Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:36

Super :D


Ik heb vandaag ook weer fijn gesprongen, van de week tegen een stalgenootje gezegd dat ik waarschijnlijk nooit meer M ga springen, maar vandaag in de springles toch een flink parcourtje op 1.20 gereden :')

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:52

Hier ook 1 die bloedfanatiek wordt van wat hindernissen in de bak! Hij vindt het echt leuk en zo makkelijk ermee. Gaat alleen beetje hard dan :D , nog niet genoeg controle voor parcourtje, maar we zijn er beide ook niet echt ervaren mee nog.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:28

Ik wou nog vragen als de mede Obelisk eigenaren nog beetje in leven zijn...
Het is zo stil namelijk in deze topic.

In ieder geval met mijn en mijn paardje gaat het de goede kant op.
Heb afgelopen weekend nog 2 winstpunten in het L1 naar binnen gehaald met een 2e en 4e plaats.
En dat te bedenken dat ze pas een kleine 2 jaar onder het zadel is *\o/*
En breng haar nu pas een jaartje uit op wedstrijden (1,5 jaar, maar met een half jaartje stop wegens kreupelheid), heb zeker niks te klagen met mijn topper.

Ook omdat ik graag wou springen en mijn Obelisk het jammer genoeg niet kan. Mag ik van een vriendin van mij een springpaardje uit brengen in de sport :D
Al ben ik er wel een beetje te klein voor :o en het nog wel even echt wennen is om zo'n groot paard te rijden hahah (ik ben maar 1.65 en het paard is 1.78, voor mensen een idee te geven hahaha )

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:04

Onze merrie gaat ook lekker, ik heb haar nu een maand en ze is hier aardig op haar gemak, ze is een zeer goed opgevoed paard en fijn op mensen gericht. Wel eenkennig en bescheiden.
Langzaamaan breid ik het rijden en ' werk' uit we moeten nog aan elkaar wennen :)
Ik ben wel van plan om de fokker te gaan contacten of oude eigenaar want in ben wel nieuwsgierig hoe ze als veulen was .
Ook wil ik met haar naar de keuring want ze staat nog in t veulen boek.
Zontiane is 179
http://youtu.be/BmCn5LxarIM

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:13

Niet kan springen? Jammer, maar mooi alternatief.

Mijn merrie gaat goed, laatst weer onze eerste springwedstrijd gereden na de blessure en we gaan nu weer het L in. Lekker kilometers maken aangezien er relatief weinig crossen op het programma staan.
Wel van de week buiten samen onderuit gegaan, dus gisteren behandeld door een osteopaat en even een paar dagen rust (plastic in het bos is heel eng).


Leuk dat het zo goed gaat knollentuin!

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:29

@ knollentuin
Zo hé ook al zo'n reus := hahaha die van mij is maar 1.63.
Kleine merrie maar groot genoeg voor mij.
Filmpje ziet er goed uit, erg netjes vooral nu dat je haar pas een maandje hebt!

@ splash
Nee van mij kan hooguit ca. 60 cm springen als ik hoger wil dan komt ze steeds met haar voorbenen tegen de balken aan. Terwijl ze goed te regelen naar de hindernissen toe is, ze gaat dus niet snel.
Maar dat is wel fijn dat je weer aan de slag kan gaan met je paardje, alleen indd jammer dat jullie samen onderuit zijn gegaan :(

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:43

Fijn dat alle paarden zo goed gaan!

Ik heb gisteren mijn 3e wedstrijdje gereden met Calente, de teller staat inmiddels al op B+8!
Ze gaat iedere dag beter en we zijn zelfs al bezig met schouderbinnenwaarts! :D

Deze foto's zijn van onze tweede wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Hoe zijn jullie paarden met trailerladen?
Calente gaat niet graag de trailer op. Je komt aanlopen, ze zet 2 voeten op de klep en stopt dan.
Nu hebben we 2 technieken:
1. 10-15 meter achterwaarts, dan aan het werk en opnieuw aanlopen. Alleen stopt ze dan steeds eerder naar mate je langer bezig bent.
2. Gelijk lijnen erachter, zodat ze geen keus heeft. Ook dan krijgt ze het voor elkaar, ze gaat zo voor/naast de trailer staan dat je haar er eigenlijk niet meer op kunt krijgen.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:01

Leuke foto's en top dat het zo goed gaat!


