Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:55

Empress schreef:
Vandaag mijn 10e winstpunt gereden in het M1! Ik ben helemaal happy.
Nu deze winter veel springen en hopelijk naar t L en dan af en toe een keer M2 starten of lekker volgend zomer weer.

*\o/*

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:11

:D
Morgen oefenen op het cross terrein, zondag heb ik mijn eerste (oefen)cross weer sinds vorig jaar. Heb er zin inn.. :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:54

Ooh gaaf ja, op stage crosde ik ook wel eens, vooral mn paard vond dat echt heel leuk :D
Nu helaas zeer weinig tijd ivm school, werk & autorijden, het dier bruist van de energie, haha.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:57

annetjeee134 schreef:
Lang niet actief geweest in het topic...
Maar ben inmiddels L1 met 7 winst! laatste wedstrijd van het outdoor seizoen 3 winst!

Gefeliciteerd! :D

Empress schreef:
:D
Morgen oefenen op het cross terrein, zondag heb ik mijn eerste (oefen)cross weer sinds vorig jaar. Heb er zin inn.. :)

Leuk veel plezier!

Wij hadden laatst nog een crossles gewonnen van Elaine Pen :) Echt super leuk!
[SGW-ITP] Valentino Clinic Elaine Pen

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:09

Leuk topic Elise!! Ziet er goed uit. :)
Jammer MonteKarlo dat je zo weinig tijd hebt, daar zit ik op het moment ook wel mee.. Heb twee paarden, maar dat lukt me haast niet meer. De ene heb ik op een wat lager pitje gezet en ad probeer ik wel echt door te trainen. Nu het dressuur even weer afgesloten is gaan we ons maar even richten op springen en nu nog een paar keer een cros.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:16

Leuk topic inderdaad !
Ja de mijne staat nu gewoon stil kwa wedstrijden en alles ik longeer m vaak even snel of als ik iets meer tijd heb klim ik erop, komt straks wel weer :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:25

Hoi Allemaal.

Hier gaat het echt super.. Van de week met Ad een B parcours gesprongen; foutloos 76 op stijl en 4e van de 64! Waarschijnlijk gaan we maandag oefenpacours L starten.
Ik heb filmpjes dus zet ze er bij. :)
http://youtu.be/54DL9lEsqR0

Daarbij vorige week oefencros gereden; helemaal foutloos en hij ging zelfs het water in!!!! Ik had die week nog even geoefend op het cross terrein bij ons bij de manege, toen wilde ik geen water gaan oefenen ben er alleen even langs gestapt. Meneer wilde drinken dus die kans heb ik mooi genomen om hem erin te krijgen, uiteindelijk galoppeerde hij er zelfs door. Tijdens de oefencross ging hij er ook netjes in.
http://www.youtube.com/watch?v=8ll-0ChO ... e=youtu.be

Vanmiddag weer een oefencross gereden, weer foutloos rondje en weer het water in! Dus ik ben helemaal blij.
http://www.youtube.com/watch?v=NPAERVGwfNY

Daarbij nog wat foto's
http://imageshack.us/photo/my-images/856/dscf8249c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/dscf8247x.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/547/dscf8234n.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 62015.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... oop10.jpg/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoooo dat was even een update over Adidas. :D

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:19

Ik ben ook lang niet actief geweest!
Lees wel regelmatig jullie verslagen..
Inmiddels zijn wij Z1+9. Zijn bezig met de wissels en dat gaat redelijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:24

Mijn poownie gaat dinsdag mee naar school, dus ik ben m weer een tijdje aan t oppakken, hij doet het heel fijn maar af en toe issie zo enthousiast dat we de lucht in gaan :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:31

stil hier, alweer :P
Mn paard had zich goed gedragen naar omstandigheden :Y)
En we hebben 59% gereden.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:52

Het is hier indd rustig. Ad doet het allemaal wel goed op het moment, laatst ons eerste L parcours gesprongen; hij sprong 2x braaf rond, eerste parcours 2 balkjes en 2e alleen de laatste eraf. Maar ik liet hem af en toe wat te groot springen. Binnenkort ons M2 debuut, ben benieuwd. Hij kent alles wel maar het is nog niet helemaal bevestigd. Kunnen we mooi even kijken waar we precies staan en waar we nog echt aan moeten werken. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:10

