Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dianneb

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:34

jaaa dat klopt :+

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:35

okee, Fauve is mijn zus.
Herken je wel van wedstrijden.

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:09

jaa dat dacht ik al dat jij het zusje van was op de foto's te zien :)
zie dat je ook start in Boerakker in het M1, ik moet ook starten :o

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:11

Okee! Ja dat klopt, beide dagen. Heb Adidas alleen na de vakantie nog niet zo lang weer onder het zadel. Kijk wel hoe het gaat, verwacht er iig niet heel veel van. Ben blij als hij vlot loopt in de proef. Iets te enthousiast geweest met opgeven.

Hoeveel paarden start je dit weekend?

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:16

je kan het altijd proberen, het is lekker dichtbij :D
ik start 3 paarden allebei de dagen, in de B, L2 en M1.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:52

Okee! Lekker. :D
Het is inderdaad super dichtbij, heb me daarom ook opgegeven, altijd wel leuk concours.
We zullen het zien.

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:13

succes alvast! :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:52

Dankjee. Ik schrijf zaterdag middag, waarschijnlijk bij het L2 maar dat was nog niet helemaal zeker. Zag dat jij dan ook moest starten. ;)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:24

Hebben jullie nog wedstrijden gehad ?
Ik niet meer, ben het springen weer aan het oppakken :j :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:27

Ik heb ook niet meer gedressuurd na de kampioenschappen (op wedstrijd dan hea :) )

Heb toevallig vandaag wel oefencross gehad (voor de geintereseerde [SGW-ITP] Vally crossen in Ermelo en Voorhout)

Gaan er trouwens nog mensen naar HE?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:06

Hallo!
Hoe gaat het springen bij jou MonteKarlo??
Elise, leuke foto's van de cros! Gaat wel lekker of niet . :D

Mij lijkt het super leuk om naar Horse Event te gaan, het is alleen zo super ver weg voor ons..
Zat/zond concours dus denk dat 't hem niet gaat worden.

Met Ad afgelopen weekend wel op concours geweest, 2 dagen dressuur. Zag het zelf nog niet zo zitten, beetje te dicht op de vakantie maar goed het was 5 min van huis.
Vrijdag avond liet hij echt 2 super goede proeven zien, in t verleden kakte hij zo in in de proeven, nu totaal niet. Hij liep lekker 2 proeven vlot door te sjouwen en eigenlijk geen één fout of iets dat hij niet goed deed, wel wat stuurfoutjes van mij, maar dat waren kleine dingetjes (te grote omkeert in galop en zo). En 2e proef merkte ik wel dat ik er net iets meer aan moest rijden, maar ook dat ging super fijn.
Had ik 188 en 174, en daarmee was ik 1e en 2e! Tweede proef was 1e prijs 176, was echt zo streng gejureerd. Maar goed, puntje erbij. :D
Zaterdags liep die net zo vlot als de dag ervoor alleen merkte dat hij leeg was, haha. Schouderbinnen kwam er niet meer uit, en wat klungelig en slingerend. In de proef ook wat foutjes, in de 1e meer dan in de 2e. Had ik 180 en 175, had het juist precies andersom verwacht. In de 2e proef had ik allemaal 4en op mn stap, hij had aldoor taktfouten.. Voelde hem wel wat klungelig doen, maar dit vond ik wel extreem. Een achterwaards die super scheef ging had ik een 7 op.. En met de 180 had ik nog 4e prijs.

Maar al met al weer lekker 2 puntjes erbij, 2 dagen dressuur is gewoon nog te veel voor hem. Heb er zelf lekker van genoten en weet nu dat het er sws wel in zit. Heb nu 8 wp's, nog 2 te gaan en dan lekker springen deze winter en volgend jr ergens richting M2 is het plan. Even kijken hoe het trainen straks gaat.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:24

Ja crossen gaat heel fijn. Nog wel wat ongecontroleerd af en toe, maar hij vind het zo ontzettend leuk.

Toch lekker weer 2 puntjes erbij :) Succes alvast zat/zondag.

