Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 09:31

Hallo allemaal!

Mijn vriend was gisteren mee naar stal, omdat ik hem gevraagd heb een filmpje te maken van het rijden. Dit was alweer een flinke tijd geleden, ondertussen zijn we onwijs verbeterd, maar wilde ik ook de punten zien die verbetering vragen en die ik niet kan zien als ik erop zit (hebben helaas geen spiegel in de bak). En bij het zien van het filmpje werd ik echt enthousiast! Ik wist niet dat we zo vooruit gegaan waren! *\o/*

Waar we op verbeterd zijn:
- Aanleuning
- Meer bij elkaar/rondes
- Actiever/meer impuls
- Meer vanuit de achterhand
- Een veel rustiger beeld
- Mijn houding
- Het houden van mijn handen is stiller
- Mijn beenhulpen zijn stiller
- Meer bewustzijn dat eventuele fouten bij de ruiter liggen

Waar we nog op moeten verbeteren:
- Aangalopperen meer bevestigen
- Achterhand mag nog veel actiever
- Meer opwaarts laten bewegen
- Bij het oppakken nog ronder en meer bovenin de hals (eerst ervoor gekozen hem rond te rijden, omdat Franco zijn hals niet goed gebruikte)
- Iets meer expressie

Op dit filmpje was Franco 6 maanden onder het zadel:
https://www.youtube.com/watch?v=kLhxcRA8Nec

Op dit filmpje 9 maanden onder het zadel:
https://www.youtube.com/watch?v=Ju6kUtSCjgw

Dit is een filmpje van gisteren in de training <3 *\o/* :
https://www.youtube.com/watch?v=7CpspxjlD1o

Hopelijk zien jullie ook de vooruitgang en vinden jullie het ook een veel rustiger beeld dan voorheen! :D

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:19

Zo die is vooruit gegaan zeg! Wat loopt hij lekker ontspannen, daar ben ik wel jaloers op ;)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:48

mellamoshan schreef:
Zo die is vooruit gegaan zeg! Wat loopt hij lekker ontspannen, daar ben ik wel jaloers op ;)

Nou, die ontspannenheid was vandaag ver te zoeken! Tjonge jonge, wat kan dat paard zich soms aanstellen -O- ... Ging rijden en ze waren de stallen langs de bak aan net uitmesten. Hierbij werden de paarden steeds een voor een naar buiten en naar binnen gebracht. Meneer verdraaide bijna zijn nek om de boel maar te kunnen zien, lette totaal niet op, zette zijn nek er hoog op, oren erop, fixeren, spanning opbouwen en spoken zien. En ik probeerde nog tot hem door te dringen door kneepjes in de teugels te geven, zo van "Joehoe! Hier zijn we bezig", maar daar reageerde hij niet op, dit met meer nadruk ook geen reactie, extra been erbij nog geen reactie, uiteindelijk een schop met de benen, zo van "Hé!!" en dan ineens reageren alsof hij mishandeld wordt..... En vervolgens weer verder drammen... Pffft! Drama.... uiteindelijk wat uitgestrekte draf opgezocht omdat hij zoveel energie had en ik het toch positief wilde afsluiten. Puberteit.... sjonge jonge...
Nadat ik was afgestapt en zijn deken wilde opdoen, stond hij me lief en wat schuldbewust (echt waar!) aan te kijken. Dus ik tegen hem kletsen: "Wat was je nou allemaal aan het doen? Ja, dan kun je me wel zo aankijken, dus je weet wel dat je stout was, etc.". Toen duwde hij zijn kwijl-snufferd in mijn gezicht en begon met zijn bovenlip te kriebelen, haha... Dan kun je ook niet boos blijven!! Hij blijft mijn scheetje <3

Kreeg vandaag trouwens de laatste foto's binnen van oktober, toen mijn oude stalgenote was komen kijken naar Franco. Het heeft echt mega lang geduurd en het is jammer dat ze op sommige foto's ineens het logo in het midden heeft gezet. Ik denk dat ze klaar was met mijn gezeur ;) :7 , tja ik heb dan ook wel mega lang moeten wachten...! Maar heb ze! *\o/* Hier de mooiste:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:58

