Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:34

Detroit schreef:
Wat gaaf Kim! Op het strand! Supertof!

Mijn voice doet het ook heel fijn. Hij is een paar weken terug mee geweest BB springen. Gewoon leuk voor de afwisseling.

Tijdens het inspringen:
[ Afbeelding ]

En tijdens het parcours:
[ Afbeelding ]

Hoi Detroit,
Ik heb afgelopen woensdagavond voor het eerst zelf gesprongen met Franco. Onder het mom van "afwisseling is goed" heb ik meegedaan met een springlesje. In het begin wilde ik eigenlijk al stoppen; Franco was knetterheet, zag overal spoken, schrok van de andere paarden die om hem heen denderden en dan die drie hindernissen die daar stonden...! We moesten over twee balkjes draven en meneer maakte een mega jump van dik een meter hoog en later schoot hij verschillende keren met zijn kop in de lucht weg. Drama...
Uiteindelijk ben ik gaan stappen als de anderen deden springen, en als zij gingen stappen ging ik draven, galopperen en probeerde ik te springen. Toen ging het stukken beter en kregen we de smaak te pakken Ik heb niet hoog gesprongen omdat mijn rug nog niet altijd even fantastisch is, maar guppie kan wel springen! Erg leuk! Komt dat Argentins-bloed aan moederskant toch nog van pas, hahaha :p

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 03:01

Goh, mazzel dus dat je bent blijven zitten kim!

Knap ding muriel! Ben benieuwd naar meer foto's tzt!

Hier gaan we weer de zadelshit in. Bah bah bah. Kwamen plots na het scheren flinke drukplekken te voorschijn onder zn vachtje. Vond de bespiering rond zijn schoft niet lekker meekomen tov de.rest, maar nu snap ik ook waarom. Balen!
Verder gaat het hier goed. Vorige week (voor scheren) strandritje gemaakt, daar had ie zich weer heerlijk.uitgeleefd.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:31

Kimmutjuh89 schreef:
Detroit schreef:
Wat gaaf Kim! Op het strand! Supertof!

Mijn voice doet het ook heel fijn. Hij is een paar weken terug mee geweest BB springen. Gewoon leuk voor de afwisseling.

Tijdens het inspringen:
[ Afbeelding ]

En tijdens het parcours:
[ Afbeelding ]

Hoi Detroit,
Ik heb afgelopen woensdagavond voor het eerst zelf gesprongen met Franco. Onder het mom van "afwisseling is goed" heb ik meegedaan met een springlesje. In het begin wilde ik eigenlijk al stoppen; Franco was knetterheet, zag overal spoken, schrok van de andere paarden die om hem heen denderden en dan die drie hindernissen die daar stonden...! We moesten over twee balkjes draven en meneer maakte een mega jump van dik een meter hoog en later schoot hij verschillende keren met zijn kop in de lucht weg. Drama...
Uiteindelijk ben ik gaan stappen als de anderen deden springen, en als zij gingen stappen ging ik draven, galopperen en probeerde ik te springen. Toen ging het stukken beter en kregen we de smaak te pakken Ik heb niet hoog gesprongen omdat mijn rug nog niet altijd even fantastisch is, maar guppie kan wel springen! Erg leuk! Komt dat Argentins-bloed aan moederskant toch nog van pas, hahaha :p

Haha, leuk he die heethoofdjes met springen! Na mate je het vaker gaat doen, wordt ie vast wel relaxter. Mijne was in het begin ook schrikkerig en heet. Momenteel is hij vooral heel heet en snel, maar wel braaf. :')

Maar leuk dat ie ook leuk mee kan springen. Super tof!

Kijk, dit is hoe hij nu gaat:

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:00

Dat durf ik dus echt.niet! Gaaf.hoor! Vind 30cm al best heel hoog haha

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:23

Wauw, Detroit! Die trekt lekker naar de hindernis haha! Zie echt super veel gelijkenis met Franco, erg leuk! En mooi gefilmd ook!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:37

Leuk en dat op je de dressuurzadel!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:59

Hoe zitten jullie Voicejes in de haren? Die van ons wordt vandaag geschoren. Het is echt zo'n teddybeer. Hopelijk blijft ie een beetje zwart na het scheren. Komend weekend mag ie weer mee op wedstrijd.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:41

Hier ook een teddybeer en geschoren. Moet dit.jaar zeker nog wel een keer geschoren worden ook!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:39

Mijne heeft nog mooi dun vachtje, ga niet scheren

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:41

Ik ben altijd springruiter geweest. Dus hoogte maakt mij vaak wat minder uit :o

Mijne zit momenteel ook nog vrijkort in zijn haren. Dus voorlopig nog niet scheren hoop ik.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:28

Leuk filmpje Detroit!
Die van ons is ook een ware teddybeer! Nog even kijken of we toch nog gaan scheren deze winter, eerst maar eens kijken hoe hij het verder oppakt de komende tijd! Afgelopen zondag heb ik er voor het eerst opgezeten, ging super! :j En we hebben even getest of hij kan springen, check :D
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:33

Springen ziet er netjes uit hoor!

