Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:44

Leuk gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:44

sibobeestjex schreef:
Jep , gelukt :-) van de eerste keer .

Gefeliciteerd

SteffieA

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:08

Onze Cas is ook drachtig gescand (al drie weken want ze was op vrijdag de 13e geïnsemineerd :D ).
Was nog even spannend want ze had een dubbele eisprong maar er is maar 1 embryo te zien. De andere is er vanzelf afgegaan gelukkig.
Ze is nu voor de veiligheid al 2 x gescand en over 2 weken terug.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:48

Van harte met alle drachtige merries.

Hij bevrucht nog steeds goed ondanks dat hij overuren maakt, tenminste dat doen de dekaantallen me vermoeden.... . Aan de andere kant; er is vervelender werk te bedenken voor een hengst :D

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:55

Gefeliciteerd met de drachtige dames.
Ik hoop binnenkort nog een merrie toe te kunnen voegen aan het rijtje drachtige voor dit jaar.
Hij zit al over de tweehonderd merrie's voor dit jaar werd mij verteld.
Onze veearts was zeer lovend over het sperma, volgens hem ziet hij zelden sperma van die kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:44

Aparte keuze op een springmerrie maar een mooi veulen!

viaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:54

Dank je! Moeder komt ook uit Endy stam, vandaar de gedurfde keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:08

(ik zeg sowiezo eigenlijk niks want ben ook nogal van de onconventionele keuze's)

:+

viaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:17

Ha ha, prima toch! Als we kijken waar de dressuurhengsten van afstammen dan weten we toch genoeg?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:25

Mooi veulen Viaj, ik vind die foto waarin ze beide een grote galopsprong maken super.

Onze Esperanza begint een uier te maken. Nog 2 weekjes wachten.........

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:23

Omdat ik aan het twijfelen ben om volgend jaar mijn merrie te laten dekken door Charmeur .
Wil ik eens in dit topic luisteren, hoe zijn veulens er tot nu toe uitzien.
Hoe is zijn nafok tot nu toe?
Lijkt hij grote veulens te geven met hoge benen? ( merrie heeft namelijk hengst nodig met Massa en Maat!!!!)
En op wat voor type merrie lijkt hij het goed te doen?

Ik heb hier al paar prachtige veulens voorbij zien komen, maar vind het op foto moeilijk te zien of hij maat en massa mee heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:12

Hij heeft zeker maat en massa, en de veulens ook volgens mij. Mss voor jou handig om op de veulenkeuringen te gaan kijken of de afstammelingenkeuring in augustus.

Die van mij heeft zich verstapt ofzo |(
Ze liepen gister nog gek te doen in de wei met z'n 3-en, vanmorgen kwam ie een beetje raar aangalopperen. Hinkt wat met een beentje voor. Hopelijk snel over.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:19

Bij mijn oom is er gisterochtend een Charmeur veulen geboren. Een heel chique vosmerrietje. Echt heel popperig. Maar dat is de moeder ook. Heb helaas geen foto's. De moeder is een Vivaldi x Metall merrie.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:00

Viaj: Wat een knappert, gelukkig heb ik hem al in het echt mogen bewonderen ;-)

[***]: Wat vervelend zeg. Ik hoop dat het meevalt en hij snel weer lekker door het land heen kan rennen (zonder dat hij last heeft).

Zsazsa: Leuk een Charmeur veulen bij je oom. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar de foto's, haha.

Hier gaat het allemaal goed. Mijn nachten zijn een ramp. De merrie is 14 juni uitgerekend. Sinds vorige week zondag hebben wij het geboorte alarm omgedaan (het is nl haar eerste veulen). Sinds het alarm om is gegaan, zijn mijn nachten over haha. We hebben de singel al in de langzame stand gezet, daar de merrie heel veel helemaal plat ligt. Ondanks de langzame stand, gaat het alarm gemiddeld 12 keer per nacht af. Afgelopen nacht heb ik in 1 uur tijd 10 meldingen gekregen. Ik heb haar op de camera in de gaten gehouden. Ze wilde continu rollen, maar dat ging niet vanwege de singel. Dan ging ze weer staat en direct weer liggen en weer proberen te rollen. Ik ben mij voor de zekerheid gaan aankleden en dacht zodra ik zie dat er van achter een blaas uit komt dan ga ik er direct heen. Aangekleed en wel naar het scherm starend werd mevrouw na 1 uur rustiger, ging weer staan, mesten en plassen en daarna hooi eten alsof er niets aan de hand was. Ik ben maar met kleren en al nog even in bed gaan liggen.............. Zware nachten dus, ik hoop maar dat het allemaal goed zal gaan (ook voor mij is het mijn eerste eigen merrie die een veulen krijgt, dus zeker spannend.....en iedere keer je afvragen of het wel normaal is dat het alarm zoooo vaak afgaat).