Hee paardenmeisjes! Hoe gaat het met jullie Voice-jes? Ik heb een paar maanden geen tijd gehad voor Bokt maar kom weer gezellig mee kletsen :)

Hier nu sneeuw en daarvoor een hele natte periode, dus dressuurtraining staat op een laag pitje. Gaat verder wel heel goed met Evitha. We hebben een nieuw zadel en dat is een wereld van verschil :) eerst een periode op het springzadel gereden (voordat ik deze had) en toen kwam ik er achter hoe vervelend ze het Stubben dressuurzadel vond.
Eind november heb ik haar voor het eerst geschoren en dat ging heel goed! Zelfs haar hoofd kunnen doen ;) hebben jullie ze ook geschoren?
Vorig weekend een heerlijke buitenrit gemaakt, al was het wel een beetje blubberig... :P (zie foto)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 9b944ae7a8

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:22

Hoe gaat het met jullie voicejes?

Zondag zijn we weer eens gestart. Telkens zat het niet mee en werd de wedstrijd afgezegd of waaide het met windkracht 9 dus konden we de weg niet op met trailer.

Nu eindelijk dus weer gestart!
Kan niet zeggen dat het goed ging. Hij hadden heel veel spanning en moest hem continu terug rijden en bij me houden, wat hem alleen maar heter maakte. Maargoed het was een bommetje dus was niet anders.

In de proef wilde hij wel over de witte hekjes. Waren de bloembakken eng en had hij zoveel spanning dat hij explodeerde in galop. Moest hem echt de bocht om trekken om niet over de hekjes te springen hihi! Anyhow, de rest reed blijkbaar nog minder want we waren 2x eerste van de 8 dus wat toch wel een beetje trots haha.

Hij zal nog een hoop km moeten maken tussen de hekjes voor het wat gaat worden, maar al met al toch wel trots aangezien dit toch pas zijn 2e keer was dat wel dressuur starten.

Nieuwe inschrijving staat al, dus we gaan die km maken. ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:51

Inderdaad kilometers maken Mellamoshan. Als ik dat zo lees, heeft de rest idd beroerd gereden. Wat voor punten had je?

Onze Voice heeft afgelopen zondag met een clinic meegereden. De proef werd naderhand besproken en er werden wat stukken opnieuw gereden. Erg leerzaam.
Mijn zusje reed voor het eerst M1 om eens te proberen. Ze had 3 onderdelen die finaal de mist ingingen en waar ze terecht 2x een 3 kreeg en zelfs een 2. Met deze punten kwam ze toch nog op 180 punten uit. De jury zei dat ze echt heel zuinig moet zijn op haar geweldige paard. Nou, dat is toch leuk commentaar vonden wij!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:11

Dat is inderdaad leuk commentaar zeg!

Geloof dat de punten 172 en 169 waren. Echt niet zo best. De.vorige keer dat ik starte was het 179 en 176, zeg ik nu beide uit mn hoofd hoor. Beide keren had hij heel veel.spanning en afgelopen zondag nog meer dan de keer daarvoor. Dat is duidelijk in de punten terug te zien. Desondanks voor een jonkie die nog weinig heeft gezien ben ik dan wel trots. Hij doet het toch allemaal wel en doet erg zijn best. De rest komt wel, ben er niet bang voor :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:43

Ja heel leuk commentaar! Netjes ook, ondanks een paar dikke onvoldoendes toch nog 180. Gaan jullie 'm nu ook officieel starten in de M1?

Jammer van de punten Mellamoshan, maar gefeliciteerd met je prijs! Lekker km gaan maken in de ring en dan komen de winstpunten ook wel. Wanneer ga je weer op cc?

Ik heb met Evitha nu 23 winstpunten in de B. Voor de winter voor het laatst gestart. Nu even rustig aan (heb alleen een buitenbak) en dan straks maar eens de overstap maken naar de L1. Zin in!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:03

Gaat ook lekker rl! Start je ook nog.endurance dit jaar?

