De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:44

oh andamoon dat was echt schrikken! idd een enorme oetl!! sommige mensen horen gewoon niet achter het stuur..
gelukkig vallen de verwondingen mee. het is gelukkig goed afgelopen zo..kon ook anders. hopelijk herstelt hij snel.

kitbits: wat leuk die merrie op het horse event! wel jammer dat je het dan zelf niet kunt zien.

ik heb vandaag mijn merrie maar eens vrij laten springen. had geen idee of ze dat ooit eerder had gedaan. nou die ging er toch overheen. heerlijk om te zien! wel jammer dat ik absoluut geen springruiter ben..bij het idee schijt ik al in mn broek. :+
heb gisteren lekker heuveltraining in het bos gedaan. ze leert steeds beter balans te houden en zichzelf (en mij..) te dragen. vooral bergaf was heel moeilijk in het begin, maar dat gaat nu al stukken beter.
zo langzamerhand gaan we ook de kilometers opschroeven. ze doet het allemaal zo makkelijk.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:39

Kitbits inderdaad die stutenleistungsprüfung is net zoiets als de EPTM / IBOP.
Het speelt pas volgend jaar dus we hebben nog even.

Ik heb als het goed is een ruiter voor Brunine (de ruiter die ook de hengst rijd) maar ja die heeft meerdere paarden natuurlijk en voor hem is zij natuurlijk ook een jong paard wat het allemaal nog moet leren (en dat vind ik ook heel belangrijk !!) zoals hij er wel meer heeft. Onze springhengst heeft al internationale ervaring en daarmee kan hij gewoon door.... Ik hoop wel dat hij haar wil gaan rijden. Het is een goed paard onze Unaniem met een super instelling en heeft veel vermogen. Dus IK denk dat ze het een heel eind kan schoppen, maar dan wel met de juiste training en opleiding en met een ruiter die ook verstand van zaken heeft. Dan zal ze denk ik zelfs het zwaardere werk nog wel aankunnen.

Troelaatje, nou inderdaad het was zeker schrikken...... Nadat we beide (manlief en ik) weer een beetje tot onszelf gekomen waren (de schrik zat er goed in) overheerste alleen de WOEDE. Wat een idioot om zo op een auto met trailer af te komen en dan alleen maar te roepen : "O ik zag pas op het laatst dat er een trailer achter de auto hing, dus ja..." Nou vraag ik je : "Had hij gewoon doorgeknald als die trailer er niet achter gehangen had ???" De arme hengst stond te beven als een rietje net als wij...... Wij hebben het doemscenario meerdere keren in ons hoofd gehaald van wat als hij ons wel geraakt had.......Gelukkig is er geen schade aan de auto/trailer/paard en is het alleen de schrik en wat lichte verwondingen bij het paard.......pffffft.
Top dat je merrie het zo goed doet met vrijspringen. Onze Unaniem deed dat ook zo geweldig, zowel thuis als later op de keuring. Nadat we haar zadelmak hadden gemaakt hebben we haar heel voorzichtig bekend gemaakt met hindernissen door kleine oefenparcousen te laten springen. De toemalige ruiter was alleen niet ervaren genoeg om onze Unaniem netjes op te leiden voor het zwaardere werk. Daarvoor zoeken we dus een ruiter/amazone die dat op een nette manier voor ons wil gaan doen. Mogelijk kan de Young Rider dit gaan doen, maar het is even afwachten of hij daar ook tijd voor heeft.

Sneeuw88

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:55

Nou Andamoon, blij dat het goed is afgelopen!

Ik zit met kriebels in m'n buik, Jay gaat vanmiddag een lange reis maken van Texel naar Groningen.. Ik hoop dat ze zich een beetje goed houdt op de trailer, ze heeft nog nooit zo lang in de trailer gestaan, en ze is op korte stukjes al zo druk.. Pfoeehh..
Heb een mooi plekje voor d'r gevonden, waar ik les kan krijgen van een ex-stalruiter van Albert Zoer, dus met het springen moet het vast goed gaan komen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:57

Spannend Sneeuw88!

Ik morgen met mijn Unaniempje op reis, we gana lekker op vakantie naar de veluwe, heb er super veel zin in.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:21

Sneeuw88 schreef:
Nou Andamoon, blij dat het goed is afgelopen!

Ik zit met kriebels in m'n buik, Jay gaat vanmiddag een lange reis maken van Texel naar Groningen.. Ik hoop dat ze zich een beetje goed houdt op de trailer, ze heeft nog nooit zo lang in de trailer gestaan, en ze is op korte stukjes al zo druk.. Pfoeehh..
Heb een mooi plekje voor d'r gevonden, waar ik les kan krijgen van een ex-stalruiter van Albert Zoer, dus met het springen moet het vast goed gaan komen!