Detroit dressuurmatig onder t zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:02

Ziet er netjes uit de foto's! Hebben jullie voices ook als ze spanning hebben of ergens moeite nee, dat ze snel in zo'n "houdinkje" gaan lopen met valse knik?
Ben er hard mee aan het werk maar vind het moeilijk met hem hoor!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:10

Ja heel erg herkenbaar Mella. Detroit loopt sowieso liever bovenin dan beneden. We zijn heel erg hard bezig om hem juist meer te laten zakken.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:21

Ja inderdaad ceas loopt ook liefst in eigen houding..ene dag ontspant hij beter en wil hij mijn hand volgen dan de andere momenteel houd hij zo erg de rechterkant vast in de kaak... losmaken duurt echt ruim half uur. Hij is ook heel scheef en vorige week is hij in bekken en sci gewricht rechtgezet en daarbij eerste halswervel zat vast... eva keeman is bij mij geweest homeo/osteopaat en hij moet nu weer leren om spieren goed te gebruiken...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:14

Is op de foto's van dertroit niet terug te zien!

Zag toevallig laatst op Mp een paar voices te koop staan waarbij 2 daarvan op de foto stonden met die bekende valse knik die ik van eas ook zo goed ken. :P

Zag toen de foto's van dertroit en dacht dat het wel meeviel en niet voor elke voice gold haha.

Bovenin loopt eas ook het fijnst van zichzelf. Probeer ook iets lager en ronder in te stellen, wat hij erg moeilijk vind.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:57

mellamoshan schreef:
Ziet er netjes uit de foto's! Hebben jullie voices ook als ze spanning hebben of ergens moeite nee, dat ze snel in zo'n "houdinkje" gaan lopen met valse knik?
Ben er hard mee aan het werk maar vind het moeilijk met hem hoor!

Die van ons houdt zich met spanning wat vast in de rug waardoor hij net die losgelatenheid mist. Hij zal dus niet zo snel schrikken of zo maar reageert meer op deze manier op spanning.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:58

Hoe gaat het met jullie voices?

Gisteren ben ik voor het eerst met easy b gestart. Hij gedroeg zich keurig, helaas had hij erg veel spanning wat zich vertaalde naar een erg onrustige aanleuning. Daardoor ook geen winst, maar ben toch erg trots op hem. Hij heeft zo zijn best gedaan.
Zonde ook wel want met losrijDen ging hij zo fijn, hij zweefde door de baan heen! Maargoed, mooi leermoment en volgende keer beter.

Commentaar van de jury: vlot gereden proef helaas veel spanning, daardoor onrustig in de aanleuning. Zaten echter wel hele mooie stukken tussen. Erg leuk paard voor de toekomst.

Dat is nog eens leuk om te horen he! :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:27

Hallo allemaal!
Wat is het weer windstil hier in het topic! ;)

Om nog even terug te komen op jullie vorige opmerkingen: ik heb ook die 2 paarden op Mp gezien en zag dat zij inderdaad de valse knik hadden. Franco had hier in het begin ook heel erg last van. Dit gaat nu alweer veel beter, al is hij soms in het begin te druk bezig met zijn omgeving in de gaten te houden en wil hij ook nog wel eens zijn nek knikken. Maar deze momenten worden steeds minder en steeds korter. Hoort denk ik ook een beetje bij Voicejes, maar bij de juiste training gaat dit wel over. Ik heb Franco in het begin voornamelijk laag, diep en rond moeten rijden. Nu begint meneer aan te geven dat dit losrijdmoment niet meer zo lang hoef te duren en dat hij algauw klaar is voor het echte werk. Tijd dus om de teugels wat korter te maken en te rijden! :D

Wat goed Mellamoshan dat je met Easy gestart bent! Dat van de spanning en dan een wat onrustige aanleuning krijgen, herken ik in Franco terug en dat kan heel vervelend zijn. Maar toch goed van jullie dat jullie de proef verder netjes gereden hebben! Franco en ik gaan deze maand starten. Spannend!!

