Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:13

Ik kom ook nog maar even binnenvallen in dit topic.
Zelf heb ik een Rubiquil x Farmer genaamd Zion en mijn vader heeft een Rubiquil x Fleuri du Manoir die Vilvaldi heet.
Het zijn beide bruine ruinen van 171 hoog en toch erg verschillend. Zion is een zeer fijn maar een erg sensibel paard en niet echt een rubiquil om te zien. Sinds kort start ik met hem in het Z2. Vivaldi hebben we zelf gefokt uit onze inmiddels bejaarde merrie en ik heb hem zadelmak gemaakt (was erg braaf) en 1 keer uitgebracht in het Z1 om hem te klasseren, daarna is mijn vader hem gaan rijden en ze zijn een erg leuk team samen. Bij onze merrie heeft Rubi behoorlijk vergroot want hij meet 171 (moeder is 165) en heeft best veel van zijn vader (ook weer een echt rubiquil hoofd). Ook heb ik al heel wat Rubiquils gereden voor andere mensen in ik vind het erg fijne paarden om mee te werken. Op dit moment ben ik nog een rubiquildochter aan het klaar maken voor de Ibob, ook weer een fijn paard met een erg goed karakter. Ik zal snel eens foto's plaatsen van onze Rubiquils.

prakkie schreef:
Ik heb sinds afgelopen donderdag ook een Rubiquil, en wel een Rubiquil X Parcival.
Ze is een 3 jarige vosmerrie met 4 witte benen. .

Is deze rubiquil x Parcival soms Dinety ?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:28

LLHorses schreef:
Ik kom ook nog maar even binnenvallen in dit topic.
Zelf heb ik een Rubiquil x Farmer genaamd Zion en mijn vader heeft een Rubiquil x Fleuri du Manoir die Vilvaldi heet.
Het zijn beide bruine ruinen van 171 hoog en toch erg verschillend. Zion is een zeer fijn maar een erg sensibel paard en niet echt een rubiquil om te zien. Sinds kort start ik met hem in het Z2. Vivaldi hebben we zelf gefokt uit onze inmiddels bejaarde merrie en ik heb hem zadelmak gemaakt (was erg braaf) en 1 keer uitgebracht in het Z1 om hem te klasseren, daarna is mijn vader hem gaan rijden en ze zijn een erg leuk team samen. Bij onze merrie heeft Rubi behoorlijk vergroot want hij meet 171 (moeder is 165) en heeft best veel van zijn vader (ook weer een echt rubiquil hoofd). Ook heb ik al heel wat Rubiquils gereden voor andere mensen in ik vind het erg fijne paarden om mee te werken. Op dit moment ben ik nog een rubiquildochter aan het klaar maken voor de Ibob, ook weer een fijn paard met een erg goed karakter. Ik zal snel eens foto's plaatsen van onze Rubiquils.

Welkom! Wat leuk te horen nog meer mensen met Rubiquils :D Het is leuk te horen dat er zo veel fijne Rubiquils rond lopen :) Zelf ben ik ook heel blij met mijn Rubiquil merrie en die zou ik echt niet meer weg willen. Zo'n schat van een paard. Die mag je nog een pak rammel geven (bij wijze van spreken) die zal nog terug naar je toe komen :D Laat ook alles gemakkelijk doen :) Heerlijk zo'n paard ;)

prakkie

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:21

@stephtj:jep, heb rubiquil meerdere malen gezien.Ik lesde met prakkie wekelijks bij Leunus, dus kwam hem regelmatig tegen ;-). Met Dinetti ga ik later wel weer lessen bij Leunus,maar eerst maar even wat basis en conditie trainen.

@LLHorses: ja, dat is idd Dinetti. Ken je haar?

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:18

prakkie schreef:
@LLHorses: ja, dat is idd Dinetti. Ken je haar?

