Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:08

xx_Irisje schreef:
Ik snap m :D Kan je thuis niet op het land rijden ofzo om wat extra feeling te krijgen?

ja maar dan heb ik nog niet dat andere locatie gevoel....
mijn paard loopt en reageert op wedstrijd anders als thuis of met de les, ook al zie je het voor het oog niet....kilometers maken dus!!!

het gaat niet slecht hoor met wedstrijden, maar ik wil meer :D

xx_Irisje

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:09

Ik ben met hetzelfde bezig, gewoon rijden, rijden en nog eens rijden om te kunnen verbteren.

Ben overgens wel benieuwd hoe het gras erbij ligt na een dag als gisteren..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:11

zaterdag en zondag gaat het ook flink hozen :o buien met 10 mm regen in een uur....ik ben benieuwd!

In de regen loopt de mijne trouwens wel altijd goed :)) gisteren ook in de blub geoefend....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:12

Pff, lekker dan!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:27

Ik blijf vooral bezig met mijn zit te verbeteren, daar zit bij mij de oplossing tot betere resultaten. Gisteren een halve les zonder beugels gegaloppeerd. Dat ging nogwel maar de wissels durfde ik echt niet zonder beugels. Galop is niet zo'n probleem, maar de draf pfff stuiter echt uit mijn zadel zonder beugels.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:30

Ik heb pas weer eind augustus wedstrijd! Kunnen we even lekker doortrainen!!!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:22

Ik heb niet alles bijgelezen :o Ga ik nu ook ffies niet doen, kunnen mijn ogen nog niet helemaal aan :+

Zijn er nog mensen die het weekend op wedstrijd gaan?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:23

Volgens mij wel wat ja ik in ieder geval :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:24

1978: Is het dan dat jouw Jazz de eerste drie wedstrijden moet acclimatiseren na een lange wedstrijdstop?

Als ik Vince 3 maanden niet op wedstrijd laat gaan dan heb ik minstens 3 wedstrijden nodig om hem scherp eraan te hebben.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:29

@orienta: veel plezier en succes!

Tja, de kwestie is dat ik bijna nooit op "uit" wedstrijd ga...

Wij hebben thuis 10 wedstrijden per jaar en die start ik, helaas dus geen wedstrijden in Juni en Juli dus pas eind augustus weer starten!

Met "uit" wedstrijden heb ik er wel last van dat Tim zich slecht kan concentreren door de spanning en dan is scherp houden idd wel lastig...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:31

Kijk dat is ideaal!

Wil ik ook!! :')

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:32

Haha, de stal waar ik sta beschikt over 20x60 binnen en buiten dus dat is wel lekker ja! En dan huist er ook nog de leukste vereniging van Nederland! Dat is dus top!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:10

jeetje wat een luxe zeg *D 8-)

Pffff 10 wedstrijden per jaar op eigen locatie, dan zou ik goed scoren ....thuis loopt hij 10 slagen beter als op vreemd terrein :))

Ik heb op stal een 20 x 60 buitenbak (gewoon zand) en binnen een 24 x 45 (soort achterbergbodem)

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:12

Als ik heel eerlijk ben loopt Tim op vreemd terrein eigenlijk beter, meer van de grond! Ik denk doordat het allemaal toch wat spannender is. Alleen moeten we het eigenlijk meer gaan doen om met de spanning om te leren gaan...

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:27

Succes voor iedereen die op wedstrijd gaat dit weekend!

Vanmiddag voor het eerst les gehad met mn paardje, ging super. Flink wat huiswerk gekregen, dus we kunnen deze week echt aan de slag :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:43

Waar hebben jullie aan de les gewerkt KDE?

Vince vandaag ook gereden. Gisteren vrij gehad en meestal de dag erna is hij wat lastiger met rijden maar met voorwaarts neerwaarts was hij lekker los en ontspannen. Mocht van mij nog iets meer aanspanning van achteren naar voor. In het oppakken wel gepest. Merk dat hij gewoon in zijn linker schouder en kaak moeilijk wilt loslaten. Hij verkrampt en verstrakt en blijft koppig door niet over te geven. Ik zet het dan over in een makkelijkere oefening maar dan wel dat hij achter moet scharen. Dan word ie echt boos :')
Al met al ging het niet verkeerd. Begint het steeds fijner op te pakken. Morgen les. Ben benieuwd!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:09

:wave:

Wat is het stil hier zeg...
Vanmiddag les gehad en wat ging ie fijn :D Eindelijk zijn we op het punt gekomen dat we verder kunnen gaan in de lengtebuiging. Linksom de travers en appuyement kan ik nu schakelen en steeds meer het neusje eruit rijden. Hij gaat die appuyement echt heel mooi doen. :j Rechtsom verkramt hij nog na enkele passen maar hij blijft wel steeds meer doorlopen achter. Dat is dus kwestie van tijd en kracht maar ik ben ontzettend blij. Instructeur zei ook dat hij 3 maanden geleden nog niet M2 klaar was en nu in principe na die 3 maanden Z1 klaar is. Nu is het dus puur fine-tunen en goed loswerken in de spieren. BlijBlijBlij dus!! *\o/*

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:38

Top. :j Ik heb ook heerlijk gereden vandaag. Met de Samber veel gewerkt aan het schakelen en toch "klein" blijven in galop. Verder een paar keer de wissels om de drie mee kunnen pakken, hij wordt dan wel wat heet, maar blijft steeds beter onder je. Het is echt genieten als ze zo fijn gaan!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:44

Wat heerlijk dat jullie zo fijn gereden hebben!!

Ik hoop dat ik maandag/dinsdag weer op het paard kan.. Verveel me kapot.. ;)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:16

Fijn dat jullie zo lekker hebben gereden!

Wij hebben gister vooral aan de ontspanning in de stap gewerkt, dat vindt ze heel moeilijk. Ze houdt nl graag alles in de gaten. Verder veel overgangen en veel tempowisselingen om der nog fijner aan het been te krijgen. En ook beetje spelen met de halslengte, ze moet nog meer mn hand willen volgen. Maar voor het weekje wat ik haar nu heb gaat het eigenlijk heel fijn.

Vanochtend ook gereden. Was al heel vroeg, want er was een onderlinge dressuur en springwedstrijd. Ze waren alles aan het opbouwen en klaarzetten. Ondanks alle drukte toch wel fijn kunnen rijden. Ze kijkt wel, maar blijft wel bij me. Zelfs toen met de veegmachine met een hoop kabaal de gang van de binnenbak werd geveegd :D

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:45

KDE: Ah, das ook wel fijn :)

Hebben jullie trouwens je paarden thuis staan? of in pension?..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:17

Ik vind het wel leuk om al jullie verhalen te lezen over jullie paarden. :D

Wij hebben bijna een Jazz gekocht, we hebben haar gereserveerd tot woensdag, dus nog even goed nadenken.
Maar als het aan mij ligt gaat het zeker door hoor, ik vind haar echt geweldig. <3
Heb er gisteren voor de tweede keer op gereden, ging alweer stuk beter dan maandag, terwijl dat ook goed ging.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:11

Volgens mij knal je straks zo het Z door, Saskia!

Nog even spannend Lauste!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:12

Spannend Lauste, maar het lijkt zo te lezen dus wel goed!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:51

Ook ik heb fijn getraind! Vooral aan de snelheid in het achterbeen gewerkt! En dat resulteerde in super verzameling!!! We galloppeerden zo ongeveer op de plaats dus ook maar even een appuyement in galop geprobeerd en dat lukte! Morgen een dagje relaxed trainen en dan maandag weer lekker les!

Zijn er nog mensen op wedstrijd geweest?