Update over Franco:
Het rijden gaat nog steeds in een stijgende spiraal omhoog! We rijden nu eigenlijk alleen maar zonder slof (deze gebruikte ik in het begin wat meer omdat meneer alleen maar zijn kop in de lucht hield om zo zijn omgeving in de gaten te kunnen houden, zo spanning en verkeerde spieren opbouwde). Nu is dit niet meer nodig, omdat hij nu goed weet waar hij zijn hoofd moet houden en in welke aanleuning hij moet ontspannen. Heeeeeel af en toe gooi ik hem er nog aan als ik wat slechter in mijn vel zit of wanneer ik iets specifieks wil oefenen met hem wat wij beiden nog erg moeilijk vinden. Een slofje wil het soms dan nog wat makkelijker maken.
Verder wat ik al zei begint hij netjes te lopen! Dit is ook goed terug te zien in zijn lichaamsbouw; hij heeft een mooiere hals en begint een gespierd front te ontwikkelen. Erg leuk!
Enig puntje waar we nu nog tegenaan lopen: rechtsom aangalopperen. Dit lijkt gewoon nog niet bevestigd te zijn. Echt zo balen! En meneer is al bijna 5 jaar, dus dat kan echt niet! Toen hij 3 jaar was heeft mijn vorige instructrice het enigszins verprutst door te fixeren op die galop. Franco was altijd extreem scheef (links gebogen), dus hij voelde zich comfortabeler en veiliger om links aan te galopperen. Rechtsom was dit dus niet goed. Ik moest hem steeds terugnemen als hij verkeerd zat en weer opnieuw proberen. Weer mis, weer terug, weer opnieuw, weer mis, etc. Op een gegeven moment was Franco knetterheet, niet meer te houden, onwijs sterk, hoofd tegen het plafond en poging 20 ging hem gewoon niet meer worden. Hierdoor werd zelfs de draf op de rechterhand een ramp. Ik hoefde maar af te wenden en daar begon de ellende. Sinds ik bij Joyce rij, hebben we Franco echt helemaal voor elkaar, maar dat heeft echt lang geduurd! Maar nu ontspant hij ook rechtsom in draf, geeft een mooie aanleuning, kan ontspannen en loopt daar net zo goed op als linksom. Echter, dat rechtsom aangalopperen blijkt een ramp. Hij zit gewoon altijd verkeerd! Wat er gebeurd: eerst lekker ontspannen rondrijden in draf, uiteindelijk in een hoek of op een volte ga ik zitten, leg mijn buitenbeen terug en geef hem de hulp voor galop.... en hij zit verkeerd. Hij WEET gewoon van tevoren dat ik wil gaan galopperen, hij blokkeert direct in zijn lijf, ik ga zitten, hij gooit hoofd omhoog en schouder naar buiten en dan zit hij fout.... Echt een drama! Ik wist gewoon niet meer wat ik moest tot mijn vorige les. Joyce gaf aan dat ik wat druk op de teugels moest houden (ivm het hoofd omhoog gooien), de juiste stelling aan moest nemen (dit met aangalopperen meer overdreven omdat hij het anders niet snapt en met wat meer druk op binnenteugel dan op buitenteugel), moet gaan zitten, buitenbeen naar achteren leggen en hem met twee benen in galop moet zetten. Hup, niet nadenken, gewoon wegrijden. Vandaag was ik aan het rijden, koos een eerder moment uit om te galopperen omdat hij er dan nog niet op voorbereid is (haha, lekker mijn paardje neppen :D :+ ) en ik deed wat mij gezegd was.... en we reden helemaal volgens het boekje in de juiste galop weg!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Woehoe!! Volgens mij hebben we het knopje gevonden!! Nu deze vasthouden en bevestigen en dan kan ons wedstrijddebuut niet meer stuk!! We kunnen het wel! Dit is werkelijk nog het enige puntje wat ons trammelant bezorgd. Ben blij als dat verleden tijd is!! :D :o

Verder had ik nog enkele foto's gekregen van een oude stalgenoot die eind oktober was komen kijken. Toevallig is zij ook fotografe, dus ze heeft wat foto's gemaakt. Helaas reed ik die dag met de slof, omdat meneer echt mega vervelend was en totaal niet op wilde letten. Dit vind ik de foto's verpesten, maar ja... houd maar in gedachten dat ik nu alleen maar zonder rijd en dat de foto's voor de rest best mooi zijn ;) Verder is Franco op de foto's wat bruinig. Hij was natuurlijk super licht bruinig geworden na het scheren. Nu is meneer weer pikzwart :D