Leuk dat je een mooi plekje voor haar hebt gevonden sneeuw88 ! Hopelijk gaat het goed onderweg. Ik heb het niet zo op grote en lange reizen met de trailer en korte stukje is ook al "gevaarlijk" blijkt wel.... Goede reis in ieder geval.
En een ex stalruiter van ALbert Zoer dat is geweldig toch (mag ik vragen wie dat is ?)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:32

Geloof dat ze Debbie heet, maar ik weet het niet zeker. Heb alleen haar vriend gesproken..
Ik ben ook als de dood voor zulke lange stukken, laatste keer met mijn vorige pony was uitgelopen op een drama.. Dus ik hou mijn hart vast

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:59

zo ik ben verhuisd, ik ben er weer.

wow das schrikken andamoon, ik heb ook last van dat mensen denken dat ze lekker hard voorbij de paarden kan rijden en gelukkig is Daim niet bang voor alle machines. naja alleen die kinderwagen dan... :+

ik ga nu de voorraad van hoefsmederij verhuizen en aantal dingetjes nog die ik vergeten ben. dan ben ik er klaar met verhuizen. :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:23

Sneeuw88 schreef:
Geloof dat ze Debbie heet, maar ik weet het niet zeker. Heb alleen haar vriend gesproken..
Ik ben ook als de dood voor zulke lange stukken, laatste keer met mijn vorige pony was uitgelopen op een drama.. Dus ik hou mijn hart vast

Ik voel met je mee.... !!! Succes en goede reis

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 13:24

Th0mas schreef:

wow das schrikken andamoon, ik heb ook last van dat mensen denken dat ze lekker hard voorbij de paarden kan rijden en gelukkig is Daim niet bang voor alle machines. naja alleen die kinderwagen dan... :+

ik ga nu de voorraad van hoefsmederij verhuizen en aantal dingetjes nog die ik vergeten ben. dan ben ik er klaar met verhuizen. :D

Verhuizen Th0mas ??? Ben je hoefsmid ?

Ik hoop in ieder geval NOOIT meer zoiets mee te maken, wat een schrik. Ik kon er 's-avonds gewoon NIET van slapen. Zag steeds die auto weer op ons afkomen......

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:08

dat zul je ook nog wel even houden andamoon.. hopelijk houd je paard er verder geen angst aan over. (en jij en je man ook niet.)

sneeuw88: succes met de reis! en fijn dat je een plekje gevonden hebt. klinkt helemaal goed!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:22

andamoon schreef:
Th0mas schreef:

Verhuizen Th0mas ??? Ben je hoefsmid ?

Ik hoop in ieder geval NOOIT meer zoiets mee te maken, wat een schrik. Ik kon er 's-avonds gewoon NIET van slapen. Zag steeds die auto weer op ons afkomen......

het huis die ik huurde is het contract verlopen, eigenaar zijn zoon gaat in die huis wonen met zijn vriendin.

ja ik ben hoefsmid, ik dacht dat ik eerder verteld had hier?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:32

Zooo paardje veilig aangekomen op d'r nieuwe stalletje! Alweer twee keer gereden, ze doet het prima :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:27

Sneeuw88 schreef:
Zooo paardje veilig aangekomen op d'r nieuwe stalletje! Alweer twee keer gereden, ze doet het prima :)

TOP gelukkig is alles goed gegaan.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 12:30

Roelaatje ik hoop inderdaad dat het paard nu geen angst heeft voor de trailer. We hebben hem na vorige week dinsdag niet meer geladen gehad, dus ben benieuwd de eerste keer weer....... Ik ben altijd al zo mega voorzichtig zeker als ik met een trailer rijd en dan tref je natuurlijk zo'n debiel op de weg....... Maar goed het zal nog wel even duren inderdaad voordat ik niet steeds weer als ik in de auto zit, auto's die me tegemoet komen met argwaan bekijk......... Manlief bekijkt het allemaal wat nuchterder maar was toch ook wel van slag, dus ook hij was geschrokken !

Th0mas, mogelijk heb je dit al wel verteld, maar heb ik er overheen gelezen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:32

:D

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:39

Ik meld me ook maar weer even :D

Lees enge verhalen over halve zolen op de weg. Hoop dat je paard er geen schrik aan over heeft gehouden Andamoon! moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!

Verder staat Sneeuw haar paard weer op het vaste land, leuk! Fijn dat je reis goed is gegaan! :j

Thomas is inmiddels verhuisd.
DM, in een ander topic las ik dat ze goed gecrossed heeft van het weekend! +:)+

Voor mij is het crossseizoen in ieder geval over.. Hoop nog een paar lesjes mee te kunnen pakken, maar er moet een nieuw zadel komen :( en aangezien ik net begonnen ben met een nieuwe opleiding, ligt geld nou niet echt klaar helaas. :n Drummer is vandaag ook weer naar de osteo geweest. Zat hier en daar toch goed vast helaas. Nu paar dagen rustig aan en dan dressuurmatig maar aan de slag en met dressuurzadel het bos in..

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:03

mijn zenuwachtige en niet stress bestendige :+ 4 jarige Unaniem heeft aankomend weekend haar L1 debuut! :D

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:05

leuk dianneb, mijn allround unaniem is nu z1 startgerechtigd, en heeft afgelopen zaterdag, na een jaar geen cross te hebben gelopen, de 2e prijs in de klasse L paarden binnengesleept ! heel veel succes volgend weekend !

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:11

Dankje! Ook super van jouw Unaniem! :D

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:01

Afbeelding

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:21

stoere foto! Leuk paard ook :D

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:25

dank jullie wel ! :D unaniems zijn gewoon leuk, heb er nu 3 gereden en ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ze ben kwa gedrag ! :P

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 09:29

Nacho_lein ik hoop ook dat het paard nu geen angst voor de trailer heeft.... Ik verwacht het niet, maar je weet nooit natuurlijk. We hebben hem in ieder geval (nog) niet op de trailer gehad na dat voorval met die idioot op de weg.

Dianneb TOP heel veel succes ! Laat maar weten hoe het is gegaan !

WAUW dm_89 wat een GAVE Unaniem !!!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:23

"Onze" Unaniem had van het weekend een derde prijs met een kür op muziek. Niet gek als je bedenkt dat ze nog maar 2 maanden onder het zadel is.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 08:36

TOP kitbits SUPER resultaat !!!