Twee afstammelingen van Westenwind hopen we te kunnen presenteren. En dat zijn niet de eerste de besten. De voormalig KNHS indoor kampioenscombinatie Dulong (Westenwind x Rousseau) met zijn amazone en eigenaar Britt Bos komt weer. Ook Stephanie de Frel met de elitemerrie VMF Doraya (Westenwind x Jazz) hebben toegezegd te komen. Doraya met Stephanie , gefokt door Carla Telussa Baas, baarden deze winter nog opzien met een monsterscore van 76.18% in hun Z-1 debuut.
rhijnauwen
Geplaatst: 01-04-14 21:52
Bedankt voor de info misterA Ook heel fijn dat Westenwind weer in de de buurt staat en de kans krijgt om zich onder Kirsten verder te ontwikkelen. Hopelijk kunnen we binnenkort een keer een leuke clinic organiseren met verschillende nakomelingen van deze sympathieke hengst!
Denk dat de info van MisterA wel in de nieuws categorie mag komen. Westenwind zijn eerste officiële optreden met zijn nieuwe amazone. Getuigd toch wel heel duidelijk dat Tom Franckx Westenwind goed opgeleid heeft dat een ander er mee kan rijden.
rhijnauwen
Geplaatst: 02-04-14 13:21
Ik denk dat misterA dat beter zelf kan beslissen, hij staat er het dichtste bij!
Zaterdag 5 april presenteert Kirsten Brouwer onze hengst Westenwind op de show van Lauw van Vliet. Na amper een maand is het al een supercombinatie. En niet alleen Westenwind zelf wordt gepresenteerd maar ook twee van zijn meest talentvolle afstammelingen. Voormalig KNHS indoorkampioene Britt Bos komt met haar 6-jarige Dulong (Westenwind x Rousseau) en ook Stephanie de Frel zal present zijn met de elitemerrie VMF Doraya,(Westenwind x Jazz). Deze combinatie baarde afgelopen winter veel opzien door hun Z1 debuut winnend af te sluiten met een monsterscore van 76.18%
Complimenten aan Lauw v. Vliet voor de hengstenshow. Super genoten met als favo Westenwind. M'n vriend heeft van z'n volledige optreden een filmpje gemaakt.
Heeft iemand een filmpje can de hengstenshow en kan daar een link van plaatsen?
rhijnauwen
Geplaatst: 06-04-14 11:56
ik ben helaas ziek en kon er niet bijzijn. Paardenpraktijk Utrecht heeft een kort filmpje op facebook geplaatst die ik op onze stal Rhijnauwen facebookpagina heb gezet, het is niet zo'n duidelijk filmpje, maar wel leuk om te zien!
Hoi hoi. Ik heb gisteren mijn WW meegenomen naar de eerste buiten wedstrijd, hij was enorm braaf, op het begin ietsjes gespannen, maar na een paar minuten alweer ontspannen. We starten in het L1, omdat ik lekker rustig aan met hem wil doen. Eerste proef ging ie super fijn, zelf maakte in een paar stomme fouten waardoor ik veel punten liet liggen, zonde, maar 8e met 186. Tweede proef paar kleine foutjes, 1e met 198. Over het algemeen miste ik wat pit, volgende keer proberen hem iets meer eraan te rijden, dan kunnen we veel hoger scoren Foto's volgen!
rhijnauwen
Geplaatst: 15-04-14 09:31
Supergoed Maris__ !
Afgelopen zondag heeft de eigenaresse van het paard die momenteel zadelmak gemaakt word bij ons hele mooie foto's gemaakt van Manon met Enzo;
Ben wel benieuwd wie de zwarte Westenwind was tijdens de show. Vond het heel knap dat ze zo op laatste moment mee deed aan de show. Daar moet je wel lef voor hebben en vertrouwen in je dier, wat ook zeker terecht bleek.
Vond Kirsten ook heel netjes Westenwind presenteren. Kijk uit naar hun 1e officiële wedstrijd!
Ons Westenwindje heeft vandaag zijn debuut gehad. 1ste proef vergat hij aan te springen in galop en de 2de proef zaten wat meer foutjes in. Wel mooi 2x een 1ste plaats met 196 en 189 punten. Hij was zoooo lief. Ben supertrots op mijn guppies...
rhijnauwen
Geplaatst: 20-04-14 10:57
Gefeliciteerd djoeka, netjes gedaan, mooi debuut hoor! (jammer van de galop, maar dat gaat vast goed komen).
Maris wat een vreselijk mooi paard en wat is hij groot !!! Verstandig dat je hem van de zomer nog even 3 maanden weg zet.
Onze Flash had zaterdag al zijn debuut gewonnen met 2x een 1ste plaats en 3 winst. Het was een tweedaagse en zondag mocht hij weer. Hij heeft totaal geen spanning en maakt zich helemaal niet druk. Fijne is dat hij ook nergens naar kijkt, hij liep nog beter dan de dag ervoor. Weer 2x een eerste plaats met monsterscores van 211 en 213 punten. Tevens waren ze de overall-kampioen van de 2-daagse Heel lovend jury-commentaar en we zijn zo supertrots op hem, de rust zelve en scoort gewoon 9 winst in 2 dagen. Flash mag even lekker een paar dagen op de wei spelen, heeft ie wel verdiend