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:53

Ach Miran71, ik weet heel goed wat je meemaakt nu, ik heb 2 weken in de auto gelegen en om de 2 uur eruit. Ook voor mij was het mijn eerste veulen net zoals voor mijn merrie.
Mijn camera viel 's nachts telkens uit, en wat denk je, het alarm werkte uitstekend, maar mevrouw is gewoon staand bevallen, dus niks geen alarm!! Maar gelukkig alles goed!
Iedereen verklaarde me al voor gek op stal dat ik (wat zij dan vinden) overdreven bezig was, zeker nu het nog zonder mij geboren is. Maar ik zou het de volgende keer weer net zo doen, ben als de dood dat het misgaat, en dan niet alleen voor het veulen, maar zeker voor mijn merrie. Tja dat zijn mensen die zelf nooit iets hebben met hun paard en alles maar doen, dat je denkt pff dat dat goed gaat!! En als het iets menkeert, dan kopen we toch gewoon een nieuwe!!!

[***]: Die van mij was de tweede dag van haar leven al kreupel achter, waarschijnlijk mamsie die er op gestaan heeft. de volgende dag was het al veel beter en die dag erop was het weg, ze kunnen heel wat hebben hoor, het is nog lekker flexibel allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:10

Hij heeft een injectie gehad met ontstekingsremmer en pijnstilling. De schouder werd aan de binnen en buitenkant toch wat dik. De veearts denkt dat hij een glijer gemaakt heeft met zijn voorbeen naar de buitenkant zeg maar. Het bewoog allemaal wel goed. Het moet snel opknappen, dan valt het wss mee.
Je schrikt toch bij die kleintjes!

Miran: zit er geen slaapdetectie op je alarm? Wat voor type heb je?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:13

schrikken janne, hopen dattie snel weer fit is.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:06

Er is er weer eentje geboren! 8 dagen te vroeg maar hij was er blijkbaar klaar voor. En ja hoor weer een zwarte, met 2 witte voorvoetjes, 2 witte beentjes achter, een kolletje en snebje en een witte onderlip. Om 20.20 vanavond. Probeer morgen wat fotos te plaatsen.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 04:01

En ook hier is er 1 geboren.
Chanel is vannacht bevallen van een heel mooi vos merrietje. De bevalling is super verlopen en Chanel is een hele troste moeder. Het veulen heeft een kleine bles en lv een wit beentje en la een wit voetje. Het veulen is 6 dagen te vroeg geboren, maar daar zie je niks van ;-). Ik zal proberen om snel wat foto's te plaatsen. Moet mij dan eerst verdiepen in hoe ik een foto moet plaatsen.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 04:03

Jvdberg: gefeliciteerd met jullie hengstje. Wat leuk weer een zwarte!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:56

Miran en jvdberg, gefeliciteerd met jullie veulentjes !!

Leuk Miran dat het zo goed is gegaan, en scheelt je weeral veel slapeloze nachten :D

Ik ben benieuwd naar foto's.

En toch geeft hij opmerkelijk veel zwartjes, zal toch ook wel ergens via Charmeur komen ?
Bij mijn merrie is zo direct geen zwart te bespeuren in het lijntje, en we hebben ook een zwartje gekregen.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 09:15

hoi,

Miran en jvdberg geweldig gefeliciteerd met jullie veulens!
Vandaag een sms je van de eigenaar van de moeder van mijn merrie. Die heeft nu eindelijk na heel veel hengstveulens een merrie gekregen na 396 dagen wachten. *\o/* *\o/* *\o/* Niet te geloven dat je zo lang op je veulen moet wachten. Blij dat mijn merrie het iets eerder deed en dat dus niet van moeders heeft geerfd _/-\o_ _/-\o_

Janne, balen hoop dat hij snel weer de oude is.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:24

Dank! Jij ook gefeliciteerd Miran. Mijn merrie is zwart maar haar moeder is weer een vos, maar met al dat mooie jonge en gezonde spul maakt de kleur mij niet meer uit. Ik had nog geluk want de dag ervoor was er een wolkbreuk bij ons en de hele stal stond blank. Ben 4 uur bezig geweest om alles weer droog en schoon te krijgen dus het was maar goed dat ze een dagje gewacht heeft. Ik hoop ze straks ff naar buiten te doen en er een paar foto's te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:42

396 dagen, dat is niet leuk