Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:17

Trudy: Leuke foto's hoor!
Lon: Wat fijn om te horen dat alles toppie is met 'm! +:)+
Sussie: Hoe is bij jullie de check-up gegaan?

Van de week weer wedstrijd gehad met Edje (Adventure). 2 keer een 4e plaats met 195 en 197 punten. Hij deed erg goed zijn best, heb heerlijk gereden met 'm. Nog wel wat verbeterpunten her en der, maar dat hou je toch wel.. ben wat dat betreft nooit snel tevreden en dat mag soms toch best wel eens :)). We moesten langs een diepe sloot en links daarvan stond een hekwerk met prikkeldraad en ook van die reclame-doeken en kindjes te rennen in de sloot e.d., maar hij was super braaf! Liep er zo langs heen.. meteen weer een mooie oefening dus. Thuis in de training druk aan het oefenen voor de L, want dat komt er nu zo langzamerhand toch wel een keer aan :Y).

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:54

Henrieke: wat goed! Gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Weltsieger was kerngezond volgens de DA en moet gewoon hard aan het werk. Voor Pancho was het wel goed dat de DA kwam want die had weer wat last van zijn oude blessure en is dus weer ingespoten. Nu loopt hij weer als een kieviet. En Vivre had wat last van haar hormoontjes en heeft daar iets homeopatisch voor gekregen.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:59

Sussie85 schreef:
Trudy: Zoe ziet er goed uit! Wat leuk ook dat je vader een keer kwam kijken. Hoe was je wedstrijd verder gegaan?

Mijn wedstrijd was op zich best goed gegaan. Ik had de tijd er voor veel te weinig gereden, ivm huwelijksreis en even rustig aan.
Maar het was een tweedaagse, dus had zo iets van, als ik 1 wp rij dat weekend dat mag ik blij zijn.
Nou zaterdag, ging echt heel fijn en goed. Twee super proeven voor mn gevoel. Dit werd beloond met 179 en 181 punten. Jammer van dat ene puntje. Maar goed, wel al 1 wp. Dat beloofde wat voor zondag. Helaas was ik zondag veel te gespannen omdat ik zo graag wilde, haha.
En heb ik dus alles verpest.

Gisteren wel weer wedstrijd gehad. Heb de afgelopen 2 weken lekker door getraind en dat was met resultaat. Afgelopen weekend 2 wp erbij en nu sta ik op eens op L2+9. Echt zo stoer. Dit had ik nooit verwacht om zo met mijn eerste paardje richting het M te komen...
Had eigenlijk als doelstelling het L1 te behalen, ooit!
Dus is dat natuurlijk M1 met winst. Maar daar moet ik nog een hoop voor leren. Omdat ik nog niet eens weet hoe je een juiste hulp voor SB moet geven :+

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:59

@ Henrieke: Ook gefeliciteerd met je punten, lekker hoor!!
Ga je al over? Of ben je nog niet helemaal aan je punten?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:00

@ Sussie: toch goed dat de DA dus is geweest. Met de ene hard aan het werk, de andere weer even wat herstellen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:05

Trudy: gefeliciteerd met je winstpunt! Het M1 komt nu inderdaad wel steeds dichter bij. En schouderbinnenwaarts is zo moeilijk niet hoor. Je moet alleen even het juiste gevoel krijgen. En dat lukt beter op een paard wat de schouderbinnenwaarts al kent, als wanneer jullie het beiden nog moeten leren. Komt goed!

Weltsieger vind altijd dat hij hard aan het werk moet ;) Maar dat valt reuze mee hoor. Altijd twee dagen werken en dan 1 dag rust. Maar volgens de DA was dit een paard wat het echte zware werk aan zou moeten kunnen. Nu moet hij het in het koppie nog kunnen verwerken.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:54

Ja, dat is het rottige. Zoe weet het ook nog niet, dus met de juiste begeleiding hoop ik het onder de knie te krijgen.
Hihi, wel een mooi compliment, dat die het echte zware werk aan moet kunnen. Lekker door trainen dus!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:55

Zondag tijdens mn wedstrijd zijn er weer eens foto's gemaakt door Kathleen van KG Images.
HIerbij wat foto's. Jammer dat ik van die ontzettende rare bekken kan trekken:

Een matig drafje, waar ik dr ronder moet houden
Afbeelding

Linkergalop ziet er wel fijn uit.
Afbeelding

Middenstap, blijft moeilijk.
Afbeelding

Een drafje voor het afwenden
Afbeelding

Drafje richting het halthouden
Afbeelding

En lange teugel voor A
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:50

Trudy, Zoe mag inderdaad wat nageeflijker, maar het ziet er verder heel netjes uit hoor!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

Ze mist net het door de kaak komen...
In de training gaat het wel iets beter, maar ik vind het moeilijk om te voelen wanneer ze er nu wel door heen is en wanneer ze er tegen aan zit...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:03

Trudy: Wat fijn je dat wedstrijd goed ging, wel jammer dat je bij die andere net 1 puntje tekort had. En de M1 al bijna weer.. wat mooi zeg, gefeliciteerd! Leuke foto's ook, ze mag idd net wat meer doorkomen van voor maar verder ziet het er goed uit. Je kijkt mooi vooruit zeg, leuke combi ook.