Ja ik ken haar. Ik heb haar bij de fokker voor het eerst gezien samen met een Rubiquil x Havidoff van dezelfde leeftijd. Ze waren toen een jaar en konden beiden erg goed lopen. Misschien heb ik daar nog wel een filmpje van (ik zal straks eens zoeken). Ik ken haar ook van bij Leunus op stal. Dinetti was in het begin best een beetje schuw bij Hexagon.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 05:39

Dat is ze idd. Die RubiquilXhavidoff heeft leunus ook (gehad). Volgens mij is die ook verkochtaan iemand bij hem op stal. Dat was een donkere toch? Dinetti is idd wat schuw en schichtig af en toe. Ze hangt nu ook veel aan haar buurvrouw en wordt nog een beetje paniekerig als ze weggaat. Gaat wel steeds beter, gelukkig.

Wat leuk dat je misschien een filmpje van haar hebt. Ik heb wel veulenfoto's van haar gekregen, zo leuk. Het is echt een fijn paard met goede bewegingen en een goede motor met turbo erin ;-)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:50

Leuk weer wat nieuwe aanmeldingen in het topic! Ben benieuwd naar foto's!

Mijn " kleine" Rubiquiltje doet het super :D Ze lijkt helemaal herstelt van haar val en begint nu een beetje te puberen geloof ik :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:57

Leuk al die Rubi's. Bij ons in de buurt zie ik ze helemaal niet...

@ Daan: wat fijn zeg! Kun je straks weer lekker aan de slag met haar!

Ik vond nog een foto gister van mijn Rubi. Was 1 van de laatsten keren L1. Let niet op mijn spastische linkerhand :=

Afbeelding

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:41

@rowo: komt dat niet omdat Rubiquil in Zeeland staat? en volgens mij wordt hij niet door (veel) andere hengstenhouders aangeboden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:18

Dat denk ik idd :j
En op zich maakt het niet uit dat ie in Zeeland staat. Maar Rubiquil staat er niet om bekend heel veel goede en fijne paarden te geven volgens mij. Anders had ie ook wel wel veel meer gedekt.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 06:40

Ik heb gisteren even een poging gedaan om wat foto's te maken.Mevrouw vindt stilstaan echt nutteloos, dus heb er 2 foto's uit kunnen halen die redelijk normaal zijn...
Vandaag nog eens even proberen om in de paddock wat foto's te maken.

Haar hoofd:
Afbeelding
By prakkie at 2011-08-05

en helemaal:
Afbeelding
By prakkie at 2011-08-05

LLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:35

@prakkie: wat ziet ze er goed uit.

De filmpjes waar ik het over had zijn niet van haar maar van haar 1 jaar jongere zus die volgens mij Enetti heet. Als je benieuwd bent naar haar zusje wil ik ze wel naar je doorsturen. Ik was mis en heb van Dinetti dus geen filmpjes

Mijn Rubiquil heeft het vandaag top gedaan voor de 2e keer in het Z2. Meneer heeft 3 winstpunten binnen gesleept dus ben apetrots op hem.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:51

@ Prakkie, mooie merrie hoor ;) Je ziet dat het een Rubiquil is :D

@ LLHorses, wat super voor je! ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:53

Maakt niet uit hoor, LLHorses. Als je dat filmpje door kan sturen van haar zusje, heelgraag. Ben benieuwd naar haar zus.
Een vriendin van me heeft vandaag foto's gemaakt van het rijden. Ze zou de foto's doorsturen,dus die komen ook nog.

Goed gedaan LlHorses, daar mag je zeker trots op zijn.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:45

:wave:

Hoi, ik ben ook weer terug van vakantie!
Het was heerlijk in Turkeye wel erg warm, maar wel heerlijk genoten!

Heb wat nieuwe leden en leuke foto's voorbij zien komen.

Hele leuke merrie heb je Prakkie, je kan idd goed zien dat het een rubiquil is :)
LL horses gefeliciteerd met je punten super :D

En een leuke nieuw veulen voorbij zien komen, wat een leuk ding zeg :D

Vandaag weer Chilli gereden, ze deed het weer erg fijn!
Van de week nog lekker doortrainen en vrijdag de kampioenschappen :D
Het weekend daarna gaan we L1 starten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:55

Fijne vakantie gehad dus Mootje? Succes met Chilli, komt vast goed!

