paard verschilt of het echt werkt of niet, ligt ook aan de vorm van het hoofd denk ik!

Super goed Qleke! Gefeliciteerd!

Vandaag weer voor het eerst gereden op Gina, ze liep weer helemaal goed. Strontvervelend, dat wel.. :roll:

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:17

Essie_blue ik ben de nieuwe stagaire van Anne-Claire

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:56

Oh wat leuk!! :) Dan weet ik t weer haha!

Gefeliciteerd Qleke!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:22

Rij jij toevallig bij Duindam in delftsehout joysie? Dacht de bak te herkennen.. kom daar ook wel eens met een vriendin.

Mooi dat gina weer goed loopt , zal best dat ze nu even stront vervelend is haha.. maar je kan in ieder geval weer lekker aan de bak.

Fancy voelt zich momenteel geloof ik heel erg goed , wat een energie en Power heeft dat paard ineens zeg.. weet niet waar ze het allemaal vandaan tovert ineens :')