Hier de mooiste:
Afbeelding
(Op deze foto zie je zijn sterke achterbeen, mooie ontspannen hals en oplettende oortjes :P)
Afbeelding
(Hij blijft mijn gekkerd <3 )
Afbeelding
(Op deze foto moeten mijn teugels wat korter, mijn handen meer naar voren en mag Franco iets meer met het neusje eruit, maar ja.. Verder gave foto! :o )
Afbeelding
(Franco heeft bijna altijd zijn oortjes naar voren tijdens het rijden. Soms is dit te verwarren met onoplettendheid, maar hij is vaak gewoon vrolijk <3 )

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:11

Onze Voice doet het ook nog steeds goed. Hij was een half jaar geleden niet heel fijn. Waarschijnlijk toch last gehad van die kies en veel kans ook door de groei. Onze reus is nl. Echt nog flink gegroeid. We durven 'm eigenlijk niet te meten want ben bang dat hij de 1.80m. Misschien wel voorbij is...

Hij wordt nu rustig verder getraind zodat hij binnenkort richting het M kan. Valt nog niet mee om een volte 10 meter te draaien in galop met zo'n lange slungel.

Mooie foto's van Franco! Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n sloffen ben. Op zich kun je er fijn mee werken maar je moet wel opletten dat je 'm alleen gebruikt wanneer het echt nodig is. Dan heb ik het niet over jou hoor maar over het algemeen met slofgebruik.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 01:17

lizzy1 schreef:
Onze Voice doet het ook nog steeds goed. Hij was een half jaar geleden niet heel fijn. Waarschijnlijk toch last gehad van die kies en veel kans ook door de groei. Onze reus is nl. Echt nog flink gegroeid. We durven 'm eigenlijk niet te meten want ben bang dat hij de 1.80m. Misschien wel voorbij is...

Hij wordt nu rustig verder getraind zodat hij binnenkort richting het M kan. Valt nog niet mee om een volte 10 meter te draaien in galop met zo'n lange slungel.

Mooie foto's van Franco! Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n sloffen ben. Op zich kun je er fijn mee werken maar je moet wel opletten dat je 'm alleen gebruikt wanneer het echt nodig is. Dan heb ik het niet over jou hoor maar over het algemeen met slofgebruik.

Jeetje mina! Is jouw Voice werkelijk zo groot! Kom ik aan met een puppy van 1.63m :D Wel balen dat hij toch nog zoveel last heeft gehad van die kies. Nu gaat alles wel weer goed? Maar richting het M alweer; ben jaloers! Kan niet wachten tot ik mag starten met guppie :p

Ja klopt, krijg verschillende meningen over slofgebruik. Mijn mening is dat het niet erg is als je hem een keer pakt, maar dit moet je niet te vaak doen. En als je het wel een langere periode hebt gebruik, is het belangrijk om ook af te gaan bouwen want uiteindelijk zul je het toch zonder moeten doen. Liever zonder hulpmiddelen dan met ;). Plus, een slof dient goed gebruikt te worden, dus wanneer hij niet nodig is hoort hij ook niet in te werken en in een boogje te hangen. Je ziet op mijn foto's dat dit is en hij niet inwerkt :). Maar er zijn inderdaad mensen die het paard in de houding trekken met de slof en dan gaan ook bij mij de haren overeind staan. Maar bij goed gebruik kan een slof geen kwaad :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:25

Helemaal mee eens Kimmutjuh. Jouw slofgebruik is niks op aan te merken, maar ken er dus genoeg die overal meteen een slof aan hangen.

Ik heb mijn 3-jarige nog nooit met slof gereden, maar daar is gelukkig ook helemaal geen aanleiding voor.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 08:53

lizzy1 schreef:
Helemaal mee eens Kimmutjuh. Jouw slofgebruik is niks op aan te merken, maar ken er dus genoeg die overal meteen een slof aan hangen.

Ik heb mijn 3-jarige nog nooit met slof gereden, maar daar is gelukkig ook helemaal geen aanleiding voor.

Dankjewel Lizzy! En zolang je hem niet nodig hebt, vooral ook niet gebruiken

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:06

Het is hier inderdaad rustig!

Ziet er netjes op de foto's hoor Kim! Slofgebruik is inderdaad netjes. Ik rij detroit soms ook met slof. We zijn nu bezig met de travers en appuymenten, dan maakt de slof het voor ons ook wat makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 12:49

Ja inderdaad Detroit, dat is het vooral! :j
Mooie foto's! Lekker buiten! Als het zonnetje schijnt kriebelt het bij mij ook weer! :P