@ LLhorses: das super toch. 3 winstpunten is wel super zeg :D

Vandaag met mijn Rubi voor de 2e keer M1 gestart. Moest er na een kwartier al in omdat ik eerst met het andere paard moest springen. Veel te kort dus en het ging ook echt nergens naar, laat ik het daar maar op houden. Toch had ik 190 pnt (4e prijs zelfs nog) en 185 :?

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:26

Nou hardstikke netjes toch Rowo? ik zou er voor tekenen voor de 2e keer in het M1 :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:31

De punten waren absoluut niet terecht. Ik vraag me dan alleen af hoe slecht de rest dan wel niet gereden heeft :+ Er was er zelfs 1 met 149punten :=

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:22

Rowo gefeliciteerd met de punten, wel jammer dat je het alleen niet terecht vond.

Mo0wtjee succes met trainen voor de wedstrijd!

Ik heb niet zo veel te vertellen over mijn Rubiquiltje. Daar gebeurd natuurlijk nog niet zo veel mee aangezien ze nog maar 2 jaar is. Blijft een lieverd :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:37

zo rowo, dat was iig geen jury die het weggaf...

Ik heb wel zin om te gaan starten, maar ik moet nog even geduld hebben. Volgend jaar april mogen we in het L beginnen, dus we kunnen nog even doortrainen.
Waarschijnlijk doe ik oktober wel mee bij Prinsenstad, meet de 3jarigen. Kan ze een keertje mee.
En volgend jaar zowiezo pavo-cup en de keuring. Ze staat nog in het veulenboek, dus ze moet allereerst voor het stamboek. Als het goed is, is het dezelfde dag voor ster, dus dan doen we dat ook maar gelijk mee.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:39

@mo0wtjee: succes vrijdag!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:24

Dankje :)
Vandaag proefje geoefend, ze deed het heel fijn. :)
Alleen ik moet echt netter gaan rijden zeg pff dat scheeld zo veel punten :P

hoe is het met de andere rubi's?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:36

Met mijn Rubi gaat het goed. Jammer genoeg nog niet veel tijd gehad om echt te kunnen rijden. Ben namelijk aan het werk en ben bezig aan het bouwen met mijn vriend dus na het werk help zoveel ik kan :) En als ik dan eens niet moet helpen aan de bouw dan regent het :( Maar hoop dat ik vlug wat meer tijd kan vrij maken voor haar :) Heb een nieuw hoofdstel gekocht voor haar. Een rondgenaaide van Isabell Werth Evita. Echt heel mooi :D Ga deze zo snel mogelijk passen en foto van plaatsen voor jullie :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:04

Oeeh een rondgenaaid hoofdstel, ben benieuwd Steph!

Gister ging chilli niet zo heel fijn, dus straks nog eventjes rijden en dan wassen en invlechten :)
Hopelijk houdt ze zichzelf een beetje schoon vanacht, ze heeft de er de laatste dagen een handje van om met beide zijde in de stront te gaan liggen :+
Zal dr vanacht maar even goed inpakken :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:07

Succes morgen Mo0wtjee.

Ik heb nu al zin om te gaan starten, moet nog ff geduld hebben.

DD ging vandaag weer erg fijn. Ze voelt elke dag fijner aan en komt steeds meer in balans en gaat groter bewegen onder het zadel. Pasje wijken doet ze ook al, ze is heel leergierig.

Dat vind ik altijd zo leuk aan die jonge paarden, ze pakken alles snel op en gaan echt met sprongen vooruit. Echt geweldig!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:33

:wave:

Chilli deed het zo super, de bodem was echt behoorlijk slecht te rijden.
Maar ze deed zo goed haar best, er kwamen zelf nog 2 treinen langs waar ze niet naar keek :)
we waren 6e met 189 en 187 dus we mogen morgen nog een keer :D
Ben echt super trots op Chilli :D