Hallo allemaal. Meldt me ook weer eens.
Hier gaat alles rustig aan. We hebben wat zadelproblemen gehad. Meneertje was uit zijn zadel gegroeid. Hebben dus een nieuw moeten kopen. Bas wilde maar niet buigen. Bleek dus dat zijn zadel knelde. Hij kon gewoon niet goed buigen. Gelijk de ostheo laten kijken en die vondt dus inderdaad blokkades veroorzaakt door het zadel. Goed dat is dus verholpen. Hoop ik.
Onder zijn nieuwe zadel loopt ie in iedergeval een stuk losser en nog ruimer.
Hij heeft ondertussen weer een L1 proefje gelopen. Ging naar ons idee een stuk beter, maar de jury was niet scheutig met punten en dus geen winst. Maar we hadden een goed gevoel. Hij kreeg ook zevens voor zijn gangwerk. Hadden we nog nooit gehad. Als nu alles eens een keer op zijn plek valt moet het toch wel een keertje lukken. Het is nog wat wisselvallig. Dan weer een onvoldoende voor het wijken of zijn middengangen, dan weer wel voldoendes.
De springwedstrijden liggen stil helaas want die worden bij ons niet meer gehouden. De manege staat te koop en niemand wil een wedstrijd organiseren. Dus hij loopt alleen mee in de springlessen.
Nou verder hebben we weinig beleeft vrees ik. Ben blij dat het bij jullie ook allemaal zo zijn gangetje gaat.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:49

Hallohoo.
Is er nog iemand?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:41

Hooooi :wave:
haha iedereen is heel druk denk ik, ik in iederr geval wel :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:40

Het is hier ind uitgestorven. Was eerst heel actief maar werkt niet alleen. :-P
Hier gaat t goed. M2 startgericht en oefenen voor het L springen. Adje is geschoren dus staat lekker dik in de dekens ideaal met rijden. Hij krijgt vanmiddag voor het eerst een dry needling behandeling. Ben benieuwd hoe hij volgende wk is met trainen.

Mooi dat t bij jullie ook goed gaat.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:06

Dry needling? Is dat net zoiets als acupunctuur?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:57

Nee, maar het was ook geen dryneedling zij hij, en ook geen acupunctuur.. Dus wat het nou wel is.. Haha. Hij komt vrijdag weer, voor mijn andere paard en om ad te controleren.

Hij is zooooooo geweldig los, en loopt nu opeens zo te dansen.. Echt heerlijk. Alleen tijdens het springen wist hij even geen houding te vinden van de week, haha hij maakte een paar rare sprongen.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:10

Wat goed. Bij ons op stal is er iemand met goudbolletjes behandeld. Soms zijn er toch wel aparte behandel methodes. Ook heel bijzonder dat het dan ook vaak werkt.
Bas heeft morgen weer een dressuurwedstrijd. Ben benieuwd. Tijdens de les loopt ie heel fijn, maar tijdens een wedstrijd lukt het dan steeds weer net niet. Vorige keer liep ie echt heel fijn met zijn nieuwe zadel, maar was de jury vrij streng en had ie dezelfde punten als met zijn oude zadel. Helaas.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:12

Ik zal vrijdag even vragen hoe het heet wat hij doet, dan komt hij voor controle van Ad. En ik laat mijn andere paard ook door heb behandelen, vind het zo top hoe ad nu is.
Hoe is de dressuurwedstrijd met Bas gegaan? Jammer he van de jury's. Ik heb Ad nu 2x M2 gestart, 170 & 176, de tweede keer ging het al veel beter. Alleen travers zit er nog niet in, heb ik steeds 4én op. Dus die wil ik er nu eerst in hebben voordat we weer starten. En sinds de tweede proef is hij alweer zo enorm vooruit gegaan.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:24

hallo dames ik meld me even als mee lezer/ poster
ik bezit samen met mijn zus een nakomeling van haarlem ( dark ynte x haarlem) hij is nu 3,5 en hij is ons opknap project geworden waarbij vertrouwen geven en krijgen ons belangrijkste doel is
hij is zadel mak maar word niet dagelijks gereden omdat hij dat wegens zijn slechte conditie niet aan kan

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:32

Hee. Leuk dat je je meld! Heb je foto's? :) En misschien wat meer info over je haarlem, geslacht, kleur. :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:21

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:35

Jeetje wat is die al opgeknapt, ben benieuwd naar hoe hij er nu uit ziet.
Hoeveel % Fries zit erin?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:52

ja op dit moment is hij jammer genoeg iets afgevallen wegens groeien maar hij komt er wel ,
ik zal even spieken naar de hoeveel heid fries ..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:25

Welkom! :)
Ik heb dat topic al een keer vol bewondering zitten lezen, ben benieuwd naar de volgende foto's :)