holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:47

Hoi dames, ik lees vanavond even bij maar hier alvast een ego berichtje van mij! :P

Wedstrijd ging goed het weekend! Hadden 190 en waren 4e net buiten de prijzen. Ze liep heel erg fijn, had alleen te veel fouten in de proef. Middendraf ging niet goed en ook het achterwaarts, wijken en halthouden konder beter :P Maargoed, deze week lekker oefenen en dan mogen we zaterdag weer! Er komt vanavond nog een filmpje van de proef! :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:46

Hier het filmpje :)

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:28

Ziet er goed uit hoor. Heb deze proef van de week nog gejureerd :P.
Blijf wel tegen je zeggen. Let op die LL. Vooral als je naar de M gaat straks word dat steeds belangrijker. Verder echt fijn en mooi beeld!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:58

Wat een leuke filmpjes van Empaier en C'est Bon!
Top dat Empaier zo braaf was voor het eerst op vreemd terrein!
Gefeliciteerd met je punten Anne! Succes zaterdag!

Covels, waar blijft de foto?! :D

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:02

leonie87 schreef:
...Wanneer moet jij weer weg Nexus? En waar? jij zit in mijn regio toch?

Was deze even vergeten :)
Ik heb in mei een driedaagse wedstrijd in Woubrugge.
Is dat in ook jouw regio? Dan kan je misschien bij ons eens komen jureren?! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:59

haha nee niet bepaald in mijn regio dus :P. Zit in kring eindhoven :P

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:55

Hallo allemaal,
Even een korte update over Compère. Hij wordt even door iemand anders gereden, omdat hij met opstappen erg bang was. Maar hij gaat met sprongen vooruit. Het is een slimme jongen, en een beetje brutaal, maar dat vind ik wel leuk eigenlijk. Een echt karaktertje zeggen ze ook wel.
Gisteren is de zadelmaker geweest om mijn zadel op z' n ruggetje aan te passen. Ik heb een AvB-zadel. Alleen ging het niet zomaar passen, dus heeft hij het mee om het te corrigeren en wordt het 14 mei helemaal op z'n rug aangemeten.
Ik hoop dat het snel goed weer wordt, dan kan ik een paar mooie foto's maken om te plaatsen.
Nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:06

Ik alleen om te jureren. Andere paardje is verkocht dus nu wachten tot Oktober dat Empi mee mag :D.

Wel slim dat je hem even door iemand anders laat rijden als je merkt dat het even wat minder gaat! Ben erg benieuwd. Regenfoto's zijn ook niet erg hoor xD.

Ook ik ga deze week de zadelmaker bellen. Wil een 2de handsje op maat voor hem. Over jaar of 2 krijgt hij er een op zijn maat. Hij groeit me nu nog te veel :P.

Zag trouwens een startlijst morgen met veel Dayanokindjes. Ik moet daar zondag jureren dus misschien wel weer dezelfde paarden te zien dan. Zou leuk zijn om wat dayano's in de ring te zien!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:59

Volgens mij levert Dayano prima sportpaarden. Jammer dat het KWPN hem destijds heeft laten staan. Had vanwege de bloedspreiding toch wel een aanwinst geweest. Maar goed, nu komen zijn nakomelingen via register A KWPN of via het NRPS toch ook in de kijkerd ;-).

Goed gedaan Covels, om hem even uit te besteden. Een ander kan net even handiger zijn en het zo oplossen dat er weer vertrouwen is.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:26

Hoi!
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik heb een heel leuk ideetje! Ik heb alleen geen idee of het mogelijk is.. Ik zie tegenwoordig allemaal topics verschijnen van clinics van de ruiters die BV Johnson rijd en dan degene die een nakomeling van Johnson hebben een clinic krijgen, zou dit ook niet met Dayano kunnen? Of zit dit alles in Duitsland? Het lijkt mij ontzettend leuk om Caramba z'n half broertjes/zusjes te zien rijden!

Verder gaat het met mijn Dayano top! We zitten alweer op B+7 en gaan binnenkort naar de KNHS instructieweek All around :)
Groetjes!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:35

Leuk idee Renate, maar Dayano stond tot voor kort in Belgie bij Nick van Laer en is twee dagen geleden blijkbaar verkocht :oo gezien de post op zijn website http://www.stalnvl.be/page10.php?post=64. Ben benieuwd waar hij heengaat!