Volgende week start ik weer als het weer het toelaat. Ik heb ook alleen een buitenbak ter beschikking welke bij lange na geen 20x40 ik, dus oefenen is ook lastig. Ach, gaat wel goedkomen. Hij doet zijn best,Is alleen heel erg enthousiast en gespannen. Zien wel waar het schip volgende keer strand :p

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:02

Dat enthousiasme heeft Evitha ook, en af en toe is ze echt een stresskip :+
Komt wel goed met jullie. De eerste paar keer waren bij mij ook drama. Maar daarna steeds dikke winst gereden.

Ja ik wil in kootwijkerbroek meedoen, eind maart. Jij ook? Misschien kunnen we samen gaan?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:53

Ja kootwijkerbroek is tenminste te doen met de trailer. Ommen ik bijvoorbeeld echt heel ver weg voor ons. Dank wel dat ik die start, maar mijn moeder hebben we pas gehoord dat die heel ernstig ziek in, dus ik kan nog niets met zekerheid plannen Nog.
Als ik start, vind ik samen starten gezellig. Eerste klasse rij ik. Jij?

Denk dat outdoor seizoen voor easy ook een stuk minder stress oplevert. Komt goed.met hem, weet het zeker!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:06

Wauw! Veel ervaringen al op concoursen!! Ik krijg hierdoor al helemaal zin om zelf te starten!
Ga me morgen inschrijven bij een vereniging en bij het KNHS en dan kunnen wij ook gaan beginnen!
Ben zo benieuwd! Franco doet het momenteel echt zo goed! Ben mega nieuwsgierig wat hij gaat doen als hij het moet doen. Ik weet dat ik tot nu toe mega op hem kan bouwen als ik op vreemd terrein ben. Hopelijk dan ook! *\o/*

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:17

Vast wel kim! Je hebt ook al wat clinics gereden, Komt heus goed!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:49

mellamoshan schreef:
Vast wel kim! Je hebt ook al wat clinics gereden, Komt heus goed!

Ik hoop het! Zoveel zin in! Vlinders in de buik heb ik ervan :D *\o/*

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:15

Spannend Kim!

Jeetje dat is schrikken Mellamoshan! Hoop dat het snel beter gaat met je moeder. Zal voor jullie duimen ;)
Volgens mij kunnen we voor de endurance ook relatief kort vantevoren nog inschrijven, dus dan wachten we gewoon even af of het door kan gaan. Toch?
Ik rij kennismakingsklasse. Mogen we dan gewoon samen rijden?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:42

Ja mag gewoon samen dan hoor! Leuk! De wedstrijden beginnen wel sneller te vullen viel me op einde seizoen afgelopen jaar. Ik schrijf me denk ik wel vroeg in, je kan aangeven samen te willen starten en als ik dan onverhoopt niet kan starten dan ben je in ieder geval ingeschreven.

Thx, voor het duimen. Ze zal het nodig hebben...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:23

OK leuk! Ik zie dat er nu nog 42 van de 50 plaatsen vrij zijn... even de site in de gaten blijven houden of het hard gaat. Zullen we vantevoren een keer afspreken om een "proefritje" te maken?

@Kim: Is het gelukt met het aanvragen van je startpas?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:09

Lijkt me leuk! Waar kom je vandaan? :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:54

RivellaLight schreef:
@Kim: Is het gelukt met het aanvragen van je startpas?

Ik heb vanavond contact opgenomen met een ruitervereniging uit de buurt van stal. Had al over en weer gemaild over kosten ed, en vanavond heb ik hen gemaild dat ik graag startpaslid bij hen wil worden. Zij gaan dan een startpas voor me aanvragen! Super spannend!

