nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:39

Gaaf beestje !

Hoe gaat het trouwens met Darwin, Marjolein? Die is zoooo leuk :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:39

Wat een mooi dier, en wat groot al!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:13

Dazzle Me geniet nog lekker van zijn vrijheid. Ik krijg regelmatig updates en wat foto's dus ik ben erg blij dat hij nog lekker in de opfok staat. Als alles goed gaat (en ik richting Maart 2015 weer terug in NL ben) komt hij rond Mei terug naar huis en dan gaan we een begin maken aan het beleren :D

April 2014
Afbeelding

Mei 2014
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:15

Hij wordt mooi! Ik wil de mijne als alles volgens plan loopt volgend jaar laten dekken door Cremello :j

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:52

Wauw die staat er gaaf bij!
Word ook steeds mooier :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:24

Share schreef:
Oh wat leuk zeg!! Ik ga zo even in je profiel spieken of er een foto van je Jazz merrie in staat. :D
Hoe groot lijkt je andere veulen te worden?
Is die van jou al drachtig gescant?
Vrijdag komen ze bij mij scannen maar ik durf er mijn handen wel voor in het vuur te steken dat ze drachtig is. Ze is zooooo omgeslagen in gedrag. Zooooo rustig en relaxed. Ik eet mijn schoen op als het niet zo blijkt te zijn hahahahaa :')

Edit: Jou jazz merrie is ook leuke vos zeg!!! Ben heel benieuwd naar onze DC beebs volgend jaar! Hihi *D

Dank je! Ja Jazzy is afgelopen vrijdag drachtig gescand van (godzijdank) 1 vruchtje!

Mijn 3-jarige is nu ongeveer 1.54, maar ze is nog wat overbouwd, dus daar komt nog wel wat bij. (Ze is vandaag trouwens 3 geworden).

Jazzy is nu ook weer compleet anders. De hoefsmid was er vandaag en ze leek wel of ze dope had gehad. Zo ontzettend relaxed. Normaal draait ze altijd heen en weer, met het hoofd slaan enzo. Ik mag dit gedrag wel hoor. Ze is veel liever nu.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:25

Wat leuk, nog merries drachtig van Don Cremello! Ik vind die combinatie met Jazz wel erg leuk, ben benieuwd naar het resultaat! :)

Als alles goed gaat hebben wij begin april 2015 ook een Don Cremello-veulen rondlopen op de wei. Mijn merrie is nu dik 1.5 maand ver, al 2x gescand. Het is alleen voor mij de eerste keer dat ik een merrie drachtig heb en daardoor ook erg spannend. Ik zie overal spoken waar het mis zou kunnen gaan! (Mijn andere merrie kan niet drachtig worden door 'versteende' baarmoeder, waardoor ik blijf vrezen dat het ons niet gegund is)

Dit is mijn merrie, zit zowel Welsh, AV als NF bloed in en is ingeschreven bij het RBP stamboek, waar Don Cremello ook goedgekeurd is.
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:28

Spannend! Leuke combinatie allebei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:48

Wat een gave combi's allemaal!

Ga je Carrera laten dekke Nessie?!

Die van mij was vandaag ook een btje loom in de omgang maar met rijden was ze voor het eerst weer een btje snuiverig! Hopenlijk geen hengstigheid die inene op komt zetten hahaha Vrijdag weten we meer!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:54

Zoals het er nu naar uit ziet wil ik dat volgend jaar doen :) (Het is dan even kijken hoe het in het plaatje past, Eston (haar hengstveulen van Everdale van vorig jaar) komt ook volgend jaar alweer naar huis! Maar de combinatie Carrera (Wup) x Don Cremello is een die mij heel nieuwsgierig maakt :j . Maar eerst even wat klasses door in de sport.

En jij dus nog even in spanning afwachten, ik duim mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:18

Wauw! Daar moet wel wat speciaals uitkomen dan! Leuk zeg! *Ben altijd erg gecharmeerd van je foto topics met Carrera* :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:36

Bedankt :) . Sowieso vind ik elke nakomeling weer verassend en daarom jeukt het ook zo. Maar even geduld nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:22

Haha jaa snap ik :j

Nou, wij hebben vanmorgen het nieuws gekregen dat onze merrie dan ook daadwerkelijk drachtig is. Het vruchtje was van goede grote, het was er gelukkig maar 1 en de baarmoeder zag er fantastisch uit volgens de DA.
Dus een klein feestje hier! *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:24

super, gefeliciteerd Share!
Ik mag volgende week woensdag voor de 30 dagen scan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:27

Thanks! :D

Ook super spannend weer! Kan je vaak al het hartje zien kloppen zei de da. Wij mogen 7/7 weer voor de volgende scan!

Succes alvast! :j

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:38

Ik denk dat het eens tijd word dat ik me hier ook kom melden ondanks dat mijn merrie nog niet drachtig is. Ze is vandaag namelijk geinsemineerd met Don Cremello. Ik hoop dus dat de scan maandag positief zal zijn.

Dit is mijn merrie Lady Liberty:
Afbeelding
En haar afstamming voor de nieuwsgierigen: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/138355

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:46

Leuk paard Myrthee_

Over 2 dagen kun je toch nog niet zien dat ze drachtig is?

Met Jazzy ga ik dinsdag weer scannen. Op de 30 dagen scan was de vrucht weer niet te zien en geen kloppend hartje te ontdekken. Ik hoop dat er verstoppertje gespeeld wordt, pfff

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:10

Dankje Setteli. Klopt, maar je kunt wel al veranderingen in de baarmoeder zien en aangezien haar laatste veulen alweer 4 jaar geleden is en ik geen idee heb hoe alles daar is gegaan, houden we nu alles even flink onder de loep. Ze word natuurlijk ook alweer een dagje ouder ondanks dat dat nergens aan te merken is.

Edit: Balen zeg Setteli! Ik hoop ook voor je dat het verstoppertje speelt! Ik duim voor je!
Laatst bijgewerkt door Myrthee_ op 28-06-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:19

Weeral een kwpn! Wat leukkk!

Dat meen je niet setteli? Ik hoop ook dat er verstoppertje wordt gespeeld. Je merrie geen hengstigheid of iets getoond?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:45

nee niks. Op scan was geen hengstigheid te zien en ook geen ei. Wel veel cystes, maar dat wisten we al. Ik hoop dat ie daar ergens tussen zwemt en dat we hem dinsdag gewoon kunnen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:11

Ik zal voor je duimen!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:34

Thanks. Het moet toch een keertje lukken en goed gaan! Ik wil over 2 weken met vakantie en dan wil ik wel graag dat alles goed is. Anders moet ik iemand anders er mee opzadelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:20

Spannend Setteli.

Don Camyro op zijn tweede wedstrijd.

Tevreden pony.
Afbeelding

hij begint nu ook te dragen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:23

Vergeet ik te zeggen dat mijn winst was dat hij gelijk op de trailer stond met laden. Verder 1e met 182 en 2e met 192. Dit was B. Laten we zeggen dat ik vooral aan mijn houding en mijn lijnen rijden moet werken. :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:36

Wauw knap ding zeg! En mooie punten gereden!