Sussie: Leuk zo'n compliment!

Ik zit nu inmiddels op B+17, mag dus al wel over, binnenkort gaan we dat ook doen. Woensdag weer wedstrijd gehad en dat bevestigde ook maar weer dat we op de goede weg zitten. Hij liep echt top.. heb super lekker gereden! Hij was zo ontzettend braaf. Het was spekglad op 't terrein.. veel kapot gereden door al dat water en hij heeft geen ijzers dus dat was wel even opletten. Tijdens de 1e proef gleed ie 1 keer uit in de galop maar verder is het gelukkig goed afgelopen. De punten waren 186 en 189 en 2 derde prijzen erbij dus al met al weer erg tevreden :).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:00

Nette punten Henrieke! Gefeliciteerd met je prijzen! Komt vast goed in het L1.

Wij zijn vanochtend een ronde over straat gaan maken onder het zadel. Weltsieger was super braaf. Het blijft altijd wat spannend vind hij, maar dat merk je voornamelijk in zijn stappen. Hij stapt dan meer omhoog ipv lange schrijdende passen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:05

Dankjewel, toevallig vandaag even 2 L1 proeven uitgeprobeerd. Ging niet slecht moet ik zeggen! Tussen de middengalop en daarna weer de arbeidsgalop mag ik nog iets meer verschil tonen maar voor de rest ging het weer +:)+ . We hebben zwemles gehad.. de bak was meer een vijver op sommige plekken maar hij was totaal niet zwaar dus toch maar gewoon in de buitenbak gereden... we zaten beide dus van top tot teen onder de modder, achja na die tijd even afgesproeid en hij is weer schoon. Hij vond het zelf volgens mij ook wel leuk.. mooi door die plassen skeuren :Y).
Leuk dat jij ook lekker buiten gereden hebt.. mooi dat hij het dan in zijn stap laat merken.. dan kun je toch nog lekker rijden verder :). Moeten we hier binnenkort ook maar weer eens doen... heeft hij wel verdiend!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:59

Ik maak op het moment eigenlijk alleen maar buitenritten, beide bakken zijn te zwaar/ te nat... Aangezien Duncan nogal een struikelkont is, ga ik dan liever meer naar buiten. Gisteren in 1,5 uur een flinke rit gemaakt (zijn normaal twee buitenritten, maar had ze gecombineerd), was heerlijk!
Deze week krijgt hij 4 dagen rust, ik ga richting Nijmegen voor vierdaagsefeesten :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:18

Fijn Lon dat je zo lekker naar buiten kan met Duncan. Wij zitten hier midden tussen de landbouw en vrachtwagenbedrijven dus door de weeks behoord een buitenrit niet tot de mogelijkheden helaas. Veel plezier bij de vierdaagsefeesten!
Henrieke, wat leuk dat de L1 proeven al zo fijn gaan. In het L1 hoef je overgangen nog niet zo te markeren hoor. Natuurlijk moet er wel verschil zijn tussen de arbeids- en de middengalop, maar je hebt meer passen de tijd om hem netjes op te vangen of weg te rijden.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:29

Ik heb gisteren mijn laatste puntje in het L2 gehaald en ik zou nu M1 mogen gaan starten!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:47

gefeliciteerd trudy!! Wat leuk! Ik hoop ooit ook nog eens wedstrijden te gaan rijden. Vrees alleen dat ik alleen in de winter kan rijden, in de zomer flipt ie op elk vliegje of mugje (en nee, zo'n neusnetje is niet voldoende :') )

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:50

Jeetje, dat is wel balen zeg Lon.
Hoe doe je dat in de wei dan? Gaat hij dan ook als een gek tekeer?

Ik heb nog een Gribaldi merrie die wordt gereden door een vriendin en wij hebben haar afgelopen weekend voor de eerste keer met een oornetje gestart. Dat werkte erg fijn!
Ze schut zodra ze langere teugel krijgt in de middenstap. Maar dat ging zondag heel goed!!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:54

in de wei is hij vrij rustig, dan schudt hij een keer en zijn ze weg ofzo. Maar met rijden dan kan hij zijn hoofd geen seconde stil houden. Recht overeind, met zn hoofd naar zn borst slaan (en tegelijkertijd met zn benen omhoog - voelt idioot kan ik je zeggen....) en meer ongein. Zelfs met masker (inclusief oren), neusnetje en uitrijvliegendeken is er geen land mee te bezeilen. Ik hoop altijd op natte regenachtige dagen als ik les heb, dan gaat het beter... Anders cancel ik mijn les. Heeft geen enkele zin.

edit: met recht overeind bedoel ik alleen zijn hoofd hoor, hij stij/eigert :o? niet ;) maar hij slaat wel bijna met zn hoofd tegen mijn hoofd, en dan zit ik nog behoorlijk rechtop!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:56