Trailer laden is hier in het begin 1 groot drama geweest. Omhoog komen en van je weg draaien. Maar inmiddels loopt ze er zelf in. Dus er is nog hoop!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:13

De mijne wilde nog wel over links wegdraaien. Met 2 lange lijnen kregen we hem er altijd wel op eigenlijk, dan wist ie okay nu kan ik nergens heen en dan ging hij gewoon. Maar gewoon veel oefenen met veel voor en achteruitzetten en toestaan dat ze er een keer weer aflopen hielp ook zeker. Dus oefenen op dagen dat je echt nergens heen wilt maar alleen om te oefenen dus zonder druk.

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:23

trailer laden is voor die van gelukkig geen probleem.
Toen we haar bij de opfok gingen halen toen ze 2 was was het een groot drama.

Toen ze 4 was weer eens geladen en in 1x groot succes. En dat is tot nu toe altijd gelukkig zo gebleven!

Kan echt een drama zijn dat laden. 2 lijnen ben ik altijd erg fan van!

Sterkte voor de slechte laders.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:57

Calante dat ziet er netjes uit!

Die van mij heeft het ook een tijd geduurd voordat ze op de trailer durfde.
Helemaal in het begin met het halen, moesten we haar helemaal rustig spuiten omdat de dierenarts bang was voor spier bevangenheid.
Nu loopt ze er wel op zonder longe wel met beetje twijfelen maar zolang iedereen rustig is loopt ze wel.
Op de trailer als we rijden doet ze overigens wel super erg weven en komt ze altijd heel bezweet van de trailer af, zodra we stil staan en het deurtje voor open doen zodat ze kan kijken is alles weer prima.
(ze is minder bezweet als er een ander bij staat, maar op concours hebben we niet altijd twee paarden mee)

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:34

mijn Obeliskje gaat ook enorm goed gelukkig :)
Na ruim een jaar niet op vreemd terrein te zijn geweest, en ruim een half jaar tegenslag te hebben gehad.
Afgelopen weekend weer aan een wedstrijdje gewaagd.

Wat deed ze het super, helaas op 2 punten na net geen winstpunt.
Maar als je nagaat dat ze voorheen enkel kon bokken, steigeren en staken ben ik heel erg trots op haar..

Afbeelding

Afbeelding

En der prachtige koppie
Afbeelding

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:23

Wat is het stil hier!

Hoe gaat het met jullie paarden?

Het gaat erg goed met Calente, van stal gewisseld maar na twee weken stonden we weer op onze oude stal ;) . Zo fijn dat Calent en ik zo'n goede band, komt erg goed van pas in dat soort situaties.

Inmiddels zijn we al B+12, maar blijven nog even in B om het kringkampioenschap (NH Kring Zuid) te rijden en misschien wel de regiokampioenschappen! Bij onze laatste wedstrijd hadden we maar liefst 195 en 205, dus het komt vast goed! Gaan er nog meer Obelisken?

Ondertussen trainen we lekker verder :)

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:22

Ik misschien maar met ander paard haha.. Ik sta alleen nog 1ste reserve voor de kring, was 10 uur na sluitingsdatum met inschrijven...

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:13

Zontiane gaat fijn, ik kom steeds meer aan trainen toe ipv kennismakend rijden ( zo noem ik het dan maar)
http://youtu.be/Zp5cNX_N7Zw
Ik heb 2 weken geleden de fokkers gebeld en ruim een uur aan de telefoon gehangen, zo leuk was dat!
Uit de merrielijn / Moederlijn van zon komen meerdere - ik tel er nu 6 goedgekeurde hengsten. Ik had er nooit wat mee al die bloedlijnen maar ik vind het nu erg leuk om het uit te pluizen :D

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:52

*kruipt onder steen vandaan*

:wave:

Leuk kringkampioenschappen Calente! Succes! Lioony, hopelijk mag jij ook!


ik schreef voor het laatst iets op pagina 25 :o en was toen hard bezig aan studie ontwijkend gedrag las ik terug haha.

Inmiddels alweer aan het einde van de vierde tentamenperiode en dat betekend Paardlieftiiiijjjjjjd!