Vanavond weer gereden. Wat spanning in het begin omdat het erg druk in en rondom de bak was, maar zodra iedereen eruit was heb ik heeeeeerlijk gereden! Zo fijn! Lekker kunnen werken aan het aangalopperen. Dit gaat al beter, maar is nog steeds niet bevestigd. Dat paard van mij is zo'n hete hittepetit die me soms gewoon te snel af is en dan snel zijn buitenschouder naar buiten gooit en verkeerd aanspringt. It's à work in progress, maar gaat al beter. Tevens ben ik met mijn instructrice Joyce heel hard aan het werk aan het op eigen benen laten lopen, in balans houden, rond houden met een actief achterbeengebruik. En man, wat gaat dat goed! Hij is al veel losser in zijn lijf, veel actiever van achteren naar voren, ronder en korter in de hals, heerlijk gewoon! En als meneer dan lekker heet wordt na de galop is het helemaal finger spietsen werk! Geniaal hoe zo'n paard eraan kan blijven trekken, aangeeft meer te willen en ook meer aan te kunnen, hoe hij met je mee wil denken... Just love my horse! <3

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:32

Ik kom uit Achterveld (bij Leusden) en jij? Zullen we anders even pb-en om een locatie en dag af te spreken?

Leuk Kim! Wel vreemd dat de vereniging je startpas aanvraagt.. dat heb ik nog niet eerder gehoord. Waarom is dat?

Ik heb vandaag een nieuw hoofdstel gekocht voor Evitha. Super blij mee! *D
Nieuwe zadel is zwart, dus toch maar besloten het bruine hoofdstel weg te doen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:42

Vind bruin juist zo mooi. Als ik eens een nieuw zadel moet kopen wordt het een cognac kleur! ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:35

RivellaLight schreef:
Ja heel leuk commentaar! Netjes ook, ondanks een paar dikke onvoldoendes toch nog 180. Gaan jullie 'm nu ook officieel starten in de M1?

Jammer van de punten Mellamoshan, maar gefeliciteerd met je prijs! Lekker km gaan maken in de ring en dan komen de winstpunten ook wel. Wanneer ga je weer op cc?

Ik heb met Evitha nu 23 winstpunten in de B. Voor de winter voor het laatst gestart. Nu even rustig aan (heb alleen een buitenbak) en dan straks maar eens de overstap maken naar de L1. Zin in!

We gaan 'm waarschijnlijk in maart voor het eerst M1 starten.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 21:54

Hoihoi!!! *\o/* Het is weer even geleden!!!
Maar met Franco gaat het momenteel echt onwijs goed! Sinds mijn instructrice mij het advies heeft gegeven om bijna elke dag te gaan rijden (of Franco in ieder geval beweging te geven) is hij werkelijk een totaal ander paard. Ik durfde dit in het begin nooit zo goed, omdat hij nog 5 jaar moet worden, maar we liepen er steeds tegenaan dat hij de eerste 20 min zo ontzettend stijf was, zichzelf vast zette in zijn hals en lekker afgeleid was door alles en iedereen, dat elke rit hard ploeteren was. Sinds ik hem bijna elke dag rijd (meestal dressuur, met afgewisseld een sprongetje of longeerwerk), is hij een stuk losser in zijn lijf, snapt hij het werk een stuk beter en wordt hij steeds sterker. Zijn lijf maakt op dit moment een mooie groei door, zijn front is echt gaaf, zijn achterhand steeds sterker. Hij is nog steeds wel soms wat zoekende in zijn balans, maar dit is al zoveel verbeterd! Dit is echt te merken in zijn drafwerk, maar vooral in zijn galop! Hij galoppeert nu zoveel rustiger, veel meer dragend vanuit achteren. Ik kan nu voltes 15 meter in galop draaien (verschillende achter elkaar) waarbij hij er niet meer uitvalt. Doordat ik nu meer galopwerk met hem oppak, is hij wel een stuk vlotter/heter, maar deze heetheid is nu super om te zetten in het werk. Ik hoef een stuk minder aan hem te plukken, hij loopt lekker vanzelf. Hierdoor is hij ook een stuk losser in de hand en kan ik een stuk stiller zitten. Doordat het nu zo goed gaat, hoef ik ook nooit elke rit heel lang te rijden, maar kan ik na 20 min al zeggen dat het genoeg is, omdat hij het dan al zo goed doet. Een andere keer rijd ik hem dan meer door en een keer daarna rijd ik hem meer los. Bij mijn vorige les bleef Joyce (mijn instructrice) roepen dat hij nu wel echt heeeeeel gaaf liep! <3 Merk aan Franco zelf dat hij er ook echt mega schik in heeft. Hij loopt zo ontzettend graag en leert momenteel heel snel.
Dus we blijven weer lekker doorgaan met oefenen en hopelijk kan iemand in mijn omgeving binnenkort een recente foto maken! :D