Jeetje :=

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:05

ja, is echt vreselijk... Op een goede dag is hij mega-geconcentreerd, en zegt iedereen dat ik wedstrijden moet gaan rijden omdat hij zo goed loopt, terwijl hij op de vliegen-dagen zo wild is met zn kop dat ie zn balans zowat verliest, slingert en ga zo maar door... Heb geen zin om daarmee op een wedstrijd te verschijnen ;) Ben ook blij dat ik niet in het bos woon, zou al helemaal een hel zijn...
Ik vind het dus ook niet leuk om op de vliegendagen te rijden, want dan heb ik het idee dat ik hem straf voor iets buiten zijn macht, aangezien hij de volgende dag weer keurig zijn best kan doen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:10

Veel plezier in Nijmegen bij de vierdaagse, was vandaag verder alles goed verlopen? De eersten waren al om 4 uur gestart, lekker vroeg :=. Wat dat betreft wel ideaal weer denk ik zo...
Maar wat kl*ten zeg dat hij zoveel op die vliegen op uit doet. Vliegenspray helpt denk ik ook niet? Ik spuit van tevoren altijd nog wel veerust op en dat werkt nog redelijk. Stappen doen we niet zo heel veel, zeker niet als ie eenmaal bezweet is, want dan komen er wel dazen/vliegen maar gelukkig doet Adventure er niet zo heel veel op uit.

Trudy gefeliciteerd, goed man! :D

Sussie: daar heb je inderdaad ook wel gelijk aan.. alleen wil ik het zelf eigenlijk graag echt goed hebben, misschien wel té goed. Het voorwaartse wil wel maar terugnemen is soms nog net iets te laat.. we hebben weer even geoefend en het ging al weer beter dan de vorige keer! Gewoon vaak doen.. dan komt het vanzelf.
We hebben zélfs nog 70 cm gesprongen.. jaja, voor ons best hoog haha.. hij vond het helemaal geweldig, nam me toch een paar flinke sprongen. Als het zo door blijft gaan dan durf ik uiteindelijk ook wel steeds wat hoger, moet eerst nog wat meer vertrouwen in hem krijgen met het springen en dan komt het helemaal goed :). Ben/was zelf niet zo'n springer namelijk.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:28

Mijn nichtje heeft haar wandeltocht in ieder geval overleefd... :) Verder ben ik ook niet echt op de hoogte.

Gisteren ging mijn les zowaar voor het eerst echt goed! Waarschijnlijk minder vliegjes, en hij had zowel masker als neusnetje en vliegenspray op... Mijn instructrice (was pas vierde les) had hem nog nooit zo goed zien lopen. Ze vond eigenlijk dat ik zo snel mogelijk moest gaan starten ;) Maar niet zolang er vliegen zijn! Was wel erg fijn dat ie weer eens zijn best voor me deed, geeft toch een goed gevoel :)

Henrieke, wat leuk dat je het springen aan het oppakken bent! ik zou het ook graag willen, maar durf het niet in mn eentje te doen. Veels te bang dat ik hem dingen verkeerd aanleer, zou zonde zijn.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:50

Lon83 schreef:
Mijn nichtje heeft haar wandeltocht in ieder geval overleefd... :) Verder ben ik ook niet echt op de hoogte.

Gisteren ging mijn les zowaar voor het eerst echt goed! Waarschijnlijk minder vliegjes, en hij had zowel masker als neusnetje en vliegenspray op... Mijn instructrice (was pas vierde les) had hem nog nooit zo goed zien lopen. Ze vond eigenlijk dat ik zo snel mogelijk moest gaan starten ;) Maar niet zolang er vliegen zijn! Was wel erg fijn dat ie weer eens zijn best voor me deed, geeft toch een goed gevoel :)

Henrieke, wat leuk dat je het springen aan het oppakken bent! ik zou het ook graag willen, maar durf het niet in mn eentje te doen. Veels te bang dat ik hem dingen verkeerd aanleer, zou zonde zijn.

ik had vandaag met mijn paard het zelfde word ook helemaal para van de vliegjes pff echt verschrikkelijk zit denk tpch in de familie;)
als ie boos ie tandenknarst tie ook haha zo raar heb ik een paard nooit zien doen nog meer weltmeyers met zulke trekjes??

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:47

Reinandje: Weltsieger reageert alleen heftig op dazenbeten en wordt dan helemaal gek van de jeuk, maar vervelend op de beestjes is hij niet gelukkig.
Lon: wat fijn dat je les zo goed ging! Wel vervelend dat hij zo reageert op de beestjes.
henrieke: fijn dat het springen alweer beter ging dan de vorige keer.
Trudy: gefeliciteerd met je laatste puntje in het L2! Weltsieger krijgt juist een orennetje op als het regent. Hij haat regen aan zijn oren en dan loopt hij de gehele proef te flapperen met zijn oren. Orennetjes werkt daar echt super voor.

Vandaag weer les gehad. Gisteravond was hij nog heel onrustig in de aanleuning, maar vandaag was hij juist super stil in de aanleuning vanaf het begin. Blijkbaar gisteravond hem toch goed gereden. Ik heb echt heel lekker gereden vandaag.