Wij gaan zaterdag naar HE, mag namelijk mee doen met de clinic van Lammert Haanstra :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:38

Leuk dat je mee mag doen met de clinic!
Ik heb net even ad gereden, hij liep zo lekker.. Ook nog even gesprongen, een kruisje van niks sprong die lekker hoog, werd bijna gelanceerd. Hij had er echt weer zin in. Alle sprongen maakte hij hoog af, uiteindelijk op 1,16 (opgemeten :D) gestopt, mocht niet hoger van mama, haha heb morgen springles. Dus vandaar. Hij springt het zoo makkelijk..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:48

Het gaat heel goed, hij pakt t goed op en ik kan wonder boven wonder goed meekomen :j
Alst zo doorgaat wil ik hem in November wel een keer in de B starten.
Hij heeft L gesprongen en jachten gelopen dus dat moet geen probleem zijn :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:23

Leuk dat het zo goed gaat zeg! Wel leuk dat je hem straks gaat starten, komt vast goed.
Ad vanmiddag in het B gestart weer voor het eerst sinds de vakantie, hij was met inrijden echt een tijdbom. Moest op een klein stukje inrijden tussen de bomen, best eng en dan vooral met al die idiote paarden waaronder je eigen. :P Maar in het parcours liep die suuper, kwam ook fijn uit en hij was lekker te rijden. Foutloos rondje. Wil straks toch echt een keer L proberen, zoals het nu gaat kan dat best denk ik.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:26

Ooh beter dat het zo goed gaat dan! :)
Ja komt vast wel goed, ik houd m alleen voor geen meter als er meer dan 4 hindernissen staan, dan springt ie gewoon doodleuk alles wat ie tegen komt, kan m nergens omheen rijden haha.
En aangezien dat er in het het parcours meer dan 4 hindernissen staan... :+

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:18

Haha dat is niet handig nee.. Had ik ook met mijn vorige paard, heeeeel veel parcoursen springen en expres om hindernissen heenrijden.
Had ook een keer in het parcours, moest ik voor een sprong langs rijden richting de juiste, toen kon ik haar ook niet houden en sprong ze mooi de verkeerde. :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:25

Hoe is het met jullie Haarlems ? :)
De mijne heeft 'vakantie', heb het nogal druk met school.
Af en toe een sprongetje en een beetje dresuren moet ie het nu mee doen, voor de rest staat ie op de wei :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:28

Hoii.
Hier gaat het goed, nog één puntje in het M1 en binnenkort het L springen.
Vanmiddag even thuis geoefend met springen, sprongetje van 1,28 m gemaakt (heb het gemeten). Was wel trost op Adjee.

Ook wel even lekker zo'n vakantiee voor je paardje! Ik heb het ook enorm druk met school en stage. Probeer toch mn paarden zoveel mogelijk te doen, alleen gaat dat wel wat ten koste v school.. Mja straks in de winter lukt veel rijden toch niet meer.

susanne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:50

Hoi ,ik heb ook een Haarlem (xUlft )merrie ,ze heet Ludique ,maar ik noem haar Lucille ,en ze is al 19 jaar oud ,en heeft artrose rechtsvoor helaas ,en ze is al 2x kreupel geweest dit jaar ,en ze is ingespoten met een corticoiden ,en nu ben ik aan t opbouwen met haar !

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:46

susanne64 schreef:
Hoi ,ik heb ook een Haarlem (xUlft )merrie ,ze heet Ludique ,maar ik noem haar Lucille ,en ze is al 19 jaar oud ,en heeft artrose rechtsvoor helaas ,en ze is al 2x kreupel geweest dit jaar ,en ze is ingespoten met een corticoiden ,en nu ben ik aan t opbouwen met haar !

Welkom :)
Heb je een foto van haar ?
Wat heeft ze gelopen ?
Balen van de artrose, maar fijn dat je weer iets kan gaan doen.

susanne64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:00

Ze heeft L1 met 6 winstpunten gelopen .
en hoe kan ik een foto erop krijgen ,het lukt mij niet .

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:19

Hey, welkom Susanne! Ook ik ben wel benieuwd naar een foto.
Maar hoe je die upload, ik deed het altijd via imageshack en dan de link tussen [img].,,,[/img] tekens zetten.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:29

Vandaag mijn 10e winstpunt gereden in het M1! Ik ben helemaal happy.
Nu deze winter veel springen en hopelijk naar t L en dan af en toe een keer M2 starten of lekker volgend zomer weer.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:23

Lang niet actief geweest in het topic...
Maar ben inmiddels L1 met 7 winst! laatste wedstrijd van het outdoor seizoen 3 winst!