Heb je een leuke foto van Caramba? :) Ik ben een paar jaar terug naar de allround instructieweek geweest met mijn vorige paard. Was heel erg leuk en had graag weer gegaan, maar wordt er een beetje te oud voor ben ik bang... Veel plezier alvast!
Laatst bijgewerkt door Nexus op 08-05-12 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:40

Erg leuk idee renate, maar in de uitvoering denk ik lastig. Maar als het kan en het is een beetje te rijden wil ik wel komen hoor :D.

Foto's :D :D.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:45

Helaas is Gilly nog veel te jong, had het graag gedaan. Maar ja: WAAR IS DAYANO NAAR TOE??! Ik hoop dat hij toch wel in de buurt blijft. Zou m graag nog een keer gebruiken op Bridie. Jammer dat er op de site van Van Laer maar 1 regeltje staat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:48

Ja vraag me ook af waar hij heengaat. Maar dat staat er niet bij helaas.
Ach je kan altijd komen kijken Diane ;)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:51

Hebben jullie overigens deze toevallig te koop gezien? http://link.marktplaats.nl/556893402
Wat een ontzettend knap paard zeg! :~ En niet duur voor een Dayano...In gedrag onder het zadel alleen waarschijnlijk meer Ferro dan Dayano...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:59

Ja leuk dier maar ferro is wel heel wat anders. Prijs is idd erg laag! Je vraagt je bijna af wat hij mankeert...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:04

Pittig karakter ongetwijfeld. Hij komt op mij over als een dominante Ferro. Ik heb van Ferro in het verleden wel gekkenhuizen gezien ;-). Iets te zelfverzekerd, zeg maar.....

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:07

Ik zal er even een tijdje goed achteraan gaan, want het lijkt mij echt heel erg leuk! Ben ook benieuwd hoe het met Dayano gaat, aangezien het toch echt een prachtpaard is.

@ Nexus, te oud?! Er zit dit jaar een vrouw bij ons in de week die komt uit 1956! Dus je bent nooit te oud haha :)

Trouwens! De vader van Caramba's moeder is ook Ferro, is ook wel te merken.. Heethoofdje

Ik heb helaas nog geen rij foto's alleen maar foto's van z'n hoofd en lijf, dus die zal ik even plaatsen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:14

Als t voor mij te bereizen is, zou ik graag naar zo'n clinic toe komen om te kijken. Lijkt me hartstikke leuk om de Dayano's bij elkaar te zien.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:30

Ik heb gelijk een mailtje naar De Roshoeve gestuurd dus even wachten op antwoord daarvan, nadat ik thuis kom van Caramba zal ik nog even verder gaan zoeken! :)

Edit :
Hij is vertrokken naar Zwitserland! Dus het zal niet gaan, jammer zeg!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:42

Jammer zeg!!! Het was een erg leuk idee Renate!! :D Hoop dat we nog wat van hem gaan horen, jammer dat het altijd zo stil was rond Dayano de laatste jaren...

Hier gaat het ook lekker! Vorig weekend weer concours gehad, ging fijn alleen vielen de punten wat tegen... 1e proef 185 en 8e en in de 2e proef 189 en 4e. :) Filmpjes ga ik zo een keer uploaden :)

Edit: Even nog een leuk filmpje van C'est bon en haar halfzusje uit dezelfde moeder en Jazz als vader! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:45

Jee dat is wel heel ver! Dan zullen we weinig nakomelingen van hem meer vinden in nederland :(
Nou ja gelukkig hebben wij wel zo een pareltje!
Een meeting met dayano's met een clinic zou wel kunnen natuurlijk :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:09

Nou, weinig, hij heeft denk in zijn eerste jaar 250 veulens op zijn naam staan. (Toen dachten vast een hoop mensen dat het KWPN hem zou goedkeuren).
Clinic met Dayano's zou misschien wel kunnen, maar wie zou je daar dan voor vragen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:12

Ik vind het raar. Fokt hij niet goed genoeg door? Zijn er andere gebreken? Wat is er aan de hand dat hij verkocht is en dat hij niet in KWPN opgenomen want dat zat wel inde verwachtingslijn... Vreemd

Kan je altijd wel iemand voor vragen als je maar betaald zullen we maar zeggen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:25

Ik bedoel dat hij niet veel in het nieuws was wat betreft de prestaties in de sport enzo. :) Ik zou zo ook niet weten waarom hij niet goedgekeurd is bij het KWPN... Wel jammer!