Nog wel leerpunt: Franco is werkelijk een mietje. Voordat we zo onwijs goed liepen in de les, had hij me eerst 3x de volle 60m van de buitenbak laten zien, want hij zag/hoorde.... niks... Ik weet alleen dat ik heel erg hard ging! hahahaha.
Ook denkt Franco soms al 6 stappen vooruit waardoor er soms een miscommunicatie ontstaat, omdat ik dan iets anders van hem verwacht dan dat hij denkt dat we gaan doen. Voor de toekomst zeer fijn dat hij zo meedenkt, voor nu soms wat onhandig. Na wat herhaling valt het kwartje dan ook letterlijk. "Oooowwwhhhh, bedoelde je dat?!" Hahaha. Schatje is het <3

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:07

Ben soms jaloers op met welke/hoe grote sprongen je vooruit gaat met franco. ;)
Merk aan eas ook dat hij beter gedijt bij regelmatig lopen. Ongeveer 5 dagen per week llongeer/dressuur of rij ik nu met hem buiten en ik merk dat hij ook steeds iets minder heet wordt.

Gisteren samen met Rivellalight naar castricum geweest. We hadden prachtig weer, terwijl de ochtend mistig en koud was, hoe dichter ik richting kust kwam met trailer, des te zonniger het leek te worden.

Eerst het bos door, stukje duinen, vervolgens weer bos en uiteindelijk uitgewaaid op het strand. Was heerlijk! Rustig ritje gedaan want beide zijn natuurlijk best heethoofden... Hij
Maar ze hebben zich keurig gedragen! Beide ook erg sociaal en coulant naar elkaa, heel leuk om te zien!

Qua uiterlijk leken ze ook veel op elkaar! Zelfde uitstraling viel mij persoonlijk het meeste op. Dat opgewekte wat ik in easy altijd zie, hadden evitha ook. Qua bouw ook rug en kont herkende je het familieverband goed. Heel leuk om te zien!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:10

mellamoshan schreef:
Ben soms jaloers op met welke/hoe grote sprongen je vooruit gaat met franco. ;)
Merk aan eas ook dat hij beter gedijt bij regelmatig lopen. Ongeveer 5 dagen per week llongeer/dressuur of rij ik nu met hem buiten en ik merk dat hij ook steeds iets minder heet wordt.

Gisteren samen met Rivellalight naar castricum geweest. We hadden prachtig weer, terwijl de ochtend mistig en koud was, hoe dichter ik richting kust kwam met trailer, des te zonniger het leek te worden.

Eerst het bos door, stukje duinen, vervolgens weer bos en uiteindelijk uitgewaaid op het strand. Was heerlijk! Rustig ritje gedaan want beide zijn natuurlijk best heethoofden... Hij
Maar ze hebben zich keurig gedragen! Beide ook erg sociaal en coulant naar elkaa, heel leuk om te zien!

Qua uiterlijk leken ze ook veel op elkaar! Zelfde uitstraling viel mij persoonlijk het meeste op. Dat opgewekte wat ik in easy altijd zie, hadden evitha ook. Qua bouw ook rug en kont herkende je het familieverband goed. Heel leuk om te zien!

Haha ik ben erg jaloers op jullie met jullie buitenritten! Zou dat zo graag met gup willen doen! Heb nu 4 ritten gemaakt mar ben nog erg afhankelijk van anderen. Ben nog nooit met hem alleen naar buiten geweest (behalve op het strand). Op het strand vond ik het lang zo eng niet, omdat ik dan een mega zandbak heb om hem terug te nemen. Buiten de stal om zit je direct tegen een auto geplakt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Krijg namelijk van Franco gemengde signalen. Het ene moment denk ik dat we het best zouden kunnen, het volgende weer niet...

Super gaaf twee Voicejes bij elkaar!! Zou zo graag een andere Voice ontmoeten in het echt!