In februari heeft hij met koliek gestaan. Drie dagen later heb ik s'morgens om 9 uur geregeld dat hij naar een andere stal kon waar hij anderhalf uur later hooi stond te eten en vreselijk is opgeknapt. Hij heeft er een super tijd gehad maar helaas kon ik hem daar niet longeren en dat is wel iets wat wij nodig hebben.
Inmiddels staat hij bij mensen thuis sinds 31 mei en dat bevalt prima. Dag en nacht op de wei en nu kan ik hem lekker op gaan pakken. Dinsdag hebben we weer les dus daar heb ik wel heel veel zin in want dan kunnen we lekker gaat trainen. Op 19 juni gaan we een oefendressuur meerijden om ervaring op te doen samen en zo uiteindelijk hoop ik ergens in het najaar of uiterlijk volgend jaar voorjaar te kunnen starten.
We moeten meteen L2, en daar zijn we nog lang niet. Ik wil het niet forceren want daar worden we beiden niet wijzer van.

Dus zo hobbelen we lekker door en als ik volgend jaar juni (als alles goed gaat) afgestudeerd ben naast mijn werk krijg ik weer meer tijd en gaan we lekker veel op pad, wedstrijden, clinic's en wie weet wat nog meer.

:evaw:

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:32

Wat is het hier stil -O-

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:53

Ik ben net terug van vakantie. Blij om mijn meisje weer te zien <3

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:37

Het is hier wel erg stil.

Hoe gaat het met jullie paarden?
Een tijdje geleden was er sprake van een Obelisk clinic, is dat plan er nog steeds?


Met Calente gaat het erg goed, we zijn afgelopen op instructieweek geweest. Super naar ons zin gehad en nog wat geleerd ook!
Gisteren hadden we de regiokampioenschappen. Ik had er niet veel van verwacht, we moesten voor het eerst op gras starten en na een instructieweek dacht ik dat ze niet veel energie zou hebben. En als laatste was ze ook nog eens vreselijk hengstig, oftewel we gingen voor de lol :)

Eenmaal aangekomen opgezadeld en hup inrijden maar. Instructrice kwam nog even helpen en daarna de proef in. Wat heb ik heerlijk gereden en wat heeft Calente het goed gedaan! Zouden we dan toch een kans maken..
Calente tussendoor naar huis gebracht, en dan gauw terug voor de prijsuitreiking. In de eerste proef hadden we een eerste prijs met 205 punten, in de tweede proef geen prijs maar wel 188 punten! En ja hoor, onze naam werd genoemd! Calente en ik zijn regiokampioen in de klasse B dressuur paarden!! *\%/* *\%/*

Ons gemiddelde was 196,5. Een hele mooie afsluiting van de B, nu op naar ons L1-debuut!

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:44

Super Calente!

Mijn Obelisk gaat goed. :D Begint dressuurmatig beter te lopen en springt goed :D

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:57

super gedaan calente!

Die clinic zou nog steeds erg leuk zijn!

Bij ons gaat het met ups en downs gekke merrie's

Met springe krijgt ze ook de smaak te pakken. Is nu in de fase huizenhoog hahha..

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:37

Volg jullie nog wel maar zoals jullie weten is mijn Obelisk er niet meer sinds een maand of vier. Leuk om te lezen dat het met de rest goed gaat.

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:42

Ik ben momenteel met mevrouw aan het wandelen, blessure aan collateraal band waar ze flink kreupel op is :\ gelukkig is ze superbraaf en kan ook mijn dochter met haar op stap dus komt zE erg veel de box uit. Hopen maar dat ze goed geneest, ik kan over deze blessure erg weinig vinden.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:45

knollentuin schreef:
Ik ben momenteel met mevrouw aan het wandelen, blessure aan collateraal band waar ze flink kreupel op is :\ gelukkig is ze superbraaf en kan ook mijn dochter met haar op stap dus komt zE erg veel de box uit. Hopen maar dat ze goed geneest, ik kan over deze blessure erg weinig vinden.


volgens mij is er een langlopend topic over dit soort blessures, weet even niet de precieze naam van het topic.

EDIT
Deze is het denk ik horseyfries @ [BEH] Verrekking bandjes hoefgewricht

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:41

Hoihoi...
Ben beetje weg geweest van bokt. Maar met mijn Obelisk ging het goed, was geselecteerd voor naar de kampioenschappen te gaan.
Ze heeft ook super haar best gedaan alleen beide erg zenuwachtig...!
Helaas heeft ze zich op de trailer nogal beschadigd na de proef, is ze met haar kont onder de stang gekomen :(
Nu vooral stappen op het harde, gelukkig alleen stijf en schaafwonden...